octavia o1 silnik 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • turb6
    Classic
    • 2020
    • 0
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    octavia o1 silnik 2.0

    Nie macałem go pod tym kątem. Ale na aucie było wszystko ok. Teraz sprzęgło jest jeszcze czulsze po prosu, to jedyna różnica.
  • turb6
    Classic
    • 2015
    • 12

    #2
    octavia o1 silnik 2.0

    witam was,
    mam pytania trzy odnośnie silnika 2.0 w pierwszej generacji octavi i czwarte ogolne

    1. czy w tym silniku występuje dwumas?
    2. jakie są typowe usterki/ bolączki tego silnika?
    3. czym różnią się modele tego silnika tzn. AEG, APK, AQY, AZH, AZJ ?
    4. o ile kg octavia htb jest lżejsza od combii?

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      a wiec tak
      1. nie ma dwumasy
      2. nie do zajechania czujnik temp, czasami cewka lub przepływka i to wszystko ogólnie tanio
      3. różni się osprzętem dla ekologów
      4. nie wiem ale różnicy nie ma a kombi to więcej do załadunku

      Komentarz

      • turb6
        Classic
        • 2015
        • 12

        #4
        a jest jakas lektura z ktorej mozna sie dowiedziec o konkretnych roznicach w tym silniku?

        Komentarz

        • rafalagistri
          Rider
          • 2014
          • 285
          • Octavia I (1U2)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Re: octavia o1 silnik 2.0

          2. jakie są typowe usterki/ bolączki tego silnika?

          ...dodał bym jeszcze,że lubią olej,ale ogólnie silnik o.k,dobrze toleruje podtlenek lpg,ładnie ciągnie z dołu :wink:
          Gdyby kobieta była czymś dobrym,to i Bóg by miał z jedną.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
          Moje Auto

          Komentarz

          • utek
            Elegance
            • 2007
            • 867
            • Superb II combi (3T5)
            • APK 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Typowe usterki to wypadanie zapłonu na wolnych obrotach, zużycie oleju (zależne od egzemplarza, ale generalnie większość wymaga kontroli)


            Różnice dla silników 2.0 to:

            1 sonda (na 100% APK) lub 2 sondy (pozostałe)

            pompa powietrza wtórnego (brak w APK)

            AZJ posiada zupełnie inną budowę kolektora ssącego + wszelkie ekologiczne pierdołki powyżej.


            Combi jest cięższa o 15kg (w przypadku wyposażenia standardowego)

            Komentarz

            • rafalagistri
              Rider
              • 2014
              • 285
              • Octavia I (1U2)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #7
              ...AZJ ma 2 sondy lambda,pompę powietrza wtórnego,ogólnie jest dużo "eko pierdół"...jest to ostatni wypust dwu litrowych silników(był stosowany w passacie,golfie i borze).
              Gdyby kobieta była czymś dobrym,to i Bóg by miał z jedną.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
              Moje Auto

              Komentarz

              • matrix_pl
                Elegance
                • 2010
                • 758

                #8
                turb6, ze standardowych usterek j/w
                standard to:

                - czujnik położenia wału

                u mnie jeszcze:
                - termostat

                przebieg 275 tyś

                oleju pomiędzy wymianami z 3 - 5 L ale się nie przejmuje
                Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                Komentarz

                • turb6
                  Classic
                  • 2015
                  • 12

                  #9
                  turb6, prawie caly olej ci zlopie ten motor od wymiany do wymiany?
                  robisz gigantyczne przebiegi czy co? pisza ze ten silnik lubi olej ale az tyle; a probowales zmienic rodzaj oleju na polsyntetyk albo minearal?

                  [ Dodano: Czw 18 Cze, 15 06:16 ]
                  mial ktos z was przyjemnosc jezdzic tdi i jest wstanie porownac z 2.0?
                  eksploatacja i wrazenia z jazdy...


                  pytam bo mam problem z wolnym czasem a wynalazlem 2.0 na autohandlu zeby sie przejechac ale wtedy auta nie ma

                  Komentarz

                  • soberowy
                    Drive
                    • 2014
                    • 65
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                    • AZV 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Jakbym miał zmienić swojego 1.9 TDi na benzyniaka to raczej byłby to 1.6 MPI lub 1.8 T.

                    Komentarz

                    • matrix_pl
                      Elegance
                      • 2010
                      • 758

                      #11
                      soberowy, 1,6 MPI nigdy te 10% więcej mocy to to akurat co sprawnie porusza samochód więc 2.0
                      Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                      Komentarz

                      • utek
                        Elegance
                        • 2007
                        • 867
                        • Superb II combi (3T5)
                        • APK 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez soberowy
                        Jakbym miał zmienić swojego 1.9 TDi na benzyniaka to raczej byłby to 1.6 MPI lub 1.8 T.
                        1.8T to rozumiem, ale 1.6?

