[O1] OI 2002 kombi 1.6 130kkm z LPG sekw stefanelli

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przemo
    Drive
    • 2004
    • 44

    [O1] OI 2002 kombi 1.6 130kkm z LPG sekw stefanelli

    ===Tomy===, Good year hydra grip to hujs..... wyrzuć te opony są do dupy wywaliłem takie 16 po jednym sezonie wiecznie drżała mi kiera nawet doważanie nie pomagało teraz mam michelin pilot exalto i doważać nie muszę nie wspomnę o spokojnej kierownicy
  • orzel720
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2274
    • Superb III (3V3)

    #2
    [O1] OI 2002 kombi 1.6 130kkm z LPG sekw stefanelli

    Witam

    Dla wyjaśnienia dla osób które nie wiedzą o mnie wiele:

    Mam trzecie autko Skoda:
    od 1994-1998 Skoda 120L benzyna,
    01.2001- 06.2003 Forman na LPG przejechane na LPG ok 60kkm I gen.,
    aktualnie Felicia kombi 1.6 AEE na LPG już 169kkm II gen
    następne też chcę LPG...

    Oglądałem i jeździłem taką do odbioru za 22700zł jak w temacie, silnik 1.6 AKL, bez żadnego dzwona, w 2 miejscach do poprawki zadrapania obtarcie lekkie nad kołem, krajowy z ASO, I wł., wszystkie faktury napraw, auto osobowe rodzinne nowe sprzęgło, rozrząd i aku od średnio 2 mies.,
    wyposażenie Ambiente+ klima+ alu + 4xel, el. lust, LPG na fakturze za instalacją jest napisane: Stefanelli. dream XXI Sekwencja cena brutto z montażem 3750zł w roku 2004.08 jest tam taki mały parownik - na gazie zrobione 70kkm...
    Potwierdzona regeneracja parownika w dokumentach (gaziarze ją zrobili bo obroty pływały po wymianie nic to nie dało dopiero czyszcz. porzepustnicy i jest OK...)
    Mam pytanko - jak on działa z sekwencyjnym gazem.... sprawnie sa jakieś kłopoty?
    Jeździłem nią po dziurawych drogach w łodzi, trochę twardsze zawieszenie niż w Feli
    Proszę o pomoc - szczególnie osoby mające podobny taki silnik z sekwencją LPG czy to dobry zestaw, jak to działa itp uwagi...

    pozdr
    Orzeł

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      orzel720, Za 28 tys nie mogles znaleźć diesla - to zle szukales, albo masz za duze wymagania

      Co do tego LPG, oczywiscie ze bedzie dzialac. Ale jaka to instalacja tam siedzi, bo od tego chyba trzeba zaczac, po drugie zmniejszasz ladownosc i pakownosc auta juz na wstepie, bo kolo w sumie gdzies trzeba dac
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • sygma
        Drive
        • 2007
        • 47

        #4
        orzel720, kwestia jaka to jest instalacja dokładnie, jak o nią dbał poprzedni właściciel, jakiej wydajności ma wtryskiwacze do LPG no i kto ją zamontował i w jaki sposób.

        odpowiedz na te pytania a będziesz miał odpowiedz czy warto w to wchodzić
        1.8T 20v AUQ + k04

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          z sekwencyjnym gazem działa OK. Sprawdź papiery na instalację, zwłaszcza na zbiornik, bo bez homologacji to będziesz miał problemy przy przeglądzie.
          Zamieszczone przez Maicroft
          zmniejszasz ladownosc i pakownosc auta
          Maicroft powiedz szczerze ile razy udało ci się załadować Octavię do pełna :lol: bo mnie w ciągu 7 lat tylko dwa razy, i to pewnie dlatego, że jeżdżę z LPG

