Wżery na tylnych tarczach-dlaczego?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dziadzia
    Classic
    • 2007
    • 36

    Wżery na tylnych tarczach-dlaczego?

    vernix, nie zaszkodzi a może pomóc.
  • jlupino
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 362

    #2
    Wżery na tylnych tarczach-dlaczego?

    Zauwazyłem ostatnio wspomniane wżery na tylnych tarczach.Po zimie przeczysciłem i nasmarowałem zaciski i tłoczki ale nic to nie dało.Tłoczki chodzą bez żadnych oporów.Wymieniłem również płyn hamulcowy,bo myślałem,ze moze zawodniony,ale tez bez rezultatu.Tarcze tak jakby prawie wcale nie hamowały,chociaż na hamulce nie narzekam.Po prostu nie są takie gładkie jak przednie tylko przybrudzone i z wżerami.Spróbowałem kilka razy z wiekszych predkosci zahamować ręcznym i od razu widać efekt,ze tarcze hamują bo i czyste i gorące.Gdzie leży problem?tarcze i klocki są OK.Szukałem podobnego problemu na forum,ale nic nie znalazłem.Na dodatek powiem,ze w poprzednim wozie(honda accord),tez miałem ten problem i ani przetoczenie,ani wymiana tarcz nie pomogły.Nie wiem moze próbować odpowietrzać jeszcze metodą tzw tradycyjną czy co?
    Jaro

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      #3
      Podłącze się do tematu bo mam zdaje się to samo.

      Tarcze z przodu są gładzitkie, natomiast z tyłu mam kilka czarnych kropek na tarczach

      Jakieć rady/pomysły?

      Thanks z góry.

      Komentarz

      • Paweł T
        Elegance
        • 2006
        • 784

        #4
        u mnie tylne tarcze gorzej się wycierają bliżej piasty, na obwodzie jest lepiej.
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz

        • -Piotr-
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1018
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          U szwagra w maździe 626 z tyłu jest tak samo. :lol:
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz

          • jlupino
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 362

            #6
            No własnie!Czy ktos wie gdzie leży problem?Czy w cisnieniu płynu hamulcowego,czy gdzie indziej.Słyszałem również o tym,że być może w regulacji hamulca ręcznego.Chociaz w to akurat nie bardzo chce mi sie wierzyć
            Jaro

            Komentarz

            • -Piotr-
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1018
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Być może na tylną oś z raci zawirowań powietrza z podwozia bardziej sypią się zanieczyszczenia, przez co więcej brudu dostaje sie pomiędzy tarcze a okładzinę cierną. :?:
              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
              O III czarna liftback - reaktywacja

              Komentarz

              • jlupino
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 362

                #8
                Zamieszczone przez -Piotr-
                Być może na tylną oś z raci zawirowań powietrza z podwozia bardziej sypią się zanieczyszczenia, przez co więcej brudu dostaje sie pomiędzy tarcze a okładzinę cierną.
                Nie no,bez przesady.Tu po prostu zaciski nie hamują tak jak należy.Powtarzam,ze przy używaniu recznego tarcze błyszczą,czyli w tym wypadku działają prawidłowo.Generalnie hydraulika nawala nie wiadomo z jakiego powodu.Spotkałem sie jeszcze z przypadkami obarczania winą korektora siły hamowania tylnej osi.Jednakże ostatnio wyczytałem,że w modelach ktore posiadają ABS takowy korektor nie występuje.I znowu doszedłem do punktu wyjśćia.
                Jaro

                Komentarz

                • jacq
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 195

                  #9
                  Tył znacznie słabiej hamuje. Łatwiej tylne koła zablokować i dlatego siły dzialające na klocek-tarcze są mniejsze. Tak to konstrukcyjnie zrobili. Zwróc uwagę jak umyjesz auto. Tarcze z przodu i tyłu "zajdą" tak samo. Jednak wystarczy jedno hamowanie i przód się błyszczy a tył dalej jest szary i rdzawy. Dopiero po kilku hamowaniach tarcze tylne się oczyszczają ale i tak nie wyglądają ja przednie. A co do wżerów to chyba materiał klocka wchodzi w reakcje z tarczą. U mnie jak sie przyjże to widoczne są ślady na tylnych tarczach - obrysy klocka po dłższym postoju na zaciągnietym ręcznym co zawsze stosuje.
                  A jak Masz wątpliwości czy tył hamuje dobrz to jedź na rolki.
                  pzdr
                  OII ambientna sztuka

                  Komentarz

                  • jlupino
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 362

                    #10
                    Chyba tak zrobie.Ale to i tak mi nie daje spokoju.Jestem obecnie tak wyczulony,ze oglądam hamulce we wszystkich autach i gdzie nie spojrze tam tarcze mają gładkie i błyszczące,a u mnie nie.Jak pojechałem wspomnianą hondą na rolki to mi powiedziano,ze hamulce mieszczą sie jeszcze w granicach normy a tarcze i tak zachodziły.Na tej maszynie do pomiaru tył pokazywał około 50% tego co przód.Wg mnie cos z tą normą to tez chyba nie tak,bo to było akurat w serwisie hondy.
                    Jaro

                    Komentarz

                    • jaro4444
                      Rider
                      • 2006
                      • 508

                      #11
                      Jlupino jak Ci wcześniej ktoś napisał tył musi hamować słabiej od przodu by nie blokować kół. Ja zimą co jakiś czas robiłem "czyszczenie" tarcz czyli przy ok. 60 km/h na 3 biegu zaciągałem ręczny o jeden max dwa ząbki (tak by nie zablokować kół !!!). Przejeżdzałem tak ok 30-40 min i puszczałem. Później jechałem ok 500 m bez hamowania i znów ręczny lekko. Powtórka 4-5 razy i masz czyste tarcze.

                      Poza tym na Twoim miejscu sprawdziłbym płyn czy jest dobry, przeczyścił i posmarował prowadnice zacisku i klocka, sprawdził czy tłoczek pod gumową osłoną jest czysty, ewentualnie wymienił tą osłonę i posmarował pod gumą specjalnym smarem ATE. Jakby nie ustąpiło to olał to i jeździł dalej
                      Zauważyłem, że na miękkich klockach pozornie wbrew zasadom, tarcze tylne są ładniejsze i czystsze. Dlatego ostatnio stosuje na tył klocki Bosch.
                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                      Komentarz

                      • jlupino
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 362

                        #12
                        Ale chyba nie tędy droga,żeby podczas jazdy machać wajchą z recznego,żeby fajnie wyglądało.Tym bardziej,ze w wersji z ori podłokietnikiem jest to troche utrudnione.W każdym razie widze,ze problem nie dotyczy tylko mojego wozu i na pewno bede z tym walczył.Jak mi się uda to oczywiście nie omieszkam o tym powiadomic sznownych kolegów na forum.Dziek i pozdr.

                        [ Dodano: Nie 15 Kwi, 07 22:43 ]
                        Co do czyszczenie i wymiany płynu to pisałem otym na początku.
                        Jaro

                        Komentarz

                        Pracuję...