Maicroft, chodzi mi o czujnik autopoziomowania, ktory znajduje sie z przodu i z tylu, czyli 2szt. Gdy w ubieglym roku wrocilem z urlopu, gdzie samochod jezdzil mocno obciazony z tylu, swiatla ustawily mi sie na b. krotko i tak zostaly. Gdy pozniej jechalem bez obciazenia, to widzialem jakies 2m do przodu i nic wiecej. Udalem sie wtedy do ASO i na kompie pokazalo, ze padl czujnik z przodu, wiec swiatla pewnie przeszly w stan awaryjny. Cena takiego czujnika w ASO to ok. 650zl. Na szczescie udalo mi sie kupic taki z Audi na Allegro, za 100, no i go wymienilem (pasowal) i teoretycznie wszystko powinno grac. Jak pisalem wczesniej autopoziomowanie u mnie czasami dziala, czasami nie, a komputer nie pokazuje zadnych bledow.
Xenon i mruganie kierowników z naprzeciwka
Zwiń
X
-
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
-
-
markaz,Zamieszczone przez markazZ tego co widzę masz O1 Celebrate - a w tej wersji ksenoy były seryjne. Też taką mam i mam
A gdzie podziały się Twoje?
Zamieszczone przez Maicroftchester121, Odezwal sie ucisniony, wiesz kazdemu wszystko przeszkadza, szczegolnie jak tego nie ma :lol:
Zamieszczone przez MaicroftKoles z naprzeciwka nie jest oslepiony, tylko jemu sie tak zdaje
moze i mu sie zdaje ale co potem zrobisz jak w ciebie przy...li powiesz koles przeciez to sie tobie tylko zdawalo czemu we mnie udezyles (albo moze bedizesz tlumaczyl sie panu wladzy ze to jemu sie tak tylko zdaje)
Maicroft, poprostu masz ciekawe podejscie do zycia i tego ci wlasnie zazdroszcze :P
walniesz w auto i powiesz do kierujacego zdaje ci sie przeciez nic sie nie stalo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Komentarz
-
-
Re: Xenon i mruganie kierowników z naprzeciwka
Zamieszczone przez adaśMam pytanie do uzytkownikow xenonow [OctI]. Czy macie tez cos takiego, ze na trasie mrugaja wam ludzie z naprzeciwka na zbyt mocne swiatla? Nie wiem czy cos sie rozregulowalo przy autopoziomowaniu, czy jest to raczej standard. Nadmienie, ze kiedys zdarzalo sie to u mnie sporadycznie, ale na przestrzeni ostatniego tygodnia efekt sie nasilil i zaczyna mnie to denerwowac. Lampy sa oryginalne.
przewaznie to usluga gratisowa
niestety czesto gesto ludzie maja zle ustawione - to przeszkadza w jezdzie
zreszta tak z moich doswiadczen - im lepsze auto z xenonami tym mniej oslepiaMateo
chip'ed
Komentarz
-
-
chester121, Jak walnie i bede w stanie wyjsc to najpierw mu wypie$%^& w twarz(nie za to ze mnie nie widzial, tylko za to ze wydzwonil), bo wyjscia nie bedzie. Auto ma przeglad lampy sa ori i gowno mnie obchodzi co on powie. Komplet ma homologacje i moze mnie cmoknac. Auto rzecz nabyta, zmieni sie na nowszy model
Ja w nikogo nie bede walil. Mam takie cos, ze jak nie widze przed siebie, to zwalniam albo sie zatrzymuje, bo nigdy nie wiem czy jakis moher albo dziecko nie idzie poboczem i go wczesniej nie widzialem.
[ Dodano: Pią 13 Kwi, 07 22:46 ]
chester121, Do zycia widzisz, trzeba podchodzic na luzie, bo co bedzie to bedzie i najczesciej malo poradzisz. To tak jak z Twoim przypadkiem, jakbys nie zjechal a przeryl caly lewy bok, to koles by nie odjechal, a tak Ty uniknales wypadku, ale auto uszkodziles
I nie zapominaj o tych, co do zwyklych lamp wsadzili pseudo zestaw xenonowy (w ostatnim czasie to sie nasililo) i w tym momencie jestem stawiany na tym samym stopniu z nimi, mimo ze moje cos ma homologacje, a tamto nigdy jej nie bedzie mialo
Komentarz
-
-
Kaszana
Z tego co ja się orientuję ksenony nie reagują na podjazdy, nierówności
drogi itd. Po prostu te silniczki nie są w stanie tak szybko działać.
Samopoziomowanie jest do tego aby korygować ustawienie świateł przy zmianie
obciążenia auta, aby stale nie oślepiać innych uczestników drogi.