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            rezon, Ja woze co jakis czas przedmioty nadwymiarowe. Do tego w kombi nie biore pod uwage mozliwosci ze nie bede mogl wlozyc czegos dlugiego. A walajace sie po bagazniku kolo zapasowe juz cwiczylem.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #7
              rezon, ja tez czesto miałem spakowana octe full ale specjalista od tego rodzaju jest kolega Arek z wawy jak kiedyś widziałem to ledwo zakierownicą miał miejsce :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez djczas
                tez czesto miałem spakowana octe full
                czy WY musicie się tak często przeprowadzać albo nie zauważyliście, że do przewozu towarów istnieją lepsze samochody niż Octavia np. Actros z naczepą :szeroki_usmiech albo zapraszam na kurs pakowania samochodu . Dawno, dawno temu jeździłem maluchem za siedem gór i siedem rzek przez kilka lat to nabrałem wprawy w wykorzystywaniu przestrzeni :diabelski_usmiech Koło faktycznie czasami jest denerwujące :evil:

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  rezon, Za kolo zapasowe akumulator i pod mechanizm wycieraczek to nie ma potrzeby uciskac, nie mowiac juz o tym jak pojemna jest przestrzen pod fotelami :twisted:

                  A moze zamiast tego 1.6 LPG szukac jakiegos 1.8T lub 2.0 z sekwencja - tak glosno mysle.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • sygma
                    Drive
                    • 2007
                    • 47

                    #10
                    jeżeli jest taka opcja to wersja 2.0 jest o niebo lepsza do LPG
                    1.8T 20v AUQ + k04

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8162
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Moje zdanie jest takie! Szukaj diesla. Gaz to jest dobry żeby obiad ugotować, a nie jeździć na gazie. Dwa lata temu zachciało mi sie gazu - kupiłem mercedesa, załozyłem instalacje gazową (na szczeście u mnie sie nic nie działo) i po roku juz merca sprzedałem. A jak 1999 roku kupiłem seata w dieslu do jeźziłem nim do 2005 roku. Ze słyszenia co mówią, a to kable świecą, a to strzały, a to świece, a jak sekwencja to sie filtry gazu zapychają. Dieselm na baku zrobisz ponad 1 tyś km, a na gazie ......
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • Paweł T
                        Elegance
                        • 2006
                        • 784

                        #12
                        orzeł, a ile robisz kkm rocznie?
                        TDI ASV 140KM 300Nm

                        Komentarz

                        • huwe
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 976

                          #13
                          Zamieszczone przez cerzam
                          Moje zdanie jest takie! Szukaj diesla. Gaz to jest dobry żeby obiad ugotować, a nie jeździć na gazie. Dwa lata temu zachciało mi sie gazu - kupiłem mercedesa, załozyłem instalacje gazową (na szczeście u mnie sie nic nie działo) i po roku juz merca sprzedałem. A jak 1999 roku kupiłem seata w dieslu do jeźziłem nim do 2005 roku. Ze słyszenia co mówią, a to kable świecą, a to strzały, a to świece, a jak sekwencja to sie filtry gazu zapychają. Dieselm na baku zrobisz ponad 1 tyś km, a na gazie ......
                          święte słowa....
                          mnie poprzednie autko wyleczyło z LPG. raz na zawsze. a to wolne obroty są , a to ich nie ma. i na okrągło: świece , kable, kopułka, . a w tdi: olej , filtr. i ognia do przodu.
                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                          Komentarz

                          • Chomik
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 161

                            #14
                            Zgadzan się z kolegami miałem 2 samochody na gaz i nigdy wiecej. TDI to optymalne rozwiązanie - może głosne ale cos za coś. Ja odżyłem - nie musze co chwila jezdzic na wymianę filtrów gazu, swiec, przewodów itp . No i silnik mi się nie grzeje. Miałem pssata b3 1,8 /kat/ na gaz - może miałem pecha ale ciągle coś było a to się dławił, a to słabł, ciągle regulacja za regulacją. Wiem, że dobrze założona sekwencja az tak się nie psuje ale ...Odkąd jezdżę turbodieslami odżyłem a moja częstotliwość pobytów w warsztatach spadła i to znacznie...Jestem Tedeuszem :szeroki_usmiech

