[O1] Wrazenia po zmianie tylnych hamulcow z bebnowych na tar

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • henio
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 631

    #51
    Co za cholerny dzień :? .Kupiłem sobie kompletną belkę od RS.Zapierdzielałem kupe kilosów żeby ją nabyć i teraz myślę po jakiego hu.. :x Niedosyć że nie pasuje pod felgi 15 standartowe , to jeszcze ukręciłem odpowietrznik .Belkę kupiłem z zaciskami zielonymi firmy Lucas i z tarczami wentylowanymi , klocki ferodo.Niestety zaciski są o 2 mm za duże do 15 , nie mając wyjścia musiałem je zpiłować .Jak się z tym uporałem to niechcąco ukręciłem odpowietrznik.I mam takie pytanie czy są jakieś nominalne , większe odpowietrzniki od orginału.Wiadomo wymiana zacisku nie wchodzi w grę, jeszcze takiego zacisku.Może ktoś coś takiego już przerabiał.Kupiłem sobie dziś krate piwa bo inaczej zmienie się na kolor czerwony i lepiej nie podchodzić :evil:

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #52
      henio, Powiem jedno, jak zaszales teraz z zaciskami do alu na starych klockach, to wez felge 15 i sprawdz wtedy na zimowce.

      U mnie na przodzie zacisk 312mm na stali ma 2mm przerwy a na alu prawie 1cm, tak wiec przemysl jeszcze raz ta przerobke

      Jakbys sie rozmyslil to sadze, ze w ciagu godziny znajdziejsz chetnego, ktory zamieni sie zaciskami z 110KM na Twoje
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • henio
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 631

        #53
        Czekaj bo nie czaje , albo żle zrozumiałem.Kupiłem całą orginalną belką wraz z klockami i zaciskami,linkami.Chodzi Ci o to że na alusach będzie ciasno , a na stalówkach jeszcze ciaśniej :roll:

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #54
          Teraz masz belke komplet. Ale czy belka ma nowa tarcze i nowe klocki czy po przebiegu x km. Jesli po jakims przebiegu, to jak padna klocki, bedziesz musial zeszlifowac klocek, zeby to znow pasowalo :idea:

          Nie wiem czy tak bedzie u Ciebie, ale u mnie jest tak:

          zimowa felga stalowa do zacisku (ale to z przodu) ma jakies 2mm przerwy

          letnia felga alu - oryginal Skody ma jakies 1cm w tym samym miejscu.


          Dlatego sprawdz jak to pasuje Ci pod stalowke, bo przed zima dostaniesz zawalu.


          Generalnie do hamulcow 312mm przod i 256mm tyl powinien byc komplet kol minimum 16" tak jak mam w tej chwili
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • henio
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 631

            #55
            Jak założę klocki nowe to nie będzie znaczenia, bo zacisk jest za duży w szerokości a nie długości.Tymbardziej że teraz to sobie przetoczę z 1cm calościowo na tokarce i powinno być .Gorzej myślę jak to będzie ze stalówką, ech . . chciał człowiek lepiej i dalej w same kłopoty i finanse wszedł.Jak tak dalej pójdzie to i o wirusie w tym roku zapomnę.A co myślisz z tym zerwanym gwintem w tym zacisku? są sakieś większe odpowietrzniki?

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #56
              to sie robi inaczej, sa zestawy do naprawy gwintow. Rozwiercasz to co bylo na srednice o 1 rozmiar wieksza tzw nadwymiar, potem wkreca sie taka jakby sprezynke i daje nowy odpowietrznik, jak byl seryjnie. Nie powinno byc problemow, ze szczelnoscia.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #57
                Janusz, podaj i mi ten namiar, jak mozesz.
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • Janusz
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 598

                  #58
                  Purchawa, zostalo wyslane PZDR

                  Komentarz

                  • henio
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 631

                    #59
                    Belkę kupiłem od kolegi który wysłał mi linka do strony.Kolega Janusz wysłał mi tel ale ten gośc mówił że od RS nic nie ma i nie miał.Ten gośc co od niego kupiłem to ma taką na części czarną z Angli w zajebistej skórze na 17.Adres dał mi kolega rafalus , nie wiem czy mogę dać link do aukcjii.

