Zamieszczone przez Ziomal
Dziwne objawy w 1.8T-czyzby to przepływomierz?
Zwiń
X
-
Dziwne objawy w 1.8T-czyzby to przepływomierz?
Od pewnego czasu podczas normalnej jazdy silnik zachowuje sie tak jak by chciał zgasnąć.Raz dojeżdżając do skrzyzowania i zatrzymując sie nawet mu sie to udało.Obecnie gdy tylko czuje pod noga,ze nie ma mocy docisne mocniej na gaz i sie budzi.Przepustnica wyczyszczona,adaptacja zrobiona.Na VAG-u jak go ostatnio podłaczyłem pokazało wlasnie błąd przepływomierza,ale z tego co do tej pory wyczytałem(przewaznie o dieslu) to jak przepływka jest na wykonczeniu to niby nie wchodzi na obroty i mocy barkuje.U mnie dochodzi do czerwonego pola i z mocą nie ma problemu.Przypominam,ze jest to benzyna 1.8t,nie mylic z dieslem.Mam 108kkm i szukam po prostu potwierdzenia u bardziej doswiadczonych włascicieli.Gdy ostatnio byłem w trasie 200km nic sie nie działo,a dzis znów dało znac o sobie.Jaro
-
-
Jak nic sie nie dzieje to obroty są OK.A co to takiego ten nastawnik,i czy tez to komp. pokaze?
[ Dodano: Pią 23 Lut, 07 19:07 ]
Aaa,juz wyczytałem,ze to silnik krokowy.Ale nie wydaje mi sie poniewaz nawet podczas jazdy na biegu niekiedy lekko szarpnie,tak jak by odcieło paliwo i od razu zapodało.Jaro
Komentarz
-
-
Rozbieznośc jest dosyc znaczna.Z tego co sie do tej pory dowiedziałem to od 300-600zł.W ASO-800,w serwisie boscha np 400,ale jak oddam stary przepływomierz.Na te z allegro po 170zeta w ogole nie patrzę,bo ponoć gra nie warta swieczki a i gwarancja praktycznie zerowa.Jak kupie to w boschu,tylko jeszcze nie wiem-czy kupic.Jaro
Komentarz
-
-
Dobry wieczor panowie,to ja sie dolacze do tematu ze swoim problemem aczkolwiek mam tez 1.8t 2001 4x4 ARX .Ale przejde do rzeczy,jak rano wlaczam silnik to na ssaniu silnik dziwnie sie zachowuje tzn. obroty skacza tak jakby silnik mial zgasnac co robic???Co jest nie tak dziekuje za podpowiedziMOja czeszka
Komentarz
-
-
chrisunm1, przejrzałem forum i sporo osób ma ten lub bardzo zbliżony objawami problem ale nikt nie wie na pewno w czym problem. co jest ciekawe, dotyczy on wszystkich wersji silnika 1.8t stad mozna wnioskowac, że praoblem tkwi w jakiejs czesci która jest niezmiennie montowana w tych jednostkach.
no to teraz szukamy "czesci wspólnych".1.8T 20v AUQ + k04
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jlupinoA samochod ci jezdził normalnie,czy coś sie działo w stylu np. moich objawów?Jak doszedłes do tego,ze to wiązka?
ale to raczej Ciebie nie dotyczy...tylko pokazuje że nie zawsze bład np przepływki wynika z samej przepływki..bo moja ma sie dobrze do dziś a ma nakotłowane 180 tys......jedz do dobrego diagnosty zanim wywalisz kase
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jlupinoI tu jest problem,bo co jeszcze moze diagnosta oprócz podłączenia kompa..
[ Dodano: Sob 24 Lut, 07 00:01 ]
Zamieszczone przez sygmachrisunm1, nie mówie, że nic złego bo nie powino sie tak dziać. mnie ten problem też czasem jak jest duza wilgoc a wszelkie podpinania do komputerów nic nie dają.
miałem niestabilne obroty zawsze jak było wilgotno...problem leżał w poprzecieranych kabelkach w wiązce idącej do przepustnicy...i na kompie też nic nie wychodziło....dopuki sie nie przetarły na dobre :lol: i wywaliło bład przepustnicy(niestety nie pamietam jaki) i tryb awaryjny
Komentarz
-
-
Widze,ze nie pozostaje mi nic innego jak wymienic przepływomierz.Na razie pojezdze jeszcze troche,bo nie dzieje sie to codziennie i jak sie ociepli sprobuje wyjac przeplywke i zobaczyc co tam w srodku siedzi.Dzis w boschu mechanik mi powiedział,ze mial takie zdarzenie,ze na skutek niedbałej wymiany filtra powietrza dostal sie do przepływki jakis paproch i tez komp. wywalał błąd.Przedmuchał tylko i chodziło bezawaryjnie.Z kabelkami to chyba bedzie OK,bo tak jak pisze nie dzieje sie to cały czas.A i wspomniany mechanik powiedzial,ze jak komp. wskazuje przepływke to nie znaczy,ze tak musi byc.Czyli pozostaje metoda prób i błędów.Jaro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chrisunm1Dobry wieczor panowie,to ja sie dolacze do tematu ze swoim problemem aczkolwiek mam tez 1.8t 2001 4x4 ARX .Ale przejde do rzeczy,jak rano wlaczam silnik to na ssaniu silnik dziwnie sie zachowuje tzn. obroty skacza tak jakby silnik mial zgasnac co robic???Co jest nie tak dziekuje za podpowiedzi
w moim byłym 1.8t miałem dokładnie tak samo - uszkodzona była przepływka i jedna sonda lambda (są ponoć dwie )
PozdrówkiGolf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
No i bylem w serwisie Boscha na diagnostyce komputerowej.Pierwsza sprawa to to ,ze nie wiadomo dlaczego ich komp nie potrafił sie połaczyc z komputerem samochodu.Sprobowali wiec tzw metody indukcyjnej,czy cos w tym rodzaju oraz badali zawartosc spalin.Mierzyli napiecie na przeplywce,spaliny na wolnych obrotach i na pełnym gazie.I doszli do wniosku,ze napiecie na przeplywce rozni sie o 1V od dopuszczalnego,a spaliny na pelnym gazie są za "czyste" w zwiazku z czym mają prawo przypuszczac,ze przepływomierz podaje nieprawdziwe wartosci dot. masy powietrza,a co za tym idzie moze byc tak,ze własnie silnik moze gasnąc,szarpac itp.Generalnie zalecili wymiane na nowy za 400zeta.
I teraz najlepsze.Przed wizytą zatankowałem samochod na stacji neste paliwem dla odmiany 98Pb,mysląc ze może tu jest cos nie tak.I jak sie okazało od trzech dni ani razu nie zauwazyłem zadnego z poprzednich objawów.Nie wiem czy to chwilowe szczescie i zbieg okolicznosci,ale 4 stówy miec,a nie miec to jest róznica.Poprzednie dwa baki kidy sie to działo tez byly z neste ,tylko ze Pb95.Wychodzi na to,ze albo paliwo było chrzczone,albo za chwile znowu zacznie gasnąć.Zobaczymy.Jaro
Komentarz
-
Komentarz