Dziwne zachowanie po otwarciu drzwi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Listek
    Drive
    • 2005
    • 81
    • Octavia II (1Z3)

    #26
    A ja myslę, że producent chciał aby auto przywitało kierowcę: np. "Dzień dobry" ale trochę mu nie wyszło... 8)

    ale tez tak mam
    OCP o/Jaworzno

    Komentarz

    • b707
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1272

      #27
      Zamieszczone przez piotrekpruszcz
      rafi22 to ona musi być troszkie zboczona :szeroki_usmiech bzykać jej sie zachciewa w zimnym garażu? :diabelski_usmiech
      Niektóre lubia z rana to normalka Jak noc była zimna to tym bardziej :szeroki_usmiech
      pzdr
      Adam

      Komentarz

      • RomanS
        Elegance
        • 2004
        • 804

        #28
        Zamieszczone przez harnas75
        RomanS napisał/a:
        A macie pewność, że to pompa paliwa ?


        To na 99% pompa paliwa wyrównuje ciśnienie (często odcięta alarmem
        dostaje napięcie). Dlaczego po otwarciu drzwi, a nie po przekręceniu stacyjki? Wyobraź sobie że wsiadasz, szybko przekręcasz kluczyk a ciśnienie w układzie żadne. A w instrukcji napisane poczekaj aż zgasną kontrolki Inna teoria to taka, że komputer na bazie warunków zewnętrznych przygotowuje samochód do rozruchu.
        Brzmi logicznie. Tylko dlaczego moja tego nie robi i odpala natychmiast bez żadnego czekania ? Bo stara, z jakimś tam już przebiegiem i 1,8 T ?
        Tak jak zresztą kilka poprzednich aut benzynowych VW (dokładnie 2, więc słowo "kilka" to może przesada :wink: )

        A macie gdzieś napisane, że macie czekać w benzynowcu z odpalaniem aż ucichnie pompa paliwa (lub zgasną kontrolki) ?
        Może macie, w mojej instrukcji obsługi nie ma na ten temat nic. :shock:

        Tylko dlaczego u jednych ten objaw występuje a u innych nie ?
        Czy jest wśród nas jakiś elektryk, co może by uzasadnił sens pompowania paliwa po otwarciu drzwi ? Logiczne wydawałoby się odwrotnie, tzn. że to stacyjka odcina m.in. pompę paliwa.

        A może to faktycznie robią immobilizery od dokładanych alarmów odcinających pompę paliwa ?

        Poza tym, gdyby to komputer przygotowywał samochód do rozruchu to czemu to robi po otwarciu drzwi a nie np. po zapięciu pasów bezpieczeństwa ?

        Żartując to można by jeszcze zamontować alkomat, który po dmuchnięciu decydowałby czy pozwoli kierowcy uruchomić auto :szeroki_usmiech
        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez RomanS
          Żartując to można by jeszcze zamontować alkomat, który po dmuchnięciu decydowałby czy pozwoli kierowcy uruchomić auto :szeroki_usmiech
          mam wrażenie, że to niedaleka przyszłość :idea: :twisted:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Highspeed
            Rider
            • 2006
            • 298

            #30
            Brzmi logicznie. Tylko dlaczego moja tego nie robi i odpala natychmiast bez żadnego czekania ?
            RomanS - musimy się trefnąć kiedyś w sobote rano - taki mini spot ;-) chyba wiem o co chodzi z tym dźwiękiem.... może zdiagnozujemy co słychać za dzwięki.

            Co do alkomatu - kiedyś juz o tym czytałem, że jakieś czujniki "łapią" promile wydychane przez kierownika... ;-) powaga
            nawigację mam - ram pa pa pa pam

            Komentarz

            • yoschua
              Rider
              • 2006
              • 339

              #31
              A ja potwierdze tylko fakt bzyczenia i w mojej Octavii Combii 4x4 z sinikiem 1,8T ARX.
              Dodam jednak cos nowego co interpretowalem inaczej, ale ...

              Otoz w lipcu 2006 bylem ta octavia nad morzem - jak wiadomo byl to potwornie goracy miesiac i siedzenie na plazy nie mialo w moim przypadku zadnego sensu. Siedzialem na trawie obok Octavii (owszem przy otwartych dzwiach) i co jakis czas - mniej wiecej godziny - slyszalem pompe paliwowa (napewno bo wiem jaki dzwiek wydaje). Zinterpretowalem to wtedy jednak tak ze auto - komputer silnika - dziala caly czas i monitoruje temperature otoczenia i silnika nawet jezeli nie pracuje i stwierdzajac ze jest mocno nagrzany i wlacza na chwile pompe celem ostudzenia ukladu paliwowego (tak zeby nie doszlo do jakiegos samozaplonu). Tyle ze sam sobie to obalilem, o przeciez temp silnika podczas normalnej pracy jest o wiele wieksza.

