co po przebiegu 150 000

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiu2107
    • 2024

    co po przebiegu 150 000

    Zamieszczone przez dawcio
    dobrze się będzie jeździć mam i wiem
    mam nadzieję, bo przecież są kupione od CIebie i sam mi je polecałeś. Oczywiście zdam "relację" za kilka deszczowych dni a potem "zamelduję" co i jak w zimie :wink:
  • krzysiu2107
    Classic
    • 2015
    • 9

    #2
    co po przebiegu 150 000

    Witam wszystkich jestem nowy i mam kilka pytań

    kupilem skode octavie 1.9 TDi AGR 2002r z przebiegiem 149000 (oryginalny , auto od rodziny servisowany do 90tys w skoda aso)

    -pytanie mam takie rozrzad byl wymieniany tylko raz od nowosci przy przebiegu 90tys w ASO-po jakim czasie powinienem wymienic

    -czy AGR faktycznie nie ma koła dwumasowego

    -mam do wymiany tarcze hamulcowe przod - jakie powinienem kupic rozmiar i marka

    -i najwazniejsze , auto mam zamiar dlugo potrzymac i pytanie brzmi jakie czynnosci servisowe powinienem lub na co mam zwrucic uwage albo przy tym przebiegu co moze pierwsze sie juz zepsuc , wiem ze poprzedni własciciel praktycznie mało co robil bo nic sie niedzialo. po jakim przebiegu koncza sie wtryski , turbo itp

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1085
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Opony, tarcze, klocki i inne materialy eksploatacyjne, to są sprawy oczywiste, robione na bieżąco.
      Po takim przebiegu warto naoliwić zawiasy drzwi, oraz nasmarować sworznie przednich wycieraczek. Aby nasmarować sworznie, trzeba wyjąć mechanizm i "wyciągnąć" te sworznie, nie da się nasmarować bez rozebrania. Przy okazji wymienić lub mieć już w zapasie uszczelki/nakładki gumowe tych sworzni.
      Warto rozebrać i wyczyścić przednie reflektory (nie wiem czy w tym modelu są rozbieralne), delikatnie, watką umyć lustra, ostrożnie aby nie porysować. Światła będą "nie te same". Dotyczy to i pozostałych lamp, tam można śmiało lac wodę do wnętrza i pokęcić za koniec włożoną szmatką.
      Warto popatrzeć z kanału na podwozie i zabezpieczyć zadrapania, uderzenia, szczególnie tam, gdzie podkłada sie podnośnik.
      Warto obejżeć układ wydechowy, oskrobać, pomalować rury ognioodporną farbą (może być w spreju), szczególnie wyczyścić i zabezpieczyć śruby i łączniki tych rur. Z pewnością będą już zardzewiałe.

      Komentarz

      • rafiki
        RS
        • 2012
        • 15975
        • Superb III (3V3)

        #4
        krzysiu2107, z 2002 r. to już na pewno ma dwumasę. Tylko na początku produkcji był sztywny zamach. Do któregoś nr silnika (nie pamiętam), ale na bank po FL już wszystkie miały. Ja sam mam AGR '02 i mam dwumasę. To co AGR wyróżnia z innych tdi w O1 to brak zmiennej geometrii turbo.
        Marian 2, reflektory teoretycznie są rozbieralne, ale to już są klejone plastikowe klosze więc może się okazać, że będzie problem ze sklejeniem lub szczelnością
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1085
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          A no tak, dlatego się zastrzegłem. Ja mam rok 2000 i reflektory są rozbieralne, a szkła w razie spotkania z kamieniem są wymienne. I jak tu nie głosić, że stare jest lepsze.

