[O2] Problem z silnikiem 1,6 FSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dariuspolo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1168

    #26
    Zamieszczone przez szkoda
    Zamieszczone przez Maicroft
    co 10kkm 5l oleju
    takiej normy nie ma :lol:
    ...normy niema ale w instrukcji pisze ze z silnikiem jest cos nie tak jezeli
    lyknie wiecej niz 1,0l na 1000km i serwisy sie do tego stosuja.

    Darek
    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
    Zuzycie paliwa

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      szkoda, Dokladnie jak napisal dariuspolo, tak robia serwisy Fopla :twisted: Smialem sie ze szkoda zmieniac olej, bo on i tak ciagle jest świeży :diabelski_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        Zamieszczone przez Maicroft
        tak robia serwisy Fopla
        no to mam inne doswiadczenia zupelnie i z serwisem i z ubytkiem oleju w oplach
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • karmel
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1363

          #29
          nie mam niczego na piśmie niestety tylko meile mam od nich. ale w jednym aso alurat VW mechanik powiedział ze nie mam szansy wygrac cyba ze wymienią olej i ja przejade równy tysiac kilometrów i zniknie wiecej niż 0,5 l oleju to wtedy mam szanse coś zdziałać
          TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

          Zobacz fotoblog

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez karmel
            nie mam szansy wygrac
            no ale jest chyba cos takiego jak "próba olejowa", no nie?
            niech se zaplombują i sprawdzą ile ubyło...
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • adamn
              Drive
              S_OCP Member
              • 2006
              • 99

              #31
              Nie mam żadnego doświadczenia związanego z gwarancją na samochód więc potraktujacie moją wypowiedź jako sugestię.

              Skoro silnik spala okolo 0.5 litra na 1000 km to mozliwe, że nie będzie spełniał norm emisji spalin jakie zostaly określony dla danego silnika podczas homologacji.

              Czy można zgłosić to jako usterkę ktora powinna byc usunięta w ramach gwarancji?

              Komentarz

              • LiStHoR
                Drive
                • 2006
                • 63

                #32
                Zamieszczone przez szkoda
                nijak sie maja bo to ty masz sprawdzac poziom oleju i uzupelniac w razie czego, wszyscy maja takie normy i dlatego z grubsza rzecz biorac mozemy ich cmoknac w tyl :evil:
                Czyli podsumowujac, norma jest wysoka po to, aby tylko dolewac olej, a nie naprawiac silnik.
                LiStHoR

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #33
                  Zamieszczone przez LiStHoR
                  Czyli podsumowujac, norma jest wysoka po to, aby tylko dolewac olej, a nie naprawiac silnik.
                  no tak to widze niestety
                  dla mnie normą jest w wolnossącym benzyniaku nie dolewanie miedzy wymianami, ale oczywiście jak ktos sobie wpisze norme 0,7L na 1000km, to wydaje mu sie, ze moze mieć wszystko w dupie, jest "kryty"...
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Mr T.
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 236

