[O2] silnik 2.0 FSI realne spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Fery
    Ambiente
    • 2006
    • 236

    [O2] silnik 2.0 FSI realne spalanie

    Moje obawy co do wprowadzenia ponownie zezwoleń na CB rozwiali w TVN turbo.
    Chociaż i tak 100% pewności jak zwykle nie ma.
    Mam jeszcze takie pytanie są może jakieś anteny radiowe na szybe ?
    Czy do takiej za 12 zl wewnętrznej ze wzmacniaczem trzeba również separator?
  • Jareczek71
    Drive
    S_OCP Member
    • 2005
    • 88

    #2
    [O2] silnik 2.0 FSI realne spalanie

    Witam,
    rozważam zakup O2 w wersji kombi z silnikiem 2.0 FSI. Dane dotyczące spalania podawane przez producenta wyglądają bardzo (aż za bardzo) optymistycznie. Czy któryś z forumowiczów ma do czynienia z O2 z tym silnikiem i mógłby podac rzeczywiste wartosci spalania? Czy spalanie poniżej 6 litrów na trasie jest w ogóle realne?

    Pozdr.
    Jarek
    O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      Jareczek71, prawda jest taka ze pali jak smok i nie żartuje lepiej kupić diesla jak chcesz mam dobre ceny na octavki

      Komentarz

      • dariuspolo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1168

        #4
        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
        Zuzycie paliwa

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #5
          na tym spiritmonitor i tak duzo zanizone wartosci (jak przegladalem ile potrafi spalic TC jaka uzywam to wychodzilo ze ludziom pali troche ponad 5 litrow - a mi jest ciezko zejsc ponizej 7 przy tzw. jezdzie o kropelce - a norma to ponad 8)
          duzo nie jezdzilem tym autem - moze ze 300km (mowa o 2.0 fsi) czasami ostrzej (bez upalania) i wyszlo spalanie okolo 11l - 2.0tdi przy tym samym stylu jazdy pali 7,5.
          Jedyna zaleta to ze jest duzo ciszej wewnatrz.
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #6
            Zamieszczone przez Jabar1975
            (mowa o 2.0 fsi) czasami ostrzej (bez upalania) i wyszlo spalanie okolo 11l -
            z tego co pamietam to w Seacie Altei spalanie po mieście w stylu jakim pisze Jabar1975, było właśnie coś około 11l fakt że na trasie przy spokojnej jeździe można było zejść do około 6.5-7l (wskazania z komputera)
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • Jareczek71
              Drive
              S_OCP Member
              • 2005
              • 88

              #7
              Dziękuję wszystkim za info. Niestety spalanie nie nastraja mnie optymistycznie.

              Zamieszczone przez djczas
              mam dobre ceny na octavki
              No więc ponegocjujmy:
              O2 combi 2.0 TDI Elegance
              + ksenony
              + lakier metalizowany
              i kilka dodatków (sunset + popielniczka i uchwyt na napoje z tyłu + podgrzewane dysze spryskiwaczy + schowek na parasol)

              Pozdr.
              Jarek
              O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

              Komentarz

              • oorsoo
                Ambiente
                • 2006
                • 197

                #8
                wszystko zależy od stylu jazdy i dodatkowych czynników takich jak opony. Bez najmniejszych problemów można uzyskać ewartości podane w instrukcji, a nawet niżej niż jest to podawane. w 1.6FSI na trasie można zejść do 5, a nawet poniżej 5 litrów (wskazania komputera), ale nie przekraczając 90km/h, płaski teren i oponki standard 195. Wystarczy przyspieszyć do 140 i mieć opony 225i dodatkowo włączyć klimę i samochodzik nie będzie chciał zejść poniżej 10l/100. Co jest wręcz kosmiczną różnicą. No ale taki urok benzyniaka

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  oorsoo, ale kolega poddał pod dyskusje spalanie w 2.0 FSI a nie 1.6.
                  Poza tym jazda o kropelce jest nie na miejscu skoro ktoś zdecydował się na pojemność 2 litrów i przy normalnej jeździe wartości z kolorowych katalogów to tylko zagrania marketingowe
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • oorsoo
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 197