                    [ Dodano: Pon 16 Kwi, 07 08:24 ]
                    Jednak zaryzykuje z przeróbką tych zacisków.Sprawdziłem na feldze stalowej 15 i faktycznie za ciasno gdzieś z 1cm.Zaciski są bardzo grube i jak odpiłuje 1 cm to nic im nie będzie.No ale zobaczymy , pokaże jakieś foty.

                    Komentarz

                    • neck99
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1326

                      #60
                      Koledzy ... a zeby sie nie bawić w przekładanie belki tylniej tylko zmienić bembny ina tarcze w originalną belke to wpakować co musze mieć dokładnie poza tarczami i klockami - ale tak dokładnie dokładnie ?

                      i jakie najwieksze mozna wpakować tarcze na tył by pasowało do 16 alu i 15 stal ?

                      Z ETKI wyczytałem ze :

                      Zacisk hamulca L i R
                      Jarzmo zacisku L i R
                      Śruba odpowietrzająca - moze zostać ta co mam czy musi być inna ?
                      Linki hamulcowe - czy te co mam trzeba zmianiać ? ile tych linek ?

                      Coś jeszcze ?
                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                      Komentarz

                      • imported_Grześ
                        Classic
                        • 2006
                        • 8

                        #61
                        nie porywaj sie na zaciski od rs chyba ze chcesz zmienic kola zimowe na 16 min

                        jak cos to dysponuje czopem z całym kompletnym łozyskiem i blacha od 232X9 , przewody tarcze i zaciski poszły do henio, mam nadzieje ze dobrze sie sprawuja

                        Komentarz

                        • Janusz
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 598

                          #62
                          neck99, kolego ale chyba taniej bedzie kupic kompletna belke, a juz napewno szybciej wymienisz cala belke niz bedziesz przerabial z bebnow na tarcze, mi by nie chcialo sie :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • jaro4444
                            Rider
                            • 2006
                            • 508

                            #63
                            Zamieszczone przez neck99
                            jakie najwieksze mozna wpakować tarcze na tył by pasowało do 16 alu i 15 stal ?
                            Przód 288 mm tył seria 232 mm i nic więcej.

                            Mam cały układ z RS-a i sprawdzone, że w 15" nic więcej nie wejdzie. Henio przećwiczył na własnej skórze to też :szeroki_usmiech .
                            Poza tym jak zawalisz 256 mm z tyłu do małego przodu to wóz może być niestabilny podczas hamowania.
                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                            Komentarz

                            • neck99
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1326

                              #64
                              Spoko THX ... Tak, że wiem czego szukać

                              Szukam gratów 232 na tył


                              BTW: 288 wchodzi na ori miejsce 280 ? czy też coś trzeba przerabiać ?
                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #65
                                neck99, trzeba zaciski inne ale zapytaj Maicrofta lub Bonda oni robili konwersje i chyba zwrotnice są inne nie jestem pewien wiec zapytaj

                                Komentarz

                                • jaro4444
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 508

                                  #66
                                  Zamieszczone przez neck99
                                  288 wchodzi na ori miejsce 280 ? czy też coś trzeba przerabiać ?
                                  Do wymiany są:
                                  - zwrotnice od 288 lub 312mm A3, Leon, Octavia, Bora, Toledo, ... z silnikami 130 i 150 KM TDI lub benzynami 1,8 T 150, 180, 210 KM, V6 ale nie od Audi TT (kompletne zwrotnice z łożyskami i piastami albo zwrotnice + nowe łożyska, bo piasty i koronki ABS pasują od 280 mm),
                                  - jarzma 288,
                                  - zaciski 288 lub 312 (te same wo obu układach),
                                  - tarcze 288x25 mm,
                                  - klocki (do 288 idzie taki jak do 312 mm lub Sharana, Superba, Audi C4/A6 ... czyli większy niż do 280 mm)

