Witam, upatrzylem sobie octavkę do kupienia, może dziś uda się porozmawiać ze sprzedającym i podjechać do warsztatu na sprawdzenie i chcialbym zapytać jak spisuje się 6 biegowa skrzynia z silnikiem 1.9 TDI 130 KM, czy biegi nie są za krótkie i w ogóle jak się tym jeździ. Nigdy jeszcze nie jeździlem ze skrzynią 6 biegową.
Biegi sa w zasadzie takie same jak w skrzyni pieciobiegowej - roznice sa raczej symboliczne i zupelnie niezauwazalne.
Po prostu 6 bieg pelni zadanie takiego jakby nadbiegu, ktory wlacza sie przy wyzszych predkosciach, zeby bylo ciszej w kabinie jak sie leci np. autobanhem.
To chyba jedyna, aczkolwiek bardzo istotna zaleta, tej skrzyni. Bo z tego co obserwuje, to np. spalanie na 6 tym biegu przy tej samej predkosci jest w zasadzie identyczne jak na biegu 5-ym.
Osobiscie uwazam, ze w warunkach polskich 6-ty bieg to taki dodatkowy gadzet, ktory nie jest jakos szczegolnie istotny. Natomiast na autostrady jest super.
Kilka uwag z codziennego uzytkowania :szeroki_usmiech
Na serii to dla mnie ten bieg byl za dlugi = auto bylo za slabe
Po programie jest k
W mieście praktycznie go nie uzyjesz, w trasie powyżej 130 może 150 sprawdza się doskonale, poniżej 130 imho mniej pali na 5tym biegu, pewnie jest to kwestia przebiegu momentu i mocy. Jak jechalismy do Chorwacji to przy tej samej predkosci około 160km/h u mnie były sporo niższe obroty niż w 110tce co przekładało się głównie na mniejszy hałas :szeroki_usmiech na zużycie paliwa już mniej, chociaż napewno troche tez skoro przy sporej róznicy mocy wyszło nam porównywalne spalanie.
Na autostradzie niezastapiony.
Kilka uwag z codziennego uzytkowania :szeroki_usmiech
Na serii to dla mnie ten bieg byl za dlugi = auto bylo za slabe
Po programie jest k
W mieście praktycznie go nie uzyjesz, w trasie powyżej 130 może 150 sprawdza się doskonale, poniżej 130 imho mniej pali na 5tym biegu, pewnie jest to kwestia przebiegu momentu i mocy. Jak jechalismy do Chorwacji to przy tej samej predkosci około 160km/h u mnie były sporo niższe obroty niż w 110tce co przekładało się głównie na mniejszy hałas :szeroki_usmiech na zużycie paliwa już mniej, chociaż napewno troche tez skoro przy sporej róznicy mocy wyszło nam porównywalne spalanie.
Na autostradzie niezastapiony.
...zgadzamsie z kolega, mam cos takiego w ibizie 6l ASZ i mam podobne odczucia.
Dodam jeszcze ze trzeba znacznie czesciej redukowac przy jezdzie na niskich obrotach
niz w ASV z 5 biegowa skrzynia.
Do silnika 130KM skrzynia 6-tka jest idealna.
Spokojnie od 120km/h można jechać na 6 biegu i wyprzedzanie na trasie nie stanowi żadnego problemu. Oczywiście jeśli potrzebujesz wykonać bardzo szybko wyprzedzanie to w okolicy 100-120km/h lepszy jest niższy bieg - 5-tka.
Na autostradzie niezastąpiona - mniejsze obroty=ciszej w kabinie+niższe spalania.
Poza terenem zabudowanym także często przydatna.
Od 3 lat jeżdże taką Octavia i nie chciałbym już skrzyni 5-tki.
Zgadzam się że chcąc jechać na niskich obrotach trzeba częsciej zmieniać biegi ale to jest oczywiste gdyż są bliżej zestopionane. Ale przełączanie biegów jest precyzyjne a prowadzenie dzwigni krótkie więć można szybko je zmianiać.
Komentarz