Zamieszczone przez dawcio
co po przebiegu 150 000
Zwiń
X
-
co po przebiegu 150 000
Tagi: Brak
-
co po przebiegu 150 000
Witam wszystkich jestem nowy i mam kilka pytań
kupilem skode octavie 1.9 TDi AGR 2002r z przebiegiem 149000 (oryginalny , auto od rodziny servisowany do 90tys w skoda aso)
-pytanie mam takie rozrzad byl wymieniany tylko raz od nowosci przy przebiegu 90tys w ASO-po jakim czasie powinienem wymienic
-czy AGR faktycznie nie ma koła dwumasowego
-mam do wymiany tarcze hamulcowe przod - jakie powinienem kupic rozmiar i marka
-i najwazniejsze , auto mam zamiar dlugo potrzymac i pytanie brzmi jakie czynnosci servisowe powinienem lub na co mam zwrucic uwage albo przy tym przebiegu co moze pierwsze sie juz zepsuc , wiem ze poprzedni własciciel praktycznie mało co robil bo nic sie niedzialo. po jakim przebiegu koncza sie wtryski , turbo itp
-
-
Opony, tarcze, klocki i inne materialy eksploatacyjne, to są sprawy oczywiste, robione na bieżąco.
Po takim przebiegu warto naoliwić zawiasy drzwi, oraz nasmarować sworznie przednich wycieraczek. Aby nasmarować sworznie, trzeba wyjąć mechanizm i "wyciągnąć" te sworznie, nie da się nasmarować bez rozebrania. Przy okazji wymienić lub mieć już w zapasie uszczelki/nakładki gumowe tych sworzni.
Warto rozebrać i wyczyścić przednie reflektory (nie wiem czy w tym modelu są rozbieralne), delikatnie, watką umyć lustra, ostrożnie aby nie porysować. Światła będą "nie te same". Dotyczy to i pozostałych lamp, tam można śmiało lac wodę do wnętrza i pokęcić za koniec włożoną szmatką.
Warto popatrzeć z kanału na podwozie i zabezpieczyć zadrapania, uderzenia, szczególnie tam, gdzie podkłada sie podnośnik.
Warto obejżeć układ wydechowy, oskrobać, pomalować rury ognioodporną farbą (może być w spreju), szczególnie wyczyścić i zabezpieczyć śruby i łączniki tych rur. Z pewnością będą już zardzewiałe.
Komentarz
-
-
krzysiu2107, z 2002 r. to już na pewno ma dwumasę. Tylko na początku produkcji był sztywny zamach. Do któregoś nr silnika (nie pamiętam), ale na bank po FL już wszystkie miały. Ja sam mam AGR '02 i mam dwumasę. To co AGR wyróżnia z innych tdi w O1 to brak zmiennej geometrii turbo.
Marian 2, reflektory teoretycznie są rozbieralne, ale to już są klejone plastikowe klosze więc może się okazać, że będzie problem ze sklejeniem lub szczelnością
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiu2107wiem ze poprzedni własciciel praktycznie mało co robil bo nic sie niedzialo
po 150 tyś koniecznie sprawdzić i przy najmniejszych wątpliwościach robić/wymienić:
- Amortyzatory wraz o odbojami i osłonami, po takim przebiegu powinny być wymienione co najmniej raz.
- Wahacze przednie->silentbloki+sworzeń kulowy+końcówki drążka+łożysko piasty.
- sprężyny, czy nie popękane.
- Tarcze/klocki (od siebie mogę polecić Bosch-a)a także bębny i szczęki, tłoczki bo lubią stawać i linki ręcznego.
- płyn hamulcowy wymienić z porządnym, kilkukrotnym odpowietrzeniem (np ATE Typ 200).
- olej/filtr wymienić co 15tyś. lub co roku, , nie musi być jakiś super/extra, wystarczy Mobil1 5w50.
- filtr paliwa, powietrza.
- filtr kabinowy(jeśli jest), ja wymieniam 2x w roku bo to groszowa sprawa.
tak jak wyżej koledzy pisali:
- wydech, wieszaki i połączenia.
