Zamieszczone przez aciu
[O1] Drgania kierownicy - inaczej
Zwiń
X
-
GośćTagi: Brak
-
Fox
[O1] Drgania kierownicy - inaczej
Witam !
Co prawda w temacie drgań kierownicy napisano już sporo na tym forum, ale opisu przypadłości która występuje u mnie w samochodzie nie spotkałem. Drgania odczuwalne na kierownicy nie są związane ze złym wyważeniem kół, czy złą geometrią. Jak jadę po równej nawierzchni to do prędkości 150 km/h praktycznie żadnych drgań nie ma. Problem pojawia się natomiast przy jeździe po nierównościach i to z małymi (lub bardzo małymi)prędkościami. Odnoszę wrażenie jakby nawet najmniejsze nierówności przenosiły się na kierownice. Wcześniej jadąc po niewielkich nierównościach auto "jechało miękko" nic nie przenosiło się na kierownicę. Teraz wyczuwam jakby niewielki skok kierownicy i problem zaczyna się nasilać. W czasie jazdy nic nie stuka, przynajmniej na tyle żeby było coś słychać w środku auta. Nie ma luzu na kierownicy. Przeguby wyglądają na OK.
Co to może być? Czy uszkodzone łączniki stabilizatora mogą wpływać na takie zachowanie?
-
sprawdź dokładnie przeguby na drążkach kierowniczych ( na końcówkach też - ale najprawdopodobniej to drążki.
no i się zdecuduj: bo jak piszesz, że masz niewielki skok na kierownicy, to jak to połączyć z drugim Twoim zdaniem: nie mam luzów na kierownicy. to w końcu coś jest, czy czegoś nie ma?Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Odpowiedź hipotetyczno/teoretyczna:
Jak dla mnie to coś musi być albo z geometrią albo ze wspomaganiem. Gdy jedziesz po nierównościach, koła układają się niesymetrycznie względem osi pojazdu. Normalnie zawieszenie powinno być zrobione/ustawione tak żeby po opuszczenie/podniesienie wahacza z jednej strony (niesymetrycznie) nie powodowało działania żadnej siły na kierownicę. Ale jeśli coś miałbyś nie tak z geometrią, to być może to spowodowałoby pojawienie się jakichś sił, które czujesz na kierownicy. Być może to też coś ze wspomaganiem, które powinno trochę niwelować te szarpnięcia, może to ono sobie nie radzi?
Komentarz
-
-
Proponuję jechać na stację diagnostyczną. Niech ma szarpaku sprawdzą zawieszenie przednie zwłaszzca końcówki drążków. Przyjrzał bym się również samej kolumnie kierowniczej, która może posiadac luzy przenosząc przez to drgania z maglownicy.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Fox
Opon nie zmieniałem ostatnio. Pisząc o luzach na kierownicy miałem na myśli że w czasie postoju z wyłączonym silnikiem nie ma luzu na kierownicy (przynajmniej jakiegoś tragicznego), ale w czasie jazdy po dziurach mam wrażeni jakby coś delikatnie przeskakiwało lub coś nie było do końca spasowane. Da się to wyczuć przy niewielkich dziurach i małej prędkości (do 40km). Chyba będę musiał jak sugeruje -Piotr- pojechać na szarpak. Może się coś wyjaśni.
Komentarz
-
Zamieszczone przez GolfistaASO tulejka na sztycy (maglownicy/przekładni?)
Naprawa (Laguny) a w zasadzie kolumny kier. polegała na wyjęciu całości i spasowaniu nowej tulejki. po całej operacji objawy znikły. ASO Renault zaśpiewało za naprawę jakąś astronomiczną cenę (wymiana całej kolumny) a naprawił to tzw. P. Józek za jakieś śmieszne pieniądze.
Objawy były dokładnie takie jak opisujesz: przy małych prędkościach na nierownościach (przejazdy kolejowe - tam fajnie szarpało ) koło kierownicy sprawiało wrażenie jakby zawieszenie było na drewnianych kijach...
