Turbina - ile wytrzyma

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arturas03
    L&K
    • 2009
    • 1298
    • Toyota
    • AGN 1.8 20V 125 KM
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    Zamieszczone przez KriSSo
    Zamieszczone przez rkb
    z silkniami VW to nie to samo co we francuzach gdzie sprezarki lubia nie dojechac do 60 kkm.
    Dokładnie takie samo zdanie, lecz odwrotnie sformułowane wczoraj czytałem na forum Renault. Rzucano dziesiątki przykładów TDI z walniętymi turbinami i to przed 100 kkm, podczas, gdy chwalono w Renault przebiegi rzędu 150-200 kkm i turbinki w super stanie.
    Czyli to wszystko ma się w sumie nijak do rzeczywistości. Ktoś chce poczytać o lipie w VW idzie na forum Renault. Ktoś chce poczytać o lipie w Renault, wchodzi na forum VW/SKODA i tak w kółko.
    Jako były posiadacz Laguny IIphI muszę przyznać, że kupiłem ją po wymianie turbawki (tak mi powiedział poprzedni właściciel :evil: ) i po 10 tys. mi wysiadła. A właściwie to mechanior, u którego serwisowałem Lalę zasugerował, że już czas na nią przyszedł i trzeba ją wymienić. Więc wymieniłem. Ściągnął ją z Garreta za 3 tys. zamontował, dał rok gwarancji i dokładnie po roku i 2 tygodniach (jakieś 25 tys. km) wysypała mi się znowu :evil: :evil: :evil:. Pechozol okrutny... Następna była już po regeneracji za 1 tys., a po miesiącu Lala poszła w ludzi. Pod względem komfortu jazdy to Laguna zdecydowanie przewyższa Octavię, ale pod względem awaryjności to powiedziałem, że nigdy więcej samochodu na F (Fiata też kiedyś miałem :? ).
    Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
    Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez arturas03
      ale pod względem awaryjności to powiedziałem, że nigdy więcej samochodu na F (Fiata też kiedyś miałem ).
      Miałem Fiata, jeździłem Fordem i jeszcze mam Citroena. Nie ma żadnej reguły awaryjności. Kupisz nowego i dbasz, to się cieszysz bezawaryjnością, kupisz złoma z allegro, to się nie cieszysz. Oczywiście są wyjątki, ale to w każdej marce się zdarza.

      Wejdź na przykład na forum klubu cytrynki, to się dowiesz jakie są opinie o "helmutach" czy "pancerwagenach" a jakie niezawodne są Citroeny :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • Jaras E21
        Drive
        • 2008
        • 51

        #28
        ja zmieniłem turbine przy przebiegu 205tys. ale niedomagała juz jakies 20tys. km

        tak ogólnie ... mam alfe romeo 155 2,0 pb z 97r. ...w porównaniu do salonowej skody ..poprostu bezawaryjna... i przynajmniej skręca nie tak jak octa i podobne
        E21 335csi reconstruction in progress ;]
        Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
        octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

        Komentarz

        • pcbs
          Drive
          • 2007
          • 42

          #29
          W moim agu turbina ma 220 tkm i nie zanosi sie poki co na wymiane, a jakos szczegolnie o nia nie dbam.

          EDIT: W dieslach raczej wczesniej turbo sie sypie niz w benzynie, przynajmniej jesli chodzi o silniki VW.

          Komentarz

          • arturas03
            L&K
            • 2009
            • 1298
            • Toyota
            • AGN 1.8 20V 125 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            Zamieszczone przez szkodzisław
            Miałem Fiata, jeździłem Fordem i jeszcze mam Citroena. Nie ma żadnej reguły awaryjności. Kupisz nowego i dbasz, to się cieszysz bezawaryjnością, kupisz złoma z allegro, to się nie cieszysz. Oczywiście są wyjątki, ale to w każdej marce się zdarza.