                    #10
                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                    oorsoo, ale kolega poddał pod dyskusje spalanie w 2.0 FSI a nie 1.6.
                    zdaję sobie sprawę, zakładam więc, że będzie więcej palił co nie znaczy, że nie da się jeździć tak, żeby wyniki kolorowych książeczek pasowały

                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                    przy normalnej jeździe wartości z kolorowych katalogów to tylko zagrania marketingowe
                    he he he, znam co najmniej kilka osób dla których ta normalna jazda daleko odbiega od normy wszystko zależy do czego ma się ten samochód

                    Komentarz

                    • LiStHoR
                      Drive
                      • 2006
                      • 63

                      #11
                      oorsoo, wydaje mi sie, ze przesadziles ze spalaniem, chyba, ze to taki urok twego samochodu :lol: Moj na trasie jezdzac ok. 140 (no, caly czas tak nie da rady ale czlowiek sie stara), z wlaczona klima pali 6,5 - 6,7l a w miescie srednio 8,5l (bez scigania sie od swiatel do swiatel ale z dynamiczna jazda). Wartosci sprawdzane przez liczenie literkow paliwa w baku, a nie tylko w komputerku. Tak wiec chyba musisz non stop zwijac laczki jak jezdzisz :wink:
                      Tak wiec Jareczek71, mozesz sprobowac sobie wyinterpolowac/wyciagnac srednia :lol:
                      A tak poza tym, to w koncu pokazali sie tutaj na forum ludzie co maja inne silniki niz oslawione klekoty...
                      Pozdro
                      LiStHoR

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez LiStHoR
                        Jareczek71, mozesz sprobowac sobie wyinterpolowac/wyciagnac srednia :lol:
                        ale to nic nie da, bo i tak zalezne jest to od danego osobnika i jego prawej nogi
                        dla mnie twoje spalanie jest po prostu mikroskopijne i DLA MNIE nie do osiagniecia w jakimkolwiek aucie, które mialem z jakimkolwiek silnikiem, no moze w escorcie 1.8D moglbym powalczyc z toba w kategorii jazda o kropelce¨

                        Zamieszczone przez LiStHoR
                        A tak poza tym, to w koncu pokazali sie tutaj na forum ludzie co maja inne silniki niz oslawione klekoty...
                        no i slusznie :!:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • oorsoo
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 197

                          #13
                          Zamieszczone przez LiStHoR
                          Moj na trasie jezdzac ok. 140 (no, caly czas tak nie da rady ale czlowiek sie stara), z wlaczona klima pali 6,5 - 6,7l a w miescie srednio 8,5l (bez scigania sie od swiatel do swiatel ale z dynamiczna jazda). Wartosci sprawdzane przez liczenie literkow paliwa w baku, a nie tylko w komputerku.
                          takie wskazania zużycia paliwa w komputerze i licząc "ręcznie" paliwo miałem na starych gumach 195x65r15, wtedy to i niechcący mogłem zapiszczeć oponami ruszajac z miejsca. Teraz mam 225x45xr17 i jeszcze nie udało mi się wyciagnać takiej mocy z silnika, zeby zapiszczeć. A dudiłem gaz wielokrotnie, żeby upewnić się, czy rzeczywiście lacki o takiej szerokości, aż tak dobrze trzymają się nawierzchni. I tak jest. Z jednej strony super, bo szybka jazda w nieco ciaśniejszych łukach to teraz poezja, ale opór jaki stawiają te kółka robi swoje

                          Zamieszczone przez LiStHoR
                          A tak poza tym, to w koncu pokazali sie tutaj na forum ludzie co maja inne silniki niz oslawione klekoty...
                          "jedna" jaskółka wiosny nie czyni ale dobrze by było jakby pokazłao sie troche osób z O2, bo czasami pomimo chęci posiadaczy "klasyków", pomoc w problemach i informacjach o O2 jest ograniczona

                          Komentarz

                          • LiStHoR
                            Drive
                            • 2006
                            • 63

