Czas zmiany kół/opon z zimowych na letnie!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    Czas zmiany kół/opon z zimowych na letnie!!!

    IMHO samochod to nie żona - nie ma sie co wiązać, tym bardziej, ze to nie jest zeden unikat, tylko jesli uwiera, to nalezy go sprzedac i kupic inny.

    Jesli ktos mysli, ze rzezbienie w gownie wyjdzie go taniej niz sprzedaz i zakup mocniejszego to jest w bledzie, bo:
    a) z tuningiem tego typu silnikow jest jak z budową domu, remontem mieszkania, itp. Jesli planowane koszty nawet w najczarniejszym scenariuszu, na kartce nie mogą przekroczyc jakiejs tam kwoty, to i tak pomnoz ją razy 2, bo wlasnie tyle wydasz.

    b) pozniej sie >ostro< umoczy wlasnie przy odsprzedazy, ktora przeciez wczesniej czy pozniej nastapi.

    Wiec jesli Bouli nie jest na takim etapie, ze juz bardzo duzo doiwnestowal auto, a zdaje sie, ze nie jest i jesli chce cos modyfikowac w kierunku mocy, to zapraszam do działu Gielda.
    Inaczej szkoda pary.

    IMHO oczywiscie
    TDI 205PS
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    #2
    Czas zmiany kół/opon z zimowych na letnie!!!

    Wczoraj miałem niezłą akcję. Doganiam na trasie Astre i patrze, ze przednie koło jej mocno drga... I nagle widze, ze jedna sruba wystrzeliła i przeleciala pod moim samochodem. :shock:
    A za kolejne 5 sekund nastepna... :shock:

    Nie patrzac, ze linia cigla, ogien, wyprzedzilem Astre i wyhamowalem ją do zera. Okazalo sie, ze babka z trojka dzieci jechala tym autem - zjechala na pobocze...

    Okazalo sie, ze czula, ze cos jest nie tak, bo samochod dostal wibracji - chciala zjechac juz wczesniej na stacje, ale zadzwonila do meza, a ten kazal jej jechac dalej i sie nie przejmowac. :? :?

    Oczywiscie tego dnia - zmieniali kola na letnie i mechanior najwyrazniej zapomnial dokrecic.... :roll:

    Zawrocilem jeszcze i odnalazlem tej babce dwie sruby w ciemnosciach i pojechalem dalej...

    Trasa byla ruchliwa, a kolo bylo przednie lewe - mysle, ze zlapalem ja w ostatniej chwili, jakby sie urwalo, to moglo z nimi byc roznie... :roll: :roll:


    Wiec uwazajcie - i na wszelki wypadek badzicie przy wymianie kol, albo na koniec sprawdzcie sami czy wszystko jest dokrecone.

    BTW: Kilka lat temu mojemu kumplowi urwalo sie kolo na trasie. Ta sam sytuacja - koles nie dokrecil srub przy wymianie... :| Czyli zdarza sie to...
    TDI 205PS

    Komentarz

    • daneczek76
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3642
      • Toyota

      #3
      MiKruS, powinieneś dostać miano drogowego anioła stróża.
      Dzieki za ostrzeżenie ja dzięki Bogu sam wymieniam opony. PZDR
      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

      Komentarz

      • Masmo
        L&K
        • 2005
        • 1145

        #4
        Re: Czas zmiany kół/opon z zimowych na letnie!!!

        Zamieszczone przez MiKruS
        .... Czyli zdarza sie to...
        Jasne że się zdarza. Sam ze dwa razy miałem podobną akcję. Lecz w porę się kapnąłem. Śrubu mogłem już ręką dokręcać. I wcale to nie znaczy że śruby nie były dokręcone. Mogły być po prostu za słabo dokręcone. Pożądne warsztaty po przykręceniu kluczem pneumatycznym dociągają jeszcze kluczem dynanometrycznym.
        Zwłaszcza jak felgi masz po malowaniu to farba się ściera przy śrubach i rozluźnia śruby. Trzeba po prostu po przejechani kiku kilometrów sprawdzić.
        Gdy śruby są luźne występuje charakterystyczne stukanie przy hamowaniu i przyspieszniu.
        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          MiKruS, powinieneś dostać miano drogowego anioła stróża.
          daneczek76, Hehe - to samo pomyslalem, ze to byl niezly fart, ze akurat znalazlem sie w tym miejscu i w tym czasie. Mysle, ze jeszcze kilkadziesiat sekund i bylo by po zabawie...