- uszkodzenia podłogi i progów, szczotka druciana/wiertarka, zedrzeć okolice ubytków, zagruntować Brunoxem, na to kilka warstw Bitex/Bitgum.
na koniec, ja zostaną środki i cierpliwość, zamów sobie pranie tapicerki.
rozrząd robi się co ok. 90tyś, cały kpl. z pompą wody.
wtryski, turbo - puki auto pali od dotyku i nie słychać turbiny nie grzeb.
akumulator - jeśli starszy niż 5 lat przed zimą uzbieraj na nowy bo się możesz zdziwić.
Komentarz
-
-
A najważniejsze, to nie panikować. Wszystkie te zabiegi co koledzy podali można zrobić kolejno pojedyńczo w stosownym dla siebie czasie. Ważne że samochód jeżdzi, a jego pieszczenie to tylko własne chęci i trochę czasu, który niestety trzeba poświęcić. Ale tak jest z każdym samochodem. Moim zdaniem Octavia jest takim samochodem który wymaga stosunkowo mało zabiegów do idealnego funkcjonowania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikikrzysiu2107, z 2002 r. to już na pewno ma dwumasę. Tylko na początku produkcji był sztywny zamach. Do któregoś nr silnika (nie pamiętam), ale na bank po FL już wszystkie miały. Ja sam mam AGR '02 i mam dwumasę. To co AGR wyróżnia z innych tdi w O1 to brak zmiennej geometrii turbo.
Marian 2, reflektory teoretycznie są rozbieralne, ale to już są klejone plastikowe klosze więc może się okazać, że będzie problem ze sklejeniem lub szczelnością
[ Dodano: Czw 18 Cze, 15 17:12 ]
Zamieszczone przez b-bar01Zamieszczone przez krzysiu2107wiem ze poprzedni własciciel praktycznie mało co robil bo nic sie niedzialo
po 150 tyś koniecznie sprawdzić i przy najmniejszych wątpliwościach robić/wymienić:
- Amortyzatory wraz o odbojami i osłonami, po takim przebiegu powinny być wymienione co najmniej raz.
- Wahacze przednie->silentbloki+sworzeń kulowy+końcówki drążka+łożysko piasty.
- sprężyny, czy nie popękane.
- Tarcze/klocki (od siebie mogę polecić Bosch-a)a także bębny i szczęki, tłoczki bo lubią stawać i linki ręcznego.
- płyn hamulcowy wymienić z porządnym, kilkukrotnym odpowietrzeniem (np ATE Typ 200).
- olej/filtr wymienić co 15tyś. lub co roku, , nie musi być jakiś super/extra, wystarczy Mobil1 5w50.
- filtr paliwa, powietrza.
- filtr kabinowy(jeśli jest), ja wymieniam 2x w roku bo to groszowa sprawa.
tak jak wyżej koledzy pisali:
- wydech, wieszaki i połączenia.
- uszkodzenia podłogi i progów, szczotka druciana/wiertarka, zedrzeć okolice ubytków, zagruntować Brunoxem, na to kilka warstw Bitex/Bitgum.
na koniec, ja zostaną środki i cierpliwość, zamów sobie pranie tapicerki.
rozrząd robi się co ok. 90tyś, cały kpl. z pompą wody.
wtryski, turbo - puki auto pali od dotyku i nie słychać turbiny nie grzeb.
akumulator - jeśli starszy niż 5 lat przed zimą uzbieraj na nowy bo się możesz zdziwić.
plyn hamulcowy to raczej bedzie trzeba wymienic faktycznie
a zan konserwacja i czyszczenie progów musze pomyslec bo ma wgniotki
dzieki za podpowiedzi musze teraz zabrac sie za robote i do sklepu po zakupy budrzet na jakis jest bo skodzina w dobrej dosyc cenie byla kupiona
[ Dodano: Czw 18 Cze, 15 17:19 ]
Zamieszczone przez b-bar01rozrząd robi się co ok. 90tyś, cały kpl. z pompą wody.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiu2107ale jak narazie nie jest z nimi zle i naprawde nie byly wymieniane sa jeszcze oryginaly
Też tak kiedyś myślałem, dotąd aż po przeglądzie pojechałem na warsztat( przebieg 100tyś.) i po zdjęciu w amortyzatorach wszystkie tłoki same wpadały pod własnym ciężarem.
Komentarz
-
Komentarz