                            [ Dodano: Pią 23 Lut, 07 23:06 ]
                            i jestem z tego DUMNY
                            była O1 1,9 tdi ahf ( 125 KM, 275 nm ), jest O2 fl, 1,9 tdi bxe ( 143,8 KM, 336,6 nm ) Biała Strzała:
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...173266#1173266
                            Serwis By DGW

                            Komentarz

                            • -Piotr-
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1018
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              Być może orzel720 miał do czynienia z samochodani z instalacją LPG i chce przy tym pozostać. Jeśli instalacja gazowa jest dobrze zainstalowana i dobrana :!: , i na czas serwisowana, świece również wymieniane na czas, przewody WN dobrej firmy, nie powinno być mowy o problemach w ekspoloatacji auta na LPG. Większośc użytkowników takich aut zaczyna zgłaszać problemy np. z wolnymi obrotami, ale już po większym przebiegu na tym paliwie nie robiąc wcześniej przy instalacji zupełnie nic. Fakt kufer traci trochę na pojemności, zwłaszcza jak się ma koła 15`` i nie uznaje się dojazdówek. Są i takie osoby, które boją się samochodów z silnikami diesla z racji późniejszych napraw.
                              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                              O III czarna liftback - reaktywacja

                              Komentarz

                              • yossarianpl
                                Drive
                                • 2006
                                • 42

                                #16
                                Zrobiłem 400kkm golfem z silnikiem 1.6AEE + zwykły LPG i on to przeżył ale właśnie liże rany.Nie wiem czy będzie się opłacało remontować silnik. Od roku jeżdzę TDI i jestem wniebowzięty. Jak sobie przypomnę,że byle co piardnęło i musiałem przejrzeć całą instalację benzynową żeby potem ewentualnie zmusić gaziarza do szukania problemu w gazie to mnie nawet dzisiaj krew zalewa. Fakt, strzelił tylko raz i to z mojej winy ale pilnowałem wszystkiego jak głupi. Moja opinia jest taka; wiem że TDI są znacznie droższe ale ja wolałem wziąć jakiś niewielki kredycik i go w rok spłacić niż kolejne 5 lat pierniczyć się z kolejnym gazem. Zwłaszcza, że teraz jeżdzenie na gazie wychodzi drożej niż w dieslu a jak tak dalej pójdzie to wogóle temat gazu umrze.
                                Niegdyś AGR 118@242 Master's "chill out version"

                                Komentarz

                                • DirkDiggler
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 220
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  Mam wrażenie że większość kolegów pisze zupełnie nie na temat. Orzeł pyta o sekwencję a wy mu tu opisujecie doświadczenia z instalacjami II gen.

                                  LPG też może być bezobsługowe (pomijając wymianę filtrów itp.), nie musi być regulowane w nieskończoność i gubić nastawy.

                                  Za 28tys ciężko jest znaleźć tdi w dobrym stanie, zwłaszcza z 2002r, a 1.6 już można trafić i przebieg będzie bardziej ludzki.


                                  PS. Mam na LPG zrobione 80tys km
                                  WORK: Mondeo Titanium
                                  FUN: TypeR ver.IV

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    DirkDiggler, Ale LPG sam montowales, a jak widze ogloszenia typu, nowa instalacja i juz ktos auto sprzedaje, to czegos nie rozumie. W jakim celu bylo inwestowac 4 tys, zeby auto za pol roku sprzedac. Czyzby cos bylo nie halo z LPG :twisted:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • jacek2407
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 45

