O2 1.9 czy 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • morfeo11
    Drive
    • 2005
    • 61

    O2 1.9 czy 2.0

    Zasłyszane na sympozjum naukowym

    Rektor:
    1. Bierzemy kota (nie za starego)
    2. Przygotowujemy pajdę chleba (nie musi być świeży, raczej nie bułka)
    3. Smarujemy pajdę masłem (nie margaryną) może być grubo
    4. Przywiązujemy pajdę do kota
    Ważne: pajda musi znajdować się na grzbiecie kota, częścią suchą stykać się
    z jego grzbietem
    5. Całość zrzucamy z wysokiego drzewa, ewentualnie balkonu.

    Wnioski:
    A. Kot zawsze spada na cztery łapy.
    B. Posmarowana kromka chleba spada zawsze masłem na dół
    Napęd antygrawitacyjny gotowy.

    Tydzień później:
    Drogi kolego P.
    ponieważ do testów używam sporych rozmiarów kocura , zakupiłem chleb
    okrągły, aby pajda była stosunkowo jak największa i użyłem masła xxx, aby
    efekt był jak najbardziej okazały zrzuciłem kota z 4 piętra i :
    kot ledwo przeżył bo spadł na cztery łapy i 2 z nich sobie zwichnął - napęd
    antygrawitacyjny nie zadziałał, a przyczyną tego jest fakt, że w trakcie
    lotu wygłodniały kocur zlizał powłokę antygrawitacyjną czyli masło.

    I teraz nasuwają się pytania:
    1. czy jeśli zaknebluje tego kota, to czy z fizycznego punktu widzenia nic
    się nie zmieni?
    2. skoro kot po upadku zwichnął 2 łapy to czy można go stosować w kolejnych
    próbach (wszak jeden z warunków brzmi: - kot spada zawsze na 4 łapy)

    Szanowny S:
    1. Proponuję przed eksperymentem nakarmić kota.
    2. Kot nadal powinien spaść na 4 łapy, z uwagi na fakt, że je nadal posiada.
    zwichnięte, ale posiada.
    3. 4 piętro to trochę za dużo. Obiekt badań może się popsuć na dobre, w
    razie niepowodzeń.

    P:
    - ok. teraz mi Pan pomógł.
    ale i tak pewnie kot zliże masło. a może go usztywnię aż po kark kijem?

    S:
    - proszę posypać solą. Znaczy się masło, nie kota....

    P:
    - nie, bo może to zepsuć powłokę antygrawitacyjną - tzn. zmieni jej
    molekułę.

    S:
    - myślałem o tym. Fakt. Tylko czy kij przymocowany do karku nie zmieni
    struktury kota? Czy to nadal kot, czy już kot z kijem? bo kot z kijem może
    nie spadać na 4 łapy.

    Z:
    - pozwolicie panowie że się wtrącę. Mam w domu 3 koty, postaram się
    sprawdzić (w sposób bezbolesny dla kotów), czy ta teoria ma jakiekolwiek
    szanse bytu. Generalnie jest OK, ale praktyczne wykorzystanie kotów może być
    trudne - sam sposób montażu kotów jest trudny - wymyśliłem cos takiego:
    łączymy 3 koty brzuchami - tak ze łapami się oplatają - przez to otrzymujemy
    kotowalec o rozstawie łap 120°, miedzy koty wkładamy kij od szczotki
    (odpowiednio skrócony). Wynik: koty powinny lewitować na malej wysokości,
    kij nabiera dużych obrotów, po zamontowaniu na kijku zębatki i podpięciu do
    tego generatora mamy małą elektrownie o napędzie antygrawitacyjnym.

    P:
    - co do elektrowni - jest mały problem - kij musi być oblepiony ziemią, a do
    kotów przymocowane kromki chleba z masłem, oczywiście masłem w kierunku
    kota - to po to aby rotujące koty nie opadały na rdzeń. Ale reszta zdaje się
    gra...

