Witam serdecznie - nie masz problemów kup sobie samochód
Zwaliła mi się skoda, objaw jest następujący po nocy samochód odpala za pierwszym razem obroty 10.100 jak włącze bieg i zaczynam ruszać to silnit traci moc a obroty zaczynają skakać mocno w dół i do góry, silnika traci moc, tak że nie da się ruszyć, muszę go zgasić i zaplaić ponownie czasm za drógim - trzecim razem wszystko wraca do normy i można jechać. Na ciepłym silniku problem się nie powtarza. Dobrze jest przez cały dzień, problem objawia się po nocy, lub jak samochód stoi długo na słońcu. W ASO stwierdzili, że jest to przepływomierz, ale wymiana nie pomogła. VAG wskazuje mi
błąd 17535 - Długoterminowy pomiar paliwa – system przeładowany (bank 1),
błąd 17705 - ??.
Ręce mi opadają proszę o pomoc. Jeśli przyczyną może być czujnik temperatury to czy komputer zawsze wskaże jego uszkodzenie ?
W moim przypadku jak obroty skakały i silnik kilka razy zgasł serwis boscha tez powiedział,ze to przepływka.Zatankowałem Pb98 i jak ręką odjął.Odtąd tylko 98 tankuje.A świece masz własciwe.Ja mam ngk BKR6ETA-10,bo tez myślałem ,ze tu jest przyczyna.Co do błedów kompa to ci nie pomogę.
informatkot, ale samochod traci moc, czy rowniez zaczyna chodzic na 3 cylindrach :?: Jezeli chodzi na 3 cylindrach, to prawdopodobnie cewka. Jezeli po prostu traci moc i zaczyna szarpac, to sprawdz rowniez pompe paliwa.
Ech jak mam sprawdzić, czy pracuje na 3 cilindrach ??
Obroty są bardzo nierówne, a dodawanie gazu w tym stanie niczego nie zmienia - obroty nadal skaczą na tym samym poziomie. jak można sprawdzić pompę paliwa ??
informatkot, jak pracuje na 3 cylindrach, to silnik chodzi wtedy jak traktor Hmm... pompe paliwa, to raczej u mechanika :? Ja przynajmniej sie na tym nie znam
Jak silnik pracuje na 3 gary to wyraźnie wolniej wchodzi na obroty i na wolnych tez pracuje nierówno.Jak by to była ktoras z cewek to VaG,by pokazał,ze na któryms z cylindrów "wypada" zapłon.Chociaz do konca tego nie wykluczam.
QBA, ale w tym wypadku sprawdza sie to w funkcji mess blocks i tam jest zapłon i pokazuje jak lecą miss fire jak jest początek tak było u mnie może byś to sonda lambda ale nie koniecznie podjedź do aso i poproś aby zrobili ci readyness kod (kod gotowości) i tam wyjdzie czy to sonda czy coś innego jak ci zrobią to niech ci powiedzą co jest.
Jesli to była by cewka to był by objaw który nie ustepuje i np u mnie było tak 1,2,3 normalnie a powyżej 4 tys czek engine mrugał i auto straciło moc
djczas, z tego co mi mowili w serwisie, to w AGU do face-liftingu nie mozna bylo zprawdzic cewek w VAG-u. Ale kolega ma AUM, wiec nowszy komputer, to tam byc moze sie da. U mnie w kazdym badz razie nie ma takiej mozliwosci. Ale to wystarczy wykreci swiece po kolei i wszystko wiadomo
Dziś sprawdziłem ponownie kdy błędów oraz odczyty z komputera.
Komp wskazał :
17705,
17535,
17545,
Wykresy robiłem na rozgrzanym silniku, interfejs POLSKI VAG2.5
Może to coś pomoże, obroty na gorącym silniku nieznecznie falują silnik pracuje nierówno.
W pierwszej chwili od uruchomienia trzyma parametry następnie, zaczyna falować. Odczytywałem blok nr 1. Może wykresy coś pomogą.
informatkot, ale samochod traci moc, czy rowniez zaczyna chodzic na 3 cylindrach :?: Jezeli chodzi na 3 cylindrach, to prawdopodobnie cewka. Jezeli po prostu traci moc i zaczyna szarpac, to sprawdz rowniez pompe paliwa.
