howard7, dzięki za dokładną odpowiedż
[O1] Szumi kółko pod paskiem klinowym...
Zwiń
X
-
[O1] Szumi kółko pod paskiem klinowym...
Witam Kolegów,
Być może znalazłby się podobny temat na forum choć wątpię a poza tym największy problemik w tym, że nie znam fachowej nazwy.
Parę dni temu zaczęło mi szumieć górne kółko na którym założony jest pasek klinowy. Tak mi się wydaje, że to właśnie to kółko.
To taki szum "łożyskowy" tzn. tak jakby nic nie obcierało a jakieś łożysko pracowało za głośno.
Kółko jest po lewej stronie silnika, patrząc od przodu, pod czarną listwą - w miejscu zaznaczonym na rysunku krzyżykiem.
Podjechałem z tym do mechanika. Oczywiście jak każdy albo większość stwierdził, że bez stetoskopu nie powie na 100% skąd ten szum. Ponieważ spotkaliśmy się "na mieście" zapytał czy mam WD40 albo coś "na plastiki". Miałem spray do elementów gumowych. Popatrzył, podotykał, posłuchał,....napsikał na pasek klinowy i powiedział, żeby się nie przejmować a przyjechać do niego do zakładu jak się pogorszy.
Chciałem jechać do ASO, bo wcześniej "zdiagnozowali", że koło pasowe alternatora jest do wymiany ale mechanik (ten spotkany "na mieście") na wszystko miał jedną odpowiedź, że jak będzie gorzej hałasować, to żeby do niego przyjechać.
Ja mechanik nie jestem. Kupiłem WD40, bo nie miałem. Napsikałem sporo na miejsce styku tego kółka z osią i NA RAZIE nie szumi.
Pytanie: czy dobrze zrobiłem? Czy lepiej z "kółkiem na pasku klinowym" nie żartować i wymienić?Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
-
-
To moze być łozysko alternatora mi szumiało i wymieniłem. Ale może też być wyrobiony ściągacz paska klinowego. na nim też jest rolka. ja też go wymieniłem. Ostatnio ja i Leafy oraz sigma mieliśmy taki obiaw i pomogło właśnie wymiana łozyska na alternatorze ok 80zl i ten napinacz paska ok 160zł. A jak długo jezdzisz na tym rozrządzie ?OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
octavia, twoja Octa ma już pewien przebieg i może padać łożysko alternatora dlatego nie warto czekać, lepiej naprawić. Sprawdź czy nie jest luźna kakrętka M16 mocująca koło pasowe do wirnika.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukas_igsprzęgło jednokierunkowe alternatoraOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Szumi kółko pod paskiem klinowym...
Koledzy sympatyczni,
A to łożysko alternatora to jest to samo, co koło pasowe czy sprzęgielko alternatora?
Jeśli tak to chyba nie będę wysłuchiwał żadnych domorosłych mechaniorów i wymienię je w ASO.
Przygotowany jestem na wydatek 200-300zł.
Choć powiem szczerze, że boję się jak cholera, że w ASO nasmarują mi to koło jakimś smarem i skasują jak za nowe.
Może ktoś poleci jakiś porządny zakładzik na terenie lubelskiego?Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
Komentarz
-
-
lec
octavia, tak jak juz rozmawialismy. Jesli to sprzegielko alternatora to wymieniaj bo tu nie ma zartow. Jak strzeli to CI pojdzie wszystko. Mnie caly czas jeszcze czeka wymiana calego komresowa klimy gdyz to niestety wszystko razem jest sprzegniete i tez mi lekko szumi calosc przez to
Komentarz
-
Zamieszczone przez lukas_igJeśli to sprzęgło jednokierunkowe to koszt samego sprzęgła 270zl
Kupić mozna same sprzęgło i wmienić je. To taka rolka na która obraca pasek wielorowkowy. Ta rolka na alternatorze rolka ma w sobie łozysko i jednokierunkowe sprzęgło :wink: dlatego mówią na to raz łożysko raz sprzęglo raz rolka alternatoraOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
lec
-
octavia, przejrzyj Panoramę Firm lub ksiażkę tel. w Lublinie na pewno są warsztaty elektromechaniki samochodowej
może tu http://www.jaker.lublin.pl/index.php...tpage&Itemid=1O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lecneck99, nie kazdy ma wtyki w VW :P
Zawsze można mnie poprosić bym coś załatwił :P
Zamieszczone przez octaviaDzięki, Koledzy,OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
No i temat zdiagnozowany poprawnie :twisted: :twisted:"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
Pionek znów gra.......
Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
www.dynosoft.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sigma_74neck99, ten kolega ma racje w 100%
Zamieszczone przez LucaNo i temat zdiagnozowany poprawnieOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Podsumowanie
Czołem Koledzy,
Nie wiem czy ktoś z was jeszcze to zauważył ale nasze samochodziki czasami potrafią miło zaskoczyć.
A może to kwestia złotych rączek dobrego mechanika.
Szumiało mi pod maską (tak, jak pisałem wcześniej) i sprawa zupełnie z innej beczki przy manewrowaniu na parkingu buczała mi dosyć głośno pompa wspomagania.
Nie wiem czy obydwie operacje, które zostały przeprowadzone miały tak samo duże znaczenie ale faktem jest, że po ich przeprowadzeniu
NIC NIE SZUMI i NIC NIE BUCZY!
AŻ SIĘ CHCE JEŹDZIĆ!!!
Co zrobiłem?
Po południu zmieniłem płyn we wspomaganiu na inny "wynalazek".
A następnego dnia mój zaufany mechanik wymienił...napinacz paska wieloklinowego.
Tyle.
Pozdrawiam wszystkich, którzy dopatrywali się znacznie poważniejszych problemów.Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
Komentarz
-
-
Odgzewam kotleta :wink:
Taki dziwny dzwiek spotkal i mnie Moge go okreslic jako "jarmolenie", terkotanie, grzechotanie wystęuje praktycznie tylko na zimnym silniku i dochodzi z okolic paska wielorowkowego i alternatora. Wystepuje praktycznie tylko gdy mam wlaczone swiatla i to mijania :roll: na postojowych i bez swiatel najczesciej jest spokoj. Czy stawiać na łozysko alternatora, napinacz paska czy jeszcze cos innego?
Z gory dzieki za odpowiedzi
PozdroowkaDostojnie do przodu by Dynosoft
Komentarz
-
-
sptom, zacznij od wyjecia alternatora i sprawdz łozysko jednokierunkowe,potem napinacz to samo było u mnie.Zacząłem od napinacza i niepotrzebnie bo po paru km to samo i dopiero wtedy odnaleziono mi ze przyczyna było właśnie to łozysko
I nawet mam ten sam silnik co ty-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
Sigma_74
koszt łozyska 160 zł
napinacz 180 zł
wuiem bo to tez przerabiałem ...
zacznij od łozyska na alternatorze.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Areksptom, zacznij od wyjecia alternatora i sprawdz łozysko jednokierunkowe,potem napinacz to samo było u mnie.Zacząłem od napinacza i niepotrzebnie bo po paru km to samo i dopiero wtedy odnaleziono mi ze przyczyna było właśnie to łozysko
I nawet mam ten sam silnik co ty
Wezme sie szybko za to. Tez stawiam na lozysko bo analogia wiekszego obciazenia (wlaczone swiatla) razej wskazuje na padajace lozysko.
Jeszcze raz dzieki wszystkim za pomyslyDostojnie do przodu by Dynosoft
Komentarz
-
Komentarz