Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Uszkodzony próg.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Uszkodzony próg.

    Zamieszczone przez Purchawa
    Arek napisał/a:
    Wiesz może co z moją kratką

    Alan ja zabral, bo myslal ze to kratka Techno200.
    Juz dzownilem do niego, jutro bedzie w Wawie to sie jakos umowicie na odbior.
    oki,to jutro go wydzwonie
    Z bronią jest jak z ludźmi, zawsze się psuje kiedy jest najbardziej potrzebna...

  • #2
    Uszkodzony próg.

    Witam,
    z okazji pierwszego mojego postu na grupie WITAM i POZDRAWIAM Wszystkich,

    kupiłem niedawno Octavię, niestety zauważyłem, że progi (po jednej i po drugiej stronie - symetrycznie) na wysokości miejsca gdzie jest miejsce dla lewarka (z przodu) są uszkodzone tzn. wygląda że ktoś albo podnosił na podnośniku albo ktoś podłożył jakieś deski i samochód opuścił. Nie widać tego z boku, uszkodzony jest spód progu. Poradźcie czy to gdzieś prostować , czy może mieć na coś to wpływ. Ewentualnie jakbym chciał to zrobić ile może to kosztować. Czy może tego nie robić.
    Dzięki za pomoc

    Pozdrawiam, Krzysztof
    <--------------------->
    czarnY
    <--------------------->

    Komentarz


    • #3
      Nie ruszac, mam tak samo. Nieczemu nie przeszkadza. To jest od podnoszenia auta na zabie, za rant. Podnosnik fabryczny ciut inaczej siada. Mozna tylko zobaczyc czy nie obdarlo gdzies lakieru, wtedy zabezpieczyc czyms, a tak szkoda zabawy. Niczemu to nie przeszkadza.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        nie to forum - przenioslem

        ja bym sobie odpuscil prostowanie czegos, czego nie widac.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz


        • #5
          jeżeli próg jest tylko zagnieciony od "podnośnika" to wiele się z nim nie zdziała. Próg od dołu składa się z dwóch profilowanych blach, jezeli w wyniku podnoszenia lub wjechania autem na jakiś element np.krawężnik i nastąpiło tzw. zawieszenie się samochodu te dwie blachy mogą się odkształcić od siebie. U mnie tak było (poprzedni właściciel, Niemiec zjezdżał z wysokiego krawęznika i się zawiesił uszkodzając w przedniej części na wysokości miejsc podstawiania podnośnika krawędzie progu. Na kanale wyprostowałem te odkształcone blachy progu i w miejscach punktowych gdzie odeszło od blachy zabezpieczenie antykorozyjne oczyściłem je z brudu, (brak było śladów korozji) podmalowałem farba zabezpieczającą od korozji i nastepnie w sprayu pomalowałem czarnym środkiem antykororyjnym, który po zaschnieciu ma powłokę elastyczną. U mnie tego z zewnatrz prawie nie widać bo octa jest koloru czarnego.
          czarny_tut, jeżeli masz wątpliwości nie zaszkodzi podjechać do zakładu blacharskiego w celu porady.
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz


          • #6
            To jest słabe miejsce progu w Octavii. TTTM. U mnie prostowane kilkakrotnie, ale co pojadę do jakiegoś serwisu gdzie podstawiają łapy podnośnika to potem z regułuy przód do prostowania. Wiem, że teraz to już jest to miękkie to dlatego pewnie. Mam na myśli pozaginane krawędzie pod które zakłąda się normalnie ręczny lewarek.
            Co ciekawe tył jest OK.
            Dużo Octavii ma powgniatane progi z przodu lub pozaginane krawędzie do zakładania ręcznego lewarka.
            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

            Komentarz


            • #7
              Bo przod jest strasznie ciezki i wszystko przez to. To tak jak elementy zawieszenia ktore sa identyczne z tymi wkladanymi do Golfa II 1.3 Pb :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Witam, mój pojazd również posiada taka przypadłość, nabytą przez moją głupotę, nie mając pod ręką porządnego sprawnego podnośnika, próbonowałem pomóc sobie innym i deską, efekt... oczywisty, na szczęście nie ma żadnych odprysków, tak więc nie ruszam, jest co prawda delikatnie wywinięty spaw na zewnątrz przy przednim kole ale przynajmniej mam znaczone autko, i byle amator cudzej własności nie wmówi mi , że to jego.
                Octavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
                President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez szkoda
                  ja bym sobie odpuscil prostowanie czegos, czego nie widac.
                  popieram

                  Komentarz


                  • #10
                    takie uszkodzenia progów w przedniej części to widać kolejna przypadłość wieluuu, wieluuu octavek :!:
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz


                    • #11
                      tez to mam.. Od lewarka w wulkanizacji i od wlasnego..Heh..Tez nie prostuje
                      --------------

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez herman
                        tez to mam.. Od lewarka w wulkanizacji i od wlasnego..Heh..Tez nie prostuje
                        i ja tez to mam kiedys myslałem nad wyprostowaniem ale odradzono mi i na razie nic sie nie dzieje
                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja też to mam.