Zrobiłem wszystko: sprawdzenie kół, geometrię, byłem na szarpakach (w dwóch stacjach dla pewności), amorki nowe, gumki i gumeczki z zawiszenia też, wspomaganie kier. sprawdzone... i gów..o ciągle to samo. Gdzie nie pojechałem mechanicy patrzyli na mnie jak na wariata. Idiota ma wszysto wymienione i ciągle szarpie - niemożliwe.
Przyczyne zdiadnozował rzeczony P. Józek. Coś pogmerał przy kolumnie kier. (wyłączony silnik, brak wspomagania) i orzekł, że tulejka na kolumnie jest luźna (sorry ale nie jestem techniczny za bardzo). Telefon do ASO - szczena na ziemi... :shock: . Skończyło się tak jak napisałem wyżej.usrany pracą po same pachy
Komentarz
-
-
O ile dobrze zrozumalem opis objawow to mam to samo, moze w mniejszym stopniu, jedyna sytuacja kiedy jest to wyczuwalne to dosc spokojny przejazd przez tarke pod swiatlami. Zglaszalem to praktycznie od nowosci i od nowosci bylem zlewany ze wszystko jest w porzadku :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Witajcie,
W moim Leonie 1,9 TDI jest to samo. Moim zdaniem (i wielu innych użytkowników Leona) jest to luz na kolumnie kierownicy. U mnie najsilniej objawia się to przy max. wysuniętej kierownicy, jak ją złożę, efekt jest mniej odczuwalny. Czuć na tzw. kocich łbach, trelince i innych tego typu nawierzchniach, dodatkowo np. cofając i ruszając kierą lewo prawo czuć ten luz. Jako że auto na gwarancji mam jeszcze kilka miesięcy, jestem już umówiony na rozebranie kolumny i naprawę/wymianę. Problem z tymi objawami jest taki, że nie są one ewidentne i większość ASO mówi że jest ok. Niestety jak się jeździ autem na codzień to wie się że coś jest nie tak. Początkowo obstawiałem magiel, ale potem zwróciłem uwagę na zależność od regulacji kierownicy, co ew. wskazuje na kolumnę.pozdrawiam Robik
Czerwony Leon 1,9 TDI ALH
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hEllo)No właśnie mi się przypomiało, że kol. Golfista coś w temacie takich drgań robił (w ASO). Jeżeli dobrze pamiętam na DT3M był kiedyś jakiś wątek o wymianie czegoś w kolumnie na gwarancji.
Dobrze kombinuje czy się mylę :?:
[ Dodano: Pią 22 Cze, 07 09:04 ]
Tulejka wymieniona jak ręką odjął.
Udało się na gwarancji. :lol:Pozdrawiam Bartek.
Current: Honda Civic
Ex: O1
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hEllo)Zamieszczone przez GolfistaASO tulejka na sztycy (maglownicy/przekładni?)
Naprawa (Laguny) a w zasadzie kolumny kier. polegała na wyjęciu całości i spasowaniu nowej tulejki. po całej operacji objawy znikły. ASO Renault zaśpiewało za naprawę jakąś astronomiczną cenę (wymiana całej kolumny) a naprawił to tzw. P. Józek za jakieś śmieszne pieniądze.
Objawy były dokładnie takie jak opisujesz: przy małych prędkościach na nierownościach (przejazdy kolejowe - tam fajnie szarpało ) koło kierownicy sprawiało wrażenie jakby zawieszenie było na drewnianych kijach...
Zrobiłem wszystko: sprawdzenie kół, geometrię, byłem na szarpakach (w dwóch stacjach dla pewności), amorki nowe, gumki i gumeczki z zawiszenia też, wspomaganie kier. sprawdzone... i gów..o ciągle to samo. Gdzie nie pojechałem mechanicy patrzyli na mnie jak na wariata. Idiota ma wszysto wymienione i ciągle szarpie - niemożliwe.
