Skoda Oktavia 1.8 20V 1997 rok

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skamin
    Classic
    S_OCP Member
    • 2008
    • 13

    Skoda Oktavia 1.8 20V 1997 rok

    to uważaj na lotne patrole, bo jak nami nie będą się już zajmować to za kimś będą musieli jeździć i kręcić swoje perwersyjne filmiki :P
  • vikal
    Classic
    • 2007
    • 1

    #2
    Skoda Oktavia 1.8 20V 1997 rok

    Witam wszyskich
    Mam okazje kupić te autko.
    Poszukiwałem na forum odpowiedzi,ale nie wszyskie znalazłem - dotyczące tego autka.

    Chciałbym ją sprawdzić w ASO tylko nie wiem czy to zrobią i za ile?

    Co sprawdzać w 10- letnim autku ?
    podobno była serwisowana - ma książke serwisową.
    I właściciel
    przebieg 170 tyś.
    Autko chodzi równo i dobrze wchodzi na obroty.

    Chciałem w ASO sprawdzić zawieszenie, kompa i ogólny stan autka

    Ile ona tak średnio pali???

    poprosze jakieś podpowiedzi żeby zauważyć jakieś wady autka.

    Dzieki wielkie za wszyskie odpowiedzi
    był Opel Astra 1.8 GLS - skasowany przez jakiegoś idiote

    Komentarz

    • ewa.saganowska
      Ambiente
      • 2006
      • 165

      #3
      Pali ok 10-12 w miescie - zalezy jak jezdzisz, a na trasie to nawet do 7.5 moze zejsc. Silnik zaawansowany technicznie mowia ze to jest zabawka dla bogatych bo jak sie popsuje to padaczka. Moim zdaniam nie jest tak zle. Mozesz szykowac sie na podnosniki szyb, stabilizator, oleje i wszystkie plyny, warto sprawdzic elektryke. Auto rewelacja tylko to raczej bryka na trasy. Na twoim miejscu poszukałabym 2.0 (115km) z uwagi na ceny eksploatacji. W moim samochodzie wszystko idzie juz w setki, a srednia cena to 500. Pozdrawiam

      Komentarz

      • jlupino
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 362

        #4
        Nie,no znowu az tak tragicznie to nie ma chociaz takie rzeczy jak cewki,rozrząd to niestety swoje muszą kosztowac.Co do spalania to oczywiscie racja,ze na trasy-też.Polecam sprawdzic rowniez tarcze hamulcowe,bo nie wiadomo czy byly wymieniane,a to znowu kilka stówek.
        Jaro

        Komentarz

        • ewa.saganowska
          Ambiente
          • 2006
          • 165

          #5
          Posumowujac. Ja bardzo lubie moje autko i mimo kosztow nie chce go zmieniac:P

          Komentarz

          • goldens
            Ambiente
            • 2005
            • 103

            #6
            i ja muszę przyznać że ma autko apetyt na paliwo niestety, części też do tanich nie należą, ale jest frajda jak zostawiasz palantów w passatach i folfach na świat
            Goldens vel Kris o poranku

            Komentarz

            • QBA
              RS
              • 2004
              • 2646

              #7
              Zamieszczone przez goldens
              ale jest frajda jak zostawiasz palantów w passatach i folfach na świat
              Zwyklym 1.8 20V :?: :lol: Juz nie badz takim optymista :diabelski_usmiech Tutaj jest mowa o 1.8 20V, a nie 1.8 20V turbo
              BTW IMHO silnik nie warty zainteresowania. Pali tyle co 1.8T, koszty utrzymania takie same jak w turbo Tylko osiagi nie te :? Dla mnie szkoda kasy.

              Komentarz

              • LuKaS łomża
                Ambiente
                • 2006
                • 117

                #8
                dobre auto sprawdzenie w aco 250zl sprawdzic elektyke czesci nie tanie ale i nie takie drogie silnik bez zazutów 200000 nic nie robione potrafi dawac frajde z jazdy 125km swoje robi ale tego nigdy za malo
                AUTO JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, WYŚCIGI ZABAWA A DRIFT TO PODSTAWA

                Komentarz

                • Doodeck
                  Drive
                  • 2005
                  • 60

                  #9
                  Zamieszczone przez QBA
                  Zwyklym 1.8 20V :?: :lol: Juz nie badz takim optymista :diabelski_usmiech Tutaj jest mowa o 1.8 20V, a nie 1.8 20V turbo
                  BTW IMHO silnik nie warty zainteresowania. Pali tyle co 1.8T, koszty utrzymania takie same jak w turbo Tylko osiagi nie te :? Dla mnie szkoda kasy.
                  Jeżdżę wolnossącym już ponad połtorej roku. Na gazie (II gen) bierze 11 l. LPG.
                  Na starcie spod świateł niektórzy są szybsi, ale potem na trasie zostają z tyłu (największy moment jest przy 4200 obr, a ja staram się jeździć do 3500).
                  Nie wiem, czy za 25 kucy i studzenie turba warto płacić więcej ...

