Co za cholerny dzień :? .Kupiłem sobie kompletną belkę od RS.Zapierdzielałem kupe kilosów żeby ją nabyć i teraz myślę po jakiego hu.. :x Niedosyć że nie pasuje pod felgi 15 standartowe , to jeszcze ukręciłem odpowietrznik .Belkę kupiłem z zaciskami zielonymi firmy Lucas i z tarczami wentylowanymi , klocki ferodo.Niestety zaciski są o 2 mm za duże do 15 , nie mając wyjścia musiałem je zpiłować .Jak się z tym uporałem to niechcąco ukręciłem odpowietrznik.I mam takie pytanie czy są jakieś nominalne , większe odpowietrzniki od orginału.Wiadomo wymiana zacisku nie wchodzi w grę, jeszcze takiego zacisku.Może ktoś coś takiego już przerabiał.Kupiłem sobie dziś krate piwa bo inaczej zmienie się na kolor czerwony i lepiej nie podchodzić :evil:
[O1] Wrazenia po zmianie tylnych hamulcow z bebnowych na tar
Zwiń
X
-
henio, Powiem jedno, jak zaszales teraz z zaciskami do alu na starych klockach, to wez felge 15 i sprawdz wtedy na zimowce.
U mnie na przodzie zacisk 312mm na stali ma 2mm przerwy a na alu prawie 1cm, tak wiec przemysl jeszcze raz ta przerobke
Jakbys sie rozmyslil to sadze, ze w ciagu godziny znajdziejsz chetnego, ktory zamieni sie zaciskami z 110KM na Twoje
Komentarz
-
-
Teraz masz belke komplet. Ale czy belka ma nowa tarcze i nowe klocki czy po przebiegu x km. Jesli po jakims przebiegu, to jak padna klocki, bedziesz musial zeszlifowac klocek, zeby to znow pasowalo :idea:
Nie wiem czy tak bedzie u Ciebie, ale u mnie jest tak:
zimowa felga stalowa do zacisku (ale to z przodu) ma jakies 2mm przerwy
letnia felga alu - oryginal Skody ma jakies 1cm w tym samym miejscu.
Dlatego sprawdz jak to pasuje Ci pod stalowke, bo przed zima dostaniesz zawalu.
Generalnie do hamulcow 312mm przod i 256mm tyl powinien byc komplet kol minimum 16" tak jak mam w tej chwili
Komentarz
-
-
Jak założę klocki nowe to nie będzie znaczenia, bo zacisk jest za duży w szerokości a nie długości.Tymbardziej że teraz to sobie przetoczę z 1cm calościowo na tokarce i powinno być .Gorzej myślę jak to będzie ze stalówką, ech . . chciał człowiek lepiej i dalej w same kłopoty i finanse wszedł.Jak tak dalej pójdzie to i o wirusie w tym roku zapomnę.A co myślisz z tym zerwanym gwintem w tym zacisku? są sakieś większe odpowietrzniki?
Komentarz
-
-
Belkę kupiłem od kolegi który wysłał mi linka do strony.Kolega Janusz wysłał mi tel ale ten gośc mówił że od RS nic nie ma i nie miał.Ten gośc co od niego kupiłem to ma taką na części czarną z Angli w zajebistej skórze na 17.Adres dał mi kolega rafalus , nie wiem czy mogę dać link do aukcjii.
[ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 08:24 ]
Jednak zaryzykuje z przeróbką tych zacisków.Sprawdziłem na feldze stalowej 15 i faktycznie za ciasno gdzieś z 1cm.Zaciski są bardzo grube i jak odpiłuje 1 cm to nic im nie będzie.No ale zobaczymy , pokaże jakieś foty.
Komentarz
-
-
Koledzy ... a zeby sie nie bawić w przekładanie belki tylniej tylko zmienić bembny ina tarcze w originalną belke to wpakować co musze mieć dokładnie poza tarczami i klockami - ale tak dokładnie dokładnie ?
i jakie najwieksze mozna wpakować tarcze na tył by pasowało do 16 alu i 15 stal ?
Z ETKI wyczytałem ze :
Zacisk hamulca L i R
Jarzmo zacisku L i R
Śruba odpowietrzająca - moze zostać ta co mam czy musi być inna ?
Linki hamulcowe - czy te co mam trzeba zmianiać ? ile tych linek ?
