Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Co wymienic po zakupie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Co wymienic po zakupie

    mam nadzieję, że QBA szybko coś nam tu pokaże zaraz :!:

  • #2
    Co wymienic po zakupie

    Witam
    Wczoraj ojciec kupił Skode Octavie 2000 r. 1.9 TDI 110 Km. Auto ma przejechane 139 tkm. Auto mialo ostatni przegląd w ASO w Francji przy 108 tys. (05.05.2005) Co wymienic :?:
    Jaki olej :?: filtry :?: rozrząd :?:

    I jeszcze jedno autko ma wszystkie szybki elektryczne. Tylko tylne nie działają (słychac ze siłownik chodzi ale nie drgną nawet, jakieś propozycje gdzie szukac :?:

    Przeglądałem forum i z postu Forum - Octavia Club Polska probowałem rozszyfrować oznaczenie silnika, ale są 2 1.9 TDI 110 km. Jak sprawdzić który jest w moim aucie :?:
    Z góry dzięki za pomoc

    Pozdrawiam
    Dawniej: Audi 80 B3 87'rok 1.8 JN + LPG Tomasetto
    Teraz: Opel Astra G 2.0 DTL 98 r. 82 KM
    Kiedyś jak ojcu się znudzi : Skoda Octavia 1.9 TDI AHF 110 KM 2000 r.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez opiumek
      Tylko tylne nie działają
      zdejmij tapicerkę drzwi i zobacz co jest grane. Możesz mieć zerwane spinki linki podnośnika, a mechanizm "naprawiono" dwoma podporami prostymi drewnianymi czyli kołkami. Jeden znajomy już chyba ze dwa lata jeździ z tak naprawionym lewym tylnym podnośnikiem szyby.
      Odnośnie silnika to Ci posiadacze TDI pewnie jeszcze napiszą, ale opcja Szukaj może Ci w tym znacznie pomóc.

      Komentarz


      • #4
        Może pękły Ci plastiki od trzymaka szyby? Jeżeli tak, daj znać może uda mi się załatwić. Pozdrawiam

        Komentarz


        • #5
          nic nie piszesz czy był już wymieniany rozrząd jesli nie to najwyższy czas na to. Ogólnie jest taka zasada że jak kupujesz używane auto to rozrząd lepiej zrobic. Serwis olejowy (wymiana olejów+filtrów) też nalezałoby zrobic. Jaki olej?? Jakis do samochodów grupy VW na pompie roatcyjnej, u mnie np. jest Mobil 5W-40 doskonałe opinie ma też Motul. Twoje auto to albo ASV albo AHF. Kod ten powinien znajdowac sie pod wykładziną bagażnika.

          Komentarz


          • #6
            Z tym rozrządem to tez różnie, bo może poprzedni właściciel wymienił go wcześniej i nie ma takiej potrzeby.

            Komentarz


            • #7
              sprawdz tez swiece zarowe i plyn chlodniczy oraz aku

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez ewa.saganowska
                Z tym rozrządem to tez różnie, bo może poprzedni właściciel wymienił go wcześniej i nie ma takiej potrzeby.
                ale niestety możemy polegać tylko na zapewnieniach poprzedniego właściciela.
                dla bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia lepiej wymienić.
                oznaczenie silnika powinieneś znaleźć w bagażniku pod wykładziną - powinna tam być wlepa na podłodze, o ile się nie mylę to po lewej stronie.
                przy tym przebiegu wiele nie powinno się dziać, ale warto po zakupie dokonać przeglądu : klocki, tarcze, zawias..... ogólny dla sprawdzenia kondycji auta.
                co do szyby tak jak poprzednicy : pewnie poszedł plasticzek podtrzymujący szybkę w prowadnicy. do kupienia np.: na allegro. ale równie dobrze mogła zerwać się linka. i wtedy do wymiany podnośnik.
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz


                • #9
                  szykuj się do regeneracji turbiny!!!!!!!!!!!! mnie to niestety spotkało

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez skalmar99
                    szykuj się do regeneracji turbiny!!!!!!!!!!!! mnie to niestety spotkało
                    nie strasz niepotrzebnie.
                    na żywotność turbiny to ma wiele rzeczy wpływ. ja mam 150 tys i jakoś nic mi się z nią nie dzieje- a ponoć jedna z najbardziej upierdliwych odnośnie zapiekających się kierownic: ALH.
                    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez huwe
                      pewnie poszedł plasticzek podtrzymujący szybkę w prowadnicy. do kupienia np.: na allegro
                      taki plasticzek w salonie to ok. 6 zł.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez huwe
                        przy tym przebiegu wiele nie powinno się dziać, ale warto po zakupie dokonać przeglądu : klocki, tarcze, zawias..... ogólny dla sprawdzenia kondycji auta.
                        zakładamy widzę że przebieg oryginalny,
                        silnik 110km z 2000r to AHF, sprawdzisz w bagażniku, ciekawe dlaczego ostatni przegląd był 5,05,2005, przecież robi się je co 15kkm lub co roku.
                        TDI ASV 140KM 300Nm

                        Komentarz


                        • #13
                          W salonie kosztuje 6pln to Octy po lifcie. Czy ta bryczka jest przed czy po lifcie? Jeżeli przed zaproponują cały moduł za ok 300. Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez huwe
                            dla bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia lepiej wymienić
                            zwłaszcza dla bezpieczeństwa, oszczędność może kosztować zbyt wiele...