                                  Przewody hamulcowe, końcówki drażków kierowniczych, amory, sworznie wahacza - wszystko to pasuje od 280 mm.
                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                  Komentarz

                                  • henio
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 631

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Grześ
                                    mam nadzieje ze dobrze sie sprawuja
                                    Narazie są na etapie docierania ale chyba ok.Trochę pedał jest miękki jak go kilka razy podpompuje i nacisnę mocno to idzie z 1-2cm w dół i stanie.Nie wiem może tak ma być jak jest abs.Niestety nie mogę sobie darować tego że porwałem się na zestaw od RS , a kilka postów wyżej było napisane jak byk że do 15 nie podejdą, tak jak kolega na pw mi napisał ops: .No takie życie, także teraz to co mam to belka od RS i komplet od leona wszystko dzięki uprzejmości kolegów z forum i klubu leona.To co zauważyłem po zmianie to to że faktycznie trudnoby było zmienić sam kompet tarcz z bębnowych.Dlatego że trzeba zciągać łożysko które bardzo łatwo rozwalić.Samą belkę zmienić to nic takiego, najgorsze te odpowietrzniki.Ja w RS ukręciłem jeden pomimo wcześniejszego zalewania WD40 przez kilka dni, pukania w niego , w końcu rozgrzewania na spawarce i ni cholery nie poszedł.Jak myślałem że już idzie to niestety gwint już się obrabiał :szeroki_usmiech .A szkoda bo potem trzeba sobie dorabiać odietrznik.Dobrze że kolega b]Grześ[/b] u siebie już zruszył to lepiej poszło :kufel Nie wiem co z zaciskami zrobić, bo z przodu nie malowane a z tyłu czerwone.Może pomalować wszystko na czerwono?nie wiem jak do srebnego koloru to będzie wyglądało żeby zbyt wiechą nie leciało :szeroki_usmiech .Jest jakiś plus , co prawda jeszcze do końca nie sprawdzony ale... .Długo walczyłem z drganiami na kierownicy przy hamowaniu ok 120km.Zmieniałem już dwa komplety tarcz , sworznie,zbierzność itp .I po jakimś czasie wracało te drgania w końcu dałem sobie spokuj.Aż tu po zmianie belki przejechałem się dalej w celu dotarcia tarcz i nie widzę problemu.Nie chcę zapeszać ale narazie jest git.Wystawie na Allegro cały komplet od rs od 1zł jak ktoś chce to dam znać w ogłoszeniach.

                                    Komentarz

                                    • jaro4444
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 508

                                      #68
                                      Zamieszczone przez henio
                                      Trochę pedał jest miękki jak go kilka razy podpompuje i nacisnę mocno to idzie z 1-2cm w dół i stanie.Nie wiem może tak ma być jak jest abs
                                      To normalne zjawisko - ostanio ładnie opisane było w prasie fachowej. Ty masz serwo z pompą podciśnieniową. Czym większa różnica ciśnień tym mocniejsze wspomaganie. Naciskasz pedał hamulca, otwierasz zawór z komory niskiego ciśnienia do pompy podciśnieniowej a ona odsysa powietrze. Naciskasz dalej pedał a on opada - to wynika z rosnącego podciśnienia. Więc to normalne zjawisko.
                                      BTW: A miałeś włączony zapłon podczas odpowietrzania układu? Jeszcze lepiej jak masz pracujący silnik. Bez włączenia zapłonu nie działa modulator ABS i nie odpowietrzysz dobrze układu.
                                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                      Komentarz

                                      • henio
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 631

                                        #69
                                        Zamieszczone przez jaro4444
                                        BTW: A miałeś włączony zapłon podczas odpowietrzania układu? Jeszcze lepiej jak masz pracujący silnik. Bez włączenia zapłonu nie działa modulator ABS i nie odpowietrzysz dobrze układu.
                                        Odpowietrzałem na nie włączonym silniku, może dlatego nie odpowietrzyłem do końca.Jutro znowu poprubuje na włączonym silniku.Metoda taka sama?(5 razy kolega pompuje a ja odpowietrzam...) czy może inaczej się odpowietrza na włączonym silniku?

