[O1] Wrazenia po zmianie tylnych hamulcow z bebnowych na tar

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koleszek
    Drive
    • 2006
    • 99

    [O1] Wrazenia po zmianie tylnych hamulcow z bebnowych na tar

    Ja bym poszedl w to:

    http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=3755 , ale dopiero wtedy, jak uznasz, ze choroba jest nieuleczalna... :wink:

    A na tą chwile, jakby 200 starczylo, to sprezarka, np. GT20 (od ARL'a IMO bez sensu, bo wiadomo, ze i tak nie wystarczy... :diabelski_usmiech ) + wydech do tego oczywiscie.
  • Czader
    Ambiente
    • 2005
    • 145

    #2
    [O1] Wrazenia po zmianie tylnych hamulcow z bebnowych na tar

    Witam,

    od pocztatku bylem niezadowolony z hamulcow OCTY - szczegolnie ze po zboxowaniu jezdzi sie troche dynamiczniej a w planach wtryski od 110 i program wiec w koncu kupilem cala tylna belke od Leona TDI 150 Top Sport razem z amortyzatorami za 650zl.

    Ustalilem co trzeba zrobic:

    - rozebrac wszystko do golej belki

    - wymienic blache do ktorej mocowane sa szczeki na taka ktora oslania tarcze

    - wymienic przewody hydrauliczne ( maja inny ksztalt i koncowke elastyczna )

    - wymienic linki od hamulca recznego ( ta do tarcz jest dluzsza i ma inna koncowke )

    - zlozyc wszystko dokladajac tarcze i montujac zacisk

    Czyli zostaja stare czopy, piasty, czujniki ABS.

    Dodatkowo zmienilem amortyzatory na te z Leona Top Sporta ( mialem 95 tys na moich a te przejechaly gora 30 tys ). Tlumienie jest duzo lepsze nie buja sie tyl jak wczesniej.

    Co do wrazen przy hamowaniu - jest bardzo wyrazna poprawa - hamulec bierze wyraznie wczesniej i z wieksza sila szczegolnie naciskany delikatnie, przy mocniejszym nacisku jest mniejsza roznica. Ogromna roznica w reczym - wczesniej jadac np. 30 km/h nie moglem na suchym asfalcie zablokowac kol chyba ze bym ciagnal dzwignie dwoma rekami :lol: teraz lekko zaciagajac kola sie blokuja.

    No i po zalozeniu alufelg na wiosne ( czyli na dniach 8) ) bedzie w koncu jakos to wygladalo :diabelski_usmiech

    Za robote dalem 100zl u zaprzyjaznionego mechanika - mialem robic to sam ale jak probowalem odkrecic zacisk moimi gownianymi kluczami to klucz sie ukrecil i dalem spokoj.

    Trzymajcie sie

    Czader

    Tarczowa OCTA 90/110 2003
    Czader

    OCTA COMBI 2003 ALH

    Komentarz

    • Tymon
      RS
      • 2004
      • 2970

      #3
      Czader, rewelacyjne podejście do tematu
      Rozumię że tarzce i klocki były w dobrym stanie :?:
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jedno pytanie techniczne, bo nie jestem pewien. Masz tarcze wentylowane 256mm tyl czy zwykle jednolite 231(9)mm. Jak te pierwsze, to powiem Ci, ze nie dziwie sie ze lepiej hamuje.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Tymon
          RS
          • 2004
          • 2970

          #5
          Maicroft, ale czy czasem zwykłe równiez nie będą skuteczniejsze od bębnów :?:
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Nie wiem, ja tam jak cos robie to ide 2 kroki do przodu :twisted:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • rafalus
              L&K
              • 2005
              • 1140
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Sa opisane dokladniej te amorki??
              nowy cSIMC od Aliego
              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

              półosie seryjne przebieg 273 tyś

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Nie wiem, ja tam jak cos robie to ide 2 kroki do przodu :twisted:
                No jasna sprawa, ale w seryjnym szkodniku to przerost formy nad terścią :P
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • Czader
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 145

                  #9
                  Jak sie dowiedzialem ze belka jest od Leona Top Sporta to cieszylem sie ze to beda 256 wentylowane :diabelski_usmiech niestety tylko Leon Cupra ma takie wiec to sa zwykle jednolite 232. :P Ten Leon mial przejechane jakies 20-30 tys wiec klocki grube a na tarczy ledwo wyczuwalny rant. Co do kosztow to ta belke teraz z zamontowanymi bebnami sprzedam za ok 400-500 zl wiec koszt swapa bedzie jak na rezultat wg mnie bardzo niski. Ten gosciu proponuje mi tez w niezlej cenie cale kolumny od Leona TDI 130/150 KM wiec jak troche zetre przod to przechodze na 288 :twisted: .
                  Proponuje mi tez ze za 2 tys zl moge dostac komplet do skrzyni 6 bieg po warunkiem ze oddam stare czesci ... ale chyba na to sie nie zdecyduje ...

