Klocki i tarcze ATE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mushroom
    Classic
    • 2007
    • 29

    Klocki i tarcze ATE

    Kolor wpływa na kilka rzeczy:

    - odsprzedaż

    - widoczność auta (a przez to bezpieczeństwo - zdaje się białe i żółte najlepsze...)

    - nagrzewanie się !
    Idz do salonów, gdzie stoją takie same auta i połóż ręce na stojących obok siebie np. zielonym, czerwonym, granatowym i srebrnym - z mojego odczuwania temperatury wynika, że najmniej nagrzewały się auta srebrne, białe i CZERWONE /taka jasna, strażacka/. Granaty, czarne, zielone (jasne też) oraz bordo - wyraźnie mocniej. Żółtych na placu nie mieli
    Jak masz klimę to w mniejszym stopniu to istotne - ale może komuś się do czegoś przyda.
    Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma
  • ElBocheno
    Ambiente
    • 2006
    • 150

    #2
    Klocki i tarcze ATE

    Witam!
    Przymierzam się do wymiany klocków i tarcz. Pomyślałem o jakichś lepszych niż standard.
    Sprzedawca w jednym ze sklepów zaproponował mi taki komplet ATE:
    - nacinane tarcze przód
    - klocki przód
    - klocki tył
    za 800 zł. Tarcz tył nie proponował bo mówił, że to przerost formy nad treścią przy normalnej jeździe. Na tył zasugerował tarcze seryjne.

    Dwa pytania:
    1. Czy to dobra cena?
    2. Czy ATE jest godne polecenia i czy dobrze się sprawdza w Octavii?

    Pozdrawiam!

    Komentarz

    • Luca
      Rider
      • 2004
      • 524

      #3
      Witam serdecznie kolegę

      Ja osobiście polecam EBC Turbo Groove-tarcze i klocki do mojego zestawu GreenStuff. Ogólnie zastaw się sprawdził mi w 100 %, brak jakichkolwiek stresów z pogiętymi tarczami, (ważne jak zamontowane i docierane) czy czymś podobnym. Miałem już kilka różnych tarcz i klocków ale akurat te wygrały u mnie ze wszystkimi.
      Obecnie jestem na etapie montowania kompletu tarcz EBC Ultimax na przód i tył i kpl klocków GreenStuff. Wszystko dzięki uprzejmości kolegi Michała vel Nexus6 z naszego forum – POLECAM.
      Zestaw się montuje obecnie u mechanika, po testach zdam relację z wrażeń. :twisted:
      Pozdrawiam
      Co do cen to proponuje osobiście z Michałem na ten temat porozmawiać
      "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
      Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
      Pionek znów gra.......

      Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
      www.dynosoft.pl

      Komentarz


      • #4
        ad2 ja mam ATE PD i sobie chwale
        ad1. cena za komplet przód płaciołem 460 zł z klockami.

        co do tarcz, uwazam z eza ta ceną lepsza niż seria ja sobie chwale.

        Komentarz

        • Lukasso
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 611

          #5
          też się przymierzam do kupna nacinanych, komplet z klockami na przód też ok 400 paru złotych.....w zmax.pl.....

          Komentarz

          • psychodad
            Ambiente
            • 2007
            • 117

            #6
            Tarcze ATE PD + kocki ATE ( wymieniłem komplet przód + tył ) zalane Motulem RBF600.
            Założone bardzo pedantycznie przez znajomego mechanika , płynik spuszczony grawitacyjnie ... efekt bardzo zadowalający.Co prawda narazie 600km nalatane na nowym komplecie więc nie hamuje gwałtownie bo są na dotarciu ale mogę je polecić.Nic nie bije , nie krzywi się , hamują bardzo przyzwoicie.

            btw jakoś tylko hamulec się zrobił jakby bardziej miękki , a klocki hamują lepiej jak troszkę się nagrzeją ... hmm może mi się wydaje ale takie mam wrażenie.
            chip ... chip huraaa !

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              psychodad, O tak, jak sie raz nacisnie mocniej, to 20m dalej juz lapia jak szalone Ale jak juz drugi nas naciska sie tak samo, to biora od samego poczatku.

              800zl to cos sporo, za komplet ATE PD312mm + klocki ATE placilem 640zl, klocki tyl by kosztowaly dodatkowe 100zl max
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • ElBocheno
                Ambiente
                • 2006
                • 150

                #8
                Heh, to gdzie w takiej cenie można dostać??

                Albo może w ogóle zostanę przy komplecie przednim a z tyłu tarcze i klocki seria??

                Komentarz

                • psychodad
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 117

                  #9
                  ElBocheno, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&highlight=ate poczytaj sobie jeszcze opinie o ATE + troszke o amorkach

                  www.zmax.pl koło 460zł komplet przód wychodzi z przesyłką.
                  chip ... chip huraaa !

                  Komentarz

                  • ===Tomy===
                    Rider
                    • 2006
                    • 552

                    #10
                    Re: Klocki i tarcze ATE

                    ATE PD są znane i polecane. Czy nacinanie coś daje? Licho wie, jest kilka szkół. Ponoć nacinane profile łatwiej odprowadzają ciepło, mniej się grzeją i ciężej jest je przegrzać.

