Turbina - ile wytrzyma

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mufon
    Drive
    • 2004
    • 70

    Turbina - ile wytrzyma

    Masz pewnie AGR

    Skad wziales ten numer? Z dowodu? Pewnie jest jakis blad.
  • hoolek
    Ambiente
    • 2004
    • 154

    #2
    Turbina - ile wytrzyma

    Mam do Was pytanie ile wytrzyma turbina przy normalnych warunkach jezdnych bez zazynania auta.
    Auto oczywiscie od nowosci ma te sama turbine a ma juz 160tys ile jeszcze pochodzi jak ja dobrze sprawdzic czy jest jeszcze dobra.
    Silnik AGR 90seria
    prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Nie ma na to prostej odpowiedzi.
      Moze pasc w kazdej chwili, a moze przelatac jeszcze kolejne 160kkm...

      Jesli nie pracuje glosno, nie ma notlaufow, nie zlopie oleju, samochod normalnie rozwija moc to raczej wszystko jest w porzadku.

      Ty masz AGR, wiec masz sprezarke bez zmiennej geometrii czyli elementu najbardziej podatnego na wysranie... :lol:
      TDI 205PS

      Komentarz

      • hoolek
        Ambiente
        • 2004
        • 154

        #4
        no niby jest ok ale jak mozna sprawdzic np nie wiem moze Vagiem
        jak wymieniali mi przeplywke to jakis tam parametr byl 580 nie znam sie na tym wiec nie pisze jaki to parametr :szeroki_usmiech
        prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

        Komentarz

        • aro_40
          RS
          • 2007
          • 1529
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Mam podobny problem jak hoolek, tyle że chciałbym sformułować go ciut inaczej.

          W instrukcji napisano, że po jeździe należy poczekać na postoju ok 2 min. aż wychłodzi się turbina. Czy muszę tak zawsze robić? powiem że to mało wygodne. Przyjeżdżam do roboty: po trasie prędkość do 120 km/h bez szaleństw, a potem spokojnie po mieście jeszcze ok 5 min. Czy w tym czasie turbina się nie wychłodzi wystarczająco?
          Od razu powiem, że nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel. Autko ma przejechane 87 kkm.
          Jak dbać o tę turbinkę, aby nie sypnęła się. Nie mogę sobie pozwolić na postoje z powodu autka/turbinki. Jak czytałem u niektórych mogło to trwać nawet do 2 tyg.!!!
          If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
          _______________________________________
          a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #6
            hoolek, Zrób logi i poproś kolegów z forum, żeby Ci odczytali kondycję turbiny.

            aro_40, Te 5 minut spokojnej jazdy wystarczy na wychłodzenie turbulum.
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • cysterniarz
              RS
              • 2008
              • 1887
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              aro_40, jak pałujesz turbinę na wysokich obrotach to warto ją schłodzić później na postoju ok 1-2min. Ja stosuję zasadę że jak dojeżdżam do celu a wcześniej leciałem dość ostro to tak 2km przed celem schodzę na obroty ok 2tys i jadę spokojnie, pod robotą na parkingu pomanewruję jeszcze spokojnie i z 15s. sobie pochodzi jak zatrzymam.
              Więc nie ma paniki, byleby nie wyłączać zaraz jak zlatujesz z autostrady gdzie leciales dlugo na 3000-4000tys bo wtedy będziesz miał ładnego tosta w środku z zapieczonego oleju.

              Komentarz

              • hermioli1
                Rider
                • 2009
                • 322

                #8
                Nie ma reguły,u mnie (silnik ASV) zesrała się po 90kkm.
                W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                Babka utonęła do góry kudłatką.
                Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                Komentarz

                • phrix
                  L&K
                  • 2007
                  • 1000
                  • Audi
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Tak jak MiKruS napisał, jak nic się z nią nie dzieje to nie dotykać. W firmie mielismy auto które na ori turbinie nalatało 490.000 i turbo nie było robione ( AGR oczywiscie).
                  Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                  _

                  Komentarz

                  • aro_40
                    RS
                    • 2007
                    • 1529
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    cysterniarz, thx - o to mi właśnie chodziło
                    If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
                    _______________________________________
                    a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

                    Komentarz

                    • haragon
                      Rider
                      • 2008
                      • 310

                      #11
                      Ja staram się nie przekraczać 2tys na budziku puki wskazówka z temperatury się nie spionizuje. Gdy już jest w pionie często kręcę do 4tys. na 2 i 3 biegu- krótko. Jak trasa pozwala (obwodnica) to dłużej na wyższym biegu na 3-3,5 tys. Gdy zbliżam się do miejsca docelowego to chłodzę już w zależności od intensywności grzania od kilku do kilku nastu minut. Najlepiej chłodzić turbawkę w czasie jazdy na niskich obrotach z górki hamując silnikiem itp.- szybciej się schłodzi. Raczej nie stosuję dłuższego stania na postoju z włączoną motorownią. Na to kiedy padnie turbina ma również wpływ częstoliwość wymiany filtra powietrza i rodzaj i częstotliwość wymiany oleju i filtra olejowego...
                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                      >>Software - rogalotti<<

                      Komentarz

                      • radek radziszewski
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 131

                        #12
                        Tak na marginesie...
                        A chip skraca jej żywot znacznie ?

                        Komentarz

                        • cysterniarz
                          RS
                          • 2008
                          • 1887
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez radek radziszewski
                          A chip skraca jej żywot znacznie ?
                          a kto powiedział że w ogóle skraca ?