          Jak zatrzymala sie na poboczu, to kolo sie prawie cale zsunęło...

          Zamieszczone przez Masmo
          Zwłaszcza jak felgi masz po malowaniu to farba się ściera przy śrubach i rozluźnia śruby. Trzeba po prostu po przejechani kiku kilometrów sprawdzić.
          Dokladnie - masz racje. Warto po przejechaniu jakiegos odcinka sprawdzic kola...
          TDI 205PS

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            ja miałem podobnie kiedyś mechanik mi nie dokręcił w glofie MK2 jak przyspieszałem cisza a jak puszczałem pedał gazu było niezłe bicie , zatrzymałem się po przejechaniu kilku mwtrów i śróbki niedokręcone felga do wymiany bo po takim czymś niezłe bicie miał.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • damian
              Ambiente
              • 2007
              • 178

              #7
              MiKruS, jak to czytałem, to poczułem się jak w kinie na niezłym filmie akcji
              Mi taka sytuacj ateż się przydażyła, z tymże to raczej była złośliwość ludzi. Byłem na sylwestrze u kumpla wawie, następnego dnia popłudniu w auto i ogien do domku. No i tez zaczęło mi auto wydawać dziwne odgłosy szczególnie przy hamowaniu. Zatrzymałem się na Orlenie, sprawdziłem w rękach czy koło nie "lata" i nic. Stwierdziłem że coś nawaliło. A że droga była biała, prędkość MAX to 50km/h więc powoli dojechałem do domu (170 km)
              Następnego dnia zdjąłem kołpak z koła a tam dwie śruby sobie latały. CZyli koło trzymało się na dwóch. I dziwna sytuacja, bo kół nie zmianiałem (środek zimy), wiec pewnie któś albo chciał je "pożyczyć" albo zrobić na złość
              Chcesz zarobić przez internet ??

              Komentarz

              • deespe
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1468

                #8
                Mój stryj miał kiedyś coś podobnego. Jechał sobie (dobrze że pomału) i nagle na dołku coś stuknęło i jak by auto trochę siadło z lewej strony... Pomyślał że to amor pękł do póki tylne koło nie zaczęło go rowem mijać :shock: :shock: Okazało się że wszystkie szpilki poszły i na dołku pofrunęło. A co do uszkodzeń to tylko bęben do wymiany
                :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

                Komentarz

                • Zibi
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 491

                  #9
                  Mialem kiedys taki problem w Pug-u 106 - malo zabawne odczucie, zwlaszcza, ze kolo jest na 3 sruby

                  Pozdrawiam
                  Zibi

                  Komentarz

                  • splawik
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1292

                    #10
                    Dla mnie też kiedyś nie dokręcili, naszczeście miałem kołpaki założone i śrubki nie wyleciały, a kapnąłem się jak były stuki przy dodaniu gazu i odpuszczeniu(przednie koło). Teraz sam pod domem zmieniam na spokojnie i wiem że zawsze są dokręcone.
                    A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                    AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                    O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                    -------------------------------------------------
                    Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                    Komentarz

                    • -Piotr-
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1018
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      W większości zakładów wulkanizacyjnych, śruby koła przykręcają pneumatem. Osobiście cenię sobie warsztaty, gdzie końcowy etap kokręcania śrub odbywa się kluczem dynamometrycznym. Osobiście raz miałem przypadek poluzowanych śrub przy kole. Pukało przy dodawaniu gazu.

                      MiKruS, gratulacje za czujność na drodze :!: :!:
                      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                      O III czarna liftback - reaktywacja

                      Komentarz

                      • gstan
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 106

                        #12
                        Ja też miałem taka akcje dwa lata temu. U znajomego wymieniałem koła. On wyważał a teść przykrecał koła. Wyjeżdzam i czuję że chyba coś dziwnie puka. Przejechałem z kilometr kopię nogą w tylne koło a one całe chodzi. Całe szczęście że nie jechałem gdzieś dalej tylko podjechałem kawałek do kumpala.
                        Grzesiek
                        Octavia 2 Elegance