                  vikal, książkę serwisową pokaż w ASO - oni mają w komputerach wszystko.
                  Dwuoctaviusz
                  starsza O1 1,8 `98 + LPG
                  i nowsza O2 1,6 `08

                  Komentarz

                  • QBA
                    RS
                    • 2004
                    • 2646

                    #10
                    Zamieszczone przez Doodeck
                    Nie wiem, czy za 25 kucy i studzenie turba warto płacić więcej ...
                    Hmmm to okolo 20% mocy wiecej Nie mowiac juz o momencie 210Nm dostepnym juz od 1750 obr./min :szeroki_usmiech Do tego lekki Chip na bezpieczne 170-180 KM i 250Nm i mamy naprawde dynamiczne autko, ktore wciaz pali 10.5-12l w miescie i ok 9, a nawet mniej w trasie :roll: Jak dla mnie warto :diabelski_usmiech

                    Chociaz wiadomo, ze w przypadku uzywanego samochodu jak cos sie trafi w dobrym stanie to sie bierze, a nie wybrzydza

                    Komentarz

                    • Doodeck
                      Drive
                      • 2005
                      • 60

                      #11
                      Zamieszczone przez QBA
                      Do tego lekki Chip na bezpieczne 170-180 KM i 50Nm mamy naprawde dynamiczne autko
                      Ja piszę o aucie fabrycznym

                      Zamieszczone przez QBA
                      ktore wciaz pali 10.5-12l w miescie
                      Moje wciąż pali przeciętnie 11 litrów (75% trasa - 25 % miasto) - ale LPG - benzyny pewnie wziąłby z 9 - daaaaaawno nie tankowałem benzyny.

                      W paru słowach: zależy, co kto lubi i na co go stać. Najważniejszy jest kompromis.
                      Dwuoctaviusz
                      starsza O1 1,8 `98 + LPG
                      i nowsza O2 1,6 `08

                      Komentarz

                      • QBA
                        RS
                        • 2004
                        • 2646

                        #12
                        No ale vikal nie wypowiedzial sie, czy chcialby montowac LPG, wiec mowie, co sadze o kupnie zwyklego 20V, a 20VT

                        Komentarz

                        • metrotest
                          Rider
                          • 2006
                          • 506
                          • Volkswagen
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez QBA
                          BTW IMHO silnik nie warty zainteresowania. Pali tyle co 1.8T, koszty utrzymania takie same jak w turbo Tylko osiagi nie te :? Dla mnie szkoda kasy.
                          Popieram. Wolałbym już 2.0 bo chociaż ma ładny przebieg momentu obrotowego i przyzwoitą moc /115 km/ niewiele mniejszą od 1.8 /125 km/

                          Jedyna zaleta 1.8 w stosunku do 1.8T jest taka, że silnik mniej awaryjny, bo nie ma turbo :wink:

                          Generalnie jak ktoś już szuka 1.8 to tylko raczej z "T".

                          Komentarz

                          • QBA
                            RS
                            • 2004
                            • 2646

                            #14
                            Zamieszczone przez metrotest
                            Jedyna zaleta 1.8 w stosunku do 1.8T jest taka, że silnik mniej awaryjny, bo nie ma turbo
                            Czy mniej awaryjnym... no nie wiem... moja ma 230kkm i nic nigdy w silniku nie padlo. Coprawda turbina byla wymieniana przy 160kkm, ale to raczej z powodu mojej nieumiejetnej eksploatacji i podniety zaraz po odebraniu prawka i szalenstwach :P A tak to tylko czesci eksploatacyjne

                            Komentarz

                            • Marian 2
                              L&K
                              • 2007
                              • 1086
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Jest stare, amerykańskie powiedzenie, że prawdziwa moc bierze się tylko z pojemności, a nie z obrotów i doładowania. Jeżdżę Octavią 2,0 115KM już 8 lat, i jestem bardzo zadowolony. Osiągi są lepsze niż w TDI, a przy rozsądnej jeżdzie można zmieścić się w 7,5 l/100km. W porywach testowałem minimalne zużycie na dłuższych trasach, i osiągałem wyniki poniżej 6l. Oczywiście nie trzeba wtedy wyprzedzać bez potrzeby. Nigdy nie wybrałbym samochodu z doładowaniem, a raczej z większą pojemnością silnika. Dużo mniej kłopotów, dużo większy komfort jazdy. Pokutuje powiedzenie, że duża pojemność , to duże spalanie. Nie jest to prawdą. Wystarczy porównać Octavię 1,6 i 2,0. Jak zwykle, wszystko zależy od stylu jazdy, nie mniej silniki o mniejszej pojemności trzeba wysoko kręcić, i dlatego nie są one oszczędne.

