zaprawki w domowym zaciszu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • etr
    Classic
    • 2018
    • 1

    zaprawki w domowym zaciszu

    Zamieszczone przez Lashlo
    Najrozsądniej będzie zalać Ravenol MTF-3 75W, spełnia VW G70, zastępuje wszystkie poprzednie specyfikacje.Taki wlałem, już ponad 10 tys temu i wsio ok, zmiana biegów płynniejsza.
    Ja też taki wlałem i wszystko był ok, ale ostatnio miałem tęgą trasę w upale i sporo po autostradzie, tak że wszystko rozgrzało się się na maxa. Zauważyłem coś dziwnego - mianowicie "na gorąco" biegi, które normalnie wchodzą gładko zaczęły wchodzić z wyraźnym oporem - jak wszystko ostygło znowu jest ok. Skrzynia ma 150 tys. na liczniku, olej wymieniony rok temu, stan właściwy. Czy może być tak, że 75W jest latem za rzadki ? może lepiej dać 75W80 GL-4 ? (Ravenol też taki ma no i Castrol też jest) bo na 75W90 zimą było trochę "opornie". Tym razem przy wymianie oleję normy VW, ważne żeby było GL-4.
  • etr
    Ambiente
    • 2014
    • 132

    #2
    zaprawki w domowym zaciszu

    witajcie, mam octavkę z 2000r, rdza pojawiła się standardowo - na klapie. Po zimie wyskoczyla też na błotnikach z przodu (lewy i prawy), a to dlatego, że wcześniejszy właściciel jeździł bez chlapaczy (ja w sumie od kiedy ją mam też, czyli od jesieni). Tak więc postanowiłem że w majowy weekend ogarnę ją z grubsza, tak by rdza się nie rozprzestrzeniała. Zakupiłem już lakier zaprawkowy. Teraz reszta kwestii, jako że nie robiłem nigdy takich rzeczy a nie chcę jeździć do lakierników, bo wiem, że wycisną ze mnie jak sok z limonki. Do sedna - co potrzebuję aby usunąć rdzę, jakie papiery szpachlę itp. I tak abyście z grubsza napisali co i jak, byłbym baarrrrrrdzo wdzięczny, pozdroo :wink:



    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      na początek to zainwestować w szczotkę drucianą na wiertarkę
      do wyboru wiele średnic więc można dostosować do rodzaju pola rdzy



      później papier ścierny to jak pójdziesz do firmy gdzie sprzedają lakier podpowiedzą oczywiście szpachla jakiś dobry odtłuszczać aby ładnie wszytko przylegało papier do oklejenia miejsca gdzie malujesz spray z lakierem albo dobranym na podstawie klapki wlewu paliwa lub podobny ciepły dzionek i malować

      Komentarz

      • utek
        Elegance
        • 2007
        • 867
        • Superb II combi (3T5)
        • APK 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Obawiam się, ze zarówno na błotnikach jak i klapie po zdarciu lakieru mozgą pokazać się dziury, bo wygląda że było to już wcześniej robione. Rdza sobie jest pod spodem i wypycha już szpachel.

        Komentarz

        • etr
          Ambiente
          • 2014
          • 132

          #5
          @utek, zasmuciłeś mnie trochę. Ale gdy zostawię to, to czas gra na moją niekorzyść, bo to się tylko powiększać będzie :/ a chcę to ogarnąć jakoś, bo lepiej późno niż wcale

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            rdza jak rdza ;lepiej teraz działać profilaktyka lepsza niż nic nie robić a dziur według mnie nie będzie

            Komentarz

            • utek
              Elegance
              • 2007
              • 867
              • Superb II combi (3T5)
              • APK 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Tak czy inaczej musisz zdjąć przednie błotniki. Od środka zbiera się syf i to on powoduje spustoszenie. Gdy zdejmiesz, będziesz miał dobry dostęp aby zabezpieczyć to co najważniejsze, czyli "budę". Błotnik zawsze możesz wymienić, słupków czy fartucha sam nie wspawasz.

              Jak będziesz oczyszczał błotnik, zrobi się częściowo przezroczysty. Jeżeli nie chcesz wymieniać, to czyść tak, aby zostało trochę blachy, abyś miał do czego przykleić matę szklaną. Na jakiś czas wystarczy.

              A kolejność prac jest taka: oczyszczenie z korozji, odtłuszczenie, podkład reaktywny, podkład akrylowy, jeżeli jest potrzeba uzupełnienia braków blachy to mata szklana z żywicą, szpachel, obróbka szpachli, ale tak aby nie dotrzeć do podkładu reaktywnego, odtłuszczenie, podkład akrylowy, zmatowienie, lakier bazowy i z tego co widzę to chyba bezbarwny (chyba że to nie jest metalik).

              Komentarz

              • etr
                Ambiente
                • 2014
                • 132

                #8
                ok najpierw zacznę od wyczyszczenia błotników.
                no to widzę, że niezła majówka mnie czeka, jak tak czytam to :shock: , ale jakoś tam dam radę, mam nadzieję

                Komentarz

                • PiotreQ
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 224
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  miałem swój temat http://forum.octaviaclub.pl/nviewtop...588778#1588778 ale odesłali mnie tu http://forum.octaviaclub.pl/nviewtop...=lakier+czarny do też zamkniętego tematu...
                  wiec pisze tu, polecili mi to http://www.ceneo.pl/21108012 tylko nie moge znaleźć w necie nawet 1 sklepu gdzie to można kupić, wie ktos gdzie to mozna dostać?

                  Komentarz

                  • mrfazi
                    • 2010
                    • 3103
                    • Superb III (3V3)
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    PiotreQ, ja kupiłem w ASO za 45zł dokładnie 1Z1Z




                    nie wystarczy chcieć :wink: , trzeba poszukać

                    Komentarz

                    • etr
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 132

                      #11
                      PiotreQ, a jak nie chcesz oryginalnego, to za 15-20zł można na allegro dostać lakier zaprawkowy który jest dobierany właśnie na podstawie kodu lakieru - korzystałem i jest ok

                      Komentarz

                      • PiotreQ
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 224
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Szukałem ale po nr lakieru nie wiedziałem że ktoś sobie zrobi aukcje lakier do Skody ....
                        Dzięki

                        Komentarz

                        • Bambek1
                          Elegance
                          • 2015
                          • 963
                          • Octavia I (1U2)
                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Do likwidacji punktowych ognisk o średnicy plus minus kilka mm zbliżonej do monety 1-10 groszowej i mniejszych polecam użycie do czyszczenia szlifierki modelarskiej czy jak kto woli mini szlifierki (cena w zależności od portalu lub miejsca zakupu 60-100zł z zestawem akcesoriów). Zalety urządzenia to wysoka dokładność oczyszczenia (jak u stomatologa w ząbku) wszystkie wżery ładnie wybierzesz no i nie narobisz spustoszeń na zdrowym lakierze wokół ogniska korozji.
                          Szpachlujesz wtedy w zasadzie punktowo, szlifujesz też punktowo, dajesz podkład, lakierujesz polerujesz, dajesz klar, polerujesz i przy odrobinie dokładności całkiem przyjemnie taka robota na koniec wygląda.
                          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                          Spalanie - Motostat.pl
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • PiotreQ
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 224
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            dobra kupiłem normalny lakier 50 ml plus bezbarwny plus app r stop

                            Komentarz

                            Pracuję...