                    #34
                    pozwolę sobie wypowiedzieć się tu, bo mam zasadniczo taki sam przypadek (choć trochę inny silnik). Po krótce: przez pierwsze dwa lata jeździłem głównie po mieście, czasem trasa, ale kręciłem góra do 4000rpm (no chyba że wyprzedzanie), w trasie do 120km/h. No i między przeglądami nie dolewałem nic (ale przeglądy miałem roczne, bo przez dwa lata przejechałem 19000km ). W zeszłym roku sprawa się trochę zmieniła - zacząłem dużo kursować w trasach, zwiększyła się też prędkość przelotowa. W dwa miechy przejechałem 7000km, w międzyczasie shamowałem auto i wyczaiłem, że najlepsze parametry osiąga powyżej 5000rpm i zacząłem korzystać z wyższych zakresów prędkości obrotowych. No i pewnego dnia zaskoczyła mnie kontrolka oleju. Na bagnecie malutko i sporo musiałem dolać. Trochę mnie to zdziwiło, bo wcześniej właściwie zaprzestałem kontroli ze względu na brak ubytków. Byłem w serwisie, slnik był oglądany z każdej strony pod kątem wycieków, mierzone ciśnienie na cylindrach i nic, wszystko OK - czyli TTTM. Trochę sobie poczytałem w temacie zużycia olejów i sprawa raczej faktycznie wygląda tak, że w benzynowych silnikach 16-sto zaworowych przy większych prędkościach obrotowych po prostu nie ma bata - będzie wciągał olej. Najlepszy przykład miałem ostatnio jadąc do Wa-wy. Jak jechałem do stolicy to cały odcinek autostrady przejechałem z prędkością 140km/h i większą. No i zeżarł prawie 0,5 litra. Wracając ten sam odcinek przejechałem tak do 120km/h jedynie miejscami szybciej przy wyprzedzaniu i nie zeżarł prawie nic. (przy 120km/h na piątym biegu mam tak 3800rpm). Tak więc coś w tym jest . Olej zalany mam Motul XCess 8100 0w40 (wcześniej lany był przez ASO Mobil 1 5w50).
                    Przydługawe trochę, ale wniosek taki, że nie liczyłbym na jakieś wspaniałomyślne ruchy SAP, a zużycie oleju w silnikach benzynowych przy wyższych prędkościach obrotowych to raczej norma, może się jedynie różnić wielkością.
                    życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      Zamieszczone przez Mr T.
                      No i zeżarł prawie 0,5 litra.
                      ale to IMHO baaaardzo dużo jeżeli tylko na trasie Poznań-Wawa :roll:
                      chyba, że wczesniej tłukłeś sie po mieście sporo a potem wyskoczyłeś na trase, to (jak wielokrotnie wałkowalismy jest do przyjęcia), ale z tego co mówisz jest inaczej - jeżdzisz dużo tras...

                      yaris - 16v a silnik to wiertarka, która w ogóle zaczyna żyć tak przy 4500 rpm nie wciąga ani kropli :idea:
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Mr T.
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 236

                        #36
                        no zgadza się, niemało (sprawdzałem poziom przed wyjazdem do Wawy i przed wyjazdem z Wawy), ale zobacz co było jak wracałem. Ten mój motorek charakterystykę ma też taką, nazwałbym to, japońską i jedzie dopiero powyżej 4000rpm. Przejazd do Wawy to było właśnie 4500-5000 i więcej rpm na piąty biegu właściwie non stop. Jeśli jeżdżę po mieście i rozpędzam się dajmy na to do 4000-4500rpm i przekładam bieg, to właściwie nie stwierdzam zużycia oleju. Ale wystarczy przejechać spory kawałek równo z taką prędkością obrotową no i mamy kuku. Oczywiście może być sytuacja, że wózki japońskie są do tego lepiej przygotowane, bo to typowe szlifierki i być może japońce mają obcykane jak zrobić tak, żeby oleju nie brał przy wysokich obrotach.
                        życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                        Komentarz

                        • karmel
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1363

                          #37
                          z ta plaba nie jest taki głupi pomuysł ale podijade jeszcze do PZmotu i zapytam sie co ich rzeczoznawcy twierdza i wtedy podejme dalsze działania
                          TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                          Zobacz fotoblog

                          Komentarz

                          • ida.mac
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 141

                            #38
                            Zamieszczone przez oorsoo
                            a jeżeli chodzi o zużycie to gwarancja mówi 0,5 l / 1000 km
                            Co prawda mam turbodiesel'a :szeroki_usmiech , ale...
                            wybaczcie, tylko jak widzę, że pracownik opiera się na zapisach w gwarancji i mówi o zużyciu do 0,5ltr/1000ltr to mnie szlag trafia.
                            Jeśli przyjąć dozwolone zuzycie do 0,5ltr oleju na 1000km tzn, że samochód może spalić oleju silnikowego do maximum 7,5ltr między przeglądami i wszystko jest ok. :evil:
                            Dziękuję.
                            Jestem pewny, każdy pracownik, jego rodzina, znajomi w takim porzypadku mają temat załatwiony-rozwikłany od razu do końca z wymianą silnika włącznie.
                            "Zwykłym" zjadaczom chleba będa pieprzyć głupoty o zapisach w gwarancji.
                            :evil:
                            Rewolucja francuska: gilotyna, itp = załatwienie sprawy bez kompromisu!!!!!!!
                            ciężko jest lekko żyć,

                            Komentarz

                            Pracuję...