                          Pozdrawiam
                          MARCUS

                          Komentarz


                          • #14
                            O własnie, przy zeszłosezonowej wymianie opon cos takiego mi zrobili dokładnie tak jak napisal Maicroft, chciałem to na wiosne wyprostowac ale skoro mówicie zeby nie ruszac, a teraz to pilnuje zeby podpierali pod podluznice - czy to dobre rozwiazanie ?

                            Komentarz


                            • #15
                              ja tez mam wgniecione progi po obu stronach bo jak moja dziewczyna wjezdzala na kraweznik na ktory zawsze ja uczulalem zeby nie wjezdzala to sie zawiesila i wgiela troszku lakieru poszlo ale na wiosne maluje cale podwozie takze nie widze problemu okta jezdzi
                              Radio: C90r+XDP210EQ
                              Kable:Opt,Skyline,50 mm
                              Wzm:XES M1+FP 1.800
                              Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez herman
                                tez to mam.. Od lewarka w wulkanizacji i od wlasnego..Heh..Tez nie prostuje
                                No ale jeśli chodzi o krawędź (pionowe łączenie blach), która współpracuje z ręcznym podnośnikiem z wyposażenia auta , to to lepiej odprostować i ukształtować prawidłowo. Bo jak masz to zagięte to nie podniesiesz samochodu na drodze przy użyciu lewarka,
                                a gumę czasami się jednak łapie.... :wink:
                                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez RomanS
                                  No ale jeśli chodzi o krawędź (pionowe łączenie blach), która współpracuje z ręcznym podnośnikiem z wyposażenia auta , to to lepiej odprostować i ukształtować prawidłowo. Bo jak masz to zagięte to nie podniesiesz samochodu na drodze przy użyciu lewarka,
                                  we wcześniejszym topicu tez o tym pisałem.
                                  Można to zrobić samemu, potrzebny jest kanał, młotek, pobijak (może być nawet z twardego drewna) i już. :hammer
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    mozna tylko nie lepiej zeby bylo cieplo, tak to lakier jest malo elastyczny i moze odprysnac, oczywiscie zalezy jak bardzo jest to podgiete.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Można podłozyć pod wachacz lewarek.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        jasne, że tak. Ważna rzecz aby było to stabilne i żeby podnośnik się nie wysmyknął. Dlatego specjalnie zakupiłem podnośnik typu "żaba".
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Uszkodzony próg - cd.

                                          Witam ponownie,

                                          na początku chciałbym podziękować za odpowiedzi na mój poprzedni temat "Uszkodzony próg"!
                                          Przyjrzałem się dokładniej uszkodzeniu, myślę że nie będę go prostował ale chciałbym zabezpieczyć blachę przed korozją;
                                          Zauważyłem, że powłoka lakiernicza jest popękana - jak ją zabezpieczyć, czy jechać do zakładu blacharskiego czy samemu można to jakoś poprawić i ewentualnie czym?

                                          pozdrawiam, krzysztof
                                          <--------------------->
                                          czarnY
                                          <--------------------->

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            wyczysc to miejsce z błota , brudu etc . nastepnie lekko zmatuj , pomaluj jakas farba podkladowa - dobrze do zrobic podkladem o innej barwie od koloru nadwozia a nastepnie kup Bool'a w spray(baranek) i zakonserwuj to miejsce- jesli to oczywiscie jest czesc od spodu auta - jesli to bok progu to musisz poszukac twojego koloru lakieru-w ASO sa takie zestawy naprawcze - jesli dobrze to zrobisz zapomnisz o uszkodzeniu powloki. Najlepiej robic to w ciepłym garazu , lub poczekac az sie ociepli

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              tak jest, dobre oczyszczenie, zabezpieczenie farbą i środkiem konserwującym.
                                              Zamieszczone przez czarny_tut
                                              myślę że nie będę go prostował
                                              ale wyprostować warto. Lepiej będzie dopasowany fabryczny podnośnik.
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                czarny_tut, kolego jesli piszesz wciaz w tym samym temacie to pisz w starym watku, w dalszym ciagu chodzi przeciez o prog, czy po tym jak zakonserwujesz progi zalozysz watek z podziekowaniem pt. "uszkodzony prog cd cz.2" ?
                                                po co klonowac watki na potege?
                                                nasza droga: www.wpzs.pl

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Jabar1975
                                                  czarny_tut, kolego jesli piszesz wciaz w tym samym temacie to pisz w starym watku, w dalszym ciagu chodzi przeciez o prog, czy po tym jak zakonserwujesz progi zalozysz watek z podziekowaniem pt. "uszkodzony prog cd cz.2" ?
                                                  po co klonowac watki na potege?
                                                  z ust mi to wyjąłeś - łączę :?
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X