                  Jezeli chodzi o amortyzatory to jest na nich napisane MONROE i jakies tam numery teraz juz chyba nie odczytam jak sa zamontowane ...

                  Trzymajcie sie

                  CZADER

                  Mod hamulcow to dopiero poczatek :szeroki_usmiech
                  Czader

                  OCTA COMBI 2003 ALH

                  Komentarz

                  • speedy
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 396

                    #10
                    no to gratulacje

                    Komentarz

                    • henio
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 631

                      #11
                      Panowie ja też się przymierzam do zmiany kompletnej belki, kolega Czader gdzieś mi nic nie odpisuje a mam takie pytanko czy np z tej aukcjii http://www.allegro.pl/item177947311_..._top_spor.html belka podejdzie w całości do octy combi? niby chyba to samo co kolega wymieniał ale wole być pewny.

                      Komentarz

                      • jaro4444
                        Rider
                        • 2006
                        • 508

                        #12
                        Po pierwsze to kolega Czader dał troszkę ciała - ponieważ zamontował do seryjnych sprężyn od Octavii amory od Top Sporta (-20mm). Po drugie zamiana 280 na 288 wnosi trochę ale niedużo. Głównie pewniejszą kontrukcję zacisku bo FSIII to straszny shit :evil:
                        Osobiście polecam zasunąć na przód 312 mm a na tył można zostawić 232x9 i jest nieźle. Oczywiście lepiej jak się da 256x22 od Cupry R albo Octavii RS.
                        Uwaga - jarzma tylne 256 mm od Leona 4x4, Audi S3, Audi TT nie pasują do ośki !!! Zaciski są te same.
                        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                        Komentarz

                        • Janusz
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 598

                          #13
                          ja u siebie mialem wczesniej bebny , po wypadku zmienilem ( bo musialem ) belke na tarczowe i jest spora roznica duzo lepsze sa hamulce........
                          hmm jeszcze jedno nie lepiej ( szybciej) byloby przerzucic cala belke niz bawic sie w przekladanie elementow??

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            jaro4444, Tak tylko, ze jak ktos zaszaleje z 312mm to obudzi sie we wrzesniu z nowymi zimowkami w rozmiarze 15 ze to nie pasuje :twisted:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • henio
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 631

                              #15
                              Koledzy przecież napisałem że chcę przezucić całął belkę kompletną taką jak w podanym linku do aukcjii, proszę przeczytać uważnie mój post wyżej.Całą tzn z tarczami,linkami,zaciskami no może amory zostawie, i chodzi mi głównie czy to wszystko podejdzie idealnie.Pewnie linki mogą być inne, ale jak jest z regulacją belki, czy trzeba podjechać do mechanika?Proszę odnieść się konkretnie do tej aukcjii co napisałem wyżej, bo gość chce sprzedać mi po dobrej cenie , jeszcze ma turbo od ARL.

                              Komentarz

                              • Janusz
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 598

                                #16
                                jak mi wymieniali belke to nic nie regulowali, wsadzili belke w stare mocowania ktore sa na samochodzie. widzialem ze te mocowania na nowej belce masz , odkrec je a tych na samochodzie nie ruszaj ( wtedy nie bedziesz musial robic zbierznosci ) a linki tez sa wiec nie musisz juz wymieniac ich, tzn te stare od bebnow musisz zdjac i tylko przelozyc calosc... powodzenia

                                Komentarz

                                • henio
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 631

                                  #17
                                  Kurcze ludzie szaleją, dzwoniłem do gościa dziś , a on mówi że wczoraj ją sprzedał.Pytałem się o coś z RS lub Cupry ale mówił że bardzo żadko można coś takiego znajść.Nie mogę odżałować tej belki miała niecałe 20 tys igiełka, ale mówi że po świętach znowu przywieżie bo zchodzą jak świeże bułeczki.Są to kilku letnie belki w idealnym stanie, swoją drogą ciekawe z kąt je bierze :roll: .Kurcze jak z tym przełożeniem jest tak dobrze to by było git.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    tego turbo chyba tez juz nie ma

                                    Komentarz

                                    • jaro4444
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 508

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      jaro4444, Tak tylko, ze jak ktos zaszaleje z 312mm to obudzi sie we wrzesniu z nowymi zimowkami w rozmiarze 15 ze to nie pasuje :twisted:
                                      A jak myślisz dlaczego pytałem o te fele stalowe 6.5x16" :diabelski_usmiech
                                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                      Komentarz

                                      • imported_Grześ
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 8

                                        #20
                                        henio, mam do sprzedania tylne hamulce z mojego leona 232X9 tzn zaciski tarcze klocki blacha za 200 zł jak chesz ? jak cos tam jest jeszcze potrzebne to moze tez sie znajdzie i nie bedziesz musial calej belki przekladac jak ktos chce to dysponuje tarczami 312 tarox w dobrej cenie noweczki

                                        Komentarz

                                        • henio
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 631

                                          #21
                                          W sumie u mnie najważniejsza to belka bo mam złą zbieżnośc -12 i muszę ją zmienić bo nie ma regulacjii.Ale co za tym idzie jak zmienić to już na tarczówki(bo ja mam bębny) wziąłbym kompletną, może ktoś coś wie .