Widziałem w instrukcji serwisowej ( innej marki ) zalecenie aby ustawiać wysokość
ksenonów najszybciej bodajże po dwóch minutach od postawienia samochodu na poziomej nawierzchni.
Poza tym z tego co czytałem światła mogą się przestawić i co jakiś czas trzeba
sprawdzać ich ustawienie.
Komentarz
-
Kaszana, Jeszcze raz mowie, to nie jest Laguna, gdzie wsiadasz zapalasz samochod, swiatla i jest git, potem wpada cala rodzinka, silnik ciagle chodzi i lampy swieca w kosmos, bo projektant tego nie przemyslal. W OI normalnie po nacisnieciu przodu albo tylu, widac jak swiatlo zjezdza w gore, lub dol a potem samo wraca tam gdzie powinno. Wszystko zalezy od tego, jakim ugięciom poddaje sie wahacz przedni i tylna belka wzgledem nadwozia
Komentarz
-
-
Sorry za kotleta ale...
Ostatnio szybciej robi się ciemno i jestem zmuszony wracać wieczorem krętymi drogami. Zauważyłem, że jesli jest przedemną prawy zakręt i ktoś jedzie z przeciwka to zawsze miga mi, że go oślepiam - jest to wkurzające bo często ktoś przedemną daje mi po oczach. Światła są dobrze ustawione i widzę, że problemem jest skos wiązki światła na pobocze.
Tutaj pytanie czy ktoś się orientuje czy można zlikwidować ten skos wiązki światła tak, żeby światła świeciły w jednej płaszczyźnie?Octavia 2.0 BKD
Komentarz
-
-
Kiedyś jadąc Audi A6 z xenonami też miałem często nadgorliwców którzy mi mrugali ale po "oświeceniu" ich że jadę na mijania rezygnowali i posłusznie "spuszczali wzrok" ;-)
Widać taka domena xenonów.
adeks, światła mijania obowiązujące w europie są asymetryczne i tak muszą świecić. Prawo wyżej. Logiczne jest że jeżeli jedziesz w prawym zakręcie to prawa strona reflektorów świeci wyżej i dalej bo musi doświetlać pobocze. Jak sobie je przysłonisz to raz że nie będziesz oświetlał znaków drogowych i g. będziesz widział na poboczu czy to stojącą ciężarówkę, czy pijanego rowerzystę którego rower prowadzi itd. Dla własnego bezpieczeństwa nie ruszaj.
A matołów którzy nie wiedzą dlaczego w łuku ich oślepiasz ignoruj albo daj im znać że jedziesz na światłach mijania ;-)
Komentarz
-
-
lec
-
lec, dobrze mówi, może być tak że granica tzw. światłocienia jest pochylona, prawidłowo powinno być tak że od lewej jest płasko i zaczyna się wznosić w prawo ale jest wyraźna granica między obszarem oświetlonym a nieoświetlanym. adeks, Podjedź wieczorem pod ścianę na odległość ok. 5m, włącz światła mijania i zobacz jak świecą. Jeżeli nie będą równo względem siebie to trzeba regulować.
Jak prawidłowo sprawdzić ustawienie świateł w warunkach polowych?
Potrzebny jest odcinek ok. 10m - płaski, pionowa ściana (np. parking przy hipermarkecie) i metrówka albo kawałek kija oraz wyczucie ile to jest 10cm ;-).
Ustawiamy auto 10m od ściany, regulator wysokości świateł (jeżeli nie mamy xenonów) ustawiamy na 0.
Włączamy światła mijania.
Metrówką mierzymy wysokość środka reflektora od ziemi. Wysokość przełamania światłocienia na ścianie powinna być ok. 10cm niżej od wysokości środka reflektora.
Jak wspomniałem wcześniej granica między obszarem oświetlonym a nieoświetlonym powinna być wyraźna a pozioma granica powinna być pozioma.
Punkt przełamania granicy światła (początek wznoszenia w prawo) powinien być w osi reflektora.
Jeżeli powyższe warunki są spełnione to mamy dobrze ustawione światła.
Komentarz
-
-
Dodam swoje 5zl. Od nowosci moje biedactwo swiecilo mi swiatlami mijania tuz przed nos az w koncu podczas wizyty w ASO poprosilem o podniesienie strumienia o pewien kat. Po sprawdzeniu na stanowisku diagn.(sam nie wierze ze tam byl) uslyszalem ze jest OK i nie ma co regulowac. DO TEGO dodal: ustawia je automat, my nie mozemy tego zmienic. Nie pytalem go co to VAG-COM, skoro klamie... Po pewnej stluczce wymieniono mi prawy refl. na nowy (ten sam serwis) i od tej pory mam pozdrowienia od kierowcow z naprzeciwka. Sam widze ze sa ZA wysoko. Durny, oszukanczy serwis.PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex
Komentarz
-
Komentarz