                        Komentarz

                        • krzys38
                          Classic
                          • 2015
                          • 11
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Witam kolegow,ja osobiscie posiadam ten silnik w octavi a dokladnie AQY zagazowany i powiem ze nie moge nic zlego powiedziec jak do tej pory przebieg jakies 170 tysi fakt jest ze lubi olej jezdze na motulu polsynetyk i trzeba dolewac ale tak jak wspominali juz koledzy ten typ tak ma,co do awaryjnosci to wypadanie zaplonu to fakt ja wymienilem kable na tesla i swiece brisk i mam spokoj nic sie nie dzieje jezdzi pali itp.gazu stosukowo malo bierze przy normalnej jezdzie a na trasie bajka.co do ceny czesci smiesznie tanie i jak to sie mowi w miesnym sie dostanie :lol: .wiec jesli sie kolega zastanawia to brac bez namyslu zagazowac i jezdzic.mialem wczesniej ze 4 diesle i jakos mnie wyleczyly szczegolnie vectra c w wersji gts.

                          Komentarz

                          • turb6
                            Classic
                            • 2015
                            • 12

                            #14
                            moc 115km na kolana nie rzuca ale 90 tdi (AGR) tez jakos nie jest demonem predkosci
                            jednak zawsze 25km wiecej jest fajnie miec

                            nutki w 2.0 170 ale dostepne od 2400 obrotow i 8v czyli powinno brac fajnie od dolu, czy tak?
                            a i jeszcze, czy taki wynalazek jak EGR jest w silniku 2.0?

                            a jak to jest z elastycznoscia 2.0?
                            i tez jesli moglibyscie odsniesc sie w porownaniu do tdi

                            Komentarz

                            • soberowy
                              Drive
                              • 2014
                              • 65
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                              • AZV 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez utek
                              Zamieszczone przez soberowy
                              Jakbym miał zmienić swojego 1.9 TDi na benzyniaka to raczej byłby to 1.6 MPI lub 1.8 T.
                              1.8T to rozumiem, ale 1.6?
                              Prosta i niezawodna konstrukcja, mnie to przekonuje.
                              Jednym zależy na mocy a innym na taniej eksploatacji.

                              Komentarz

                              • utek
                                Elegance
                                • 2007
                                • 867
                                • Superb II combi (3T5)
                                • APK 2.0 MPI 115 KM

                                #16
                                Tyle ze 2.0 jest w sumie prostsze od 1.6, a i ostatecznie pewnie pali mniej.

                                Nie ma EGR w 2.0.

                                Chrakterystyka pracy jest podobna jak diesla. Ładnie ciągnie z dołu, jest bardzo elastyczny jak na benzynę. Sprawia wrażenie mocniejszego niż to wynika z papierów. Można jeździć sprawnie i dynamicznie bez przekraczania 2,5k obr. Spalanie 8l/100km LPG jest bezproblemowe. Można zejść nawet do 7,5.

                                Komentarz

                                • turb6
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 12

                                  #17
                                  no i chyba ostatnie pytanie odnosnie tego silnika

                                  czy procz sondy lambda jednej czy to dwoch i pompy powietrza wtornego sa jeszcze jakies inne eko wynalazki?

                                  Komentarz

                                  • utek
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 867
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                                    #18
                                    Oprócz wymienionych to jedynie pochłaniacz par paliwa, ale to wszystkie benzynowe auta mają

                                    Z udziwnień, to jedynie któryś z najnowszych (AZJ?) ma wałki wyrównoważające.

                                    Komentarz

                                    • dj1910
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 166

                                      #19
                                      Również polecam 2.0 AQY. Świetny dół, komfortowo się tym jeździ. Szwagier ma Borę 1,6 SR 102KM i zdecydowanie przyjemniej jeździ się moją Octą.

                                      Trochę chimeryczny jeśli chodzi o jakość paliwa - jak się zaleje lipny gaz to od razu check i parę kucy mniej. Ale od kiedy tankuje tylko i wyłącznie na Wróblenie to problem ustąpił.
                                      Olej też żre, ale oby tylko takie problemy mieć z motorem ))

                                      Spalanie również miodzik - jeżdzę tylko po mieśce i 10l z małym hakiem na 100 KM (jeżdżę dynamicznie, aczkolwiek rzadko przekraczam 3tyś obrotów - to wystarczy przy tym silniku do średnio-szybkiej jazdy).
                                      Przy LPG bak benzyny na pół roku. Wlałem do pełna w marcu, teraz mam niecałą połowę.