Witam,
mam u siebie podobne problemy w swoim 1.8T, (przebieg 172kkm),
Musze se posiedziec w aucie z 2 do 3 minut az sie silnik nagrzeje, bo inaczej nie mam mocy.
(dodatkowo w czasie jazdy bywaja momenty grozy ze silnik nie ciagnie, groza sie nasila podczas wyprzedzania)
Genaralnie od siebie chcialem dorzucić tyle ze podczas wymiany świec (bo na początku swiece podejrzewałem) stwierdziłem ze jedna jest czarna jak węgiel.
Dlatego u siebie również podejrzewam cewkę zapłonową ze jest waliwa w tym konkretnym cylindrze i bede sie przymierzał do wymiany
Genaralnie od siebie chcialem dorzucić tyle ze podczas wymiany świec (bo na początku swiece podejrzewałem) stwierdziłem ze jedna jest czarna jak węgiel.
Dlatego u siebie również podejrzewam cewkę zapłonową ze jest waliwa w tym konkretnym cylindrze i bede sie przymierzał do wymiany
To na bank jest to cewka. Z reszta nawet jak nic nie wywala na VAG-u, to warto sprawdzic swiece, wtedy wszystko bedzie jasne
Zamieszczone przez djczas
informatkot, u mnie wskazuje uszkodzenie zapłonu tzw missfire
No ale np. w AGU nie wywala takiego bledu, go komp sprzed FL jest mocno okrojony w porowaniu do aut po 2001r.
warto tez sprawdzic przepustnice, jak sie zabrudzi to tez potrafi zucac obrotami i tarcic moc (ja tak mialem) bo wyczyszczeniu autko dostalo pare konikow (przynajmiej ja takie mialem odczucia :wink:
u mnie z doświadczenia takie efekty były zapowiedzią padnięcia w krótkim czasie cewki zapłonowej, a co ciekawe wszystkie cewki wymieniłem w okresie 15000 km od padnięcia pierwszej;( Wniosek nasuwa mi się jeden, że jak chcesz się nie stresować to lepiej wymienić wszystkie naraz. Aczkolwiek jest to kosztowny manewr, ale nie wysiądzie ci cewka w trasie
co prawda odpowiadam po dluuuuugim czasie ale ......
VAG mam cienki bo versja polska 2.5 i nie pokazuje nic na temat cewek.
1) po wymianie jednej cewki nic nie pomogło to znaczy czasem faluja wolne obroty. Falowanie wygląda tak ze przez 3-4 sek obroty sa stabilne ok 760rpm, potem zjezdzaja do ok 500rpm i wtedy zostają podbite do 1000 i stabilizują sie ponownie na ok 760rpm na 3-4 sek i tak w kółko. Planuje wymienic za jakis czas 3 pozostałe cewki. (jak to zalecają forumowicze)
2) Miałem tez problem ze spadkiem mocy na trasie przy ktory nagle zaczynal sie przy okolo 3000-4000rpm (adrenalina przy wyprzedzanui jak h..j) a po okolo 100km jazdy moc wracała.Tu pomogła wymiana przepływomierza poprzedzona VAG-owaniem u znajomego
czasem faluja wolne obroty. Falowanie wygląda tak ze przez 3-4 sek obroty sa stabilne ok 760rpm, potem zjezdzaja do ok 500rpm i wtedy zostają podbite do 1000 i stabilizują sie ponownie na ok 760rpm na 3-4 sek i tak w kółko. Planuje wymienic za jakis czas 3 pozostałe cewki.
Jeżeli falują obroty to nie jestem taki pewny czy to aby na pewno cewki. Objaw uszkodzonej cewki przynajmniej u mnie to dość spore szarpanie silnika tym większe im bardziej wciśnie się na gaz, aczkolwiek nie polecam w ten sposób sprawdzać
futer, mowie ci po co kombinowac z cewkami, przepustnice na 99% masz zasyfiona
wyczysc przepusnice (ok 5min roboty) potem ja zamontuj zaadaptuj za pomoca vaga
i powinno byc ok
Komentarz