a jakby przejsc na polsyntetyk albo mineralny, ktos wa probowal w ten sposob zeby ograniczyc zuzycie oleju?
octavia o1 silnik 2.0
Zwiń
X
-
W moim przypadku najlepsze efekty przynosi jazda na Lotosie. Od wymiany zrobiłem 5kkm i dolałem 0,25l. Teraz jeżdżę na Lotosie 5w40, wcześniej jeździłem na Mobilu 5w50 ale zbyt dużo go konsumował, a jeszcze wcześniej na Lotosie 10W40 (1l + resztka z 4l bańki starczało na 15kkm).
Testuję równocześnie jedno rozwiązanie, ale o efektach napisze po 15kkm. Wynik może nie być jednak miarodajny, bo nie będzie wiadomo czy to kwestia modyfikacji, czy innego oleju.
Komentarz
-
-
Ja właśnie sobie przeliczyłem średnie zużycie oleju. Ponieważ na MOTOSTAT zapisuję sobie wszystkie wydatki na samochód, to sprawdziłem ile razy i ile oleju kupowałem. Od momentu zakupu auta na początku ubiegłego roku przejechałem 40.000 km i zużyłem łącznie 17l oleju. Czyli wychodzi niecałe 500 ml na 1000 km. W sumie wydawało mi się, że więcej łyka. Ale to pewnie dlatego, że zużycie oleju jest u mnie bardzo nieregularne. Czasem muszę dolewać ćwiartkę co 300-400 km, a czasem przejadę 2000 km bez dolewki.
Wcześniej jeździłem na Valvoline Maxlife 5W40, ale teraz leje GM 5W30, głównie dlatego, że cena jest rewelacyjna.
Komentarz
-
-
u mnie też nierównomiernie pije olej czasami więcej czasami mniej ... ale pomiędzy wymianami powyżej 4 l nie dolewam mobil półsyntetyk ...Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33
Komentarz
-
-
znalazlem w vw silnik 2.0 z 172Nm przy 3200obr/min
czy ktos z was jezdzil vw z tym silnikiem i moze sie odniesc do silnika w octavi 2.0 z 170Nm przy 2400obr/min?
roznica niewielka ale odczucia/ wrazenia kierowcy z jazdy wazniejsze
[ Dodano: Sob 27 Cze, 15 16:17 ]
i czy w octavi tez wystepuje ten 2.0 172Nm?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez turb6znalazlem w vw silnik 2.0 z 172Nm przy 3200obr/min
czy ktos z was jezdzil vw z tym silnikiem i moze sie odniesc do silnika w octavi 2.0 z 170Nm przy 2400obr/min?
roznica niewielka ale odczucia/ wrazenia kierowcy z jazdy wazniejsze
[ Dodano: Sob 27 Cze, 15 16:17 ]
i czy w octavi tez wystepuje ten 2.0 172Nm?
Komentarz
-
-
Ja posiadam octawke 2,0 azj od prawie 2 miesięcy. Przejechałem nią prawie 3 tys km. Nie zauważyłem by brała olej. Spalanie na poziomie 11 litrów pb w jeżdzie po mieście a potrafi i więcej. W trasie ok 7 litrów przy 110-120 km/h. Na dniach będe zakładał LPG. Narazie najdroższy wydatek jaki mnie czeka to wymiana przedniej szyby, która pękła.
Komentarz
-
-
...ja swoją mam od lipca 2014 i zrobiłem nią 13000 km,silnik ładnie ciągnie z dołu,oszczędność zależy od nogi kierującego,przed założeniem podtlenku lpg w mieście miałem 12l/100km,a po trasie 7l/100 km.Po założeniu instalacji(a byłem zagorzałym przeciwnikiem)jazda stała się bardzo ekonomiczna(najlepszy wynik to 420 km na 39 litrach gazu w trybie mieszanym).Po założeniu instalacji zalecam profesionalne wyregulowanie,bo w innym wypadku może skutkować to zaświeceniem się"check engine"jak to miało miejsce u mnie.Samochód z tym silnikiem jest dość dynamiczny,przy wyprzedzaniu też nie ma problemów a jak ktoś szuka sportowego auta niech pomyśli o 1.8T lub zmianie na Porsche.To,że te silniki lubią olej można znależć take informacje również na forum golfa,passata czy bory.Jeżeli auto jest serwisowane w odpowiedni sposób(oleje,filtry itd),a wszystkie naprawy są robione na czas to większych problemów być nie powinno,czyli"jak dbasz,tak masz".Pozdrawiam :wink:Gdyby kobieta była czymś dobrym,to i Bóg by miał z jedną.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Moje Auto
Komentarz
-
-
Jeżdżę ocią 2.0 AQY już 7 lat i ciągle tym samym Ogólnie przejechałem nią osobiście 190 kkm a obecny jej przebieg 407 kkm . Silnik dobrze się sprawuje jak piszą przedmówcy praktycznie bezobsługowy a jeżeli już coś się stanie to koszt naprawy smieszny. Przy przebiegu 379 kkm (w tym miał 290kkm na LPG) padła mi uszczelka pod głowicą remont kosztował 1500 zł i od tamtej pory zlikwidowałem LPG ponieważ uznałem że nie ma to sensu. Jeżdżę głownie trasy więc średnie spalanie wychodzi mi 6.7-7 l /100 km. Pb mam tańsze o połowę z za wschodniej granicy więc gaz w ogóle się nie opłaca :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Przyczyną brania oleju 2.0 115KM Octaviach są wadliwe fabrycznie pierścienie. Proste rozwiązania jeśli komuś chleje nadmierne ilości oliwy wrzucić pierścienie od Golfa III również 2.0 115KM i problem zniknie. Co do pierścieni, a właściwie kodu silnika Golfa mogę się dowiedzieć. Sprawdzone, ale nie u mnie nie mam potrzeby ingerencji w silnik, moja na 10tyś weźmie max 1L (AZJ) przy zamontowanym podtlenku LPG."Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
pieniądze.
