Tarcze / klocki hamulcowe - wymiana

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Allen
    Classic
    • 2010
    • 24

    Tarcze / klocki hamulcowe - wymiana

    Georgg wiesz czy dam radę zajrzeć do niej bez jej całkowitego demontażu?
    Fabiaclub.pl
  • voltar
    L&K
    • 2009
    • 1107
    • Octavia II (1Z3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    #2
    Tarcze / klocki hamulcowe - wymiana

    Witam - mam kilka może trochę nietypowych pytań :

    1. Czy klocki hamulcowe w OII są takie same na przód i tył ?

    ( pytanie wynika z mojej oceny wzrokowej klocków. Klocki na tyle są znacznie cieńsze niż te na przodzie i nie wiem czy wynika to z większego zużycia na tyle czy też może one z definicji są cieńsze ? )

    2. Orientacyjny koszt wymiany kompletu klocków w serwisie ?

    3. Jeżeli tarcze hamulcowe nie spełniają norm odnośnie stanu ich powierzchni to czy można i opłaca się je przetoczyć ? Czy autoryzowane stacje robią takie naprawy czy raczej wymieniają na części nowe ? Jaki jest koszt nowych tarcz do Octavii w porównaniu do przetoczenia ?


    Tłem tych pytań jest moje niespełna 7 letnie auto o przebiegu tylko 73 tys. km
    Było ono przez ostatnie 2,5 roku użytkowane średnio 4 dni w miesiącu a pozostałą część miesiaca stało w garażu. Konsekwencją tego było rdzewienie tarcz i każdorazowe comiesięczne ich "docieranie" przez pierwsze kilometry poprzez silniejsze hamowanie.
    Nie jestem w stanie sam ocenić stanu tarcz ale domyślam się że taka eksploatacja spowodowała zarówno szybsze zużycie klocków które ścierały się bardziej na zardzewiałej tarczy jak i samej tarczy. Rok temu diagnosta na przeglądzie zwracał mi uwagę że tarcza ma wżery i jest zardzewiała od strony wewnętrznej. Jednak było to w pierwszym dniu jazy pio 3 tygodniach przerwy więc tem sam diagnosta sugerował że może się tarcze dotrą.
    Możecie poradzić coś w temacie ? Musze problem rozwiązać gdyż za miesiąc czeka mnie dłuższa trasa na drugi koniec Europy i z takimi hamulcami na pewnie nie pojadę w trasę.
    Chciałem jednak podejść rozsądnie do tematu bo serwis prawdopodobnie odpowie , oczywiście tarcze do wymiany.

    [ Dodano: Nie 17 Maj, 15 17:41 ]
    Przepraszam - temat przez pomyłkę umieściłem w złym dziale . Powinien być w Octavia II
    Czy może ktoś to przenieść ?


    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

    Komentarz

    • djtomi2
      Rider
      • 2010
      • 252
      • Octavia II (1Z3)
      • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Zdecydowanie klocki przednie i tylnie się różnią. Mają po prostu inny kształt, a jeżeli chidzi o grubość, to też tylnie zazwyczaj są cieńsze od przednich.
      W kwestii ceny, możesz zajrzeć na allegro i już będziesz miał jakieś rozeznanie.
      Pojeździj jeszcze jakiś tydzień lub dwa, niech się wszystko podociera i ustawi. Jak nie będziesz miał żadnego bicia przy hamowaniu i koła nie będą się zbytnio grzać, to ja bym nie ruszał.
      Z drugiej strony nie wiem czy to dobry pomysł jechać taki długi dystans autem, które z zasady cały czas stało. Może się okazać, że hamulce nie będą problemem, ale coś innego ci wyskoczy.
      Tak jak pisałem wcześniej, pojeździj troche, wsłuchaj się czy nie słychać jakiś podejrzanych dźwięków, no i jak uznasz, że jest ok to jedź.
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • andrzej1962
        L&K
        • 2010
        • 1306
        • Octavia III combi (5E5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        kolego zasugeruję rozmowę z forumowym DGW (mechanik) lub Lewian (sprzedawca-doradca) tarcz i klocków. To tak na szybko do głowy mi przyszło chociaż innych równie zaznajomionych na forum ci dostatek.

        Komentarz

        • voltar
          L&K
          • 2009
          • 1107
          • Octavia II (1Z3)
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          djtomi2 : Dzięki za radę ale trochę to niemożliwe .... od 2 lat i 5 miesięcy jazda tym autem polega na 3-4 dniach max. jazdy w każdym miesiącu. Czyli auto stoi 3 tygodnie i potem jeździ średnio 3 dni. Za każdym razem jest takie "docieranie" o którym mówisz ... więc zwykle nawet po 1 dniu problem mało efektywnych hamulców znika. Nie ma tam jakiegoś bicia jak przy zwichrowanych tarczach tylko po prostu ściera się rdza i auto przynajmniej teoretycznie zaczyna hamować tak jak powinno.
          Niemniej ostatnia jazda wzbudziła moje wątpliwości przy autostradowej jeździe czasem trzeba mocniej depnąć na hamulce i moje odczucia są takie że nie czuję by to auto hamowało jak należy. Nie mam takiej pewności i czasem musiałem depnąć że tak powiem bardziej nerwowo.
          Ciągle jednak nie wiem czy to kwestia :

          1. Zużytych klocków
          2. Stanu tarcz

          czy też 1 i 2 lub też niedotartych tarcz .... przez 2-3 dni możliwe że nie ma szans ich dotrzeć prawidłowo.


          Resztą stanu auta się nie przejmuję gdyż jest na bieżąco serwisowane i w dobrym stanie.

          [ Dodano: Pon 18 Maj, 15 20:54 ]
          andrzej1962 : Zgodnie z radą zwrócę się do forumowych kolegów z prośbą o poradę


          O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

          Komentarz

          • Pixon
            Rider
            • 2013
            • 541
            • Fabia (NJ3)

            #6
            Podejrzewam, że możesz wymienić same klocki, a tarcze powinny Ci się dotrzeć.

            P.S Jak będziesz sprzedawać to auto, odezwij się
            Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

            Komentarz

            • voltar
              L&K
              • 2009
              • 1107
              • Octavia II (1Z3)
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              Zamieszczone przez Pixon
              Podejrzewam, że możesz wymienić same klocki, a tarcze powinny Ci się dotrzeć.

              P.S Jak będziesz sprzedawać to auto, odezwij się

              Przyznam że nie mam w tym momencie racjonalnych powodów do wymiany szczególnie patrząc na to co mam i niewielki naprawdę stan zużycia ... ale i tak mnie korci ( Superb3 , Passat B8 , inne ...

              [ Dodano: Nie 07 Cze, 15 20:55 ]
              Jutro moja ślicznotka zawita do serwisu.
              Tymczasem pomęczyłem trochę obecne tarcze i klocki wykonując parę awaryjnych hamowań.
              Efektem tego było wykończenie którychś klocków - nie wiem czy przód czy tył ?
              W każdym razie podczas jednego hamowania wyskoczyła mi kontrolka hamowania plus sygnał dźwiękowy plus kontrolka ABS plus kontrolka ESP.
              Mam nadzieję że te dwie ostatnie to prawidłowy objaw przy braku efektywnego hamowania ...
              W każdym razie po następnym wyłączeniu silnika świeciła się już tylko kontrolka hamulców a i ona zgasła po następnym wyłączeniu.


              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

              Komentarz

              • Rosomak
                L&K
                • 2011
                • 1365
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Koledzy chcę u siebie w swojej O2T wyjąc klocki z tylnego prawego zacisku gdyż widzę że klocek robi za duży rant na tarczy... chcę zobaczyć czy wszystko jest OKi.
                Mam pytanko, czy po oczyszczeniu i składaniu z powrotem smarować smarem miedzianym czy taką oto pastą ATE :?:
                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3776
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Rosomak, Miedzianym nie smaruj. Szybko łapie brud i robi się maź. Lepiej cieńką warstwą takim http://www.petrostar.pl/chemia/smary...ae01fc50e22598
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • Rosomak
                    L&K
                    • 2011
                    • 1365
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    endryu, oki dzięki. Jutro podjadę do nich i zakupię ...
                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                    Komentarz

                    Pracuję...