                                      #19
                                      Witam
                                      Nie 4000 zł tylko 2600 zł.
                                      Mam założoną sekwencję Stag300 i jestem bardzo zadowolony.
                                      Panowie - "każda sroczka swój ogonek chwali".
                                      Przez 11 lat jeździłem ropniakiem, od czterech miesięcy zasuwam Pb/LPG, i jak to w życiu wszystko ma swoje plusy i minusy.
                                      W poprzednim samochodzie (eskort 1,8 TD) miałem przez trzy lata problemy z silnikiem, kilku fachowców nie potrafiło go doprowadzić do pełnej sprawności. Na ASO mnie po prostu nie stać. Kolega ma w tej chwili 1,9 TDI z przebiegiem 159000 km, i od kilku tygodni jeździ po warsztatach bo ma "dziury" jak dodaje gazu, i na razie tylko każą wymieniać to: N-75, kierownicę powietrza, turbinę, coś wspominają o wtryskach. Acha samochód kumpla to Passat z 2001 roku.
                                      Dobrze założona i dobrana sekwencja potrafi dać dużo radości-też.
                                      Pozdrawiam Jacek
                                      Biała Kombi teraz z LPG

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Zamieszczone przez jacek2407
                                        W poprzednim samochodzie (eskort 1,8 TD) miałem przez trzy lata problemy z silnikiem, kilku fachowców nie potrafiło go doprowadzić do pełnej sprawności. Na ASO mnie po prostu nie stać.
                                        To akurat nie jest przyklad, bo tu mozna wymienic wszystko i miec dalej problemy. Mariobros moze cos o tym powiedziec. Wg mnie to nie jest miarodajne
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • jacek2407
                                          Drive
                                          • 2006
                                          • 45

                                          #21
                                          Witam
                                          Tak ale to nie znaczy że "TYLKO TDI".
                                          Niżej napisałem o problemach z ropniakiem mojego kolegi- ale zwolennicy diesla, przemilczają takie argumenty.
                                          Napisałem że 11 lat jeździłem ropniakami- nie twierdzę że są złe, tylko mówię że jak się trafi zakała to można się popłakać.
                                          Czytam to forum od paru miesięcy i zauważyłem że:
                                          jak pada pytanie "czy zagazować samochód" to odpowiedź jest tylko jedna" kup sobie TDI".
                                          Jak pada pytanie jaką sekwencję LPG założyć do takiego lub innego auta, to odpowiedź jest tylko jedyna słuszna "kup sobie TDI".
                                          Przepraszam ale to jest trochę śmieszne, przypomina mi to odwieczną wojnę:
                                          Intel lepszy od AMD, AMD lepsze od Intela, Nvidia lepsza od Ati, Ati lepsze od Nvidi.
                                          Pada pytanie "jaką instalację LPG założyć do.........", to należało by opowiedzieć " zamontuj taką lub taką ponieważ jest to i to i .........."
                                          Proszę mnie źle nie zrozumieć nie jestem zwolennikiem silników z zapłonem iskrowym ani z zapłonem samoczynnym.
                                          Po prostu czasami zdarza się tak (jak w moim przypadku), że nie było w tym momencie żadnego godnego uwagi diesla, więc trafiła się za dobre pieniądze Octavia 1,8 20V, w dość dobrym stanie z małym przebiegiem, a że dużo jeżdżę to zamontowałem gaz i wcale nie jako zło konieczne.
                                          Na koniec powiem że jak samochód się sprawuje na instalacji LPG to zależy od trzech czynników:
                                          -monter instalacji - 60%
                                          -model instalacji - 20%(mam na myśli tylko sekwencję)
                                          -użytkownik - 20%( jak dba tak ma)
                                          Pozdrawiam Jacek
                                          Biała Kombi teraz z LPG

                                          Komentarz

                                          • borut
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 299

                                            #22
                                            Zamieszczone przez yossarianpl
                                            Zwłaszcza, że teraz jeżdzenie na gazie wychodzi drożej niż w dieslu a jak tak dalej pójdzie to wogóle temat gazu umrze.
                                            Dobre - to mi się podoba. A propos - co miałeś z matematyki z podstawówce?