                              Komentarz

                              • czarny108
                                Drive
                                • 2006
                                • 92

                                #16
                                Znajomy ma 1.8 ja mam 1.8T. No i cóż.... koszty utrzymania podobne, spalanie podobne, przyjemność różna. Moja ma 141000 turbo, przepływka i inne rzeczy od nowości nie zmieniane. Jedyny problem, jaki się pojawił to przetarty przewód od zaworu doładowania. Co prawda ciężko znaleźć fajną 1.8T (ja szukałem pół roku) ale jest to wykonalne. Jeżeli mogę Ci coś doradzić, to literka T bardzo wiele zmienia. A jeżeli boisz się turbosprężarki to 2.0. 1.6 jest zdecydowanie za mały, 1.8 znośny. To jeżeli chodzi o benzynę.

                                Komentarz

                                • marcin_kielce
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 72

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Marian 2
                                  Osiągi są lepsze niż w TDI
                                  Osiągi kolego nie są lepsze niż w TDi!! :twisted: Większość zdrowych TDi bez większego problemu objeżdża 2.0 w benzynie.

                                  Aha i apropo spalania to ja na twoim miejscu sprawdziłbym wskazania komputera pokładowego bo zejść w 2.0 w benzynie poniżej 6 litrów...?? :shock: takie rzeczy to tylko w erze!! :diabelski_usmiech

                                  Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy i pociechy z autka!!
                                  Marcin
                                  Seat Leon TS 4x4

                                  Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                                  -------------------------------------------------------
                                  www.leonclub.pl
                                  www.tdiracing.pl

                                  Komentarz

                                  • HMP
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 62

                                    #18
                                    TDI 90-tki ? :roll: Wątpię.

                                    Komentarz

                                    • marcin_kielce
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 72

                                      #19
                                      Napisałem większość!! a nie wszystkie...90 po chipie zostawia 2.0 daleko w tyle!!

                                      Pozdrawiam
                                      Seat Leon TS 4x4

                                      Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                                      -------------------------------------------------------
                                      www.leonclub.pl
                                      www.tdiracing.pl

                                      Komentarz

                                      • daneczek76
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 3642
                                        • Toyota

                                        #20
                                        Zamieszczone przez marcin_kielce
                                        zejść w 2.0 w benzynie poniżej 6 litrów...?? takie rzeczy to tylko w erze!!
                                        2.0 ten silnik na trasi 6,7 to spali, po mieście 10-11 litra co do stratu z miejsca tdi 90 konne niema szans ale juz po wirusie
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz

                                        • marcin_kielce
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 72

                                          #21
                                          Ja swoją seryjną 90Km ALH zniszczyłem ze startu ze świateł Volvo XC 90 w dieslu i to trzy razy :twisted: :diabelski_usmiech

                                          więc dobry kierownik i jakieś szanse są zawsze :szeroki_usmiech

                                          a po programie to..... :cool2 :smokedevil

                                          Pozdrawiam
                                          Seat Leon TS 4x4

                                          Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                                          -------------------------------------------------------
                                          www.leonclub.pl
                                          www.tdiracing.pl

                                          Komentarz

                                          • splawik
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 1292

                                            #22
                                            marcin_kielce, 1.9 90KM ze startu zatrzymanego nie daje rady dla mojej 1.6 102KM, a tymbardziej dla 2.0.(oczywiscie mowa tu o seryjnych jednostkach, bo inaczej nie widze sensu porównania).
                                            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                            -------------------------------------------------
                                            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                            Komentarz

                                            • marcin_kielce
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 72

                                              #23
                                              może AGR nie daje rady bo ALH daje i moja Bora jest tego przykładem.

                                              Pozdrawiam
                                              Seat Leon TS 4x4

                                              Zapomnieć co to brak trakcji- bezcenne
                                              -------------------------------------------------------
                                              www.leonclub.pl
                                              www.tdiracing.pl

                                              Komentarz

                                              • rafi22
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 666
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Marian 2
                                                Nigdy nie wybrałbym samochodu z doładowaniem, a raczej z większą pojemnością silnika. Dużo mniej kłopotów, dużo większy komfort jazdy.
                                                Powiem Ci Marian, że wybrałem 1,8T i uwierz mi, komfort jazdy jest nieporównywalnie większy od aut o zbliżonej pojemności bez turbawki.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  a mam pytanie bo dlaczego silnik 2.0 ma 115 KM a 1.8 125KM? troche dziwne

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...