a niewiem, to ja sie dobrywieczór z Państwem. Ide spać bo jutro rano do ciężkiej pracy yhyyhyh. Do zoba
Tuleje metalowo gumowe wahacza
Zwiń
X
-
Tuleje metalowo gumowe wahacza
Nie znalazłem na forum, więc może ktoś z was będzie wiedział a mianowicie mam w swojej Octavii założone (ta większa tuleja metalowo gumowa) jak to określił mechanior tuleje kierunkowe że jak wahacz pracuje to się uginają w tym kierunku czy coś takiego nie wnikałem (guma nie jest w całości tylko łączy się jakby w dwóch miejscach), te co widziałem na ogłoszeniach internetowych sklepów są całe wypełnione gum, teraz kwestia które lepsze????? mechanior stwierdził że różnicy się nie odczuje.
-
-
Zamieszczone przez Albertojak to określił mechanior tuleje kierunkowe że jak wahacz pracuje to się uginają w tym kierunku czy coś takiego nie wnikałem (guma nie jest w całości tylko łączy się jakby w dwóch miejscach), te co widziałem na ogłoszeniach internetowych sklepów są całe wypełnione gum, teraz kwestia które lepsze????? mechanior stwierdził że różnicy się nie odczuje.
Ja zamontowałem te pełne, oryginały od Leona Cupry R (pasują do każdej Octavii 1) i prowadzenie jest o niebo lepsze choć przy dziurach trochę gorzej napier..... :evil:
I tak polecam te pełne bo wytrzymają 3 razy dłużej i lepiej się na nich wóz prowadzi :diabelski_usmiechBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Maicroft ---> wchodzi ta większa okrągła z pionowym otworem. W Seacie Maranie w Warszawie nie montują tych niepełnych wcale - walą wszystkim pełne bo są o niebo trwalsze. Sztuka tej gumy kosztuje ok 70 zł (jeszcze rok temu 220 zł/szt :shock: ).
Ta pozioma, mniejsza jest podobno inna i trzeba inny, asymetryczny wahacz od Cupry R albo TT. Ale nie sprawdzałem tego osobiście.
Znalazłem fakturę za gumy - nr katalogowy 8N0407181B cena 70,13 zł/szt.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Hmm, no to wlasnie to mi nie pasuje, bo jak pytalem to wrzucilem zdjecie tej duzej, ktora przykreca sie pionowo do gory srubą od dolu. A ta mala co jest przykrecana z boku mnie nie interesowala. No nic wysypie sie to znow wroce do tematu
Kilku osobom na forum powiedziano, ze tej duzej tulei wahacza nie da sie wsadzic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftKilku osobom na forum powiedziano, ze tej duzej tulei wahacza nie da sie wsadzic
Zobacz u góry masz nr artykułu, jak chcesz podeślę Ci skana faktury na dowód tego, że się zmieści :lol:Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Alberto, aby ułatwić życie urzytkownikom, ktoś, kiedyś wymyślił takie urządzenie jak SZUKAJKA. Gdybyś jej użył wiedziałbyś wszystko. Wpisz słowo "silentbloki"
W jednym z odszukanych tam wątków było pisane, które pasują a które nie i jaka jest różnica.
Zamieszczone przez jaro4444Sztuka tej gumy kosztuje ok 70 złNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
Może jakaś fotka, albo szkic to było pewne co pasuje a co nie (moja octa bardziej pływa niż jeździ, bardzo interesuje mnie ten temat). Jestem bliski zakupu powerfleksa ale wolałbym tańsze, może jeszcze macie patent na usztywnienie łącznika stabilizatora on nawet jak nie piszczy to ma ogromny wpływ na prowadzenie.1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
2)2,0 TD rok 2011 140KM
po mod. 187KM
3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
po mod. 225KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RODROGMoże jakaś fotka, albo szkic to było pewne co pasuje a co nie (moja octa bardziej pływa niż jeździ, bardzo interesuje mnie ten temat). Jestem bliski zakupu powerfleksa ale wolałbym tańsze, może jeszcze macie patent na usztywnienie łącznika stabilizatora on nawet jak nie piszczy to ma ogromny wpływ na prowadzenie.
Tu na zdjęciu masz taką jak idzie normalnie, czyli kierunkową z podebraniami w gumie:
Teraz co do łacznika stabilizatora i drążka stabilizatora. Skrzypią podpory stabilizatora (gumowe), takie jak te:
Wystarczy dać nowe i posmarować je solidnie smarem silikonowym do tłoczków hamulcowych. Wówczas nic nie skrzypi i wytrzymuja dużo dłużej. Czasem trzeba jeszcze zmienić blaszne opaski tych gum ale to wyjątkowe przypadki.
Jeśli masz takie łączniki stabilizatora, to sa one wytrzymałe:
Takie znów jak, te stosowane w Fabii to potrafią nawet 20 kkm nie wytrzymać i stukają albo skrzypią :evil:
Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
RODROG, przecież dopiero co wymieniałeś wszystkie gumy w zawieszeniu razem z łącznikami.
A jeśli chcesz aby auto Ci nie "pływało" to zainwestuj w dobre amortyzatory.