                        Komentarz

                        • onyx73
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 282

                          #13
                          czekam sobie grzecznie kiedys na podporzadkowanej a główną sunie trampek jakies 4 m od krzyzówki tylne prawe mu sie urwalo snop iskier i wali na mnie to kolo, dobrze ze za mna nikt nie stał, wsteczny i rura do tyłu... bylo by klepanko niezle, albo i co wiecej brrrrr............ a facet w trampku wyhamowal za jakis czas... minę miał nie tęgą

                          Komentarz

                          • paf
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 3140

                            #14
                            kolega - ale bliski dlatego to nie "urban legend" ścigał się swoją ibizą a następnie bawił w berka z oponą od tira która się jakiemuś mistrzowi z tyłu urwała.
                            On z przodu sobie wyhamowywał patrzy a to z tyłu będzie na niego zonk... auta z przodu auta z boku ale jakoś wymanewrowali wszyscy :shock:

                            Komentarz

                            • eR_
                              Rider
                              • 2005
                              • 411

                              #15
                              normalnie wychodzi na to, ze wszystko po wszystkich trzeba sprawdzac :idea:
                              standardowo nalezy po zalozeniu kol sprawdzic czy kolpaki sa dobrze nalozone (jesli ktos ma) - docisnac (kiedys po wymianie po drodze odpadl), sprawdzic czy dokrecone sa kapturki wentylow (zawsze byl jakis u mnie luzny, nie wspomne ze dostawalem nie swoj - co mnie niesamowicie zawsze wqrwialo), sprawdzenie srob to oczywista sprawa - jednakze paranoja wydaje sie byc zaplacenie za wymiane kol i potem np zdejmowanie kolpaka i sprawdzanie kluczem czy sruba dokrecona :evil:
                              nie chce tu filozofowac, ale przez roznorakie partactwo "fachowcow" Polacy wola sobie wszystko sami robic, a co za tym idzie na daja zarobic innym :!: Mysle, ze jest tu pole dla adwokatow, ta babka powinna teraz wziac swojego adwokata (mam nadzieje ze kiedys tak bedzie, ze rodzina kazda bedzie miala swojego) i podac do sadu ww zaklad wulkanizacyjny. Skonczylo by sie partaczenie a nie tylko bicie kasy... .

                              ps. no offence dla leszkamw
                              Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                              Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Zamieszczone przez eR_
                                Polacy wola sobie wszystko sami robic, a co za tym idzie na daja zarobic innym :!:
                                Problem polega na tym, ze jak ten sam Polak, ktoremu odpada koło robi coś za co sam pobiera pieniądze, to jest takim samym partaczem, jak ten który zmieniał mu koło.

                                I tym samym koło się zamyka... i urywa...
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • eR_
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 411

                                  #17
                                  MiKruS, nie rozumie :?
                                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                  Komentarz

                                  • -Piotr-
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1018
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #18
                                    eR_, za bardzo panikujesz. Jak bym miał się z kimś procesować o niedokręconą śrubę, to już wolę złapać głębszy oddech, dokręcić lub sprawdzić śruby sam i potem wypić browara w domu. Jeszcze jedno nie jeździć do przypadkowych zakładów wulkanizacyjnych na zmianę opon. Trzymać się swoich wypróbowanych i sprawdzonych warsztatów.
                                    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                    O III czarna liftback - reaktywacja

                                    Komentarz

                                    • MiKruS
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7976

                                      #19
                                      Zamieszczone przez eR_
                                      MiKruS, nie rozumie :?
                                      Chodzi mi mniej wiecej o cos takiego:

                                      Np.:
                                      Handlowiec sprzedający telefony komorkowe ma pretnesje, ze mu w serwisie nie dokrecili koła. Człowiek z serwisu, który nie dokręcił mu koła, bo wolał sobie wypalić papieroska i pobajerować recepcjonistkę, ma pretensjie do swojego lekarza, ze tamten nie moze go wyleczyc, tylko przepisuje drogie leki, ktore nic nie dają. Ten lekarz, ktory dorobił się na lewiźnie i wypisywaniu drogich niepotrzebnych leków, za które dostaje w łapę od koncernów farmaceutycznych, chce sobie kupić drogi telefon, ale ma pretensje, bo handlowiec od telefonów daje dupy, bo nie chce mu się ruszyć do hurtowni, tylko woli posiedzieć przed kompem i popisać z kumplami na forum...

                                      A wszyscy oni trzej mają pretensje generalnie do polityków, do sąsiadów i do wszystkich, tylko do siebie pretensji nie mają... bo oni zawsze są okej...

