HELP! Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alberto
    Ambiente
    • 2006
    • 202

    #26
    lepiej tak nie demontować tylko odginać po kilku takich demontażach napewno te plastiki podszybia nie wytrzymają

    Komentarz

    • jarekjack
      Drive
      • 2007
      • 40

      #27
      Zamieszczone przez Xan86
      sprawa jest banalnie prosta :twisted: Zrobiłem to w 15 minut, w tym czasie jeszcze zdążyłem zapalić :twisted:
      Cała sprawa jest banalnie prosta i wcale nie trzeba nic podważać, ani nie potrzeba pomocy drugiej osoby :hura
      Ale kolega jest przecież mistrzem świata w demontażu podszybia :-)
      Nie ma takich problemów :P
      Pozdrawiam Jarek

      Octa 01, Combi Elegance, r 2000
      AHF - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [135/303] Po tuningu MTM

      Komentarz

      • Xan86
        Ambiente
        • 2007
        • 141

        #28
        Zamieszczone przez jarekjack
        Ale kolega jest przecież mistrzem świata w demontażu podszybia :-)
        Nie ma takich problemów :P

        bo większość robi z igły widły. No chyba ze kolega ma z tym problem :terefere . Nic nie trzeba odgonić bo normalnie wszystko wychodzi :twisted: A jak masz z tym problem to wpadnij wymienie Ci :twisted: :terefere
        Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
        Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

        Komentarz

        • Witek1952
          Ambiente
          • 2007
          • 196

          #29
          Witam serdecznie.Szanowny kolego Piotrze.Zdjąłeś pióro wycieraczki i odchyliłeś ramię.Jak je niechcący trącisz to opadnie i pęknie szyba.Pozdrawiam i radzę w takiej sytuacji coś połozyć na szybę by ją zabezpieczyć.
          Witek

          Komentarz

          • OCTAVIA_IE
            Drive
            • 2008
            • 40

            #30
            Info na przyszłość dla tych z wysp.
            Aby dostać się do filtra przeciwpyłkowego, trzeba zdemontować wycieraczki. Jako że (stojąc przodem do przedniej szyby) lewa strona podszybia nachodzi na prawą, a wycieraczki w "anglikach" są z prawej strony, trzeba je zdjąć, potem zdemontować lewą część podszybia, a na końcu prawą, pod którą to znajduje się filtr.
            Nie proponuję nic podkładać i próbować wyjąć filtr bez demontażu podszybia. U mnie taka próba skończyła się lekkim pęknięciem

            Komentarz

            • majkii
              Classic
              • 2009
              • 9

              #31
              Zamieszczone przez OCTAVIA_IE
              Info na przyszłość dla tych z wysp.
              Aby dostać się do filtra przeciwpyłkowego, trzeba zdemontować wycieraczki. Jako że (stojąc przodem do przedniej szyby) lewa strona podszybia nachodzi na prawą, a wycieraczki w "anglikach" są z prawej strony, trzeba je zdjąć, potem zdemontować lewą część podszybia, a na końcu prawą, pod którą to znajduje się filtr.
              Nie proponuję nic podkładać i próbować wyjąć filtr bez demontażu podszybia. U mnie taka próba skończyła się lekkim pęknięciem

              Dla tych z WYSP -nie trzeba demontować aż tyle jak wspomniano powyżej. Wystarczy zdjąć wycieraczkę prawą,odchylić lewą część podszybia na tyle by móc bezpiecznie złapać podszybie prawe.Następnie mocno odchylić podszybie niemalże wyciągając je w całości(całkowite zdejmowanie jest zbędne). Jeśli się ma sprawne dłonie i do tego niezbyt wielkie to się z tym upora w mig. Wymieniałem filtr ok 40 minut temu i nie ma żadnych strat w materiale,jedynie lekkie zadrapanie na dłoni. Pozdrawiam

              [ Dodano: Pią 11 Gru, 09 00:11 ]
              Pozwolę sobie zapodać link z innego tematu jaki jest tu na forum,gdzie doskonale zilustrowano co i jak należy zrobić.



              Sam osobiście dziękuje autorowi tego opisu bo znacznie mi ułatwił robotę

              Komentarz

              • phoneman
                RS
                • 2008
                • 3374
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #32
                Zamieszczone przez OCTAVIA_IE
                Info na przyszłość dla tych z wysp.
                Aby dostać się do filtra przeciwpyłkowego, trzeba zdemontować wycieraczki. Jako że (stojąc przodem do przedniej szyby) lewa strona podszybia nachodzi na prawą, a wycieraczki w "anglikach" są z prawej strony, trzeba je zdjąć, potem zdemontować lewą część podszybia, a na końcu prawą, pod którą to znajduje się filtr.
                Nie proponuję nic podkładać i próbować wyjąć filtr bez demontażu podszybia. U mnie taka próba skończyła się lekkim pęknięciem
                Kolego nie masz czasem zdęć wersji angielskiej tego podszybia ? 8)
                .

                Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                Komentarz

                • Sdi Man
                  Classic
                  • 2013
                  • 1

                  #33
                  Ale bzdury!

                  Witam! Sam pierwszy raz miałem problem, ale szybko opracowałem własny. Wycieraczki włączamy i ustawiamy w pozycji do góry. Otwieramy maskę i ściągamy tą gumową uszczelkę do połowy wystarczy. Wysuwany część atrapy z podszybia z rantu przy tej uszczelce. Bierzemy śrubokręt i odchylając atrapę przy zawiasie od strony szyby wsuwamy go pod spód przy samym łaczeniu atrapy z podszybiem. Następnie łapiemy lewą ręką za śrubokręt a prawą głęboko wsuwamy pod atrapę i razem ciągniemy do góry. Nie ma mowy aby nie puściła. Jak zacznie się wysuwać to reszta już sama idzie. Przewód do spryskiwaczy można zostawić a tylko odchylić atrapę. No i po problemie. Piwo mi się należy!

                  Komentarz

                  Pracuję...