Przyznać się muszę że w poprzednim temacie o zawieszeniu napisałem że przy moich 135kkm łączniki są ok, niestety nie jest to prawda ops: . Przy standartowym badaniu luzu, nic nie wyszło, dopiero przypadkowo przy ostatnim grzebaniu w czeszce (jedno koło było podniesione) zobaczyłem jak są wywaloneNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Jak już pisałem wymieniłem amorki na b4 wszystkie opisane połączenia gumowo metalowe na firmowe –-sfag— podobno bardzo dobre i po 10 000 km to samo co 140 000 na fabrycznych, teraz szukam rozwiązań trochę innych niż standardowe. Ten pomysł z z tymi korągłymi od cupry myślę, że może się sprawdzić. Co do tych łączników stabilizatora to można je wymieniać co 3 000 km, po wymianie znaczna poprawa przez 3000 km później od 3000 do nieskończoności tak samo. Jaro4444 w tych odnośnikach ani słowa o producencie tych części a to ma chyba bardzo duże znaczenie, kupić jakiś tani zamiennik to szkoda kasy za wymianę.
Tą wymianę połączeń metalowo gumowych na pewno zrobię przed wakacjami (na nowe auto ciągle nie mogę się wyrobić) ale muszę być pewny, że moja kasa nie zmarnuje się.1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
2)2,0 TD rok 2011 140KM
po mod. 187KM
3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
po mod. 225KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RODROGJak już pisałem wymieniłem amorki na b4
Zamieszczone przez RODROGTen pomysł z z tymi korągłymi od cupry myślę, że może się sprawdzić.Zamieszczone przez RODROGJaro4444 w tych odnośnikach ani słowa o producencie tych części a to ma chyba bardzo duże znaczenie, kupić jakiś tani zamiennik to szkoda kasy za wymianę.
a tak na marginesie to chyba linki poglądoweNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
teraz żałuję że nie wymieniłem na b6, wtedy gdy wymieniałem zbyt wiele osób straszyło twardością, ale o tych połączeniach gumowo metalowych warto pomyśleć, koszt nie był by duży a efekty?1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
2)2,0 TD rok 2011 140KM
po mod. 187KM
3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
po mod. 225KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TymonJak się nie mylę, to B4 nie są do krótszych sprężyn prawda :?: :roll:
Zamieszczone przez RODROGkoszt nie był by duży a efekty?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftSa dwie wersje B4 zwykle i sport do obnizonych sprezyn takich jak w RS-ie czyli -15-20mm
Pytam bo kumpel kupił kit do Audi z krótszymi sprężynami i właśnie amorkami B4, no i ma gwarancje 3 lata.
No a mi się wydawało że B4 jest do ori sprężynŻycie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
jeżeli jesteśmy w temacie zawiechy to czy moglibyście mnie oświecić w sprawie drążka stabilizatora, a mianowicie od czego zależy kiedy jest stosowany grubszy a kiedy cieńszy (moc silnika, rocznik?)
generalnie chodzi o to że mam skrzywiony (prawdopodobnie po dzwonie, tak kupiłem) i chciałem go albo wyprostować albo wymienić, bo wsporniki stabilizatora z bólem założyłem ale są strasznie napięte (drążek jest jakby skręcony) przez co źle wpływają na zbieżność na kół.
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tej materii?
czy można wyprostować taki drążek, czy wymienić ?[O1 - 2.0 AQY silver ]
[SII - 2.0 CFFB pacific blau]
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
zdecydowanie wymienić na sprawny, działa on na zasadzie sprężystości metalu. Grubszy jest sztywniejszy. W mocniejszych wersjach jest grubszy.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Dzięki, tak właśnie myślałem, muszę poszukać takiego grubszego (taki mam) najgorzej że w sklepach które się przewijały na forum tego się nie kupi.
Chyba że macie może jakieś namiary?
Raczej poszukam po szrotach, bo w serwisie to się boję pytać o cenę.
[ Dodano: Sob 14 Kwi, 07 20:14 ]
Tak dla informacji. kupiłem używany drążek za 100zł, nawet z dwoma wspornikami w bdb stanie.[O1 - 2.0 AQY silver ]
[SII - 2.0 CFFB pacific blau]
Komentarz
-
-
witam!
no i wziąłem się za wymianę silentblocków, ale numery części które podaliście 8N0 407 181B, jak powiedzieli w serwisie seata w Ciechanowie nie pochodzą z Leona, te okrągłe przeguby w Aso seata to też nie są pełne, jak wspomniałem o pełnych to gość zdziwił się i powiedział, że pełne to są może na pierwszym montażu.
Pochodzę z małego miasta tu w sklepach motoryzacyjnych nikt nie sprzedaje dobrych części. Podajecie te numerki ja prosił bym bardziej konkretnie, sklep z adresem najlepiej internetowy, bo części jakie można kupić u mnie w mieście to sam z gumy mógłbym sobie wystrugać. Ostatnio znalazłem na allegro gościa, który z poliuretanu może wykonać części dowolnego kształtu i twardości, ale mówi, że dopiero po 15 sierpnia.
Jeżeli nie byczycie się gdzieś na plaży to pomóżcie tylko konkretnie, numer części z jakiego auta i gdzie można kupić. Może zamieniło by to moją octavię z pływającej na jeżdżącą.1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
2)2,0 TD rok 2011 140KM
po mod. 187KM
3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
po mod. 225KM
Komentarz
-
Komentarz