vernix, nie zaszkodzi a może pomóc.
Wżery na tylnych tarczach-dlaczego?
Zwiń
X
-
Wżery na tylnych tarczach-dlaczego?
Zauwazyłem ostatnio wspomniane wżery na tylnych tarczach.Po zimie przeczysciłem i nasmarowałem zaciski i tłoczki ale nic to nie dało.Tłoczki chodzą bez żadnych oporów.Wymieniłem również płyn hamulcowy,bo myślałem,ze moze zawodniony,ale tez bez rezultatu.Tarcze tak jakby prawie wcale nie hamowały,chociaż na hamulce nie narzekam.Po prostu nie są takie gładkie jak przednie tylko przybrudzone i z wżerami.Spróbowałem kilka razy z wiekszych predkosci zahamować ręcznym i od razu widać efekt,ze tarcze hamują bo i czyste i gorące.Gdzie leży problem?tarcze i klocki są OK.Szukałem podobnego problemu na forum,ale nic nie znalazłem.Na dodatek powiem,ze w poprzednim wozie(honda accord),tez miałem ten problem i ani przetoczenie,ani wymiana tarcz nie pomogły.Nie wiem moze próbować odpowietrzać jeszcze metodą tzw tradycyjną czy co?Jaro
-
-
Być może na tylną oś z raci zawirowań powietrza z podwozia bardziej sypią się zanieczyszczenia, przez co więcej brudu dostaje sie pomiędzy tarcze a okładzinę cierną. :?:O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez -Piotr-Być może na tylną oś z raci zawirowań powietrza z podwozia bardziej sypią się zanieczyszczenia, przez co więcej brudu dostaje sie pomiędzy tarcze a okładzinę cierną.Jaro
Komentarz
-
-
Tył znacznie słabiej hamuje. Łatwiej tylne koła zablokować i dlatego siły dzialające na klocek-tarcze są mniejsze. Tak to konstrukcyjnie zrobili. Zwróc uwagę jak umyjesz auto. Tarcze z przodu i tyłu "zajdą" tak samo. Jednak wystarczy jedno hamowanie i przód się błyszczy a tył dalej jest szary i rdzawy. Dopiero po kilku hamowaniach tarcze tylne się oczyszczają ale i tak nie wyglądają ja przednie. A co do wżerów to chyba materiał klocka wchodzi w reakcje z tarczą. U mnie jak sie przyjże to widoczne są ślady na tylnych tarczach - obrysy klocka po dłższym postoju na zaciągnietym ręcznym co zawsze stosuje.
A jak Masz wątpliwości czy tył hamuje dobrz to jedź na rolki.
pzdrOII ambientna sztuka
Komentarz
-
-
Chyba tak zrobie.Ale to i tak mi nie daje spokoju.Jestem obecnie tak wyczulony,ze oglądam hamulce we wszystkich autach i gdzie nie spojrze tam tarcze mają gładkie i błyszczące,a u mnie nie.Jak pojechałem wspomnianą hondą na rolki to mi powiedziano,ze hamulce mieszczą sie jeszcze w granicach normy a tarcze i tak zachodziły.Na tej maszynie do pomiaru tył pokazywał około 50% tego co przód.Wg mnie cos z tą normą to tez chyba nie tak,bo to było akurat w serwisie hondy.Jaro
Komentarz
-
-
Jlupino jak Ci wcześniej ktoś napisał tył musi hamować słabiej od przodu by nie blokować kół. Ja zimą co jakiś czas robiłem "czyszczenie" tarcz czyli przy ok. 60 km/h na 3 biegu zaciągałem ręczny o jeden max dwa ząbki (tak by nie zablokować kół !!!). Przejeżdzałem tak ok 30-40 min i puszczałem. Później jechałem ok 500 m bez hamowania i znów ręczny lekko. Powtórka 4-5 razy i masz czyste tarcze.
Poza tym na Twoim miejscu sprawdziłbym płyn czy jest dobry, przeczyścił i posmarował prowadnice zacisku i klocka, sprawdził czy tłoczek pod gumową osłoną jest czysty, ewentualnie wymienił tą osłonę i posmarował pod gumą specjalnym smarem ATE. Jakby nie ustąpiło to olał to i jeździł dalej
Zauważyłem, że na miękkich klockach pozornie wbrew zasadom, tarcze tylne są ładniejsze i czystsze. Dlatego ostatnio stosuje na tył klocki Bosch.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Ale chyba nie tędy droga,żeby podczas jazdy machać wajchą z recznego,żeby fajnie wyglądało.Tym bardziej,ze w wersji z ori podłokietnikiem jest to troche utrudnione.W każdym razie widze,ze problem nie dotyczy tylko mojego wozu i na pewno bede z tym walczył.Jak mi się uda to oczywiście nie omieszkam o tym powiadomic sznownych kolegów na forum.Dziek i pozdr.
[ Dodano: Nie 15 Kwi, 07 22:43 ]
Co do czyszczenie i wymiany płynu to pisałem otym na początku.Jaro
Komentarz
-
Komentarz