RT, Wygluszysz przednie drzwi, to zaczniesz slyszec szum z tylnych Sam to przecwiczylem i bardziej mnie to denerwowalo niz szum ze wszystkich drzwi
Bouli Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
to znaczy jak silnik pracuje na biegu jałowym czyli na wolnych obrotach to masz stuki?
Moze to łożysko oporowe.
Daneczek nie siej dezinformacji :szeroki_usmiech Jakby się rozsypywało łożysko oporowe to wciśnięcie sprzęgła poowduje szuranie, piszczenie, jękli i inne dziwne odgłosy. Jak zdejmujesz nogę z pedału to jest cicho.
Młody jaki masz silnik? Czy oprócz stukania silnik chwilami wibruje i trzęsie się?
Jeśli masz Diesla albo 20VT to może umiera Ci koło dwumasowe.
Jeśli to benzyna 1,6 lub 2,0 i takie jaja się dzieją to może oznaczać początek końca skrzyni biegów (przeważnie w 1,6). Jak wciskasz sprzęgło to rozłączasz dopływ strumienia mocy na wałek sprzęgłowy skrzyni. Ja obstawiam albo łożyska tego wałka albo któreś z łożysk kół zębatych.
tzn mam 1.9 TDI ALH po odpaleniu delikatne drgania silnik dziwnie pracuje psez pare sekund i po chwilo ok.
a pozatym jak odpalam silnik to słysze takie kchhhh taki dzwięk dziwny po odpaleniu tylko.
i ciężko mi pali muszę potszymac pokrecic zeby zapalił i jak odpali to dymek poleci???
co to może wszysko znacyc
Najlepiej to je wyjąć i podłączyć do zasilania. Jak piknie świcą znaczy GUT. Jak kijowo to won i załozyć nowe. Tak najpewniej.
P.S. Jak ktoś wymienia wtryski to można sprawdzić świece przez dziurę po wtrysku - widać jak świecą. Radzę to zawsze zrobić przy okazji.
ehm.. witam jako nowy i od razu przyłączam sie do pytania.
u mnie zauwazylem chwilowe wibracje (delikatne) jak np. dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam jalowy bieg (bez znaczenia czy hamuje czy nie). Przewaznie jak juz dojade do swiatel to wibracje zanikaja...
swiece żarowe są stosunkowo tanie więc chyba je wymienie.
a ten bendiks co to jest bo jestem troche zielony to przez to mam taki dziwny dziwięk po odpaleniu???
Daneczek nie siej dezinformacji Jakby się rozsypywało łożysko oporowe to wciśnięcie sprzęgła poowduje szuranie, piszczenie, jękli i inne dziwne odgłosy.
Ja miałem wywalone i na luzie szumiało a jak wcisłem było spoko po wymianie jest ok. Ale to bez wizualnej i słuchowej obdukcji trudno coś powiedzieć.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
bendiks to takie sprzęgło kierunkowe na rozruszniku ( łapie tylko w jedną stronę) które zapobiega uszkodzeniu rozrusznika jak zaskoczy silnik
stukanie na wolnych obrotach może powodować jeszcze wybita poduszka pod skrzynią biegów lub wyrobiona tarcza sprzęgła raczej nie łóżysko oporowe, przecież na luzie łożysko oporowe nie pracuje, dopiero jak się naciśnie sprzęgło.
u mnie zauwazylem chwilowe wibracje (delikatne) jak np. dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam jalowy bieg (bez znaczenia czy hamuje czy nie). Przewaznie jak juz dojade do swiatel to wibracje zanikaja...
Też tak mam od czasu do czasu. Z tego co się zorientowałem, to jest to problem z nastawnikiem pompy wtryskowej. Potrzebne czyszczenie lub regulacja (tego nie jestem na 100% pewien). Najlepiej wybrać się do jakiegoś dobrego fachowca od pomp wtryskowych. Dobrym sposobem weryfikacji, czy to wina nastawnika jest odpięcie wiązki od czujnika prędkości umieszczonego w skrzyni biegów. Jeśli problem znika, to znaczy, że nastawnik.
Z tego co się zorientowałem, to jest to problem z nastawnikiem pompy wtryskowej. Potrzebne czyszczenie lub regulacja
ok. dzisiaj zmienili mi rozrzad - i mam nadzieje ze kat tez wyregulowali.
nie mialem jeszcze okazji potestowac, ale jak narazie to wydaje sie ok. przed zmiana rozrzadu mialem jeszcze taki symptom ze pedal gazu maksymalnie wduszony nie dawal pelnej mocy, musialem go lekko odpuscic zeby samochod lepiej szedl. teraz wydaje sie jakby ten problem zniknal ale czy na pewno to powiem za 2-3 dni jak wiecej pojezdze i zwroce uwage czy te drgania caly czas wystepuja.
Komentarz