Komentarz
-
-
Tez mam 2.0 z 2001 zgazowana, autko mam od stycznia i złego słowa nie powiem na nie trochę już przy nim wymieniłem ale to raczej dlatego ze chciałem niż musiałem
wypadał mi zapłon na 2 cylindrach wiec do wymiany poszły świece i kable. Auto bardzo szybko się nagrzewa, moment na pierwszych biegach tez ma nie najgorszy.
Mam pytanie do reszty, czy u was fotel kierowcy tez tak nisko można podnieść? 2 razy wajcha do góry i koniec, a fotel pasażera idzie do góry ze 3 razy więcej.
Komentarz
-
-
Almix, powinien działac jak fotel pasażera,przynajmniej u mnie tak jest.Gdyby kobieta była czymś dobrym,to i Bóg by miał z jedną.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Moje Auto
Komentarz
-
-
z tym podnoszeniem fotela to moze spawdzales czy material nie wszedl w mechanizm albo czy uklad mechaniczny masz caly
cos ci blokuje bo nie masz pelnego zakresu ruchu ani w dol ani w gore
najtaniej i najprosciej to latarka w dlon i podziwiaj co sie dzieje pod fotelem
albo
najtaniej ale troche trudniej to wymontuj fotel i podziwiaj co sie dzieje pod fotelem
Komentarz
-
-
Ja posiadam OI 2.0 AZJ od marca 2015r, zrobiłem do dziś mało... bardzo mało bo około 3000 km, wrażenia jak najbardziej pozytywne. Silnik dość elastyczny, ładnie ciągnie z dołu - AZJ czyli jak pisaliście "mnóstwo ekopierdół".
Założyłem LPG śmiga bez żadnej różnicy, spalanie przy delikatnej jeździe w cyklu mieszanym 8.4-9.5 l/100km samego LPG, w trasie przy prędkościach 100 - 150km/h o dziwo praktycznie wynik podobny wychodziło około 10.2 l/100km.
Max próba prędkości zegar pokazał nieco ponad 200km/h.
W rzeczywistości gdyby uwzględnić "śladowe zużycie benzyny na rozgrzewki" to nieco wyższe ale to już rozmienianie się na drobne. Silnik bardzo szybko się nagrzewa i wiosną przełączał się w zimne poranki po około 1-1.5 km na LPG, teraz praktycznie po wyjechaniu za bramę mam LPG po max 3-4 min pracy silnika.
Zużycie oleju (castrol edge 5W-40 full synt.) cóż napiszę tylko za przejechany przeze mnie przebieg czyli te 3000km to od max kreski spadło o około 2-3 mm, nie wiem ile to na objętość bo jeszcze nie dolewałem, ale widać że coś tam znika, gdyby to rozłożyć na 15000km to pewnie bagnet zniknie. Tak półżartem napiszę, że po nabyciu tego auta i zrobieniu tzw. "pakietu startowego" (olej, filtry, rozrząd, płyny) to pewnie więcej oleju wytarłem w szmatę, bo sprawdzałem go jak głupi po każdej jeździe...
Co około 400km zapala się check - zbyt uboga mieszanka i wypadanie zapłonu. Przede mną wymiana świec i kabli, a może i sonda :cry:
Z poważniejszych wad silnika ogólnie nic jeszcze nie padło także wszystko przede mną .
Dynamika porównywalna jak dla mnie z TDI, wiadomo nieco inaczej się to rozkłada.
Póki co pali, jeździ morda się cieszy.
Z ogólnych wad auta - zbyt głośne w trasie przy dużych prędkościach, pożądana skrzynia 6 biegowa, dlatego na długie trasy, które robię używam auta z 6 biegową skrzynią. Jeśli chodzi o koszty eksploataycjno-awaryjne to uważam że 2.0 benzyna wypada dużo korzystniej niż TDI.
Komentarz
-
-
Ja uważam tak samo, że spokojnie by dał radę. Nawet na tym forum próbowałem zdobyć trochę info na temat przerzucenia skrzyni 6 biegowej. Ale trochę problemem są dla mnie koszty całej operacji bo zakup skrzyni z półosiami i resztą osprzętu wychodzi około 1.5- 2 tyś plus robota, także podważa to sens przy tym wieku auta, chodź jeszcze się buda trzyma. Rozpuściłem wici po znajomych mechanikach jakby któryś trafił np. z rozbitego lub anglika to biorę i tak czekam może "się trafi" coś taniej to ogarnę temat, na chwilę obecną mam drugie auto w trasy także dopóki jest to nie muszę na siłę.
Komentarz
-
-
U mnie po założeniu LPG średnie spalanie wynosi 9-9,5 litra
Komentarz
-
Komentarz