Panowie mamy ustalone miejsce - Mielec (dokładniej by się jeszcze przydało np. jakaś ulica, ale to już raczej na PW), dzień 16 września, a godzina?? Ja mogę być najwcześniej około 14...
Rozleciala sie rolka od napinacza alternatora...
Zwiń
X
-
Rozleciala sie rolka od napinacza alternatora...
A wiec do rzeczy
Przy przebiegu 90kkm, na przegladzie wraz z wymiana rozrzadu namowiono mnie abym wymienil takze napinacz alternatora, co tak tez dmuchajac na zimno uczynilem. Od jakiegos czasu dochodzilo z pod maski delikatne, sporadyczne zgrzytanie pochodzace z rolki napinacza alternatora, ale jak to zwykle bywa jak chcialem jechac reklamowac to juz byla cisza.
Tak przejechalem kolejne km, az do przegladu przy przebiegu 150kkm. Na przegladzie wspomialem o owym napinaczu (bylo wpisane to w zlecenie). Ale takze na moje nieszczescie wspomialem, ze ten napinacz jest jeszcze na gwarancji. Oczywiscie przy sprawdzaniu najpierw zapytalem sie mechanika co z tym napinaczem to stwierdzil ze do wymiany. Przekazalem to doradcy serwisowemu, ten szepna 2 slowa do mechanika i po chwili mechanik twerdzi, ze on to nic nie slyszy :lol: , doradca takze tak stwierdza ze jest cisza. :x (nie chcialem sie o to klucic widzac kombinowanie z ich strony, a takze to ze bedzie ciezko mi udowodnic, ze ja cos slysze a oni nie :P wiec odpuscilem temat z nadzieja ze zacznie moze to bardziej halasowac i pojawie sie ponownie z tym problemem).
Wczoraj zrobilem mala trase 150km i po powrocie zatrzymalem sie pod sklepem. Przy ponownym odpaleniu auta cos zgrzytnelo i przyhalasowalo. Zajrzalem pod maskie i halas dochodzi ponownie z rolki napinacza. Myslalem ze to chwilowy kryzys i ruszylem dalej do domu. Po przejechaniu jakis 200m cos mocno pierdyknelo i zapalila sie kontrolka ladowania(wiedzialem ze to albo rolka napinacza, albo pasek strzelil). Doturlalem sie jeszcze z 500m do domu i po zajrzeniu pod maskie okazalo sie ze lozysko w rolce napinacza sie rozpadlo calkowicie, a rolka wypadla i lezy sobie na plastikowej oslonie silnika :roll:
Jak dobrze rozumiem, na czesci zakupione i montowane w ASO przysluguje 2lata gwarancji(a takze 2lata rekojmi sprzedawcy?) i nie powinno byc wazne ile ten napinacz ma przebiegu przy reklamacji ?
W tej chwili napinacz ma 61kkm przebiegu i jakis 1 rok i 10 miesiecy, a wiec gw juz duzo nie zostalo.
Jutro bede dzwonil do ASO i chce sie dowiedziec jak postepowac, aby na mnie dupy nie wypieli. :wink:
Mam fakture zakupu, na moja nie korzysc, nie mam kopi zlecenia z ostatniego przegladu (tzn serwisu olejowego).
Czy w takim przypadku ASO powinno przyslac lawete, aby auto dojechalo do ASO?
Sam o wlasnych silach raczej nie dojade, bo mam 60km do ASO i musial bym jechac bez swiatel i prawdopodobnie moglby sie pasek dodatkowo przetrzec od resztek lozyska.
Czy reklamacje tego typu czesci moge zrobic takze w innym ASO ?(najblizesze mam 30km)
Ogolnie prosze o porade jak ta reklamacje zalatwic, aby doszla do skutku.