                                        Komentarz

                                        • jaro4444
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 508

                                          #70
                                          Nie inaczej - pięć pompowań, trzymasz pedał, on odkręca odpowietrznik, puszcza płyn, zakręca, dopiero wtedy Ty puszczasz pedał. Zaczynasz on najdalszego koła czyli tylnego prawego, później tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe. Dwa - trzy razy powtarzasz okrązenie wozu. Pilnujesz cały czas czy jest dość płynu w zbiorniczku. To wystarcza
                                          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                          Komentarz

                                          • neck99
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1326

                                            #71
                                            Odgrzewam ...

                                            Wczoraj przy okazji zmiany zawiechy .. wpakowałem tylną belke od GOLFA IV z hamulcami tarczowymi. Wymiana spoko. Dałem od razu nowy płyn EBC 307+ oraz klocki EBC GS - zakupione dzięki uprzejmości kolegi Nexusa a tarcze of corse Zimmerman zamówiłem u dystrybutora mam tam konkret zniżki :szeroki_usmiech Tarze wersja STD nie SPORT.

                                            Różnica jak dla mnie przepaść .. bo moje bembenki juz dawno nie hamowały nic i cała siła hamowania przechodziła na przód.
                                            Swapik jak najbardziej wskazany do większych mocy. ! POLECAM.
                                            Przy okazji zawiechy - poszła KYB Exel-G :szeroki_usmiech - ale o tym więcej w wątku :


                                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                            Komentarz

                                            • jaro4444
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 508

                                              #72
                                              I od razy tuning zacików na złote :diabelski_usmiech
                                              Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                              Komentarz

                                              • henio
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 631

                                                #73
                                                neck99 wymieniałeś sam? jak odpowietrzałeś?Ja jestem dalej nie zadowolony ze zmiany, bo w sumie jest tak samo a nawet gorzej i odpowietrzanie nic nie dało.

                                                Komentarz

                                                • neck99
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1326

                                                  #74
                                                  jaro4444, bo to Octavia I Gold Edition :szeroki_usmiech A tak naprawdę to dla tego ze złoto się ładnie na zaciskach komponuje z moją ciemno zeloną czaszka i srebrnymi felami.
                                                  No i jest inaczej niż wszyscy czyli nie zielono albo czerwono

                                                  Zamieszczone przez henio
                                                  neck99 wymieniałeś sam? jak odpowietrzałeś?Ja jestem dalej nie zadowolony ze zmiany, bo w sumie jest tak samo a nawet gorzej i odpowietrzanie nic nie dało.
                                                  Ja mam od tego ludzi :szeroki_usmiech
                                                  Robiłem to u znajomych mechaników. Przy okaazji zlałem cały stary płyn i wlałem EBC 307+. Wyglądało to tak, że kompresorek z powietrzem do zbiorniczka i pod niskim cisnieniem wypychaliśmy płyn. Najpierw Tył ptem przód.
                                                  Zurzyłem 3 buteli bo chciałem dobrze przeczyścic układ dając inny płyn.
                                                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                  Komentarz

                                                  • Iras75
                                                    Classic
                                                    • 2007
                                                    • 34

                                                    #75
                                                    Janusz, podeślesz mi też ten numer?
                                                    Intensywnie się przymierzam do wymiany tylnych hamulców
                                                    1,9TDI ALH Ambiente

                                                    Polska to chyba jedyny kraj, który posiada kopie zapasową prezydenta oraz rząd sterowany radiem.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...