          Komentarz

          • b-bar01
            Elegance
            • 2007
            • 985
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez krzysiu2107
            wiem ze poprzedni własciciel praktycznie mało co robil bo nic sie niedzialo
            taaaaa jasne, na pewno się działo, tylko się nie robiło.
            po 150 tyś koniecznie sprawdzić i przy najmniejszych wątpliwościach robić/wymienić:
            - Amortyzatory wraz o odbojami i osłonami, po takim przebiegu powinny być wymienione co najmniej raz.
            - Wahacze przednie->silentbloki+sworzeń kulowy+końcówki drążka+łożysko piasty.
            - sprężyny, czy nie popękane.
            - Tarcze/klocki (od siebie mogę polecić Bosch-a)a także bębny i szczęki, tłoczki bo lubią stawać i linki ręcznego.
            - płyn hamulcowy wymienić z porządnym, kilkukrotnym odpowietrzeniem (np ATE Typ 200).
            - olej/filtr wymienić co 15tyś. lub co roku, , nie musi być jakiś super/extra, wystarczy Mobil1 5w50.
            - filtr paliwa, powietrza.
            - filtr kabinowy(jeśli jest), ja wymieniam 2x w roku bo to groszowa sprawa.
            tak jak wyżej koledzy pisali:
            - wydech, wieszaki i połączenia.
            - uszkodzenia podłogi i progów, szczotka druciana/wiertarka, zedrzeć okolice ubytków, zagruntować Brunoxem, na to kilka warstw Bitex/Bitgum.

            na koniec, ja zostaną środki i cierpliwość, zamów sobie pranie tapicerki.

            rozrząd robi się co ok. 90tyś, cały kpl. z pompą wody.
            wtryski, turbo - puki auto pali od dotyku i nie słychać turbiny nie grzeb.
            akumulator - jeśli starszy niż 5 lat przed zimą uzbieraj na nowy bo się możesz zdziwić.
            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1085
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              A najważniejsze, to nie panikować. Wszystkie te zabiegi co koledzy podali można zrobić kolejno pojedyńczo w stosownym dla siebie czasie. Ważne że samochód jeżdzi, a jego pieszczenie to tylko własne chęci i trochę czasu, który niestety trzeba poświęcić. Ale tak jest z każdym samochodem. Moim zdaniem Octavia jest takim samochodem który wymaga stosunkowo mało zabiegów do idealnego funkcjonowania.

              Komentarz

              • krzysiu2107
                Classic
                • 2015
                • 9

                #8
                Zamieszczone przez rafiki
                krzysiu2107, z 2002 r. to już na pewno ma dwumasę. Tylko na początku produkcji był sztywny zamach. Do któregoś nr silnika (nie pamiętam), ale na bank po FL już wszystkie miały. Ja sam mam AGR '02 i mam dwumasę. To co AGR wyróżnia z innych tdi w O1 to brak zmiennej geometrii turbo.
                Marian 2, reflektory teoretycznie są rozbieralne, ale to już są klejone plastikowe klosze więc może się okazać, że będzie problem ze sklejeniem lub szczelnością
                A szkoda bo liczylem na to ze jednak bedzie 1 mas ( planuje podniesc moc )

                [ Dodano: Czw 18 Cze, 15 17:12 ]
                Zamieszczone przez b-bar01
                Zamieszczone przez krzysiu2107
                wiem ze poprzedni własciciel praktycznie mało co robil bo nic sie niedzialo
                taaaaa jasne, na pewno się działo, tylko się nie robiło.
                po 150 tyś koniecznie sprawdzić i przy najmniejszych wątpliwościach robić/wymienić:
                - Amortyzatory wraz o odbojami i osłonami, po takim przebiegu powinny być wymienione co najmniej raz.
                - Wahacze przednie->silentbloki+sworzeń kulowy+końcówki drążka+łożysko piasty.
                - sprężyny, czy nie popękane.
                - Tarcze/klocki (od siebie mogę polecić Bosch-a)a także bębny i szczęki, tłoczki bo lubią stawać i linki ręcznego.
                - płyn hamulcowy wymienić z porządnym, kilkukrotnym odpowietrzeniem (np ATE Typ 200).
                - olej/filtr wymienić co 15tyś. lub co roku, , nie musi być jakiś super/extra, wystarczy Mobil1 5w50.
                - filtr paliwa, powietrza.
                - filtr kabinowy(jeśli jest), ja wymieniam 2x w roku bo to groszowa sprawa.
                tak jak wyżej koledzy pisali:
                - wydech, wieszaki i połączenia.
                - uszkodzenia podłogi i progów, szczotka druciana/wiertarka, zedrzeć okolice ubytków, zagruntować Brunoxem, na to kilka warstw Bitex/Bitgum.