                                            I jeszcze jedno ogólne spostrzeżenie. Porównywanie sekwencji do instalacji II generacji to tak jakby zapytać was czy chcielibyście mieć w waszych Octaviach diesla z Golfa I - mniej więcej tak to wychodzi.
                                            Jak juz kiedyś pisałem mam 2 samochody ' zagazowane' i na dzien dzisiejszy zaoszczedzilem na paliwie ponad 10kPLN - jak dla mnie to wystarczający argument. Co więcej nie robię nic więcej aniżeli w samochodzie bez instalacji..
                                            Powered by VSI PRINS

                                            Komentarz

                                            • sygma
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 47

                                              #23
                                              o ile LPG w silnikach turbo jest troche problemowe o tyle silnik 2.0 8v 115KM jest idelany do zasilania go gazem i po załżeniu dobrej sekwencji nie sprawia najmniejszych problemów.
                                              1.8T 20v AUQ + k04

                                              Komentarz

                                              • huwe
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 976

                                                #24
                                                borut, ok matematycznie rzecz ujmując tylko w kwestii spalania to rzeczywiście koszt 100 km przejechanych na LPG, a na ON jest na korzyść LPG o całe...3 zł.
                                                czyli po przejechaniu 15tys.= 450 zł. i teraz ja w tdi wymienię olej i filtr, a Ty zgodnie z instrukcją obsługi i gwarancji sekwencji co powinieneś wymienić?? chyba świeczki, filtr fazy ciekłej, no i cały przegląd instalki. mówimy oczywiście nie o oględnym serwisie, ale o starannym dbaniu o autko.troszku Ci zostanie, ale tak szczerze mówiąc niewiele. od razy mówię: założyłem że na tdi spalam 5,5 l/100km, zaś LPG 9l/100km. liczyłem dla cen osiągalnych w moim okręgu na stacji Bliska.
                                                szczerze mówić nie rzuca mnie ta różnica na kolana.
                                                jacek2407,- wcale nie "tylko TDI". jak przeglądniesz posty na całym forum, to trafisz i na taki w którym jeden z kolegów pytał o markę polecanej instalacji lpg. ja osobiście mam zaufanie do BRC. i jeśli sekwencja to albo w wersji ekono - tj. sequent 24, albo pełna wersja. czym się różnią : nie tylko ceną, ale np: rodzajem wtryskiwaczy, ilością sygnałów pobieranych z ori ecu. a to, że akurat użytkowników TDI jest tu chyba najwięcej to przecież nie nasza wina tylko tego, że te silniki są po prostu sprawdzone i cieszą się uznaniem.i stąd np biorą się różnice w cenie. to, że Ty masz staga za 2600, nie znaczy, że nie można wydac więcej na inną instalkę, np brc.
                                                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                                Komentarz

                                                • sygma
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 47

                                                  #25
                                                  huwe, 5,5/100 litra to bardzo, bardzo dobry wynik. mając kiedys renaulta 1.9 dCi 105KM nigdy nie udało mi się takiego wyniku osiągnąć na dłuższą mete. w trasie przy przędkościach około 150Km/h palił w granicach srednio około 7/100 a czasem i 8/100. w moim wypadku spalanie było mało istotne, samochód miał jezdzić dobrze a nie ekonomicznie.

                                                  jadąc 2.0 + LPG sekwencja metodą normalną (wcale nie w kapeluszu) osiągniesz mniejsze spalanie niż 9/100. cos na temat właśnie spalania tego silnika z dobrą instalacją powinien powiedzieć kolega DirkDiggler

                                                  jeszcze jeden parametr powinien być wzięty do obliczeń a mianowicie wartość zakupu samochodu.

                                                  [ Dodano: Sob 24 Lut, 07 20:18 ]
                                                  fakt. 4,5-5,0 /100 było do zrobienia tym silnikiem i to sprawdziłem ale jazda 80-90 km/h to troche nieporozumienie.
                                                  1.8T 20v AUQ + k04

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...