                                      Komentarz

                                      • turb6
                                        Classic
                                        • 2015
                                        • 12

                                        #20
                                        no wlasnie,
                                        powiedzcie jak to jest z gazem w tym silniku:
                                        -czuc jakas roznice w porownaniu do samej beznyny ?
                                        -jakie sa koszty eksploatacyjne?
                                        -czy macie jakies problemy na gazie?
                                        -czy wogle sie to kalkuluje ten silnik z gazem do miasta na krotkich odcinkach czyli kilka? kilometrow cy moe lepiej sama benzyna?
                                        -w owczesnych instalacjach juz sam sie motor przestawiana na gaz tak?
                                        -a musze miec cos w butli gazu czy jak nie ma to jedze na benzynie i tyle?
                                        -jakie koszty przegladu z gazem?

                                        nie mialem stycznosci z gazem w aucie dlatego pytania sa tak glupie i proste

                                        Komentarz

                                        • utek
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 867
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • APK 2.0 MPI 115 KM

                                          #21
                                          Przy dobrej i wyregulowanej instalacji nie jesteś w stanie wychwycić kiedy pracuje na LPG, a kiedy na Pb. Nawet nie odczujesz momentu kiedy się przełączy (chyba że usłyszysz elektrozawór na butli lub głośne wtryskiwacze LPG).

                                          Koszty eksploatacyjne są takie same jak na benzynie poza przeglądem droższym o 60zł i dwoma dodatkowymi filtrami. Tankujesz tylko zamiast 4,8zł po 1,8zł.

                                          Mamy problemy z gazem z powodu innych użytkowników, którzy najczęściej tankują za 20zł, ale z nas się śmieją. Od gazu niszczą się też silniki, ale to tylko tym co go nigdy nie mieli, ale szwagra kolegi daleki kolega kiedyś miał sąsiada, który słyszał od mechanika.

                                          Co do eksploatacji na krótkich odcinkach, to silnik jednak musi się trochę nagrzać. Zimą przy mrozach w przypadku mojej instalacji, przełącza się po ok. 1 km. Przy dodatnich temperaturach to jest dosłownie kilkanaście sekund, a przy upale, to praktycznie odpala na LPG.

                                          Motor przełącza się sam na LPG od dobrych 20 lat.

                                          Jak nie masz nic w butli, to instalacja sama przełącza się na benzynę.

                                          Komentarz

                                          • dj1910
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 166

                                            #22
                                            Nawet przy krótkich odcinkach warto LPG założyć. Tak jak kolega pisał powyżej, silnik nagrzewa się bardzo szybko więc na benzie się prawie nie jeździ (latem zwłaszcza).

                                            Nie słuchaj ziomeczków co mówią "gaz nie, bo nie". Mam takiego w pracy, bekę mam z takiego podejścia.

                                            Komentarz

                                            • turb6
                                              Classic
                                              • 2015
                                              • 12

                                              #23
                                              a tak z ciekawosci, te filtry przy gazie to wymieniacie sami czy to raczej nie wskazane?

                                              dzis bedzie 4-ty raz jak bylem ogladac octavie 2.0 na autohandlu( haslo dla autoandlu- testowac, nie kupować), chcialem zobaczyc w praktyce jak to chodzi

                                              tu macie adres do ogloszenia
                                              Trójmiejski serwis ogłoszeniowy - dodaj bezpłatne ogłoszenie lub ogłoszenie wyróżnione SMS. Kilkadziesiąt tysięcy ogłoszeń, ogłoszenia o pracy, nieruchomości, motoryzacyjne. Ogłoszenia Gdańsk, Gdynia, Sopot.


                                              to jest samochod widmo, ogloszenie jest auta nie ma, tzn. jak bylem w sobote to gosc powiedzial ze bedzie w poniedzialek
                                              pytanie pomocnicze powinno brzmiec: w ktory poniedzialek?

                                              nie mam czasu bo bym sie umowil i smignal do gdyni, tam gosciu ma tylko jedno auto na sprzedaz i nie komis

                                              Komentarz

                                              • utek
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 867
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • APK 2.0 MPI 115 KM

                                                #24
                                                Można wymienić samemu, filozofii nie ma żadnej, a filtry z przesyłką to ok 25zł.
                                                U gazownika zapłacisz coś koło 100zł, ale jest szansa, że podepnie pod komputer i sprawdzi ustawienia :wink:

                                                Komentarz

                                                • crazykoko
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 140

                                                  #25
                                                  Mój AQY przy pełnym obciążeniu na trasie 1200 km przy 3000-3200 obr. spalił 8 l gazu na 100 km. Przy 3500 spalanie już znacznie wzrastało. Niestety olej też łyka w olbrzymich ilościach


                                                  A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...