                na koniec, ja zostaną środki i cierpliwość, zamów sobie pranie tapicerki.

                rozrząd robi się co ok. 90tyś, cały kpl. z pompą wody.
                wtryski, turbo - puki auto pali od dotyku i nie słychać turbiny nie grzeb.
                akumulator - jeśli starszy niż 5 lat przed zimą uzbieraj na nowy bo się możesz zdziwić.
                nad amortyzatorami bede musial powoli pomyslec ale jak narazie nie jest z nimi zle i naprawde nie byly wymieniane sa jeszcze oryginaly ale sprzezyny juz byly wymieniane i tylko dlatego ze 1 pekla ( słowa wujka)

                plyn hamulcowy to raczej bedzie trzeba wymienic faktycznie

                a zan konserwacja i czyszczenie progów musze pomyslec bo ma wgniotki

                dzieki za podpowiedzi musze teraz zabrac sie za robote i do sklepu po zakupy budrzet na jakis jest bo skodzina w dobrej dosyc cenie byla kupiona

                [ Dodano: Czw 18 Cze, 15 17:19 ]
                Zamieszczone przez b-bar01
                rozrząd robi się co ok. 90tyś, cały kpl. z pompą wody.
                faktycznie co 90? czyli nie musze sie narazie martwic o szybka wymiane. a jak to sie ma do lat znaczy co 90 lub co ile lat

                Komentarz

                • b-bar01
                  Elegance
                  • 2007
                  • 985
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez krzysiu2107
                  ale jak narazie nie jest z nimi zle i naprawde nie byly wymieniane sa jeszcze oryginaly
                  obawiam się że zamiast amortyzatorów masz już tylko atrapy, nawet jak na przeglądzie wypadają dobrze.
                  Też tak kiedyś myślałem, dotąd aż po przeglądzie pojechałem na warsztat( przebieg 100tyś.) i po zdjęciu w amortyzatorach wszystkie tłoki same wpadały pod własnym ciężarem.
                  *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                  Komentarz

                  • rafiki
                    RS
                    • 2012
                    • 15975
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    krzysiu2107, jak dobrze pamiętam to 90 tys. lub 5 lat
                    A co do sprzęgła to co to za problem? Wywalasz dwumas, ładujesz jednomasz G60 i hulaj dusza piekła nie ma z mocą :satan poszukaj na forum, wielu ludzi zmieniło na jednomas w O1
                    رافال
                    Spoty
                    Cause freedom is a lonely road

                    Komentarz

                    • soberowy
                      Drive
                      • 2014
                      • 65
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                      • AZV 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Na forum jest watek jednego z użytkowników gdzie znajdziesz wszystko co robił przy swoim aucie do przebiegu ok 300 000 km. Link :

                      Komentarz

                      • maniek79
                        Classic
                        • 2014
                        • 8

                        #12
                        podepne sie do tematu w sprawie rozrzadu co 90 tys lub 5 lat a mozna przeciagnac do 6 lat czy jest duze ryzyko jesli kilometry nie zostały osiagniete

                        Komentarz

                        • soberowy
                          Drive
                          • 2014
                          • 65
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                          • AZV 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Ja bym osobiście na takich częściach nie oszczędzał i nie przeciągał. U mnie po kupnie auta na szczęście został szybko zmieniony, ( poprzedni właściciel zmienił 6 lat wcześniej ) mechanik powiedział, że pasek był już mocno zużyty i mógł się w każdej chwili zerwać.

                          Komentarz

                          Pracuję...