Kędzior widziany na Dąbrowskiego kolo godz. 17.45 przy komisie A2(z tymi luksusowymi autkami jakbyś nie kojarzył )
6 biegowa skrzynia
Zwiń
X
-
6 biegowa skrzynia
Witam, upatrzylem sobie octavkę do kupienia, może dziś uda się porozmawiać ze sprzedającym i podjechać do warsztatu na sprawdzenie i chcialbym zapytać jak spisuje się 6 biegowa skrzynia z silnikiem 1.9 TDI 130 KM, czy biegi nie są za krótkie i w ogóle jak się tym jeździ. Nigdy jeszcze nie jeździlem ze skrzynią 6 biegową.
Pozdrawiam
-
-
Biegi sa w zasadzie takie same jak w skrzyni pieciobiegowej - roznice sa raczej symboliczne i zupelnie niezauwazalne.
Po prostu 6 bieg pelni zadanie takiego jakby nadbiegu, ktory wlacza sie przy wyzszych predkosciach, zeby bylo ciszej w kabinie jak sie leci np. autobanhem.
To chyba jedyna, aczkolwiek bardzo istotna zaleta, tej skrzyni. Bo z tego co obserwuje, to np. spalanie na 6 tym biegu przy tej samej predkosci jest w zasadzie identyczne jak na biegu 5-ym.
Osobiscie uwazam, ze w warunkach polskich 6-ty bieg to taki dodatkowy gadzet, ktory nie jest jakos szczegolnie istotny. Natomiast na autostrady jest super.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Kilka uwag z codziennego uzytkowania :szeroki_usmiech
Na serii to dla mnie ten bieg byl za dlugi = auto bylo za slabe
Po programie jest k
W mieście praktycznie go nie uzyjesz, w trasie powyżej 130 może 150 sprawdza się doskonale, poniżej 130 imho mniej pali na 5tym biegu, pewnie jest to kwestia przebiegu momentu i mocy. Jak jechalismy do Chorwacji to przy tej samej predkosci około 160km/h u mnie były sporo niższe obroty niż w 110tce co przekładało się głównie na mniejszy hałas :szeroki_usmiech na zużycie paliwa już mniej, chociaż napewno troche tez skoro przy sporej róznicy mocy wyszło nam porównywalne spalanie.
Na autostradzie niezastapiony.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWKilka uwag z codziennego uzytkowania :szeroki_usmiech
Na serii to dla mnie ten bieg byl za dlugi = auto bylo za slabe
Po programie jest k
W mieście praktycznie go nie uzyjesz, w trasie powyżej 130 może 150 sprawdza się doskonale, poniżej 130 imho mniej pali na 5tym biegu, pewnie jest to kwestia przebiegu momentu i mocy. Jak jechalismy do Chorwacji to przy tej samej predkosci około 160km/h u mnie były sporo niższe obroty niż w 110tce co przekładało się głównie na mniejszy hałas :szeroki_usmiech na zużycie paliwa już mniej, chociaż napewno troche tez skoro przy sporej róznicy mocy wyszło nam porównywalne spalanie.
Na autostradzie niezastapiony.
Dodam jeszcze ze trzeba znacznie czesciej redukowac przy jezdzie na niskich obrotach
niz w ASV z 5 biegowa skrzynia.
darek
Komentarz
-
-
DB73
Do silnika 130KM skrzynia 6-tka jest idealna.
Spokojnie od 120km/h można jechać na 6 biegu i wyprzedzanie na trasie nie stanowi żadnego problemu. Oczywiście jeśli potrzebujesz wykonać bardzo szybko wyprzedzanie to w okolicy 100-120km/h lepszy jest niższy bieg - 5-tka.
Na autostradzie niezastąpiona - mniejsze obroty=ciszej w kabinie+niższe spalania.
Poza terenem zabudowanym także często przydatna.
Od 3 lat jeżdże taką Octavia i nie chciałbym już skrzyni 5-tki.
Zgadzam się że chcąc jechać na niskich obrotach trzeba częsciej zmieniać biegi ale to jest oczywiste gdyż są bliżej zestopionane. Ale przełączanie biegów jest precyzyjne a prowadzenie dzwigni krótkie więć można szybko je zmianiać.
Pozdrawiam Daro
Komentarz
Komentarz