                            #14
                            Zamieszczone przez szkoda
                            no moze w escorcie 1.8D moglbym powalczyc z toba w kategorii jazda o kropelce¨
                            No coz, nie staram sie jezdzic o kropelce, jezdze, tak jak pisalem. Roznica moze byc w tym, ze jak widze przed soba czerwone swiatla to nie jade do konca i pozniej hamuje ostro, tylko uzywam silnik do hamowania, znaczy puszczam noge z gazu. Nie widze sensu szybkiego podjezdzania pod swiatla jezeli i tak musisz czekac. Poza tym roznica jest w:
                            Zamieszczone przez oorsoo
                            A dudiłem gaz wielokrotnie, żeby upewnić się, czy rzeczywiście lacki o takiej szerokości, aż tak dobrze trzymają się nawierzchni. I tak jest. Z jednej strony super, bo szybka jazda w nieco ciaśniejszych łukach to teraz poezja, ale opór jaki stawiają te kółka robi swoje
                            Ja mam standardowej szerokosci laczki, wiec jak wynika z tego to one czynia tak wielka roznice w spalaniu...
                            LiStHoR

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez oorsoo
                              dobrze by było jakby pokazłao sie troche osób z O2
                              ale nie o tym była mowa tylko o "benzinerach"

                              w kazdym razie wystarczy pytać, nie jesteś sam :!:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Jareczek71
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 88

                                #16
                                Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi. Faktycznie "zasadzałem" się na O2 z silnikiem 2.0 FSI bo chcę w końcu miec auto, w którym wyprzedzanie będzie mniejszym igraniem ze smiercią niz w moim obecnym samochodzie. Przeczytałem wiele postów w archiwum OCP i opinie nt 2.0 FSI pochlebne nie były. To co sie dowiedziałem w tym wątku wskazuje, że 1.6 FSI spalanie ma przyzwoite. Niestety nie można tego powiedzieć o 2.0 FSI. Oczywiście nie zamierzałem kupić takiego auta po to aby skupić się na jeździe "o kropelce". Jeżdżę normalnie i interesowało mnie przeciętne zużycie paliwa z życia wzięte. Wcześniej zastanawiałem się tez nad 2.0 TDI ale kolejnych parę tysięcy różnicy w cenie robią swoje. Nigdy nie miałem diesla i nie mam w tym zakresie szczególnych doświadczeń. Ale to co piszą użytkownicy (szczególnie Ci co się przesiedli z benzyny) brzmi tak zachęcająco, że biorąc pod uwagę propozycję jednego z kącikowiczów ponownie bardzo serio zastanawiam się nad 2.0 TDI. Co prawda mam wątpliwości co do nadmiernej głośności TDI, ew. problemów z odpalaniem i nagrzewaniem wnętrza zimą oraz wyższych kosztów serwisowania ale bardzo wysoki moment obrotowy i realna elastyczność w jeździe jest na tyle zachęcająca, że mocno przeważa szalę. Myślę, że mały test porównawczy (jazda próbna) w salonie pozwoli na jednoznaczne podjęcie decyzji.

                                Jarek
                                O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Jareczek71
                                  mały test porównawczy (jazda próbna) w salonie pozwoli na jednoznaczne podjęcie decyzji
                                  proponuje umówić sie z którymś z nas, bo typowa jazda próbna w salonie nie wiele ci powie IMHO :idea:
                                  ewentualnie poproś o samochód na weekend lub chociaz na kilka godzin tylko dla siebie :idea:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • koja86
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 3178

                                    #18
                                    Jareczek71, zdecydowanie TDI małe spalanie ale jakie możliwości!!!!!!!!!!!!
                                    Takie zwykłe Ambiente

                                    Komentarz

                                    • Michalux
                                      Classic
                                      • 2006
                                      • 16