              Mysle ze moze to byc tak jak pisza koledzy zwiazane z przygotowaniem cienienia do pracy, poto zeby szyciej silnik zaskoczyl. Dla przykladu moge przytoczyc fakt, ze silnik 2.0 ABF (Montowany w roznych autach grupy VW) robi taka rzecze ze w pierwszysch dwu orotach nie ma zaplonu, tak jakby przepompowywal tylko powietrze, dopiero po dwu orotach podaje paliwo i zaplon. Zdawac by sie moglo ze silnik zawsze trudno zapala, ale wiedzac jak jest naprawde wiem ze tak nie jest.

              pozdrawiam
              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

              Komentarz

              • harnas75
                Ambiente
                • 2006
                • 102

                #32
                Zamieszczone przez Highspeed
                Brzmi logicznie. Tylko dlaczego moja tego nie robi i odpala natychmiast bez żadnego czekania ?
                W tym właśnie problem, że ten dźwięk nie zawsze się pojawia. Wniosek jest taki, że jest zależny od jakiegoś czynnika X. Ktoś pisał, że miał VW, ja też miałem VW i też miałem ten dźwięk w benzynie, więc może nie zwróciłeś uwagi. No i mamy wątek dla melomanów Jeden słyszy drugi nie

                Komentarz

                • Maro2225
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 113

                  #33
                  Przez 7 lat jezdzilem Golfem TD i w drzwiach kierowcy zamontowany byl jakis czujnik,ktory powodowal ze otwierajac drzwi po raz pierwszy np.po nocy lub dluzszym postoju,ze zanim wlozylem kluczyk do stacyjki swiece podgrzewly sie automatycznie.Auto stalo pod chmurka,i nawet przy kilku st.mrozu odpalalo jakby to nie byl diesel.Kontrolka zapalala sie,jezeli przez kilka minut od momentu trzasniecia drzwiami silnik nie zostal odpalony.Taki automat.Dzialalo bez zarzutu do momentu sprzedania tj.200tys km.
                  Maro

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 11004
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez Maro2225
                    w drzwiach kierowcy zamontowany byl jakis czujnik,ktory powodowal ze otwierajac drzwi po raz pierwszy np.po nocy lub dluzszym postoju,ze zanim wlozylem kluczyk do stacyjki swiece podgrzewly sie automatycznie
                    Dokładnie też tak było w moim byłym golfie III TD '92
                    Bezpośrednio po zamknięciu drzwi i włączeniu zapłonu, kontrolka świec zapalała się na 0,5 s i można było palić. Natomiast jak się włączyło zapłon, wyłączyło i znowu włączyło to dopiero grzał jeszce raz.

                    Dobre to było bo otwierało się drzwi, wsiadało i paliło jak benzynę.
                    Ten gofik to było niezłe auto, co Maro2225?
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Ale to byl TD. Jakbyscie mieli TDI w 94 roku, to juz by bylo tak jak teraz tu Wiele starych diesli tak. Nawet nasz rodzimy dostawczak Lublin
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • vernix
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 135

                        #36
                        Zamieszczone przez Highspeed
                        W tym właśnie problem, że ten dźwięk nie zawsze się pojawia. Wniosek jest taki, że jest zależny od jakiegoś czynnika X.
                        w mojej 1,6 BFQ też tak jest, może ma tu wpływ czas postoju ?
                        BIA 4XXX

                        Komentarz

                        • Piet-Tia
                          Drive
                          • 2007
                          • 67

                          #37
                          [quote="RomanS"]
                          Zamieszczone przez harnas75
                          RomanS napisał/a:
                          Poza tym, gdyby to komputer przygotowywał samochód do rozruchu to czemu to robi po otwarciu drzwi a nie np. po zapięciu pasów bezpieczeństwa ?

                          Żartując to można by jeszcze zamontować alkomat, który po dmuchnięciu decydowałby czy pozwoli kierowcy uruchomić auto :szeroki_usmiech
                          Ja pasy zapinam dopiero po uruchomieniu silnika. Zawsze staram się zdążyć przed ucichnięciem przypominajki

                          A bodajże w Japonii nie tak dawno faktycznie prezentowali samochód, który sprawdza Ci zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu i w pocie (czujniki w kierownicy), a poza tym kontroluje Twoje oczy szukając oznak zmęczenia / senności / niezdarności do jazdy. Jak nie będzie zadowolony to samochodu nie odpalisz. Tamten samochód to był oczywiście prototyp, ale myślę, ze sporo przemawia za tym, żeby zacząć niektóre rozwiązania stosować na szersza skale.

                          edit: Aha, mi tez brzęczy

                          Komentarz

                          • piotrek_os
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8162
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #38
                            Re: Dziwne zachowanie po otwarciu drzwi

                            Zamieszczone przez piotrekpruszcz
                            Witam, od pewnego czasu zaobserwowałem w swojej O1 dziwne zachowanie , a mianowicie po otwarciu drzwi kierowcy (powiedzmy po nocy) słyszę pompe paliwa - podobny objaw jakby dawka paliwa po przekreceniu zapłonu :shock: Może ktoś wie co to może być , a może ten typ tak ma.... Octavia 1 z 2001 r AEE
                            Z góry dzieki za odpowiedzi
                            odkope troszku temat, bo myślałem, ze to słychać zamek w klapie......a to faktycznie moze byc pompa - tylko, ze u mnie zapalaja się jeszcze kontrolki o przełacznika gazu
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz

                            Pracuję...