Witam Mam problem tzn objaw szwankuje troche wspomaganie Czasem caly dzien jezdze i jest ok a czasem jak skrecam w lewo to odlacza sie pompa tzn przerywa i strasznie jest to wkurzające. Czy mial z was juz taki problem Od czego to jest przyczyna jak droga bedzie naprawa???
pozdrawiam
gsm-raf, Octavia I czy II bo jak II wnioskujac po silniku to tam jest juz chyba elektryczne wspomaganie. Wiec jak auto mlode to do ASO a jak starsze to chyba ten sam problem co w Fabiach - jakis czujnik szwankuje
Znajomy miał podobny objaw w nubirze. Stawiał na maglownice lub pompę wspomagania. Jak się okazało sworzeń dolny wachacza był zapieczony z racji nieszczelności gumowj osłony. Sworzeń wymienili i było OK. Jemu stało się to również w okresie zimowym.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Nowa listwa kierownicza do Sprintera to koszt w ASO prawie 10k... Regeneracja zrobiona na cacy to mniej niż 1k pln z wymontowaniem, regeneracją i założeniem. Trzeba umówic się wcześniej (bo mają spory ruch) i na określony dzień sie jedzie i to robią.
Mozna też wysłać im kurierem po wczesniejszym uzgodnieniu telefonicznym (muszą mieć części).
Wymienilem z rana płyn na nowy tzn wyssalem strzykawka ile moglem stary i zalałem nowy. pojezdze kilka dni i zobacze czy ten objaw ustapi. Jak cos sie zmieni poinformuje na forum
Pozdrawiam
RomanS, Teraz wiem, ze jest hydrauliczny i mowimy o Octavi I, z pierwszego posta to nie wynikalo Silnik z opisu wskazywal na OII
Oczywiście,
Zastanawiam sie, w jaki sposób ilość płynu, jego wiek mogą wpływać na to, że w jedną stronę skręca dobrze a w drugą przerywa ?
Logiki to w tym nie ma. Pompa wytwarza ciśnienie cały czas a rozdzielacz w przekładni kierowniczej kieruje płyn na jedną, bądź drugą stronę listwy. Chyba, że ten rozdzielacz, ale to byłaby bardzo nietypowa usterka.
Co do szczelności to wystarczy obejrzeć przekładnię i przewody ale gdyby coś było nieszczelne to by ubywało płynu a jak ubędzie ze 2 cm w zbiorniczku to już wspomaganie działa niemrawo i hałasuje. No ale to jednakowo w obie strony...
Wymienilem z rana płyn na nowy tzn wyssalem strzykawka ile moglem stary i zalałem nowy.
No to nie wymieniłeś tego płynu...
Jeżeli do płynu dostała sie woda... to po pierwsze stracił on swoje właścicwości a po drugie woda powoduje korozję elementów metalowych w układach hydraulicznych.
Zrób to porządnie bo inaczej nic z tego....
Zamieszczone przez RomanS
Zastanawiam sie, w jaki sposób ilość płynu, jego wiek mogą wpływać na to, że w jedną stronę skręca dobrze a w drugą przerywa ?
Ilość nie... ale jego jakość tak. Jeżeli coś w układzie "zardzewiało" to mogą być takie efekty.
Wie ktoś ile płyn hydrauliczny się lat eksploatuje?
Okres jego "zywotności" uzależniony jest od kilku czynników (woda, wilgoć, zanieczyszenia, temperatura).
Największym wrogiem każdego oleju hydraulicznego jest....woda i wilgoć. Jeżeli taki hydraulika złapie nawet odrobinę wody dość znacznie traci na swoich właściwościach. Przy wiekszym stężeniu wody w elementach układu hydrauliki powstaje korozja.... no i mamy wydatek dużo większy niż wymiana samego oleju.
W optymalnych warunkach taki olej od wspomagania powinno się wymieniać co 3 max 4 lata i nie jest to droga usługa.
a jak poprawic dzialanie wspomagania ? u mnie w stosunku do wiekszosci innych O1 chodzi dosyc ciezko. Ostatnio jezdzilem nowym tourem przez kilka dni i znowu zauzywazylem ze leciutko tam to wspomaganie chodzi
Witam ponownie Niechcem zapeszac ale po wymianie płynu w układzie od kilku dni nie zaobserwowalem takiego objawu jak opisywany wyzej. Polecam wymiane płynu na nowy zaskodzic nie zaszkodzi a pomoze. Cena 1l okoo 30zl
Komentarz