                            Komentarz


                            • #15
                              Proponuję również zdemontować i przesmarować mechanizm wycieraczek. Ja to olałem i musiałem kupić nowy .
                              Jeszcze jedno - jest zima (przynajmniej z nazwy) to może dobrze by było odgrzybić i uzupełnić czynnik w klimie. Całość powinna wynieść 150 - 180 PLN, za niedługo zacznie się sezon a wtedy pewnie, jak co roku, będą kolejki.
                              90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                              Komentarz


                              • #16
                                Kuvel, ostatnio robiłem u kumpla - zapiekły się oczywiście ośki ( swoją drogą mocne te silniczki od wycieraczek :P ). udało mi się wpasować w obudowy nowe tulejki ślizgowe z .... rozrusznkia malucha :szeroki_usmiech . spasowało idealnie. poskładane, troszku smaru do środka, nowy oring na uszczelnieniu i bangla.
                                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                Komentarz


                                • #17
                                  huwe, uznanie za pomysłowość . Ja wymieniałem na nowe, bo przy próbie demontarzu urwała się nakrętka - razem z kawałkiem ośki. Gdybym znał Twój patent to 200 PLN zostało by w kieszeni :cry: .
                                  90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez ewa.saganowska
                                    W salonie kosztuje 6pln to Octy po lifcie. Czy ta bryczka jest przed czy po lifcie? Jeżeli przed zaproponują cały moduł za ok 300. Pozdrawiam
                                    ja mam przed liftem. wystarczy dołożyć dwa wkręty i pasuje jak ulał

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Re: Co wymienic po zakupie

                                      Zamieszczone przez opiumek

                                      Przeglądałem forum i z postu Forum - Octavia Club Polska probowałem rozszyfrować oznaczenie silnika, ale są 2 1.9 TDI 110 km. Jak sprawdzić który jest w moim aucie :?:
                                      Z góry dzięki za pomoc

                                      Pozdrawiam
                                      jak masz ksiazke serwisową to tam powinno być oznaczenie... Lub jak wcześniej wspomnianio w bagazniku pod wykładziną. Ewentualnie można odczytac z numeru VIN auta ale do tego trzeba mieć troche informacji np z ksiazki Cedrycha
                                      Pozdrawiam
                                      Adam

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam
                                        Sorki ze chwile nie odpisywałem, nie miałem dostępu do netu. Jak narazie kupiłem wszystkie filtry (olej, paliwo, powietrza, wewnętrzny kabiny), olej 10W40 MOBIL Super S Turbo Diesel. Rozrząd też wymienię bo niby książka jest ale jakoś jej nie wierze. Ojciec autem zamierza jeździc kilka najbliższych lat wiec lepiej zainwestować niż później żalowac. Tylko w zestawach do wymiany rozrządu jest pasek, napinacz i trzy rolki. Pompę wody też wymienic ??


                                        Zamieszczone przez rezon
                                        Zamieszczone przez opiumek
                                        Tylko tylne nie działają
                                        zdejmij tapicerkę drzwi i zobacz co jest grane. Możesz mieć zerwane spinki linki podnośnika, a mechanizm "naprawiono" dwoma podporami prostymi drewnianymi czyli kołkami. Jeden znajomy już chyba ze dwa lata jeździ z tak naprawionym lewym tylnym podnośnikiem szyby.
                                        Odnośnie silnika to Ci posiadacze TDI pewnie jeszcze napiszą, ale opcja Szukaj może Ci w tym znacznie pomóc.
                                        Na razie autko jest u lakiernika (ktoś je rysował gwoździem), później pojedzie do mechanika (jak pisałem oleje i rozrząd). Jak to będzie zrobione zajmę się szybkami, Ale rzeczywiście tak jak piszesz szyby są zablokowane dwoma kwadratowymi plastikami, pewnie po to żeby się same nie otwierały. Więc stawiasz na te spinki ??


                                        Zamieszczone przez ewa.saganowska
                                        W salonie kosztuje 6pln to Octy po lifcie. Czy ta bryczka jest przed czy po lifcie? Jeżeli przed zaproponują cały moduł za ok 300. Pozdrawiam
                                        Auto to wersja jeszcze przed liftingiem i w serwisie rzeczywiście pierwsze co powiedzieli to moduł za 250 PLN

                                        Zamieszczone przez Kuvel
                                        Proponuję również zdemontować i przesmarować mechanizm wycieraczek. Ja to olałem i musiałem kupić nowy .
                                        Jeszcze jedno - jest zima (przynajmniej z nazwy) to może dobrze by było odgrzybić i uzupełnić czynnik w klimie. Całość powinna wynieść 150 - 180 PLN, za niedługo zacznie się sezon a wtedy pewnie, jak co roku, będą kolejki.
                                        Znam to w mojej Astrze muszę to robic srednio 2 razy w roku. Teraz już wiem, za pierwszym razem spalił się silnik za używany dałem na szrocie kolo Monachium 65 Euro, nowy kolo 500 zł A klima działa, ale może zrobi sie jej przegląd ale to już bliżej lata, na razie są ważniejsze wydatki.

                                        I jeszcze jedno. Jak zapalam auto świeci się kontrolka płynu w chłodnicy i słychać sygnal. Nie wiem czy to oznacza ze płyny jest za mało czy też coś poważniejszego ?? później znika
                                        Dawniej: Audi 80 B3 87'rok 1.8 JN + LPG Tomasetto
                                        Teraz: Opel Astra G 2.0 DTL 98 r. 82 KM
                                        Kiedyś jak ojcu się znudzi : Skoda Octavia 1.9 TDI AHF 110 KM 2000 r.

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X