Zamieszczone przez Purchawa
HELP! Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego)
Zwiń
X
-
HELP! Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego)
Czołem Koledzy,
Przeglądam od paru dni WSZYSTKIE posty i widzę, że temat wymiany filtra kabinowego w Octavii 1.9 TDI 90KM był wałkowany ale, na swaroga, mimo, że wiem teoretycznie jak go wyjąć - nie potrafię!
Zdjęcie wycieraczki, podniesienie machy, zdjęcie tej długiej uszczelki i...klapa.
Za cholerę nie mogę wyjść tego plastiku na podszybiu.
Od strony przodu auta wyskakuje łatwo, bo jest założony tylko za profile karoserii (blachy) ale od strony szyby "ni chu chu"!
Przyjąłem wersję jakichś zaczepów, które MAJĄ puścić. Podnoszę, odginam we wszystkie strony - nic!
Ciągnę na siłę do góry - ani drgnie.
Jak to się wyjmuje?
Ten plastik mam nawet lekko pęknięty (naderwany). Chyba jakaś złota rączka przede mną też nie mogła sobie z tym poradzić.Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
-
-
No nie wiem, u mnie łatwo poszło (a naczytałem się o problemachwięc nastawiony byłem na kilkudniową walkę ) w każdym razie 5minut po rozpoczęciu pracy filtr był wymieniony.
Fakt że se maske odrapałem bo przy odchylonym ramieniu wyieraczki maskę podniosłem ale to juz wrodzona gupota ...[O1 - 2.0 AQY silver ]
[SII - 2.0 CFFB pacific blau]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octaviaPrzyjąłem wersję jakichś zaczepów, które MAJĄ puścić. Podnoszę, odginam we wszystkie strony - nic!
są tam zatrzaski właśnie w tym plastiku, który masz zdjąć oraz rynienka przy szybie która je trzyma.....
jeszcze raz podkreślam - wyciąga się PROSTOPADLE do szyby z siłą około 2-3 kG może ciut wyższą....Pink Floyd fan.
Komentarz
-
-
Dzisiaj wymieniłem filtr kabinowy z węglem aktywnym zgodnie z instrukcją klubową.
Moje uwagi;
Opłaca się zdjąć prawe piórko wycieraczki i przeciągnąć pozostałe ramie wycieraczki pod maskę. Ułatwia to znacznie dostęp do podszybia.
Faktycznie najgożej jest z tym plastikiem. Zdemontowałem go z pomocą osoby drugiej. Ja odciągałem osłonę do góry w okolicach zawiasu klapy, pomocnik pod koniec z drugiej strony i dopiero bokami odpuściło. Trzyma mocno bo jest to profil biegnący po łuku.
Zdjetą listwę nie potrzeba rozłaczać od układu spryskiwacza szyby. Wystarczy ją obrócić i położyć na grzbiecie.
Podczas wkładania filtra w ramkę należy pamiętać, aby zewnętrzna ostatnia jego "fala" po obu stronach znajdowała sią na zewnątrz bocznych plastików ramki. Zamyka się w ten sposób cały obwód dla "lewego powietrza".
Powodzenia :!:O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lukassohmm nie trzeba ściągać wycieraczki, wystarczy je wyłączyć ustawione w pionie na szybie, u mnie łatwiutko się ściągało.......
Zamieszczone przez flyski... a na filtrze z węglem powinnna być z boku strzałka wskazująca prawidłowy kierunek przepływu powietrzaO I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Wymiana filtra kabinowego
Czołem Koledzy,
Ciekawy jestem niezmiernie czy każdy, kto wymieniał filtr przeciwpyłkowy bez problemu zdjął tę cholerną plastikową osłonę.
Najchętniej bym ją rozp....
Przeczytałem wszystkie porady z naszego forum i mimo, iż stosowałem różne kombinacje musiałem...po prostu odgiąć osłonę maksymalnie do góry i zablokować kluczem.
Z pewnym trudem ale udało mi się wyjąć filtr, wyczyścić wszystko w środku, łącznie z odgrzybianiem i założyć nowy.
Efekt uboczny - lewa ręka cała podrapana o ten pier... plastik.
Ale udało się!Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
Komentarz
-
-
wymieniałem filtr kabinowy, szybko i bez problemów. Atrapę przykrywającą podszybie i ten filtr trzeba przy tej gumowej uszczelce na krawędzi atrapy leżącej na szybie podwarzyć i podnieść pionowo do góry (i tylko tak) względem powierzchni szyby i atrapa składająca się z dwóch części, dzielona w jej połowie wychodzi odsłaniając filtr. Zaczynamy podnosić od środka atrapy w kierunku prawego błotnika (tam gdzie jest ona dzielona) i sukcesywnie wychodzi z prowadnicy, która jest pod tą gumową uszczelką przylegającą do szyby. Po ściągnięciu atrapy wyjęcie starego filtra, odkurzenie całej wnęki, założenie nowego filtra i montaż atrapy w kolejności odwrotnej zaczynając ją wkładać od strony prawego błotnika w kierunku środka wnęki podszybia.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez salvado
małe sprostowanko: nie pionowo, lecz prostopadle.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Dzisiaj wymieniałem ten filtr i sprawa jest banalnie prosta :twisted: Zrobiłem to w 15 minut, w tym czasie jeszcze zdążyłem zapalić :twisted:
1.) Trzeba odkręcić te plastikowe zaczepy mocujące podszybie
2.) Ustawić wycieraczki pionowo do góry
3.) zdjąć gumowa uszczelkę, która się tam znajduje
4.) wyciągnąć podszybie zaczynając od rozłączenia go na środku uważając na wąż od spryskiwaczy i pociągnąć do siebie tak żeby wyszło z pod zawiasu klapy
5.) wyciągnąć ramkę z filtrem
6.) założyć nowy filtr i złożyć wszystko do kupy w kolejności odwrotnej :szeroki_usmiech
Cała sprawa jest banalnie prosta i wcale nie trzeba nic podważać, ani nie potrzeba pomocy drugiej osoby :huraByła OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
Komentarz
-
Komentarz