Przyczyne zdiadnozował rzeczony P. Józek. Coś pogmerał przy kolumnie kier. (wyłączony silnik, brak wspomagania) i orzekł, że tulejka na kolumnie jest luźna (sorry ale nie jestem techniczny za bardzo). Telefon do ASO - szczena na ziemi... :shock: . Skończyło się tak jak napisałem wyżej.
Komentarz
-
-
Odgrzeje kotleta bo może się komuś przydać.Luz takowy spowodowany jest wyrobieniem elementu łączącego kiere z maglownica w środku samochodu pod kierownicą bliżej podłogi jadena polowka kwadratowego drazka. wchodzi w drugą tam jest luz wyczuć to można na wyłączonym silniku.Lapiemy za miejsce gdzie się łącza te elementy i lekko poruszamy kierownicą lewa prawa.Da się wyczuć po prostu rurka w rurce się wyrobila.Teraz najlepsze.Sposób naprawy wiercimy otwór w miejscu gdzie drazki w siebie wchodzą 6 wiertlem na wylot przez obydwie rurki i nabijamy w otwór takie bolce sprezynowe do kupienia w grene naprzyklad za 2 zeta.Wyglądają jak rurka przecięta wzdłuż. Nabijamy jeden a w niego drugi mniejszy co powoduje rozepchniecie tego większego i luz skasowany. Tanio i na wieki 3 lata temu tak naprawialem i lata do dzisiaj te sworznie sprezynowe są i szybko nie puszcza
Komentarz
-
-
Mariusz 46, Masz może jakieś fotki, bo nie wiem czy mówisz o tej rurce na której składana i regulowana jest kierownica, czy krzyżak który łączy się z trzpieniem maglownicy? Też mnie dobijają te drgania na nierównościach przy małych prędkościach i muszę coś w końcu z tym zrobić. Może jakieś zdjęcie z neta kolumny wkleisz i zaznaczysz gdzie to wierciłeś?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mariusz 46Odgrzeje kotleta bo może się komuś przydać.Luz takowy spowodowany jest wyrobieniem elementu łączącego kiere z maglownica w środku samochodu pod kierownicą bliżej podłogi jadena polowka kwadratowego drazka. wchodzi w drugą tam jest luz wyczuć to można na wyłączonym silniku.Lapiemy za miejsce gdzie się łącza te elementy i lekko poruszamy kierownicą lewa prawa.Da się wyczuć po prostu rurka w rurce się wyrobila.Teraz najlepsze.Sposób naprawy wiercimy otwór w miejscu gdzie drazki w siebie wchodzą 6 wiertlem na wylot przez obydwie rurki i nabijamy w otwór takie bolce sprezynowe do kupienia w grene naprzyklad za 2 zeta.Wyglądają jak rurka przecięta wzdłuż. Nabijamy jeden a w niego drugi mniejszy co powoduje rozepchniecie tego większego i luz skasowany. Tanio i na wieki 3 lata temu tak naprawialem i lata do dzisiaj te sworznie sprezynowe są i szybko nie puszcza
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mariusz 46Odgrzeje kotleta bo może się komuś przydać.Luz takowy spowodowany jest wyrobieniem elementu łączącego kiere z maglownica w środku samochodu pod kierownicą bliżej podłogi jadena polowka kwadratowego drazka. wchodzi w drugą tam jest luz wyczuć to można na wyłączonym silniku.Lapiemy za miejsce gdzie się łącza te elementy i lekko poruszamy kierownicą lewa prawa.Da się wyczuć po prostu rurka w rurce się wyrobila.Teraz najlepsze.Sposób naprawy wiercimy otwór w miejscu gdzie drazki w siebie wchodzą 6 wiertlem na wylot przez obydwie rurki i nabijamy w otwór takie bolce sprezynowe do kupienia w grene naprzyklad za 2 zeta.Wyglądają jak rurka przecięta wzdłuż. Nabijamy jeden a w niego drugi mniejszy co powoduje rozepchniecie tego większego i luz skasowany. Tanio i na wieki 3 lata temu tak naprawialem i lata do dzisiaj te sworznie sprezynowe są i szybko nie puszczazibi
Komentarz
-
Komentarz