Tuleje metalowo gumowe wahacza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raczeja
    Classic
    • 2008
    • 20

    Tuleje metalowo gumowe wahacza

    a niewiem, to ja sie dobrywieczór z Państwem. Ide spać bo jutro rano do ciężkiej pracy yhyyhyh. Do zoba
  • Alberto
    Ambiente
    • 2006
    • 202

    #2
    Tuleje metalowo gumowe wahacza

    Nie znalazłem na forum, więc może ktoś z was będzie wiedział a mianowicie mam w swojej Octavii założone (ta większa tuleja metalowo gumowa) jak to określił mechanior tuleje kierunkowe że jak wahacz pracuje to się uginają w tym kierunku czy coś takiego nie wnikałem (guma nie jest w całości tylko łączy się jakby w dwóch miejscach), te co widziałem na ogłoszeniach internetowych sklepów są całe wypełnione gum, teraz kwestia które lepsze????? mechanior stwierdził że różnicy się nie odczuje.

    Komentarz

    • jaro4444
      Rider
      • 2006
      • 508

      #3
      Zamieszczone przez Alberto
      jak to określił mechanior tuleje kierunkowe że jak wahacz pracuje to się uginają w tym kierunku czy coś takiego nie wnikałem (guma nie jest w całości tylko łączy się jakby w dwóch miejscach), te co widziałem na ogłoszeniach internetowych sklepów są całe wypełnione gum, teraz kwestia które lepsze????? mechanior stwierdził że różnicy się nie odczuje.
      Mówi częściowo prawdę - tuleja seryjna, taką jaką masz jest kierunkowa - na silentblocku jest strzałka i musi być skierowana na kropkę w wahaczu. Tuleja taka jest bardziej komfortowa ale zmienia geometrię koła przy przyśpieszaniu, hamowaniu, przejeżdzie przez koleiny. Poza tym szybko się rozwalają.
      Ja zamontowałem te pełne, oryginały od Leona Cupry R (pasują do każdej Octavii 1) i prowadzenie jest o niebo lepsze choć przy dziurach trochę gorzej napier..... :evil:
      I tak polecam te pełne bo wytrzymają 3 razy dłużej i lepiej się na nich wóz prowadzi :diabelski_usmiech
      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zamieszczone przez jaro4444
        oryginały od Leona Cupry R
        I to jest ciekawa opcja bo podobno sie nie da :twisted:


        To jak to w koncu jest, tamta podobno jest inna w ori wahacz nie wejdzie. Trzeba by bylo wahacze ze zwrotnicami z Cupry albo TT
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • jaro4444
          Rider
          • 2006
          • 508

          #5
          Maicroft ---> wchodzi ta większa okrągła z pionowym otworem. W Seacie Maranie w Warszawie nie montują tych niepełnych wcale - walą wszystkim pełne bo są o niebo trwalsze. Sztuka tej gumy kosztuje ok 70 zł (jeszcze rok temu 220 zł/szt :shock: ).
          Ta pozioma, mniejsza jest podobno inna i trzeba inny, asymetryczny wahacz od Cupry R albo TT. Ale nie sprawdzałem tego osobiście.

          Znalazłem fakturę za gumy - nr katalogowy 8N0407181B cena 70,13 zł/szt.
          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Hmm, no to wlasnie to mi nie pasuje, bo jak pytalem to wrzucilem zdjecie tej duzej, ktora przykreca sie pionowo do gory srubą od dolu. A ta mala co jest przykrecana z boku mnie nie interesowala. No nic wysypie sie to znow wroce do tematu

            Kilku osobom na forum powiedziano, ze tej duzej tulei wahacza nie da sie wsadzic
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • jaro4444
              Rider
              • 2006
              • 508

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Kilku osobom na forum powiedziano, ze tej duzej tulei wahacza nie da sie wsadzic
              Jak popieścisz to się zmieści :diabelski_usmiech
              Zobacz u góry masz nr artykułu, jak chcesz podeślę Ci skana faktury na dowód tego, że się zmieści :lol:
              Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                Alberto, aby ułatwić życie urzytkownikom, ktoś, kiedyś wymyślił takie urządzenie jak SZUKAJKA. Gdybyś jej użył wiedziałbyś wszystko. Wpisz słowo "silentbloki"
                W jednym z odszukanych tam wątków było pisane, które pasują a które nie i jaka jest różnica.
                Zamieszczone przez jaro4444
                Sztuka tej gumy kosztuje ok 70 zł
                jeśli ktoś ma bliżej to w seacie w Piastowie koszt 2szt to 129zł (z moim rabatem dostępnym dla każdego)
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz


                • #9
                  8N0 407 181B placilem 126 pln za 2 szt.