    S:
    - można inaczej - wziąć mercedesa (starego, żółtego z zatartym silnikiem),
    odkręcić koła, a do podwozia przymocować 40 wypreparowanych kocich
    grzbietów. Można spróbować z żywymi kotami, jednak wycie stada wściekłych
    powiązanych kotów na pewno miałoby negatywny wpływ na komfort jazdy. Należy
    również
    wymontować kierownicę i zainstalować joystick. Będzie to sterowanie tzw.
    "fly by wire". Drogi są dwie - albo po dwa zewnętrzne grzbiety w każdym
    nadkolu będą posiadały nogi i specjalny napęd elektryczny po wychyleniu
    drążka przez kierowcę obróci odpowiednio prawe lub lewe grzbiety z siłą
    proporcjonalną do nacisku na drążek. Inne wyjście to ukrycie w nadkolach
    dużej ilości kromek chleba swobodnie opuszczanych z nadkola. Co Panowie na
    to?

    Z:
    - albo jeszcze: bierzemy garść ziemi, oblepiamy ją masłem i owijamy nią
    kota - od spodu. Potem smarujemy wierzch kota masłem, posypujemy delikatnie
    ziemią i naciągamy kolejnego kota, i tak dalej i tak dalej...
    Jak przekroczymy masę krytyczną - będziemy mieli czarną dziurę.

    Genialne, doktorze Z!
  • Rnest
    Drive
    • 2005
    • 68

    #2
    O2 1.9 czy 2.0

    witajcie,

    miotam się nieco (ughhh, mało powiedziane) między wyborem spośród tych dwóch wersji silnikowych. Różnica w cenie jest wprawdzie znacząca, nie tyle jednak o nią samą chodzi, co raczej o akceptowalny psychicznie pułap cenowy bądź co bądź, ale "tylko" samochodu.

    Parę dni temu, w ramach kolejnej "przymiarki" zrobiłem sobie przejażdżkę O2 1.9TDI... no i tak jak na początku osiągi mi wystarczały, tak teraz maszyna wydawała mi się mułkiem. Egz wprawdzie testowy, przejechane ze 2kkm, ale wydaje się mało prawdopodobne żeby coś z nim nie tak było. Hm, pewnie moje oczekiwania podrosły albo nastawienie ciut zmieniło.

    Zabrałem się zatem za oszacowanie momentu na kołach w porównaniu do wersji z silnikiem beznzynowym 1,6 102KM oraz trafiłem na ciekawy artykuł:
    http://pms.pwii.pl/?p={/fl/arts/read/LTWW2003}
    Zatem jak szacowałem, moment na kołach jest w obydwu wersjach podobny do wyciśnięcia. To może już lepiej 1.6... ))

    Przechodząc jednak do rzeczy - ustaliłem (sam ze sobą ) że moc na poziomie 130KM wystarczyłaby mi raczej. Pytanie które mi się kolebie wciąż w głowie - czy w takim razie chip, czy raczej kosztowniejsza nadwyżka KM w serii 2.0?

    Jeśli chip to:
    1) dłubanie na gwarancji ponoć odpada (czy może jednak da się bez utraty gwarancji zaczarować?) Mam się zmagać aż gwarancja minie?
    2) salon proponuje jakiegoś vtecha, ale Bóg wie ile, jak i czego mi to doda za te 2kzł. Czy wogóle brać to pod uwagę?
    3) jaki jest absolutnie bezpieczny dla silnika i przeniesienia napędu procentowy przyrost mocy i momentu. Zdaje się wg opinii Mastersa - jakieś 25%, ale nie mogę ponownie namierzyć tamtego wątku... Wiem, że można mocno wyśrubować, ale ja nie przepadam za zmianami auta co 2-3 lata lub jego ciągłym naprawianiem.

    ech, jeśli ktoś ma jakieś ciekawe przemyślenia bądź analogie... uprasza się o wypowiedź

    --
    E
    --
    sen supermarketu: szanowni klienci, jestescie jeb...

    Komentarz

    • Uki
      Ambiente
      • 2005
      • 139

      #3
      ad

      1. Jest ryzyko
      2 Vtecha zapomnij, bierz chipa
      3 W sumie to każdy przyrost ma wpływ na napęd, ale zdrowo rozsądkowo do 30% można bez stresu

      A tak na koniec to bym brał 2,0 zupelnie inna kultura i potencjał k
      Uki
      Premium Car Care - Auto Kosmetyka

      S-maxD
      V 50

      325ic

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Re: O2 1.9 czy 2.0

        Zamieszczone przez Rnest
        Przechodząc jednak do rzeczy - ustaliłem (sam ze sobą ) że moc na poziomie 130KM wystarczyłaby mi raczej. Pytanie które mi się kolebie wciąż w głowie - czy w takim razie chip, czy raczej kosztowniejsza nadwyżka KM w serii 2.0?