                          Komentarz

                          • haragon
                            Rider
                            • 2008
                            • 310

                            #14
                            Moim skromnym zdaniem sposób eksploatacji ma tu większe znaczenie niż zmiana programu. Ja wychodzę z założenia, że silnik powinien być eksploataowany w pełnym zakrsie swoich obrotów i to w sposób wprost proporcinalny tzn. Najwięcej na niskich naj mniej i najkrócej na tych skrajnie wysokich, ale i o tych wysokich nie wolno zapominać! Mam już nalatane prawie 200tysięcy na oryginalnej turbawce i odpukać nic nie gwizda, i nic nie stuka.
                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                            >>Software - rogalotti<<

                            Komentarz

                            • radek radziszewski
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 131

                              #15
                              Zamieszczone przez cysterniarz
                              Zamieszczone przez radek radziszewski
                              A chip skraca jej żywot znacznie ?
                              a kto powiedział że w ogóle skraca ?
                              A tak zapytałem bo się przymierzam...

                              Komentarz

                              • haragon
                                Rider
                                • 2008
                                • 310

                                #16
                                Nie chipuj, tylko wgraj program. Na tym forum znajdziesz informacje, gdzie to robić najlepiej...
                                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                >>Software - rogalotti<<

                                Komentarz

                                • grol
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 95

                                  #17
                                  Zamieszczone przez haragon
                                  Nie chipuj, tylko wgraj program. Na tym forum znajdziesz informacje, gdzie to robić najlepiej...
                                  Gdzie?
                                  Grzesiek

                                  Komentarz

                                  • mizerd
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 151

                                    #18
                                    Wojciech Golabek
                                    [email protected]
                                    tel. +48 606 34 11 44
                                    danych nie jestem pewien na 100% może ktoś potwierdzi?
                                    Pozdrawiam
                                    Perfect Service by DobryGrześWawa
                                    Octavia 1,9 BXE 105 KM
                                    Uniden PC68XL+SIRIO AS-100

                                    Komentarz

                                    • bradley
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1465

                                      #19
                                      Zamieszczone przez haragon
                                      Nie chipuj, tylko wgraj program.
                                      Mozesz powiedziec na czym polega roznica? Ja jej nie widze :wink:

                                      Moja ma 260kkm, w dolocie sa lekkie slady oleju tylko pytanie czy to uszczelniacze delikatnie puszczaja czy moze to wszystko leci z odmy...
                                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                      Komentarz

                                      • haragon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 310

                                        #20
                                        Różnice są znaczące. Przećwiczyłem już w swoim życiu 3 chipy ten ostatni był poważnej niemieckiej firmy tuningowej. Przed wgraniem softu (wirusa) zmierzyłem na hamowni u rogala osiągi chipa, potem został wgrany soft.
                                        Jeżeli wgrywarz wirusa przez gościa, który się zna tyle, że wie jak wgrać to różnic możesz nie zauważyć. U mnie po wgraniu programu sam soft bym jeszcze nie jakoby dopasowywany do indywidualnych cech samego egzemplarza. Osiągi zostały podniesione jeszcze o jakieś 10KM w górę (moment również). Pomiary były robione na hamowni i sprawdzany był stopień dymienia. Po sofcie mniej dymi niż z chipem...
                                        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                        >>Software - rogalotti<<

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          haragon, chyba mylisz chipa z boxem

                                          chip=wirus=program=soft

                                          box=syf!

                                          Komentarz

                                          • haragon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 310

                                            #22
                                            Zamieszczone przez cysterniarz
                                            haragon, chyba mylisz chipa z boxem

                                            chip=wirus=program=soft

                                            box=syf!
                                            Tak właśnie miałem to na myśli ;-)
                                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                            >>Software - rogalotti<<

                                            Komentarz

                                            • karlito1982
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 720
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                              #23
                                              a ja mam ahf 110km przejechane 176tys i tylko cos gwizda ale to podobno wąż powietrza może mie dziure...nie wiem jak poprzedni właściciele ale ja dbam i jak wiekszosc kolegow zdejmuje noge z gazu pare km przed meta i jeszcze chwile stoje chwile
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                                              Komentarz

                                              • rkb
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2152
                                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                #24
                                                235 kkm i turbo ma sie dobrze, w zasadzie slychac ja tylko jak mam otwarte okno i jest to mily dzwiek dla ucha z silkniami VW to nie to samo co we francuzach gdzie sprezarki lubia nie dojechac do 60 kkm.

                                                O turbinke trzeba dbac, nie dawac w palnik do nagrzania silnika i po dynamicznej badz dluzszej jezdzie ostatnie km pokonywac spokojnie i profilaktycznie jak pochodzi na postoju 1-2 min to nie bedziesz mial sie czym martwic
                                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                Komentarz

                                                • KriSSo
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 285

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez rkb
                                                  z silkniami VW to nie to samo co we francuzach gdzie sprezarki lubia nie dojechac do 60 kkm.
                                                  Dokładnie takie samo zdanie, lecz odwrotnie sformułowane wczoraj czytałem na forum Renault. Rzucano dziesiątki przykładów TDI z walniętymi turbinami i to przed 100 kkm, podczas, gdy chwalono w Renault przebiegi rzędu 150-200 kkm i turbinki w super stanie.
                                                  Czyli to wszystko ma się w sumie nijak do rzeczywistości. Ktoś chce poczytać o lipie w VW idzie na forum Renault. Ktoś chce poczytać o lipie w Renault, wchodzi na forum VW/SKODA i tak w kółko.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...