Zamieszczone przez waldik68
szlifowanie tarcz hamulcowych - 3city
Zwiń
X
-
szlifowanie tarcz hamulcowych - 3city
Witam
Jako, że tarcze nie tak dawno znowu wymieniane biją jak cholera przy hamowaniu mam pytanie o warsztat, który w Gdyni (ewentualnie 3city) wykona mi taki właśnie sszlif tarcz. Czytałem, że są warsztaty robiące to nawet bez zdejmowania tarcz z autka.
A z innej beczki - orientujecie się co może byż przyczyną drgającej kierownicy - tylko przy przyśpieszaniu (no i hamowaniu)?
Kiedy przyśpieszam, a licznik przekroczy 120 km/h masaż dłoni gwarantowanybyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
-
-
Zamieszczone przez plebanA z innej beczki - orientujecie się co może byż przyczyną drgającej kierownicy - tylko przy przyśpieszaniu (no i hamowaniu)?
Kiedy przyśpieszam, a licznik przekroczy 120 km/h masaż dłoni gwarantowany
2. Wewnętrzne przguby półosi (głównie przy przyśpieszaniu)
3. Krzywe tarcze powodują bicie i niewyrónoważnie układu koło-tarcza-piasta.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Objaw był również na zimówkach
Zmieniłem opony wraz z felgami i objaw pozostał
Ten trop odpada
[ Dodano: Pią 11 Maj, 07 16:09 ]
ponawiam więc pytanie o szlifiernię, w końcu objaw dramatycznie nasila się przy hamowaniubyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
Krzywe tarcze
Tocznie na samochodzie przeważnie pomaga na krótki czas i po toczeniu wychodzi taka sobie powierzchnia.
Ostatnio zrobiłem coś innego i jak narazie jest nieźle - dałem do toczenia w Auto Szlifie w Warszawie na Dębińskiej a później po toczeniu jeszcze poszło szlifowanie płaszczyznowe. Już po toczeniu dokładnym bicie było rzędu chropowatości (poniżej 0,01 mm) a równoległość powierzchni zachowana też poniżej 0,01 mm) !!!
Naprawdę wiedzą tam jak toczyć tarcze - profesjonalne przygotowanie płaszczyzny przylegania, jedno bazowanie do wszystkich obróbek, wykonanie imitacji piasty i bardzo mocny docisk konikiem tarczy do tej "piasty" :!:Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Małe słowo odnośnie krzywiących się tarcz i toczenia.
Jak większości technicznego luda wiadomo w czasie studzenia odlewu i przemian fazowych w metalu powstają napręzenia. Można je likwidować naturalnie - przez sezonowanie odlewu parę miesięcy (kiedyś przy fabrykach leżały całe kosze surowych odlewów) lub technologicznie poprzez starzenie termiczne (podgrzanie np do 400-500*C i trzymanie w tej temperaturze ok 2-3 dni)
Można ale to kosztuje :|
Więc firmy po ostygnięciu odlewy od razu dają go do obróbki skrawaniem i szlifowania. Efekt taki, że kilka hamowań, napręzenia na skutek temperatury odpuszaczają i tarcza napier... po kierownicy :evil:
Dlatego czasem wskazane jest przetocznie prawie nowych a już bijących tarcz. W ok 50% przypadków pomaga to do końca jej żywota.
O skałdzie chemicznym odlewów to już nawet nie gadam - koszty dodatków stopowych na giełdach w ciągu ostanich paru lat podskoczyły kilkukrotnie. Dlatego nie dziwie się np. firmom z Niemiec, które skupują szyny stalowe i odlewy żeliwne sprzed 1938 r. Tak samo jak wysokogatunkową, austenityczną stal pancerną sprzed wojny i z lat 50. (podczas wojny to i Ruski oszczędzali na manganie i chromie).
Pleban jak masz koła min. 15" to zawal szkodnikowi układ 288 mm z przodu i problem zniknie. 256mm takie ja Ty masz z przodu to ja mam z tyłu :diabelski_usmiechBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
jaro4444, Moj zestawe 312mm chyba zaczal bic, a na 100% nie byl przegrzany, bo nie bylo gdzie. Lekkie bicie pojawia sie po lekkim nacisnieciu hamulca w przedziale 90-110km/h przy innych predkosciach, nie ma najmniejszego problemu Jest jeszcze opcja, ze przy tej predkosci rowki na tarczy wpadaja w rezonans z klockiem.
Komentarz
-
-
Nie musi być przegrzany wystarczy, że osiągnie chwilami 300-400*C i napręzenia się zmienią w materiale...
Poza tym bicie tarcz to przekleństwo tej rodziny zamochodów. Moje 312 mm też lekko biją tak jak u Ciebie. Idealnie założone, pomierzone, wszystkie prowadnice zacisków nowe, przesmarowane. I kurw.... biją :evil:
Olałem to i jeżdzę nadal a jak coś pod łóżkiem leży karton z nowymi EBC od Nexusa :diabelski_usmiechBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
Komentarz