        Jeśli chip to:
        1) dłubanie na gwarancji ponoć odpada (czy może jednak da się bez utraty gwarancji zaczarować?) Mam się zmagać aż gwarancja minie?
        2) salon proponuje jakiegoś vtecha, ale Bóg wie ile, jak i czego mi to doda za te 2kzł. Czy wogóle brać to pod uwagę?
        3) jaki jest absolutnie bezpieczny dla silnika i przeniesienia napędu procentowy przyrost mocy i momentu. Zdaje się wg opinii Mastersa - jakieś 25%, ale nie mogę ponownie namierzyć tamtego wątku... Wiem, że można mocno wyśrubować, ale ja nie przepadam za zmianami auta co 2-3 lata lub jego ciągłym naprawianiem
        podsumowując:

        Bierz 2.0 TDI i chipuj :lol: k
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • Mach
          Rider
          • 2004
          • 349

          #5
          Re: O2 1.9 czy 2.0

          Zamieszczone przez Rnest
          Przechodząc jednak do rzeczy - ustaliłem (sam ze sobą ) że moc na poziomie 130KM wystarczyłaby mi raczej. Pytanie które mi się kolebie wciąż w głowie - czy w takim razie chip, czy raczej kosztowniejsza nadwyżka KM w serii 2.0?
          Nie majac jeszcze auta na codzien nawet sobie nie wyobrazasz jak szybko zacznie Ci brakowac mocy. Co innego przejechac sie testowka... zazwyczaj jak przesiadasz z czegos slabszego to zawsze wydaje Ci sie ze jest wystarczajaco fajnie.

          bierz 2.0 TDI docieraj i chipuj ;-)

          wiem co gadam..hehhe
          A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

          Komentarz

          • Rnest
            Drive
            • 2005
            • 68

            #6
            no to chyba trzeba się będzie przypatrzyć tej 2.0 dłuższą chwilę... A tak serio, żałuję, że nie jestem w stanie "wycyganić" do testów na parę dni takiego auta Cholera mnie bierze, że właścicwie decyzję o wyborze auta trzeba podjąć poniekąd nieświadomie, bo czymże są krótkie przejażdżki autem testowym? Dobrze że jeździć przecie mam czym więc czasu na kalkulacje (polegające raczej na oswajaniu się z ceną...) dam sobie jeszcze trochę.

            --
            E
            --
            sen supermarketu: szanowni klienci, jestescie jeb...

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              Tu sa sami glodni mocy, wiec uwazaj co Ci podpowiadaja.

              1,9 po chipie tez bedzie super jezdzila. Ryzyko utraty gwarancji jest bliskie zeru, chyba, ze sam sie przyznasz, ze masz cos podlubane.

              Co do wiekszego "zuzycia" samochodu, to zawsze powtarzam, ze nie chip psuje auto tylko glupota uzytkownika.

              Biorac pod uwage Twoje wymagania zastanowilbym sie nad 1.9+chip. No chyba, ze nie jest dla Ciebie problemem finansowym 2.0.
              TDI 205PS

              Komentarz

              • Zoltar
                Rider
                • 2005
                • 722

                #8
                2.0 kosztem gorszego wyposażenia
                www.soft-car.pl
                www.chiptuning-gdansk.pl


                - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                - Wyłączanie DPF
                - Hamownia Obciążeniowa

                Komentarz

                • Piotrus
                  Rider
                  • 2004
                  • 524

                  #9
                  Z wlasnego doswiadczenia w momencie zakupu wybralbym mocniejsza wersje silnikowa niz biore dzis pod uwage :wink:
                  Piotruś
                  AGR(RIP) + ALH

