Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

6 biegowa skrzynia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 6 biegowa skrzynia

    Kędzior widziany na Dąbrowskiego kolo godz. 17.45 przy komisie A2(z tymi luksusowymi autkami jakbyś nie kojarzył )

  • #2
    6 biegowa skrzynia

    Witam, upatrzylem sobie octavkę do kupienia, może dziś uda się porozmawiać ze sprzedającym i podjechać do warsztatu na sprawdzenie i chcialbym zapytać jak spisuje się 6 biegowa skrzynia z silnikiem 1.9 TDI 130 KM, czy biegi nie są za krótkie i w ogóle jak się tym jeździ. Nigdy jeszcze nie jeździlem ze skrzynią 6 biegową.

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      jezdzi sie dobrze i wszystko jest ok.
      nasza droga: www.wpzs.pl

      Komentarz


      • #4
        Biegi sa w zasadzie takie same jak w skrzyni pieciobiegowej - roznice sa raczej symboliczne i zupelnie niezauwazalne.

        Po prostu 6 bieg pelni zadanie takiego jakby nadbiegu, ktory wlacza sie przy wyzszych predkosciach, zeby bylo ciszej w kabinie jak sie leci np. autobanhem.

        To chyba jedyna, aczkolwiek bardzo istotna zaleta, tej skrzyni. Bo z tego co obserwuje, to np. spalanie na 6 tym biegu przy tej samej predkosci jest w zasadzie identyczne jak na biegu 5-ym.

        Osobiscie uwazam, ze w warunkach polskich 6-ty bieg to taki dodatkowy gadzet, ktory nie jest jakos szczegolnie istotny. Natomiast na autostrady jest super.
        TDI 205PS

        Komentarz


        • #5
          Kilka uwag z codziennego uzytkowania :szeroki_usmiech

          Na serii to dla mnie ten bieg byl za dlugi = auto bylo za slabe
          Po programie jest k
          W mieście praktycznie go nie uzyjesz, w trasie powyżej 130 może 150 sprawdza się doskonale, poniżej 130 imho mniej pali na 5tym biegu, pewnie jest to kwestia przebiegu momentu i mocy. Jak jechalismy do Chorwacji to przy tej samej predkosci około 160km/h u mnie były sporo niższe obroty niż w 110tce co przekładało się głównie na mniejszy hałas :szeroki_usmiech na zużycie paliwa już mniej, chociaż napewno troche tez skoro przy sporej róznicy mocy wyszło nam porównywalne spalanie.
          Na autostradzie niezastapiony.
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez MisiekWAW
            Kilka uwag z codziennego uzytkowania :szeroki_usmiech

            Na serii to dla mnie ten bieg byl za dlugi = auto bylo za slabe
            Po programie jest k
            W mieście praktycznie go nie uzyjesz, w trasie powyżej 130 może 150 sprawdza się doskonale, poniżej 130 imho mniej pali na 5tym biegu, pewnie jest to kwestia przebiegu momentu i mocy. Jak jechalismy do Chorwacji to przy tej samej predkosci około 160km/h u mnie były sporo niższe obroty niż w 110tce co przekładało się głównie na mniejszy hałas :szeroki_usmiech na zużycie paliwa już mniej, chociaż napewno troche tez skoro przy sporej róznicy mocy wyszło nam porównywalne spalanie.
            Na autostradzie niezastapiony.
            ...zgadzamsie z kolega, mam cos takiego w ibizie 6l ASZ i mam podobne odczucia.
            Dodam jeszcze ze trzeba znacznie czesciej redukowac przy jezdzie na niskich obrotach
            niz w ASV z 5 biegowa skrzynia.

            darek
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz


            • #7
              Do silnika 130KM skrzynia 6-tka jest idealna.
              Spokojnie od 120km/h można jechać na 6 biegu i wyprzedzanie na trasie nie stanowi żadnego problemu. Oczywiście jeśli potrzebujesz wykonać bardzo szybko wyprzedzanie to w okolicy 100-120km/h lepszy jest niższy bieg - 5-tka.
              Na autostradzie niezastąpiona - mniejsze obroty=ciszej w kabinie+niższe spalania.
              Poza terenem zabudowanym także często przydatna.
              Od 3 lat jeżdże taką Octavia i nie chciałbym już skrzyni 5-tki.
              Zgadzam się że chcąc jechać na niskich obrotach trzeba częsciej zmieniać biegi ale to jest oczywiste gdyż są bliżej zestopionane. Ale przełączanie biegów jest precyzyjne a prowadzenie dzwigni krótkie więć można szybko je zmianiać.

              Pozdrawiam Daro

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X