kontrolka z kluczykiem i odpalanie auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • huwe
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2005
    • 976

    #26
    Kuvel, jest i to duża. a zdziwienia nie będzie :P - bo aku w okcie jest połączony z masą autka(konkretnie minus).
    najlepiej przy odpalaniu na kable kłaść masę bezpośrednio na silnik- nie na karoserię( co wcale nie znaczy , że poręcznie).
    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

    Komentarz

    • Kuvel
      Ambiente
      • 2006
      • 138

      #27
      huwe, Nie chcę się spierać bo nie próbowałem - więc nie wiem. Dla mnie, jako elektryka, jak coś jest połączone kabelkiem - np. pkt. A z punktem B (czytaj aku z masą), to wszystko jedno gdzie połączymy kabel, bo pkt. A i B to to samo. Ale tak jak napisałem: nie odpalałem jeszcze tak auta - jak będę musiał (odpukać) to napiszę o swoich doświadczeniach. Pozdrawiam.
      90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

      Komentarz

      • maciek1
        Ambiente
        • 2006
        • 155

        #28
        A to nie jest czasem tak ze rozladowany akumlator stanowi obciazenie ....Moze lepiej jest wogole wypiac kleme "-" rozladowanego akumlatora - czyli calkiem wylaczyc go z obwodu...
        Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #29
          Kuvel, silnik jest przymocowany do karoserii za pośrednictwem elementów gumowych ( bo inaczej to by nam plomby powypadały :szeroki_usmiech ). a minusik jest do niego ciągnięty za pośrednictwem kabelka - najczęściej tzw. plecionki. i teraz załóżmy, że ta plecionka jest naderwana, czyli ma zmniejszony przekrój. a jako elektryk wiesz, że im mniejszy przekrój kabelka , to mniej prądu przepuści. więc bezpieczniej jest nie gdybać, czy on ma przekrój taki jak powinien mieć, tylko po prostu podłączyć masę na najważniejszy w tym układzie element: silnik. bo to , że na padnięty aku popłynie ciut mniej prądu to akurat jest w danym momencie nasz zysk .
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • Kuvel
            Ambiente
            • 2006
            • 138

            #30
            Przekonałeś mnie apa
            90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

            Komentarz

            • Krzych
              Rider
              • 2005
              • 671

              #31
              Radze kupić nowy akumulator, bo próby rozruchu na padającym akumulatorze lub iskrzących kablach zapinanych na klemy akumulatora, może się skończyć rozsypaniem softu w pozostałych sterownika auta: licznik(immo), sterownik silnika, airbag ...
              Wtedy już tylko czeka wizyta u dobrego elektronika aby to wszystko reanimować.
              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
              www.chiptuning.katowice.pl
              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

              Komentarz

              • chester121
                L&K
                • 2005
                • 1053

                #32
                co do podlaczenia kabli minus do minusa to 2 lata temu jak chcialem reanimowac moja octavke po tych mrozach (wtedy tez padla mi pompa o czym nie widzialem)

                przyjechal koles z laweta z serwisu merca i najpierw chcial odpalic na kable (sprawdzic co i jak) jak podlaczylem minus do minusa zaraz mnie poprawil ze musi byc do silnika bo

                raz ze jest miejszy opor a dwa to aku moze eksplodowac :shock: mowil cos ze za duzo pradu moze wplynac a akumulatory nie moga byc ladopwane za duzym bo sie jakies cinienie czy cos tworzy w srodku
                w sumie nie robilem tego i nie znam sie ale przekazuje co koles mowil (moze to i prawda nie wime :P )

                Komentarz


                • #33
                  aku nie lubia duzego prądu ladowania, taki powstaje kiedy akumulator jest mocno rozladowany dlatego nie powinno sie doprowadzac do jego duzych rozladowan. Po takim rozladowaniu i ladowaniu duzym pradem bardzo spada jego skutecznosc i żywotność. Po duzym rozladowaniu powinno sie go ladowac prostownikiem z regulacja aby ladowac dluzej a malym pradem. Innymi słowy , jak jest aku rozladowany to prostownik daje mu duzego strzala z amperów a to jeszcze pogorsza sprawe.

                  ...ale o tym zeby wybuchaly to pierwszy raz słysze

                  Komentarz

                  • dariuspolo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1168

                    #34
                    ...jezeli ma zwarcie (akumulator rozladowal sie na skutek zwarcia plyt) to po podlaczeniu kablami z drugiego auta dojdzie do tak duzego poboru pradu ze zawrze elektrolit, a wydzielajace sie opary rozerwia akumulator (drugi akumulator tez moze zostac uszkodzony)

                    darek
                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                    Zuzycie paliwa

                    Komentarz

                    • Krzych
                      Rider
                      • 2005
                      • 671

                      #35
                      Zamieszczone przez chester121
                      ... aku moze eksplodowac :shock: mowil cos ze za duzo pradu moze wplynac a akumulatory nie moga byc ladopwane za duzym bo sie jakies cinienie czy cos tworzy w srodku
                      w sumie nie robilem tego i nie znam sie ale przekazuje co koles mowil (moze to i prawda nie wime :P )
                      W czasie ładowania w akumulatorze wytwarza się wodór i ulatnia się przez korki odpowietrzające. Jeśli w tym czasie zastąpi zaiskrzenie na klemie, to może być niezłe buummm...
                      Widziałem osobiście jak pokrywka z korkami wyleciałe w powietrze i kient mało nie pozbył się wzroku przy rozprysku kwasu z akumulatora.
                      Nie bez przesady na akumulatorach są umieszczane znaczki ostrzegawcze o konieczności stosowania okularów ochronnych.
                      Tak więc przy ładowaniu np. prostownikiem, najpierw podłączyć prostownik do akumulatora, a potem prostownik do prądu.
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz

                      Pracuję...