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Zamieszczone przez Zoltar
                    2.0 kosztem gorszego wyposażenia
                    E tam, na cos takiego bym chyba nie poszedl. Znajac ze te 105KM jakos jezdzi, wzmocnic to sie zawsze da. A dokladanie wyposazenia potem do srodka bo okaze ze tego albo tamtego brakuje.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • misiek_rd
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 201
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Zamieszczone przez Zoltar
                      2.0 kosztem gorszego wyposażenia
                      E tam, na cos takiego bym chyba nie poszedl. Znajac ze te 105KM jakos jezdzi, wzmocnic to sie zawsze da. A dokladanie wyposazenia potem do srodka bo okaze ze tego albo tamtego brakuje.
                      Dokladnie, tez sie zastanawialem nad 2.0 Ambiente (i pewno majac 20 lat wybralbym te opcje ), ale jak policzylem co i za ile bym musial dokupic, to wyszlo, ze lepiej brac od razu w wersji Elegance, ale ta jest o 8 tys. drozsza, a jak sie ma zone i dziecko, to nie wydaje sie 8 tys. lekka reka :wink: (no i studentowi nie chcieli dac kredytu :twisted. Tak wiec zdecydowalem sie na 1.9 Elegance i jakos z tym zyje.

                      Komentarz

                      • zeb
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 415

                        #12
                        ja też miałem taki dylemat, a po miesiącu współżycia z O2 jestem super zadowolony ze swojego wyboru! Szczerze mówiąc nie mam gdzie wykorzystać potencjału drzemiącego w moim 1,9 tdi. Muszę się jeszcze nauczyć poskramiać tę moc... Start ze świateł w zimowych warunkach nie jest prosty :x

                        Natomiast, przydałby się 6 bieg, bo przy 140km/h na 5 biegu jest już 3.000 obrotów, więc w zasadzie, na dłuższej trasie nie powinno się dużo szybciej jechać, nieprawdaż?

                        Pozdrawiam!
                        :twisted:

                        Komentarz

                        • mr.diablin
                          Classic
                          • 2005
                          • 34

                          #13
                          Re: O2 1.9 czy 2.0

                          Pytanie które mi się kolebie wciąż w głowie - czy w takim razie chip, czy raczej kosztowniejsza nadwyżka KM w serii 2.0?
                          Zapewniam Cie, ze ta nadwyzka w postaci 2.0TDI bedzie bardzo wymierna i da Tobie ogromna frajde z jazdy, a co dopiero jesli wezmiesz pod uwage potencjalne mozliwosci jakie da zmiana softu dla tego silnika :diabelski_usmiech .
                          Kupisz 1.9TDI i za pare chwil bedziesz niezadowolony, ze ma malo kucykow, ze jest za wolny, ze zupa byla za slona, itd., a wg mojego doswiadczenia 2.0TDI daje ogromna frajde z jazdy.
                          Była Octavia II Turbo Diesel i Miała Power

                          Komentarz

                          • misiek_rd
                            Ambiente
                            • 2004
                            • 201
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            u mnie przy 170 km/h ma rowne 3.500 rpm i wydaje mi sie, ze mozna spokojnie tyle w trasie jezdzic, ale przyznaje Ci racje, ze 6. bieg by sie przydal.

                            Komentarz

                            • Rnest
                              Drive
                              • 2005
                              • 68

                              #15
                              temat jest ogólnie ciężki, że bez pałlitra nie razbieriosz. Tak więc dziś wieczór - Wasze zdrowie! Dobrze że przynajmniej premierowy Focus II mnie dziś nie powalił na kolana. Inaczej to by była niezła zarycha (to tej wódki chyba )
                              Zjeździłem, podobnie jak ktoś, kto już pisał o podobnym wyczynie, niemal każdy dostępny model auta i najlepiej jeździło mi się zdecydowanie O2. Kupowanie auta to naprawdę ciężka praca

                              --
                              E
                              --
                              sen supermarketu: szanowni klienci, jestescie jeb...

                              Komentarz

                              • zeb
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 415

                                #16
                                to byłem ja hue hue :roll:

                                i też stwierdziłem że Octa 2 rulezzzzzz :twisted:

                                a teraz żonka ma stresa jak mnie z czeszki wyciągnąć k

                                Komentarz

                                • Mach
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 349

                                  #17
                                  Zamieszczone przez zeb
                                  to byłem ja hue hue :roll:

                                  i też stwierdziłem że Octa 2 rulezzzzzz :twisted:

                                  a teraz żonka ma stresa jak mnie z czeszki wyciągnąć k
                                  to powazna sprawa... z tego co pamietam z wyjazdow w gory... Czeszki sa calkiem fajne :wink:
                                  A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                  Komentarz

                                  • Zoltar
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 722

                                    #18
                                    Generalnie temat jest ciężki... Jak wspomniał Rnest.