                  Komentarz

                  • RODROG
                    Drive
                    • 2006
                    • 96
                    • Octavia III (5E3)
                    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #10
                    Może jakaś fotka, albo szkic to było pewne co pasuje a co nie (moja octa bardziej pływa niż jeździ, bardzo interesuje mnie ten temat). Jestem bliski zakupu powerfleksa ale wolałbym tańsze, może jeszcze macie patent na usztywnienie łącznika stabilizatora on nawet jak nie piszczy to ma ogromny wpływ na prowadzenie.
                    1)1,9 TDI rok 2001
                    333 000 km
                    110 KM seria - prog. na 135KM

                    2)2,0 TD rok 2011 140KM
                    po mod. 187KM

                    3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                    po mod. 225KM

                    Komentarz

                    • jaro4444
                      Rider
                      • 2006
                      • 508

                      #11
                      Zamieszczone przez RODROG
                      Może jakaś fotka, albo szkic to było pewne co pasuje a co nie (moja octa bardziej pływa niż jeździ, bardzo interesuje mnie ten temat). Jestem bliski zakupu powerfleksa ale wolałbym tańsze, może jeszcze macie patent na usztywnienie łącznika stabilizatora on nawet jak nie piszczy to ma ogromny wpływ na prowadzenie.
                      Przecież napisałem jak się dało najwyraźniej - duże, okrągłe, pełne, mocowane pionową śrubą, umieszczone z tyłu wahacza silentblocki pasują od Cupry R.
                      Tu na zdjęciu masz taką jak idzie normalnie, czyli kierunkową z podebraniami w gumie:


                      Teraz co do łacznika stabilizatora i drążka stabilizatora. Skrzypią podpory stabilizatora (gumowe), takie jak te:

                      Wystarczy dać nowe i posmarować je solidnie smarem silikonowym do tłoczków hamulcowych. Wówczas nic nie skrzypi i wytrzymuja dużo dłużej. Czasem trzeba jeszcze zmienić blaszne opaski tych gum ale to wyjątkowe przypadki.

                      Jeśli masz takie łączniki stabilizatora, to sa one wytrzymałe:


                      Takie znów jak, te stosowane w Fabii to potrafią nawet 20 kkm nie wytrzymać i stukają albo skrzypią :evil:
                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        RODROG, przecież dopiero co wymieniałeś wszystkie gumy w zawieszeniu razem z łącznikami.
                        A jeśli chcesz aby auto Ci nie "pływało" to zainwestuj w dobre amortyzatory.


                        Przyznać się muszę że w poprzednim temacie o zawieszeniu napisałem że przy moich 135kkm łączniki są ok, niestety nie jest to prawda ops: . Przy standartowym badaniu luzu, nic nie wyszło, dopiero przypadkowo przy ostatnim grzebaniu w czeszce (jedno koło było podniesione) zobaczyłem jak są wywalone
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • RODROG
                          Drive
                          • 2006
                          • 96
                          • Octavia III (5E3)
                          • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          #13
                          Jak już pisałem wymieniłem amorki na b4 wszystkie opisane połączenia gumowo metalowe na firmowe –-sfag— podobno bardzo dobre i po 10 000 km to samo co 140 000 na fabrycznych, teraz szukam rozwiązań trochę innych niż standardowe. Ten pomysł z z tymi korągłymi od cupry myślę, że może się sprawdzić. Co do tych łączników stabilizatora to można je wymieniać co 3 000 km, po wymianie znaczna poprawa przez 3000 km później od 3000 do nieskończoności tak samo. Jaro4444 w tych odnośnikach ani słowa o producencie tych części a to ma chyba bardzo duże znaczenie, kupić jakiś tani zamiennik to szkoda kasy za wymianę.
                          Tą wymianę połączeń metalowo gumowych na pewno zrobię przed wakacjami (na nowe auto ciągle nie mogę się wyrobić) ale muszę być pewny, że moja kasa nie zmarnuje się.
                          1)1,9 TDI rok 2001
                          333 000 km
                          110 KM seria - prog. na 135KM

                          2)2,0 TD rok 2011 140KM
                          po mod. 187KM

                          3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                          po mod. 225KM

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez RODROG
                            Jak już pisałem wymieniłem amorki na b4
                            może powinieneś pomyśleć o B6
                            Zamieszczone przez RODROG
                            Ten pomysł z z tymi korągłymi od cupry myślę, że może się sprawdzić.
                            jest to rozwiązanie już sprawdzone np u mnie
                            Zamieszczone przez RODROG
                            Jaro4444 w tych odnośnikach ani słowa o producencie tych części a to ma chyba bardzo duże znaczenie, kupić jakiś tani zamiennik to szkoda kasy za wymianę.
                            dokładnie tak jak piszesz, kupiłem zamienniki w ASO i zamontowałem tylko z jednej strony bo nie było sensu wymieniać z drugiej (takie dziadostwo podobne do tego z allegro)
                            a tak na marginesie to chyba linki poglądowe
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • RODROG
                              Drive
                              • 2006
                              • 96
                              • Octavia III (5E3)
                              • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              #15
                              teraz żałuję że nie wymieniłem na b6, wtedy gdy wymieniałem zbyt wiele osób straszyło twardością, ale o tych połączeniach gumowo metalowych warto pomyśleć, koszt nie był by duży a efekty?
                              1)1,9 TDI rok 2001
                              333 000 km
                              110 KM seria - prog. na 135KM