                                      To tylko taka uwaga mi się nasunęła po Twoim poście, ale nie mam na mysli nic i nikogo konkretnego. Po prostu wszyscy sami sie dymamy i jestesmy niekompetentni....

                                      Nie wiem czy to tak jest na swiecie, czy tylko u nas - ale niestety tak jest.

                                      Sorry, za filozoficzny O/T.
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz

                                      • meridomaniak
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 875
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        czasami jak pracuję w sezonie u taty w zakładzie, to staram się sprawdzać 2 razy czy dobrze dokręcone dla pewności


                                        kiedyś trafiłem na takie coś na youtubie, nie wiem czy koło było niedokręcone czy się urwało, ale koleś od fabki nieźle dostał :|
                                        był Golf | jest Octavia

                                        Komentarz

                                        • eR_
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 411

                                          #21
                                          Zamieszczone przez -Piotr-
                                          ak bym miał się z kimś procesować o niedokręconą śrubę, to już wolę złapać głębszy oddec
                                          moze ja niezrozumiale pisze, ale jak by nie bylo tam w tym czasie kolegi MiKruS, to pewnie by kolo sie urwalo i zle sie to moglo skonczyc - a czym sie to rozni od bledu w sztuce lekarskiej???

                                          Zamieszczone przez MiKruS
                                          Chodzi mi mniej wiecej o cos takiego...
                                          niedokrecenie kolek to normalne niedbalstwo zagrazajace bezposrednio zyciu, dymanie dymaniem, ale jakby to byla twoja zona co byc powiedzial?
                                          Inna sprawa kto zakladal te kola zaklad, czy maz ww pani.

                                          Wogole to topic powinien chyba byc w Offtopic
                                          Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                          Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                          Komentarz

                                          • MiKruS
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7976

                                            #22
                                            Wogole to topic powinien chyba byc w Offtopic
                                            W ogóle to sie nie nakręcaj niezdrowo, okej? Bo nie wiem za bardzo o co Ci chodzi.

                                            Wykorzystalem mysl z Twojego postu:
                                            Zamieszczone przez eR_
                                            przez roznorakie partactwo "fachowcow" Polacy wola sobie wszystko sami robic
                                            zeby napisac, ze Polacy wola sobie sami robic, ale to tez Polacy są partaczami.

                                            Widze, ze chyba szukasz dziury w całym... :? Myslisz, ze ja z Tobą polemizuje, albo cos od Ciebie chce?? Mylisz sie...

                                            A topic niby czemu ma byc w off-topic? Dotyczy naszych samochodow, postanowilem napisac w ramach ostrzezenia - off-topic jest od offów.

                                            [ Dodano: Pią 16 Mar, 07 16:14 ]
                                            Koła zmieniał w tej Astrze zakład.
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz

                                            • brutus
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 329

                                              #23
                                              Wracając do temat... ja już zmieniłem ... nareszcie auto jako tako wygląda i trzyma się drogi
                                              OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                              Komentarz

                                              • Techno200
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 782
                                                • Tesla

                                                #24
                                                Mi kiedys zlodziejka wybrala wolnosc po wizycie w ASO... I niestety - trzeba sprawdzac po innych - Przezorny zawsze ubezpieczony
                                                Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                                                Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                                                Komentarz

                                                • ida.mac
                                                  Ambiente
                                                  • 2005
                                                  • 141

                                                  #25
                                                  rutyna, czy druciarstwo, a może tak powinno być???

                                                  Mam pytanie !!!!!!
                                                  Wczoraj zmieniłem opony z zimówek na letnie.
                                                  Po przerzuceniu opon na felgach, koła poszły oczywiście na wyważarkę.
                                                  Po wyważeniu, czyli ustaleniu miejsca zamocowania i masy odważnika, pracownik stacji zamocował odważniki na felgach i przykręcił koła do auta.
                                                  Czy powinien sprawdzić wywarzenie koła ponownie po zamocowaniu ciężarków, czy ma się pewność i czy zgodnie ze sztuką zrobił to dobrze. Dodam, że koła nie mają bicia, kiera nie drży, ale mi to trąci druciarstwem i jak to zobaczyłem zamurowało mnie na amen.

                                                  pozdrawiam
                                                  ciężko jest lekko żyć,

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...