Zamieszczone przez Purchawa
Uszkodzony próg.
Zwiń
X
-
Uszkodzony próg.
Witam,
z okazji pierwszego mojego postu na grupie WITAM i POZDRAWIAM Wszystkich,
kupiłem niedawno Octavię, niestety zauważyłem, że progi (po jednej i po drugiej stronie - symetrycznie) na wysokości miejsca gdzie jest miejsce dla lewarka (z przodu) są uszkodzone tzn. wygląda że ktoś albo podnosił na podnośniku albo ktoś podłożył jakieś deski i samochód opuścił. Nie widać tego z boku, uszkodzony jest spód progu. Poradźcie czy to gdzieś prostować , czy może mieć na coś to wpływ. Ewentualnie jakbym chciał to zrobić ile może to kosztować. Czy może tego nie robić.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam, Krzysztof<--------------------->
czarnY
<--------------------->
-
-
jeżeli próg jest tylko zagnieciony od "podnośnika" to wiele się z nim nie zdziała. Próg od dołu składa się z dwóch profilowanych blach, jezeli w wyniku podnoszenia lub wjechania autem na jakiś element np.krawężnik i nastąpiło tzw. zawieszenie się samochodu te dwie blachy mogą się odkształcić od siebie. U mnie tak było (poprzedni właściciel, Niemiec zjezdżał z wysokiego krawęznika i się zawiesił uszkodzając w przedniej części na wysokości miejsc podstawiania podnośnika krawędzie progu. Na kanale wyprostowałem te odkształcone blachy progu i w miejscach punktowych gdzie odeszło od blachy zabezpieczenie antykorozyjne oczyściłem je z brudu, (brak było śladów korozji) podmalowałem farba zabezpieczającą od korozji i nastepnie w sprayu pomalowałem czarnym środkiem antykororyjnym, który po zaschnieciu ma powłokę elastyczną. U mnie tego z zewnatrz prawie nie widać bo octa jest koloru czarnego.
czarny_tut, jeżeli masz wątpliwości nie zaszkodzi podjechać do zakładu blacharskiego w celu porady.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
To jest słabe miejsce progu w Octavii. TTTM. U mnie prostowane kilkakrotnie, ale co pojadę do jakiegoś serwisu gdzie podstawiają łapy podnośnika to potem z regułuy przód do prostowania. Wiem, że teraz to już jest to miękkie to dlatego pewnie. Mam na myśli pozaginane krawędzie pod które zakłąda się normalnie ręczny lewarek.
Co ciekawe tył jest OK.
Dużo Octavii ma powgniatane progi z przodu lub pozaginane krawędzie do zakładania ręcznego lewarka.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Witam, mój pojazd również posiada taka przypadłość, nabytą przez moją głupotę, nie mając pod ręką porządnego sprawnego podnośnika, próbonowałem pomóc sobie innym i deską, efekt... oczywisty, na szczęście nie ma żadnych odprysków, tak więc nie ruszam, jest co prawda delikatnie wywinięty spaw na zewnątrz przy przednim kole ale przynajmniej mam znaczone autko, i byle amator cudzej własności nie wmówi mi , że to jego.Octavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)
Komentarz
-
-
Sigma_74
Komentarz
-
Zamieszczone przez hermantez to mam.. Od lewarka w wulkanizacji i od wlasnego..Heh..Tez nie prostuje-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
ja tez mam wgniecione progi po obu stronach bo jak moja dziewczyna wjezdzala na kraweznik na ktory zawsze ja uczulalem zeby nie wjezdzala to sie zawiesila i wgiela troszku lakieru poszlo ale na wiosne maluje cale podwozie takze nie widze problemu okta jezdziRadio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hermantez to mam.. Od lewarka w wulkanizacji i od wlasnego..Heh..Tez nie prostuje
a gumę czasami się jednak łapie.... :wink:Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSNo ale jeśli chodzi o krawędź (pionowe łączenie blach), która współpracuje z ręcznym podnośnikiem z wyposażenia auta , to to lepiej odprostować i ukształtować prawidłowo. Bo jak masz to zagięte to nie podniesiesz samochodu na drodze przy użyciu lewarka,
Można to zrobić samemu, potrzebny jest kanał, młotek, pobijak (może być nawet z twardego drewna) i już. :hammerO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Uszkodzony próg - cd.
Witam ponownie,
na początku chciałbym podziękować za odpowiedzi na mój poprzedni temat "Uszkodzony próg"!
Przyjrzałem się dokładniej uszkodzeniu, myślę że nie będę go prostował ale chciałbym zabezpieczyć blachę przed korozją;
Zauważyłem, że powłoka lakiernicza jest popękana - jak ją zabezpieczyć, czy jechać do zakładu blacharskiego czy samemu można to jakoś poprawić i ewentualnie czym?
pozdrawiam, krzysztof<--------------------->
czarnY
<--------------------->
Komentarz
-
-
marek78
wyczysc to miejsce z błota , brudu etc . nastepnie lekko zmatuj , pomaluj jakas farba podkladowa - dobrze do zrobic podkladem o innej barwie od koloru nadwozia a nastepnie kup Bool'a w spray(baranek) i zakonserwuj to miejsce- jesli to oczywiscie jest czesc od spodu auta - jesli to bok progu to musisz poszukac twojego koloru lakieru-w ASO sa takie zestawy naprawcze - jesli dobrze to zrobisz zapomnisz o uszkodzeniu powloki. Najlepiej robic to w ciepłym garazu , lub poczekac az sie ociepli
Komentarz
-
tak jest, dobre oczyszczenie, zabezpieczenie farbą i środkiem konserwującym.Zamieszczone przez czarny_tutmyślę że nie będę go prostowałO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
czarny_tut, kolego jesli piszesz wciaz w tym samym temacie to pisz w starym watku, w dalszym ciagu chodzi przeciez o prog, czy po tym jak zakonserwujesz progi zalozysz watek z podziekowaniem pt. "uszkodzony prog cd cz.2" ?
po co klonowac watki na potege?nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975czarny_tut, kolego jesli piszesz wciaz w tym samym temacie to pisz w starym watku, w dalszym ciagu chodzi przeciez o prog, czy po tym jak zakonserwujesz progi zalozysz watek z podziekowaniem pt. "uszkodzony prog cd cz.2" ?
po co klonowac watki na potege?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz