Mam zamiar kupić Octavie II 1,6 MPi Ambiente. Nie wiem tylko czy silnik 1,6 nie bedzie zbyt słaby do tak duzego samochodu. Najchętniej kupiłbym jakiegoś TDI bo moc wieksza i ON tańsze niż PB ale do TDI trzeba sporo doplacić, ja mało jeżdze (ok 10 tys rocznie) wiec troche mi sie nie opłaca kupować TDI. A co Wy myślicie o 1,6 Mpi? Jest sens to brac? Pozdrawiam
ŚKODA 120 L z 1977 roku.
ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.
Mam zamiar kupić Octavie II 1,6 MPi Ambiente. Nie wiem tylko czy silnik 1,6 nie bedzie zbyt słaby do tak duzego samochodu. Najchętniej kupiłbym jakiegoś TDI bo moc wieksza i ON tańsze niż PB ale do TDI trzeba sporo doplacić, ja mało jeżdze (ok 10 tys rocznie) wiec troche mi sie nie opłaca kupować TDI. A co Wy myślicie o 1,6 Mpi? Jest sens to brac? Pozdrawiam
Wal na pw do kolegi : NeOradek on ma O2 1.6 Ambiente i z tego co czytam to nie narzeka na nią
Jak robisz 10kkm rocznie to raczej nie licz że Ci się szybko zwróci kasa za droższy silnik. :P
Śmiało można kupic benzyniaka.Sam taki mam , autko w 90 % jest eksploatowane w krakowskich korkach i uwież mi silnik świetnie sobie radzi z ponad tonowym autem.
A jak jesteś żeczywiście na kupnie nowego auta to na forum są osoby które wiele mogą .
Napisz do djczas-a ,on potrafi pomóc :lol: może wyedy wystarczy Ci na ropniaczka.
Na poczatku jezdzi sie 10 tys rocznie, a potem okazuje ze sie jezdzi sie juz 20 tys rocznie, a za jakis czas wyjdzie ze 30 - tak wiec trzeba tez patrzec w perspektywie tych kilku lat na ile kupuje sie to auto. Z LPG tez nie wiadomo, czy wiecznie ta cena bedzie taka super, biorac pod uwage ze powoli juz tylko u nas LPG jest takie tanie
Nie wiem tylko czy silnik 1,6 nie bedzie zbyt słaby do tak duzego samochodu
Auto bezobsługowe choć powerek mógłby być z 15-20 kucy większy ale wirusem nie da się poprawić jak w tdi. Cenowo to nawet przy zniżkach nadal różnica spora pozostanie między tdi a mpi.
Zamieszczone przez Ziomal
Wal na pw do kolegi : NeOradek on ma O2 1.6 Ambiente i z tego co czytam to nie narzeka na nią
Dokładnie tak.
Zamieszczone przez Maicroft
Na poczatku jezdzi sie 10 tys rocznie, a potem okazuje ze sie jezdzi sie juz 20 tys rocznie, a za jakis czas wyjdzie ze 30 - tak wiec trzeba tez patrzec w perspektywie tych kilku lat na ile kupuje sie to auto.
Z tym bywa różnie, bo jak masz pracę niedaleko lub śmigasz służbowym to i nie nakręcisz więcej km rocznie.
O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Mam O2 w wersji 1.6 MPI Ambiente i właściwie jedyne, co mi doskwiera to ciut mała moc. Tak, jak napisał Neoradek, przydałoby się ze 20 dodatkowych kucyków.
Ale ogólnie polecam.
Spróbuj z jazdą próbną. Nie wszystkie ASO mają do takiej jazdy właśnie taką wersję silnikową, ale mnie się w końcu udało takowe znaleźć (na Grochowskiej w Wawie)
Według mnie jest OK.
Rodzina (2+2+bagaże) może w miarę wygodnie jechać i to w długie trasy!
Prędkość 100-130 może nie powala na forum, ale dla mojej rodziny jest wystarczająca i BEZPIECZNA.
Spalanie też jest OK od 6,8 do 7,6 trasa.
Pozdrawiam
Skoda Felicia 1.4MPI, Ford Escort 1.6 16V ZETEC
VW Passat B4 kombi 1.8 B+G .... i teraz
Skoda OCTAVIA 1.6 75kW
Zgadzam się z przedmówcami, że jazda próbna powinna załatwić niepewność. Jeśli nie będzie się oczekiwać od Octavii z tym silnikiem sportowych osiągów do normalnego życia w zupełności wystarczy.
O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
TABEL
dolacze sie do twego postu
Ja smigam octa 01 z 1.6 aee 75km i powiem szczerze ze jeżeli chodzi o miejska jazde to samochód jest wystarczająco zwinny by smigac po pasach ale przy wyjedzie na trasie gdzie musisz wyprzedzać masse tirów jest to dokuczliwe. Spalanie 10l trasa((gaz)) przy normalnej jeździe (((dla mnie normalnej))) 11.5 miasto (na benzynie schodziło sie do 8.5l))
Mysle ze ta wersja 16v byla by o nieco lepsza 100km powinno wystarczyć. Przemysł i najlepiej pojeździj :P sobie ruznymi wersiami silnikow Wedlug mnie 2.0 8v jest nailepszy z benzyniakow. PZDR
Co do spalania tego silnika w 1.6 75KM w Octavii to watpie w realne 8.5l po miescie, moze to zalezy od miasta Kilka lat temu mielismy Felicje z tym silnikiem w miescie mniej niz 8l bylo ciezko, a Octavia jest ciezsza. W trasie przy predkosciach 110-130km/h palila 7l. Nie wiem nawet ile by to palilo zima, bo byla uzywana tylko w miesiacach letnich dokladnie czerwiec,lipiec,sierpien przejechala 13kkm i poszla dalej do ludzi I na tamto auto ten silnik byl wystarczajacy, co przy ciezszej Octavii nie moge powiedziec, mimo ze taka nie jezdzilem
ja mam 1.6 100 konny z tym ze w O1 musze pow ze dobre silniki ale nie dla tych ktorzy maja ciezka noge :szeroki_usmiech ( czyli ja ) jest zdecydowanie za slaby koszt dolozenia tych 20 koni jest spory i mija sie z celem . Co do spalania przy mojej jezdzie auto pali mi w miescie ok 11-12 l :evil: ( ale nie patrze na to trzeba to sie jezdzi ) ale auta moich kolegow ( 1 ma VW golfa V5 2300 a 2 opla Vectre 2,5 V6 ) przy nawet lekkiej wariacji ( jada mniej wiecej z ta sama pradkoscia co ja ) spalaja ok 11 l i nie mecza silnka a ja swoj piluje. Tak wiec jak lubisz przycisnac to nie polecam , a jezeli do spokojnej jazdy to jak najbardziej polecam
Ja mam octe 1 z silnikiem 1.6 aee i powiem szczerze myślałem, że bedzie gorzej ale jest nieżle i w mieście i na autostradzie ( fakt że w uk wyglada to trochę inaczej ) bez problemu 160km/h i jeszcze zapas więc nie ma co narzekać. Miałem już trochę aut i muszę pochwalić ten silnik fakt jest może trochę głośny ( może wina wyciszenia) ale jak na 1.6 radzi sobie dobrze i jest elastyczny.
W wątku, do którego link podał Pcet zadałem nieco podobne pytanie, choć chodziło mi bardziej o wersję liftback/kombi dla rodziny 2+1. Dziś byłem na umówionej wcześniej jeździe testowej O2 kombi z 1.9 TDI oraz O1 z 1.6 102KM MPI. Przy okazji przypasowałem niemały wózek dziecięcy do bagażnika O2 liftback. Żadnych problemów, zmieściły się stelaż i gondola obok siebie.