            Wejdź na przykład na forum klubu cytrynki, to się dowiesz jakie są opinie o "helmutach" czy "pancerwagenach" a jakie niezawodne są Citroeny :szeroki_usmiech
            No ale wiesz jak to jest jak się człowiek zrazi do czegoś to go za Chiny ludowe nie przekonasz :lol: Na dzień dzisiejszy mam Octę z salonu i nie zamierzam na razie jej zmieniać. Ale za parę lat... Nie wiadomo z której strony wiatry zawieją....
            Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
            Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

            Komentarz

            • grol
              Drive
              • 2009
              • 95

              #31
              Mam O2 2.0 TDI z 2007r - ile kosztuje turbina do tego silnika?
              Grzesiek

              Komentarz

              • SMUTNYINDYK
                Classic
                • 2008
                • 30

                #32
                U mnie w pracy jest kilkanaście CITROENÓW HDI i wszystkie chodzą super[niektóre dochodzą do 300 000km]. Ja na przekór wszystkiemu kupuję tylko na F [ był SCENIC, CITROEN] teraz FORD C-MAX o zgrozo z francuskim 1.6 HDI i jest super. Moja koleżanka zajeździła torbo w SKODZIE TDI już po 80 000km. przez PSJ, a moja żona w BEETLU 1.9 TDI ALH łapie NOTLAUFY [PSJ] po przebiegu 170 000km. Do rzeczy-rozmawiałem w MOTO-REMO[autoryzowany przedstawiciel GARRETT] i powiedzieli że turbo obliczone jest na przebieg ok. 160-180 000km, ale daje się często przejechać więcej, lecz nie znasz dnia ni godziny gdy mogą paść uszczelniacze. I powiedzieli, że dziś nie można poprawnie zregenerować turbo bo już dawno nie ma na rynku oryginalnych części, a to co jest to słabe podróby[pewnie Chiny]. Należy kupować nowe. Do TDI ALH to ok. 2500zl. po zdaniu starej do zniszczenia.
                TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #33
                  Zamieszczone przez SMUTNYINDYK
                  ok. 2500zl. po zdaniu starej do zniszczenia.
                  W celu jej powtornej regeneracji i sprzedazy....


                  Hipokryzja
                  Zamieszczone przez SMUTNYINDYK
                  I powiedzieli, że dziś nie można poprawnie zregenerować turbo bo już dawno nie ma na rynku oryginalnych części
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • SMUTNYINDYK
                    Classic
                    • 2008
                    • 30

                    #34
                    Powiedzieli że GARRETT nie dostarcza już dawno zestawów naprawczych, więc sam jestem ciekaw skąd są części do regeneracji turbin. Swoja drogą na forum PASSATA jest wątek z fotografią turbiny z dalekiego wschodu padniętej po krótkim czasie obok oryginału. Różnią się jakimś drobnym znakiem na obudowie.
                    TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.

                    Komentarz

                    • sew1981
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10986
                      • Fiat

                      #35
                      to co...turbo tak sobie pada...poprostu po 170 tysiacach..? tak mowia w garrecie? to moze lepiej od razu kupic sdi.....bo po co w koszta sie pchac i bawic w schladzania...jak i tak walnie...nie kumam..produkuja gowno zeby zarabiac?

                      [ Dodano: Czw 17 Wrz, 09 16:05 ]
                      nie zalamuj mnie SMUTNYINDYK bo ja mam w asz garretta...aaaa...czekam na smierc?

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Byly wolnossace diesle przejezdzaly po 500-800kkm i nic im nie bylo, chcieli ludzie szybciej, to silnik daje rade dalej, tylko osprzet nie daje rady :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • hsurim
                          Elegance
                          • 2006
                          • 788
                          • Kia
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #37
                          Mam przejechane ponad 268000 i ... dalej ładnie gwiżdże.
                          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                          Komentarz

                          • cysterniarz
                            RS
                            • 2008
                            • 1887
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez hsurim
                            Mam przejechane ponad 268000 i ... dalej ładnie gwiżdże.
                            agr'a to akurat ciężko zajechać.

                            Komentarz

                            • SMUTNYINDYK
                              Classic
                              • 2008
                              • 30

                              #39
                              AGR to stała geometria łopatek-dużo trwalsze turbiny. W ALH [ i większości innych] to już turbiny VNT, bardziej skomplikowane więc szybciej lecą. Wiecie 2500zl to dla nas kupa kasy, a dla człowieka z prawdziwej Unii Europejskiej to nie tak dużo i po 160 000km może wymienić, albo sprzedać całe auto ludzikom ze wschodu.
                              TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.