                    Co do ATE musisz być świadomy tego, że po ich założeniu przy lekkim, bardzo delikatnym hamowaniu możesz na kole kierownicy wyczuwać lekkie bicie - po pewnym przebiegu.
                    Po prostu TTTM.

                    Reasumując skutecznośc hamowania ciut wyższa niż na fabrycznych i IMHO warto.
                    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                    Komentarz

                    • psychodad
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 117

                      #11
                      Zamieszczone przez ===Tomy===
                      Co do ATE musisz być świadomy tego, że po ich założeniu przy lekkim, bardzo delikatnym hamowaniu możesz na kole kierownicy wyczuwać lekkie bicie. Po prostu TTTM.
                      Nie nazwał bym tego biciem ,raczej charakterystycznym chrobotaniem ( jest nieco głośniej na nacinanych tarczach ).Bicie na kierownicy z nacinanymi tarczami nie ma wiele wspólnego ... raczej występuje gdy tarcze są lekko "powyginane" , lub żle założone ( niedoczyszczone piasty , brak odpowiedniego smarowania itd ... )

                      Sporo osób mówi o lekkim biciu na kierze , ale to mój drugi komplet nacinanych tarcz (w poprzednim aucie miałem też cięte brembosy ) i takie zjawisko u mnie nie występowało nigdy.
                      chip ... chip huraaa !

                      Komentarz

                      • Adrian
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 662
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez ===Tomy===
                        bardzo delikatnym hamowaniu możesz na kole kierownicy wyczuwać lekkie bicie - po pewnym przebiegu.
                        na serii po jakimś czasie też coś takiego wystąpi niestety bo łatwo można je przegrzać

                        ElBocheno, moje zdanie już znasz :wink: i tak musisz zmienić jednak jeśli planujemy programik to warto było by mieć czym jeszcze hamować :wink:

                        jak już zmienisz to pamiętaj o dobrym dotarciu.
                        PerfectService by DGW
                        Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                        Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                        Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                        Komentarz

                        • ===Tomy===
                          Rider
                          • 2006
                          • 552

                          #13
                          Zamieszczone przez psychodad
                          tarcze są lekko "powyginane" , lub żle założone ( niedoczyszczone piasty , brak odpowiedniego smarowania itd ... )
                          Osobiście jeżdżę spokojnie i na pewno tarcze nie dostały po fasonie więc wykluczam ich przegrzanie. Intryguje mnie kwestia z tymi piastami. Już mówiłem mechanikowi co i jak.
                          Sądzisz, że ewentualne złe ich przygotowanie po zdjęciu starej tarczy ma na to dziwne zjawisko wpływ?
                          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                          Komentarz

                          • psychodad
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 117

                            #14
                            Pewny przebieg to mało precyzyjne określenie.Ile ? 5kkm ... 10kkm ?
                            Przyczyn może być masa a najbardziej prawdopodobne to :

                            - lekkie skrzywienie tarczy ( rozgrzane heble ,nieuwaga , kałuża ups ... )
                            - w wyniku zużycia szybsze przegrzewanie o czy wspomniał wcześniej Adrian
                            - słaba jakość tarcz ... dzieją się różne różności ( kumpel przerabiał tanie tarcze w golfie4 i zapłacił 2x razy )
                            - niechlujnie założona tarcza ( zle się ułożyła i mamy efekt ... ) Często , gęsto mechanicy nie doczyszczą perfekcyjnie piasty z syfu a jak doczyszczą to już nie ściągają drobinek pozostałego osadu po czyszczeniu tylko dawaj na to smar miedziowy ( chyba tak się to ustrojstwo zwie ) i szybki montaż bo czas goni.
                            - niekiedy tarcze są za mocno przykręcone co również ma wpływ na ich dalszą eksploatacje

                            Tyle co na szybko mogę podpowiedzieć.Szpecem nie jestem ale niedawno dość szczegółowo przerabiałem temat hebli.

                            pozdro
                            chip ... chip huraaa !

                            Komentarz

                            • ElBocheno
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 150

                              #15
                              No dobra, pewnie się w końcu na nie zdecyduję. zastanawiam się jeszcze nad kwestią montażu. Czy rzeczywiście jest tak ważne, by zrobić to profi?
                              Jestem laikiem w dziedzinie motoryzacji ale myslałem, że akurat przykręcenie tarcz i klocków to prosta sprawa i że nie bardzo jest co schrzanić...

                              Komentarz

                              • Nexus6
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4847
                                • Volkswagen

                                #16
                                Zamieszczone przez ElBocheno
                                myslałem, że akurat przykręcenie tarcz i klocków to prosta sprawa i że nie bardzo jest co schrzanić...
                                można schrzanić KAŻDĄ nawet najprostszą czynność, wystarczy się odpowiednio do niej nie przyłożyć :diabelski_usmiech

                                w W-wie polecam do tej roboty firmę Auto-Sokrates profi robota
                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                Komentarz

                                • ElBocheno
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 150

                                  #17
                                  Masz na myśli ASO na Sokratesa?!?!?! :shock:

                                  Komentarz

                                  • Nexus6
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4847
                                    • Volkswagen

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ElBocheno
                                    Masz na myśli ASO na Sokratesa?!?!?! :shock:
                                    nie, nie ASO :diabelski_usmiech
                                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                    Komentarz

                                    Pracuję...