Teraz parę słów o moich odczuciach z jazdy. Samochody były obciążone 4 osobami dorosłymi + dzieciak (policzyłem, że w sumie ok. 320kg). Dizlem jechałem (jako kierowca) po raz pierwszy, trzeba się przyzwyczaić do mocniejszego wdepnięcia w gaz, żeby autko poszło do przodu (wejść w zakres turbo, jak powiedział dealer). Przy ruszaniu z miejsca, miałem wrażenie że samochód był mocno ociężały. Jak się rozkulał to szedł już fajnie. To co potrafi pokazuje przy szybszej jeździe, wyprzedzanie nie stanowi problemu - dobrze ciągnie do przodu. Generalnie rozumię teraz dlaczego dizel lepszy jest na trasy. No i to spalanie, średnie z jazdy nie chciało wyjść powyżej 7l/100km.
Benzynowy - jak wspomniałem w O1 liftback. Byłem pozytywnie zaskoczony elastycznością. Przy ruszaniu odniosłem wrażenie, że jest zdecydowanie bardziej elastyczny niż dizel. Fakt O2 waży 1325kg, a O1 1205 (liftback O2 z 1.6 102KM MPI waży 1255). Co do elastyczności podczas jazdy, nie miałem na co narzekać, ciągnął wyśmienicie jak na moje potrzeby. Jeśli tak samo chodzi w O2 to będzie OK. W sumie powinien, w końcu te 50kg róznicy w masie auta to nie tak znów dużo.
8.5l po Wawie Pruszkowie Grodzisku i okolicach Miasto 75/trasa25 Jest to realne ale zaznaczam kAPELUSZ I OKULARY NA GLOWIE i ciagla kontrola na kompie ile pali i kiedy zmieniac biegi. PZDR
Miasto miastu nie równe , ja aby przejechac w ciągu dnia przez cały Kraków potrzebuje nie raz i 50-60 minut.A na kompie pokazuje mi 12 a nawet 14 litrów.To jest odległośc 11 kilometrów.
Ale jak jadę np do Buska około 100 kilometrów z prędkością około 80-110 km/h to udało mi się na kompie uzyska 5,5 l.
A ha 3 dorosłe osoby,dziecko i pełny bagażnik.
Silniczek 1.6 100 koników.
O2 1.6 ma sens !!!na pewno !!! jak słyszę , że 1.6 pali 8.5 w mieście to pozistawiam to bez komentarza
powiem tak , przejechałem prawie 100kkm octą1 75 koni i uważam , że jest to bardzo udana stara konstrukcja jak na 75 koni auto bardzo łajnie jeżdzi, oczywiscie nie wolno porównać to do TDI czy do mocniejszych benzynek. Jak na tę moc i spalanie jeżdźi bardzo dobrze. Miałem okazję powozić O1 z silnikiem 100km oraz O2 100 koni i uważam, że jeśli ktoś nie oczekuje super wrażeń i nie ma ochoty lub możliwości wydać więcej kasy to spokojnie może kupić O2 z silnikiem 100 koni :!: i wiadomo , że dizle są lepsze , szybsze, mniej palą i można je rasować ale i tak kosztują ładne tysiaki więcej. :!: i taka jest prawda i tego nie można podważyć !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ps. i proszę nie rozpoczynać dyskucji nt. wyższości TDI bnad MPI i odwrotnie :diabelski_usmiech
ak słyszę , że 1.6 pali 8.5 w mieście to pozistawiam to bez komentarza
Dlaczego? Ja jeżdżę na krótkich dystansach (codziennie żona dojeżdża do pracy po 3 km w jedną stronę) + po mieście (fakt, że raczej w porach nie korkowych) i w pewnym okresie z kompa miałem spalanie 8.5, a po przeliczeniu ręcznym wychodziło 8.8/100. Z tym, że jazda raczej kapelusznikowa Ale skoro nigdzie mi się nie spieszyło...
Wszytko zależy od tego, co mamy na myśli pisząc "miasto". Zgodzę się, że biorąc pod uwagę korki, katalogowe niecałe 10l/100 jest łatwo osiągalne.
Komentarz