                              Komentarz

                              • sew1981
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2009
                                • 10986
                                • Fiat

                                #40
                                a co powiecie na asz? tez padaka turbinka? ryzykowna? bo to w sumie najmocniejszy tdik w octa I

                                Komentarz

                                • Dijkstra
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1589

                                  #41
                                  ja mam juz nalatane 187kkm i caly czas smiga i zajebiscie swista. Co prawda nie udalo mi sie zawirusowac czeszki bo cisnienie doladowania w pewnych warunkach za wysoko skacze (do 1,5 bara) i troche faluje. Po chipie mogla by poleciec w kosmos wiec sobie odpuscilem... na razie :diabelski_usmiech teraz czekam az sie wysypie i zaloze wieksza

                                  ************************************************** *********************
                                  20.03.2013
                                  no i przyszedl czas na regeneracje... przebieg okolo 230kkm
                                  Moje foty
                                  Moja stronka
                                  Moje 4 kolka

                                  Komentarz

                                  • Amalus
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 20

                                    #42
                                    A może wiecie Koledzy gdzie w Wawie najlepiej i najpewniej wymienić turbo. Śmigam O2 1.9 TDI 105KM BXE. I może się jeszcze orientujecie ile taka przyjemność kosztuje. Próbuję się dowiedzieć, bo ja nie mam o tym zielonego pojęcia.

                                    Komentarz

                                    • SMUTNYINDYK
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 30

                                      #43
                                      No przecież pisałem w W-wie jest przedstawicielstwo GARRETT na Głębockiej 98A, tel.[0 22] 751 55 03. www.motoarena.pl
                                      TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.

                                      Komentarz

                                      • ale_jak_to
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 199

                                        #44
                                        Jak sprawdzic jaka mam "wersje" turniny? Co tam sie moze zepsuc
                                        Czy auto powinno przed jazdą tez chwile postac? Benzyniak 1.8.

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2497
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          #45
                                          ale_jak_to, możesz sam wleźć pod auto i poogladać, lub poszukać w necie. w BZB były montowane takie :arrow: borgwarner 06J145701L, 06J145701LX, 06J145702C, 06J145702CX. zepsuć się może wszystko, uszczelniacze, wirniki, obudowa... każde auto z turbo przy starcie wymaga odczekania parę minut, aby olej się zagrzał do odpowiedniej temperatury. nowsze modele nie wymagają natomiast studzenia po szybkiej jeździe, bo maja dodatkowe, elektrycznie napędzane chłodzenie.
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • Ceed1
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 461

                                            #46
                                            "każde auto z turbo przy starcie wymaga odczekania parę minut" - bzdura.

                                            Komentarz

                                            • Tony065
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2497
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Ceed1
                                              "każde auto z turbo przy starcie wymaga odczekania parę minut" - bzdura.
                                              -30 st C, start i gaz do dechy. Powodzenia... Ale żeby nie było. Nie chodzi mi o odczekanie na postoju, tylko nie "pałowanie" do czerwonego pola od początku jazdy.
                                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                              @ by Tune-up Gdańsk
                                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                              Antek

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Tony065
                                                nowsze modele nie wymagają natomiast studzenia po szybkiej jeździe, bo maja dodatkowe, elektrycznie napędzane chłodzenie.
                                                Chlodzenie to nie smarowanie, a to z tym jest najwiekszy problem. Ale chwala za to ekologom za ich start-stopy i inne cuda. Przynajmniej warsztaty maja co wymieniac
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Tony065
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2497
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                  #49
                                                  Maicroft, ale rozmawiamy n/t O2, a tu na szczęście nie ma tego ekodziadostwa :diabelski_usmiech
                                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                  Antek

                                                  Komentarz

                                                  • cysterniarz
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 1887
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Tony065
                                                    rozmawiamy n/t O2, a tu na szczęście nie ma tego ekodziadostwa
                                                    no jak nie ma jak w o2 od 2011 jest dostępny pakiet greenline

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...