                              2)2,0 TD rok 2011 140KM
                              po mod. 187KM

                              3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                              po mod. 225KM

                              Komentarz

                              • Tymon
                                RS
                                • 2004
                                • 2970

                                #16
                                Tak na marginesie i z góry sory za OT.
                                Jak się nie mylę, to B4 nie są do krótszych sprężyn prawda :?: :roll:
                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Tymon
                                  Jak się nie mylę, to B4 nie są do krótszych sprężyn prawda :?: :roll:
                                  zawsze mi sie wydawało że B4 to poprostu seria
                                  Zamieszczone przez RODROG
                                  koszt nie był by duży a efekty?
                                  efekty odczuwalne i to znacznie POLECAM
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Sa dwie wersje B4 zwykle i sport do obnizonych sprezyn takich jak w RS-ie czyli -15-20mm
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • jaro4444
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 508

                                      #19
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      a tak na marginesie to chyba linki poglądowe
                                      Dokładnie tak - chodziło tylko o pakazanie na zdjęciach o czym mówimy.
                                      Ja osobiście kupuje tylko ori, Lemfordera lub Febi.
                                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                      Komentarz

                                      • Tymon
                                        RS
                                        • 2004
                                        • 2970

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Sa dwie wersje B4 zwykle i sport do obnizonych sprezyn takich jak w RS-ie czyli -15-20mm
                                        Gitarka Grześ
                                        Pytam bo kumpel kupił kit do Audi z krótszymi sprężynami i właśnie amorkami B4, no i ma gwarancje 3 lata.
                                        No a mi się wydawało że B4 jest do ori sprężyn
                                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                        Komentarz

                                        • flyski
                                          Ambiente
                                          • 2006
                                          • 153
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                          #21
                                          jeżeli jesteśmy w temacie zawiechy to czy moglibyście mnie oświecić w sprawie drążka stabilizatora, a mianowicie od czego zależy kiedy jest stosowany grubszy a kiedy cieńszy (moc silnika, rocznik?)
                                          generalnie chodzi o to że mam skrzywiony (prawdopodobnie po dzwonie, tak kupiłem) i chciałem go albo wyprostować albo wymienić, bo wsporniki stabilizatora z bólem założyłem ale są strasznie napięte (drążek jest jakby skręcony) przez co źle wpływają na zbieżność na kół.
                                          Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tej materii?
                                          czy można wyprostować taki drążek, czy wymienić ?
                                          [O1 - 2.0 AQY silver ]
                                          [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            nasi mechanicy robiąwszystko, ale mmnie siewydaje ze takowy drązek kupuje się nowy.

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              zdecydowanie wymienić na sprawny, działa on na zasadzie sprężystości metalu. Grubszy jest sztywniejszy. W mocniejszych wersjach jest grubszy.
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • flyski
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 153
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                                #24
                                                Dzięki, tak właśnie myślałem, muszę poszukać takiego grubszego (taki mam) najgorzej że w sklepach które się przewijały na forum tego się nie kupi.
                                                Chyba że macie może jakieś namiary?
                                                Raczej poszukam po szrotach, bo w serwisie to się boję pytać o cenę.

                                                [ Dodano: Sob 14 Kwi, 07 20:14 ]
                                                Tak dla informacji. kupiłem używany drążek za 100zł, nawet z dwoma wspornikami w bdb stanie.
                                                [O1 - 2.0 AQY silver ]
                                                [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

                                                Komentarz

                                                • RODROG
                                                  Drive
                                                  • 2006
                                                  • 96
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  #25
                                                  witam!
                                                  no i wziąłem się za wymianę silentblocków, ale numery części które podaliście 8N0 407 181B, jak powiedzieli w serwisie seata w Ciechanowie nie pochodzą z Leona, te okrągłe przeguby w Aso seata to też nie są pełne, jak wspomniałem o pełnych to gość zdziwił się i powiedział, że pełne to są może na pierwszym montażu.
                                                  Pochodzę z małego miasta tu w sklepach motoryzacyjnych nikt nie sprzedaje dobrych części. Podajecie te numerki ja prosił bym bardziej konkretnie, sklep z adresem najlepiej internetowy, bo części jakie można kupić u mnie w mieście to sam z gumy mógłbym sobie wystrugać. Ostatnio znalazłem na allegro gościa, który z poliuretanu może wykonać części dowolnego kształtu i twardości, ale mówi, że dopiero po 15 sierpnia.
                                                  Jeżeli nie byczycie się gdzieś na plaży to pomóżcie tylko konkretnie, numer części z jakiego auta i gdzie można kupić. Może zamieniło by to moją octavię z pływającej na jeżdżącą.
                                                  1)1,9 TDI rok 2001
                                                  333 000 km
                                                  110 KM seria - prog. na 135KM

                                                  2)2,0 TD rok 2011 140KM
                                                  po mod. 187KM

                                                  3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                                                  po mod. 225KM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...