szlifowanie tarcz hamulcowych - 3city

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zubit
    Classic
    • 2007
    • 24

    szlifowanie tarcz hamulcowych - 3city

    Zamieszczone przez waldik68
    Jeśli interesuje Was naprawa to bardzo chętnie naprawię tylko trzeba je przywieżć do Sosnowca, ewentualnie wysłać
    Jaki koszt ? i jaki czas trwania naprawy ?? Czy możliwa jest naprawa ""od ręki" ??
  • pleban
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 580

    #2
    szlifowanie tarcz hamulcowych - 3city

    Witam
    Jako, że tarcze nie tak dawno znowu wymieniane biją jak cholera przy hamowaniu mam pytanie o warsztat, który w Gdyni (ewentualnie 3city) wykona mi taki właśnie sszlif tarcz. Czytałem, że są warsztaty robiące to nawet bez zdejmowania tarcz z autka.

    A z innej beczki - orientujecie się co może byż przyczyną drgającej kierownicy - tylko przy przyśpieszaniu (no i hamowaniu)?
    Kiedy przyśpieszam, a licznik przekroczy 120 km/h masaż dłoni gwarantowany
    była O1 1,6 102 KM
    była O1 1,9 TDI 90 KM
    była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
    był Citroen Berlingo 1,6 HDI
    jest Ford Tourneo Courier

    Komentarz

    • look
      Drive
      • 2005
      • 73

      #3
      Proponuje wyważyć koła

      Komentarz

      • jaro4444
        Rider
        • 2006
        • 508

        #4
        Zamieszczone przez pleban
        A z innej beczki - orientujecie się co może byż przyczyną drgającej kierownicy - tylko przy przyśpieszaniu (no i hamowaniu)?
        Kiedy przyśpieszam, a licznik przekroczy 120 km/h masaż dłoni gwarantowany
        1.Koła krzywe, opony z uszkodzonym kordem lub do wyważenia
        2. Wewnętrzne przguby półosi (głównie przy przyśpieszaniu)
        3. Krzywe tarcze powodują bicie i niewyrónoważnie układu koło-tarcza-piasta.
        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

        Komentarz

        • pleban
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 580

          #5
          Objaw był również na zimówkach

          Zmieniłem opony wraz z felgami i objaw pozostał
          Ten trop odpada

          [ Dodano: Pią 11 Maj, 07 16:09 ]
          ponawiam więc pytanie o szlifiernię, w końcu objaw dramatycznie nasila się przy hamowaniu
          była O1 1,6 102 KM
          była O1 1,9 TDI 90 KM
          była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
          był Citroen Berlingo 1,6 HDI
          jest Ford Tourneo Courier

          Komentarz

          • jaro4444
            Rider
            • 2006
            • 508

            #6
            Krzywe tarcze

            Tocznie na samochodzie przeważnie pomaga na krótki czas i po toczeniu wychodzi taka sobie powierzchnia.
            Ostatnio zrobiłem coś innego i jak narazie jest nieźle - dałem do toczenia w Auto Szlifie w Warszawie na Dębińskiej a później po toczeniu jeszcze poszło szlifowanie płaszczyznowe. Już po toczeniu dokładnym bicie było rzędu chropowatości (poniżej 0,01 mm) a równoległość powierzchni zachowana też poniżej 0,01 mm) !!!
            Naprawdę wiedzą tam jak toczyć tarcze - profesjonalne przygotowanie płaszczyzny przylegania, jedno bazowanie do wszystkich obróbek, wykonanie imitacji piasty i bardzo mocny docisk konikiem tarczy do tej "piasty" :!:
            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

            Komentarz

            • nico21
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 2640
              • Volkswagen

              #7
              a wie może ktoś gdzie można fachowo przeszlifować/przetoczyć tarcze na śląsku ??
              DACAR.team

              Komentarz

              • pleban
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 580

                #8
                szkoda, ze to jednak kawałek ode mnie......
                była O1 1,6 102 KM
                była O1 1,9 TDI 90 KM
                była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                jest Ford Tourneo Courier

                Komentarz

                • koja86
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 3178

                  #9
                  nico21, podjedź do Lędzin zawiozę Cię do kumpla robi profi ale nie wiem czemu osobićie wolę wymienić tarcze
                  Takie zwykłe Ambiente

                  Komentarz

                  • jaro4444
                    Rider
                    • 2006
                    • 508

                    #10
                    Małe słowo odnośnie krzywiących się tarcz i toczenia.
                    Jak większości technicznego luda wiadomo w czasie studzenia odlewu i przemian fazowych w metalu powstają napręzenia. Można je likwidować naturalnie - przez sezonowanie odlewu parę miesięcy (kiedyś przy fabrykach leżały całe kosze surowych odlewów) lub technologicznie poprzez starzenie termiczne (podgrzanie np do 400-500*C i trzymanie w tej temperaturze ok 2-3 dni)
                    Można ale to kosztuje :|
                    Więc firmy po ostygnięciu odlewy od razu dają go do obróbki skrawaniem i szlifowania. Efekt taki, że kilka hamowań, napręzenia na skutek temperatury odpuszaczają i tarcza napier... po kierownicy :evil:
                    Dlatego czasem wskazane jest przetocznie prawie nowych a już bijących tarcz. W ok 50% przypadków pomaga to do końca jej żywota.
                    O skałdzie chemicznym odlewów to już nawet nie gadam - koszty dodatków stopowych na giełdach w ciągu ostanich paru lat podskoczyły kilkukrotnie. Dlatego nie dziwie się np. firmom z Niemiec, które skupują szyny stalowe i odlewy żeliwne sprzed 1938 r. Tak samo jak wysokogatunkową, austenityczną stal pancerną sprzed wojny i z lat 50. (podczas wojny to i Ruski oszczędzali na manganie i chromie).

                    Pleban jak masz koła min. 15" to zawal szkodnikowi układ 288 mm z przodu i problem zniknie. 256mm takie ja Ty masz z przodu to ja mam z tyłu :diabelski_usmiech
                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      jaro4444, Moj zestawe 312mm chyba zaczal bic, a na 100% nie byl przegrzany, bo nie bylo gdzie. Lekkie bicie pojawia sie po lekkim nacisnieciu hamulca w przedziale 90-110km/h przy innych predkosciach, nie ma najmniejszego problemu Jest jeszcze opcja, ze przy tej predkosci rowki na tarczy wpadaja w rezonans z klockiem.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • jaro4444
                        Rider
                        • 2006
                        • 508

                        #12
                        Nie musi być przegrzany wystarczy, że osiągnie chwilami 300-400*C i napręzenia się zmienią w materiale...

                        Poza tym bicie tarcz to przekleństwo tej rodziny zamochodów. Moje 312 mm też lekko biją tak jak u Ciebie. Idealnie założone, pomierzone, wszystkie prowadnice zacisków nowe, przesmarowane. I kurw.... biją :evil:
                        Olałem to i jeżdzę nadal a jak coś pod łóżkiem leży karton z nowymi EBC od Nexusa :diabelski_usmiech
                        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                        Komentarz

                        • nico21
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 2640
                          • Volkswagen

                          #13
                          Zamieszczone przez jaro4444
                          a jak coś pod łóżkiem leży karton z nowymi EBC od Nexusa :diabelski_usmiech
                          Te tez mozna pogiąć :P Cos o tym wiem :P
                          DACAR.team

                          Komentarz

                          Pracuję...