Zamieszczone przez Lashlo
zaprawki w domowym zaciszu
Zwiń
X
-
zaprawki w domowym zaciszu
Tagi: Brak
-
-
zaprawki w domowym zaciszu
witajcie, mam octavkę z 2000r, rdza pojawiła się standardowo - na klapie. Po zimie wyskoczyla też na błotnikach z przodu (lewy i prawy), a to dlatego, że wcześniejszy właściciel jeździł bez chlapaczy (ja w sumie od kiedy ją mam też, czyli od jesieni). Tak więc postanowiłem że w majowy weekend ogarnę ją z grubsza, tak by rdza się nie rozprzestrzeniała. Zakupiłem już lakier zaprawkowy. Teraz reszta kwestii, jako że nie robiłem nigdy takich rzeczy a nie chcę jeździć do lakierników, bo wiem, że wycisną ze mnie jak sok z limonki. Do sedna - co potrzebuję aby usunąć rdzę, jakie papiery szpachlę itp. I tak abyście z grubsza napisali co i jak, byłbym baarrrrrrdzo wdzięczny, pozdroo :wink:
-
-
na początek to zainwestować w szczotkę drucianą na wiertarkę
do wyboru wiele średnic więc można dostosować do rodzaju pola rdzy
później papier ścierny to jak pójdziesz do firmy gdzie sprzedają lakier podpowiedzą oczywiście szpachla jakiś dobry odtłuszczać aby ładnie wszytko przylegało papier do oklejenia miejsca gdzie malujesz spray z lakierem albo dobranym na podstawie klapki wlewu paliwa lub podobny ciepły dzionek i malować
Komentarz
-
-
Tak czy inaczej musisz zdjąć przednie błotniki. Od środka zbiera się syf i to on powoduje spustoszenie. Gdy zdejmiesz, będziesz miał dobry dostęp aby zabezpieczyć to co najważniejsze, czyli "budę". Błotnik zawsze możesz wymienić, słupków czy fartucha sam nie wspawasz.
Jak będziesz oczyszczał błotnik, zrobi się częściowo przezroczysty. Jeżeli nie chcesz wymieniać, to czyść tak, aby zostało trochę blachy, abyś miał do czego przykleić matę szklaną. Na jakiś czas wystarczy.
A kolejność prac jest taka: oczyszczenie z korozji, odtłuszczenie, podkład reaktywny, podkład akrylowy, jeżeli jest potrzeba uzupełnienia braków blachy to mata szklana z żywicą, szpachel, obróbka szpachli, ale tak aby nie dotrzeć do podkładu reaktywnego, odtłuszczenie, podkład akrylowy, zmatowienie, lakier bazowy i z tego co widzę to chyba bezbarwny (chyba że to nie jest metalik).
Komentarz
-
-
miałem swój temat http://forum.octaviaclub.pl/nviewtop...588778#1588778 ale odesłali mnie tu http://forum.octaviaclub.pl/nviewtop...=lakier+czarny do też zamkniętego tematu...
wiec pisze tu, polecili mi to http://www.ceneo.pl/21108012 tylko nie moge znaleźć w necie nawet 1 sklepu gdzie to można kupić, wie ktos gdzie to mozna dostać?
Komentarz
-
-
Do likwidacji punktowych ognisk o średnicy plus minus kilka mm zbliżonej do monety 1-10 groszowej i mniejszych polecam użycie do czyszczenia szlifierki modelarskiej czy jak kto woli mini szlifierki (cena w zależności od portalu lub miejsca zakupu 60-100zł z zestawem akcesoriów). Zalety urządzenia to wysoka dokładność oczyszczenia (jak u stomatologa w ząbku) wszystkie wżery ładnie wybierzesz no i nie narobisz spustoszeń na zdrowym lakierze wokół ogniska korozji.
Szpachlujesz wtedy w zasadzie punktowo, szlifujesz też punktowo, dajesz podkład, lakierujesz polerujesz, dajesz klar, polerujesz i przy odrobinie dokładności całkiem przyjemnie taka robota na koniec wygląda.
Komentarz
-
Komentarz