                                      #19
                                      Przesiadłem się z benzyny (1.6) na włąśnie 2.0. TDI i mogę Ci powiedzieć z czystym sercem tylko jedno: bierz diesela. Fun z jazdy jest na prawdę duuuży (a jak w dalszej perspektywie jeszcze virusik wchodzi w grę to już zupełnie nie ma o czym mówić). Co do problemów z zapalaniem - to ostaniej (fakt niezbyt zimnej) zimy problemów 0 - poza tym 2.0 TDI to już troszkę insza bajka niż nawet 1.9 (generalnie pali nawet zanim zgaśnie na zegarach słynna w dieselach sprężynka - no chyba że jest b. zimno). Co do nagrzewania auta w środku, to może trwa to ciut dłużej niż w benzynce, ale minuta/dwie w tą czy w tamtą chyba nie robi aż tak wielkiej różnicy (jak masz z tym problem to zapodaj podgrzewane siedzenia i po kłopocie :wink: ). A jeśli chodzi o głośność podczas jazdy to jeszcze możesz się zdziwić :shock: Jak na mój gust jest odwrotnie niż w benzynie - im szybciej jedziesz (zwłaszcza na wyższych biegach) tym ciszej - odwrotnie niż w benzynie. Także jadąc nawet ze 140 na 6-tce jest całkiem przyjemnie
                                      RS Rulez !

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Jareczek71
                                        nadmiernej głośności TDI, ew. problemów z odpalaniem
                                        To nie Ursus, ze zima nie chce palic, takie bajki to byly modne 15 lat temu.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Michalux
                                          Co do problemów z zapalaniem
                                          to nie jest problem motoru, tylko raczej paliwa :idea:
                                          sprawny diesel ze sprawnym aku, czy to w O1 czy O2 nie bedzie mial problemów z zapalaniem jezeli w baku masz dobre paliwo, w razie duzych mrozów wzbogacone jakimś szitem - oczywiscie zima taka jak ta ubiegła nie wymaga żadnego przejmowania sie jakością paliwa :lol:

                                          Zamieszczone przez Michalux
                                          Co do nagrzewania auta w środku, to może trwa to ciut dłużej niż w benzynce, ale minuta/dwie w tą czy w tamtą chyba nie robi aż tak wielkiej różnicy
                                          dokładnie, problemem jeżeli już jest ewentualne niedogrzewanie silnika, natomiast o temperaturę w środku raczej nie ma sie co martwić.


                                          Zamieszczone przez Michalux
                                          A jeśli chodzi o głośność podczas jazdy to jeszcze możesz się zdziwić :shock: Jak na mój gust jest odwrotnie niż w benzynie - im szybciej jedziesz (zwłaszcza na wyższych biegach) tym ciszej - odwrotnie niż w benzynie. Także jadąc nawet ze 140 na 6-tce jest całkiem przyjemnie
                                          zgadza się, ale szczerze mówiąc, ktoś taki jak ja, który jednak większość toczy się po mieście musi pogodzić się z DUżO większą głośnością pracy silnika w takim codziennym miejskim czołganiu i warto się nad tym dobrze zastanowić, bo po pewnym czasie bywa to irytujące, tym bardziej, że IMHO nie jest to rasowy gang V6 :idea:
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            szkoda, I tu Ci powiem, ze wlasnie z ogrzewaniem wnetrza cos sie zmienilo miedzy OI a OII, w OII duzo efektywniej nagrzewa sie wnetrze zima, silnik w sumie tez.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Jabar1975
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3331

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Michalux
                                              A jeśli chodzi o głośność podczas jazdy to jeszcze możesz się zdziwić
                                              chyba kolega nie jechal 2.0fsi - bo jest w nim duuuuzo ciszej niz w tdi - w calym zakresie predkosci

                                              to ze 2.0tdi fajnie jezdzi niech nie przyslania oczywistego faktu ze ten silnik w octavi 2 jest po prostu glosny.
                                              nasza droga: www.wpzs.pl

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                z ogrzewaniem wnetrza cos sie zmienilo miedzy OI a OII
                                                aaa, to przepraszam, no ale mowilismy o O2, wiec nie przestrzeliłem za bardzo
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  szkoda, To tylko taka uwaga, dla potencjalnych klientow posiadajacych teraz OI
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...