                                    Prywatnie wybrałbym silnik 2.0

                                    Bo skrzynia 6 biegowa i więcej mocy zawsze się przydaje :twisted:


                                    Wyposażenie Ambiente wcale nie jest takie słabe... Elegance ma dodatkowo kurtyny, climatronica, tempomat, wyświetlacz maxi-dot, felgi 16', aktywne zagłowki, szybę z przyciemnionym paskiem, 8 głośników i radio na cd, duperele typu siatka w bagażniku, schowek na okulary :wink:

                                    Przydatny z tego jest/może być tempomat, kurtyny i siatka w bagażniku ? Radio ? :roll: (Dla mnie)


                                    Ps.

                                    Octy z 2005 mają w standardzie czujnik cofania i wycieraczkę z tyłu :twisted:



                                    Pozdro.
                                    www.soft-car.pl
                                    www.chiptuning-gdansk.pl


                                    - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                    - Wyłączanie DPF
                                    - Hamownia Obciążeniowa

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Zoltar
                                      Octy z 2005 mają w standardzie czujnik cofania i wycieraczkę z tyłu :twisted:
                                      Czy tu piszesz o wersji I czy II.

                                      Bo starych modeli bez wycieraczki z tylu nie wiedzialem. Wogole jak auto jej tam moze nie miec :x
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Zoltar
                                        Rider
                                        • 2005
                                        • 722

                                        #20
                                        Piszę o O2 k


                                        Elegance z 2004 roku nie ma wycieraczki z tyłu.
                                        www.soft-car.pl
                                        www.chiptuning-gdansk.pl


                                        - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                        - Wyłączanie DPF
                                        - Hamownia Obciążeniowa

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Czy tu piszesz o wersji I czy II.

                                          Bo starych modeli bez wycieraczki z tylu nie wiedzialem. Wogole jak auto jej tam moze nie miec :x
                                          ke :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: :roll:
                                          99% Octavii w wersji hatchback w naszym kraju NIE MA WYCIERACZKI Z TYŁU :?
                                          co ciekawe conajmniej 90% Octavii hatchback, które widziałem poza granicami naszego kraju miały tylną wycieraczkę :? :x
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • Zoltar
                                            Rider
                                            • 2005
                                            • 722

                                            #22
                                            Dokładnie Misiek.

                                            Czytam post Maicroft'a

                                            I tak myślę... Przecież one nie mają... :roll:

                                            Stoi na salonie czarna Tour + z klimą... Alh

                                            Prawie ją sprzedałem :wink:

                                            Teraz jest za 66 tysięcy :shock:

                                            Ale za 63 z groszami też pójdzie 8)


                                            Czujnik przydatna rzecz... Sprawdza się na codzień :szeroki_usmiech
                                            www.soft-car.pl
                                            www.chiptuning-gdansk.pl


                                            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                            - Wyłączanie DPF
                                            - Hamownia Obciążeniowa

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              MisiekWAW, A mnie to juz wobectego nic nie zdziwi :wink: oszczedzaja gdzie sie da.

                                              Zoltar, Ale Octa II sadzilem ze ma wycieraczke z tylu a tylko w opcji jest wersja Aero. Jak dla mnie to wycieraczka szyby tylnej jest duzo wazniejsza niz siatki w bagazniku czy schowek na okulary do ktorego w Octavi I za duzo sie nie miesci.
                                              Na pocieszenie pozostaje fakt ze teraz daja gratis a w combi bedzie na pewno :szeroki_usmiech
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Zoltar
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 722

                                                #24
                                                Wycieraczka jest teraz od Classic'a k
                                                www.soft-car.pl
                                                www.chiptuning-gdansk.pl


                                                - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                                - Wyłączanie DPF
                                                - Hamownia Obciążeniowa

                                                Komentarz

                                                • arci9
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2007

                                                  #25
                                                  Wycieraczka jest teraz od Classic'a
                                                  ja miałem sobie dokupić ale nie było czasu czekac na taką wersje ...
                                                  czasami by się przydała....

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...