                                          [ Dodano: Pon 02 Kwi, 07 13:09 ]
                                          Już jak się tak pytam to i się dopytam.W związku z przyszczepem trochę gotówki przymierzam się na troszkę zmian.I pytanie jak bym wstawił turbo ARL( w sumie nie wiem czy podejdzie) wtryski od Aligatora i program ma się rozumieć ile mógłbym wykrzesać tak normalnie bez żyłowania.To co chciałbym osiągnąć biorąc pod uwagę że mam prawie 200tys albo i toszkę więcej :wink: i w sumie nie wiadomo jak tam motor w środku, chciałbym przedewszystkim żeby nie dymił aż tak bardzo( ostatnio widziałem A4 jak się zbierała wyprzedzać a ja szłem po chodniku to jak bym był na biało ubrany to pewnie zmieniłbym kolor na lekko ciemniejszy, aż się ludzie oglądali) jeżeli miałby tak kopcić to dam sobie spokój.Czy wogóle może dać sobie spokój z modami bo jednostka może być wysilona.Ciśnienie w cylindrach też nie wiele powie o kondycjii silnika, jedno jest pewne , napewno jest dotarty :lol: co o tym sądzicie?

                                          Komentarz

                                          • jaro4444
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 508

                                            #22
                                            Zamieszczone przez henio
                                            I pytanie jak bym wstawił turbo ARL( w sumie nie wiem czy podejdzie) wtryski od Aligatora i program ma się rozumieć ile mógłbym wykrzesać tak normalnie bez żyłowania.To co chciałbym osiągnąć biorąc pod uwagę że mam prawie 200tys albo i toszkę więcej
                                            Po pierwsze - przy turbinie od ARL trzeba dorobić króciec z bagnetu na wąż zaciskany opaską,
                                            Po drugie chłopaki przerzucali całe kolektory wylotowe z turbem - nie wiem czy to konieczność ale tak robili.
                                            Po trzecie - zdania uczonych są podzielone i niektórzy twierdzą, że lepiej dać turbo od ASZ - mniejsza turbodziura i większy IC np od Alego.
                                            Po czwarte - nawet jak dasz duże wtryski, duże IC to i tak zdechnie pompa 10 mm. Najlepiej dać oryginał od wersji ASV z automatem i głowiczką 11 mm.

                                            Nawet jak dasz duże IC i turbo to nie wyciśniesz na seryjnej pompie chyba więcej jak ok 155 KM.
                                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez jaro4444
                                              Nawet jak dasz duże IC i turbo to nie wyciśniesz na seryjnej pompie chyba więcej jak ok 155 KM.

                                              ....i ja jestem tego najlepszym przykladem! Tzn wycisnac wycisniesz, ale na krotko....

                                              Komentarz

                                              • henio
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 631

                                                #24
                                                Widze że temat zmierza w inną strone , ale jeszcze tylko się zapytam , co byście polecili w takim razie zrobić najbardziej odpowiedniego dla mojego AGR-a?Myślę że 130-140 KM by mnie w zupełności zadowoliło.

                                                Komentarz

                                                • Czader
                                                  Ambiente
                                                  • 2005
                                                  • 145

                                                  #25
                                                  Witam,

                                                  dlugo sie nie odzywalem bo zaraz po wymianie belki pojechalem na narty do Wloch ( okolice Tonale, Marileva, Madonna). Notabene spotkalem tam dwa oklejone auta pamietam jeden kombi srebrne PO XXXX. Ciekawe kto to byl ?

                                                  Jezeli chodzi o ten link to ja wlasnie od tego goscia kupilem belke. Jezeli chodzi o przekladke calej belki czy czesci to mechanior powiedzial ze dla niego to nie ma roznicy - ja wolalem zostawic pewna stara belke.

                                                  Dla kolegi szukajacego belki mam pewna opcje - moge sprzedac ta moja kupiona belke sama niedrogo a do niej moze kupic pozostale czesci od Grzesia i bedzie git.

                                                  Zmienilem kola na letnie alusy i jest miodzio w koncu nie widac ohydnych bebnow z tylu :-)
                                                  Czader

                                                  OCTA COMBI 2003 ALH

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...