Coś jeszcze ?OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99jakie najwieksze mozna wpakować tarcze na tył by pasowało do 16 alu i 15 stal ?
Mam cały układ z RS-a i sprawdzone, że w 15" nic więcej nie wejdzie. Henio przećwiczył na własnej skórze to też :szeroki_usmiech .
Poza tym jak zawalisz 256 mm z tyłu do małego przodu to wóz może być niestabilny podczas hamowania.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Spoko THX ... Tak, że wiem czego szukać
Szukam gratów 232 na tył
BTW: 288 wchodzi na ori miejsce 280 ? czy też coś trzeba przerabiać ?OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99288 wchodzi na ori miejsce 280 ? czy też coś trzeba przerabiać ?
- zwrotnice od 288 lub 312mm A3, Leon, Octavia, Bora, Toledo, ... z silnikami 130 i 150 KM TDI lub benzynami 1,8 T 150, 180, 210 KM, V6 ale nie od Audi TT (kompletne zwrotnice z łożyskami i piastami albo zwrotnice + nowe łożyska, bo piasty i koronki ABS pasują od 280 mm),
- jarzma 288,
- zaciski 288 lub 312 (te same wo obu układach),
- tarcze 288x25 mm,
- klocki (do 288 idzie taki jak do 312 mm lub Sharana, Superba, Audi C4/A6 ... czyli większy niż do 280 mm)
Przewody hamulcowe, końcówki drażków kierowniczych, amory, sworznie wahacza - wszystko to pasuje od 280 mm.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Grześmam nadzieje ze dobrze sie sprawuja
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez henioTrochę pedał jest miękki jak go kilka razy podpompuje i nacisnę mocno to idzie z 1-2cm w dół i stanie.Nie wiem może tak ma być jak jest abs
BTW: A miałeś włączony zapłon podczas odpowietrzania układu? Jeszcze lepiej jak masz pracujący silnik. Bez włączenia zapłonu nie działa modulator ABS i nie odpowietrzysz dobrze układu.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444BTW: A miałeś włączony zapłon podczas odpowietrzania układu? Jeszcze lepiej jak masz pracujący silnik. Bez włączenia zapłonu nie działa modulator ABS i nie odpowietrzysz dobrze układu.
Komentarz
-
-
Nie inaczej - pięć pompowań, trzymasz pedał, on odkręca odpowietrznik, puszcza płyn, zakręca, dopiero wtedy Ty puszczasz pedał. Zaczynasz on najdalszego koła czyli tylnego prawego, później tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe. Dwa - trzy razy powtarzasz okrązenie wozu. Pilnujesz cały czas czy jest dość płynu w zbiorniczku. To wystarczaBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Odgrzewam ...
Wczoraj przy okazji zmiany zawiechy .. wpakowałem tylną belke od GOLFA IV z hamulcami tarczowymi. Wymiana spoko. Dałem od razu nowy płyn EBC 307+ oraz klocki EBC GS - zakupione dzięki uprzejmości kolegi Nexusa a tarcze of corse Zimmerman zamówiłem u dystrybutora mam tam konkret zniżki :szeroki_usmiech Tarze wersja STD nie SPORT.
Różnica jak dla mnie przepaść .. bo moje bembenki juz dawno nie hamowały nic i cała siła hamowania przechodziła na przód.
Swapik jak najbardziej wskazany do większych mocy. ! POLECAM.
Przy okazji zawiechy - poszła KYB Exel-G :szeroki_usmiech - ale o tym więcej w wątku :
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
jaro4444, bo to Octavia I Gold Edition :szeroki_usmiech A tak naprawdę to dla tego ze złoto się ładnie na zaciskach komponuje z moją ciemno zeloną czaszka i srebrnymi felami.
No i jest inaczej niż wszyscy czyli nie zielono albo czerwono
Zamieszczone przez henioneck99 wymieniałeś sam? jak odpowietrzałeś?Ja jestem dalej nie zadowolony ze zmiany, bo w sumie jest tak samo a nawet gorzej i odpowietrzanie nic nie dało.
Robiłem to u znajomych mechaników. Przy okaazji zlałem cały stary płyn i wlałem EBC 307+. Wyglądało to tak, że kompresorek z powietrzem do zbiorniczka i pod niskim cisnieniem wypychaliśmy płyn. Najpierw Tył ptem przód.
Zurzyłem 3 buteli bo chciałem dobrze przeczyścic układ dając inny płyn.OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
Komentarz