Test amortyzatorów w ASO
Zwiń
X
-
Test amortyzatorów w ASO
Dobry wieczór.
Przebieg blikso 115kkm (za 9 dni minie 4 rok użytkowania Octavki).
Sprawdziłem sobie stan amortyzatorów na linii w ASO.
Wyniki: PL-60, PP-59, TL-61, TP-60. Zgodnie z opinią mechanika amortyzatory w b.dobrym stanie przy założeniu, że nowe Octavie mają sprawność nowych amortyzatorów na poziomie 75-70%. Jednakże w trakcie jazdy autkiem nieco buja i dzisiaj przyjżałem się temu problemowi nieco dokładniej. Jadąc bardzo wolno, niemalże pełzająci mocnym depnięciu na hamulec przód auta za bardzo "siada". Bardzo miekko nurkuje a sam test weryfikacji metodą "bujaj Heniek" nie potwierdza, że coś się dzieje nie tak. Szalę pełnego skupienia i chyba mojej niewiedzy przychylił mój brat, z którym mijaliśmy się w drodze do pracy. Z kilku kilometrów dostrzegł strumień światła i sądził, że jedzie jakiś mały fiacik z rozkletanym zawiasem nurkującym raz w dół raz w górę. Jedym słowem po ocenie zachowania świateł auto mi świruje. Zawieszenie mam dobre, wszystko sprawne i teraz nie wiem, czy ja się już do tej miekkości przyzwyczaiłem, czy problem bagatelizuję czy poi prostu TTTM?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
-
===Tomy===, IMO seryjne spręzyny +amory = ponton :?
sprawność ok. 60% jest OK
jak próbujesz bujać auto na postoju i nie faluje po mocnym nacisnięciu to potwierdza fakt, iż amory są OK. TTTM :roll: dlatego ja myśle o zmianie na B6 albo Kayabę bo seria mnie nieco drażni :?Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Garret===Tomy===, IMO seryjne spręzyny +amory = ponton :?
sprawność ok. 60% jest OK
jak próbujesz bujać auto na postoju i nie faluje po mocnym nacisnięciu to potwierdza fakt, iż amory są OK. TTTM :roll: dlatego ja myśle o zmianie na B6 albo Kayabę bo seria mnie nieco drażni :?Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
bezduszny
===Tomy===, formalnie rzecz biorąc to amorki są OK.... ale to formalnie.
Jednak jeżeli czujesz, że samochodem w trakcie jazdy jednak buja i nie zachowuje sie on jednak stabilnie, nie jest do przewidzenia co zrobi tył przy hamowaniu na jakimś łuku...... to pora pomysleć o innych amorach.
No i tu pojawiąją się dodatkowe opcje rozwiązania tego problemu...
To co zastosowałem w O1 1.8T AUM mojej żony (a dowiedziałem się od znajomego) to komplet B4 z tym, że na tył poszły odrobine któtrze w stosunku do serii.
Efekt jest taki, że tył samochodu jest przewidywalny na łukach i zakrętach..... nawet w przypadku gwałtownego hamowania.
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyEfekt jest taki, że tył samochodu jest przewidywalny na łukach i zakrętach..... nawet w przypadku gwałtownego hamowania.
Zaintrygowały mnie opinie obserwujących moje auto na drodze. Ja się do tej miekkości przyzwycziłem a faktycznie z daleka najlepiej widać to po wiązce światła. Generalnie jest już OK. Wszystko jasne ale pewnikiem jest, że nowe amortyzatory to będą B4-ki.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Dla niektórych 60% jest ok ale tak naprawdemówiąc droga hamowania przy tak zużytych amorach wydłuza sie o pare metrów a jak wiadome 1 metr lub 2 metry mogą czasam uratować nam dupe. Dlatego jak hamujesz autkiem z jazdy na wprost przy zużyciu 60% to auto wydłuzy droge hamowania o 1 m niż jak byś maił nowe amorki. Testowałem[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
lec
jak lubisz czasem przydepnąć to jednak bym sie sklonil bardziej w strone B6 na Twoim miejscu. Niewielka strata na komforcie daje duze zyski na prowadzeniu i bezpieczenstwie. na seryjnych springach i normalnych gumach naprawde nie bedzie jakos specjalnie twardo.
Komentarz
-
bezduszny
daneczek76, no i co jest ciekawe.... zmiana nawet dość wydawało by się niewielka cisnienia w oponach daje róznicę na wynikach pomiarów. To samo wysokość profilu bocznego opony.
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyTo samo wysokość profilu bocznego opony.
Po tym moim teście 2 miesiące później był artykuł w gazecie Motor na przykładzie seata Toledo dokładnie taki sam test i takie same parametry amorków cos koło 62% stare i nowe wsadzili KYB.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
Komentarz