-
-
Zamieszczone przez SamiecJak dobrze rozumiem, na czesci zakupione i montowane w ASO przysluguje 2lata gwarancji(a takze 2lata rekojmi sprzedawcy?) i nie powinno byc wazne ile ten napinacz ma przebiegu przy reklamacji ?
W tej chwili napinacz ma 61kkm przebiegu i jakis 1 rok i 10 miesiecy, a wiec gw juz duzo nie zostalo.
Jutro bede dzwonil do ASO i chce sie dowiedziec jak postepowac, aby na mnie dupy nie wypieli. :wink:
Komentarz
-
-
A wiec rozmawialem z ASO i jest 2lata GW, zamontuja nowy napinacz, ale stary idzie do poznania i oni uznaja czy to bedzie wymiana z GW czy przysla mi rachunek :roll: Ogolnie gw w skodzie to jakies z dupy jest. :P
Dzsiaj mialem smignac do aso na takie GW, ale po ponownych ogledzinach przy dziennym swietle okazalo sie ze to rolka/spzreglo od alternatora sie urwalo, a nie od napinacza jak wczesniej sadzilem.
A wiec temat gw. juz mnie nie dotyczy.
Rolka/sprzegielko alternatora juz wymienione, oczywiscie wraz z nowym paskiem, bo resztki po rolce posiepaly stary.
Calkowity koszt po rabacie 405zl.
Komentarz
-
-
Samiec
Mam takie pytanie
Jak właczę silnik i póki jest zimny to słychać u mnie tam gdzie pasek alternatora takie cykliczne : chłyst, chłyst, chłyst. jak rozgrzeje się silnik to to ustaje. Zastanawiam się czy to pasek....
Może ktoś inny wie....
A ile może kosztować pasek i rolki po których on chodzi bo to nigdy nie wiadomo co w trawie piszczy - zakłądam , że to nie rozżąd :evil:
Pozdro
Komentarz
-
-
Ja dzis przy robieniu turbiny, mialem rozbierane pare plastikowych elemtow samochodu, wlacznie z dolotami itd.
Po tym jak zamontowane zostalo nowe turbo, kazano mi lekko pogazowac, ze sprawdzic jak tam "puchnie" i dmucha. Wszystko bylo ok, ale strasznie "rajdowy" odglos dochodzil z mojego diesla, baaaardzo glosny i bardzo irytujacy. Ktos ma pomysl co to ?
Halas dochodzil z rozrzadu/paska alternatora. Rozrzad wymienany 1000km temu, napinacz alternatora ... nie wiem czy wogole byl wymienany. Przejechane 143 kkm.
Do tego ... pada takze katalizator. EhhhhByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Re: Rozleciala sie rolka od napinacza alternatora...
Zamieszczone przez SamiecA wiec do rzeczy
2 dni temu byłem na przeglądzie przy 120kkm. Prewencyjnie zapytałem swojego mechanika o objawy zużytego napinacza paska wielorowkowego. Mechanik poinstruował mnie, że poza hałasem napinacz ukazuje charakterystyczne, mocne drgania podczas pracy silnika na biegu jałowym (objawy padającego łożyska).
Samiec miałeś coś takiego zanim nastąpiło trach?
[ Dodano: Czw 17 Maj, 07 22:59 ]
Zamieszczone przez qbx26zakłądam , że to nie rozżąd :evil:
Pozdro
Jaki masz przebieg?Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Drgania wyczuwane na kierownicy, ewentualnie w samochodzie? Bo ja mam cos takiego, ze jak stoje na jalowce na pasach, to troche wozem telepie.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroDrgania wyczuwane na kierownicy, ewentualnie w samochodzie? Bo ja mam cos takiego, ze jak stoje na jalowce na pasach, to troche wozem telepie.
Tak mnie poinstruowano
Podczas pracy na jałowym będzie zarzucać uszkodzonym napinaczem.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Mam zdjac plastik, czy wystarczy chwycic za ta jego plastikowa obudowe?
Jesli to nie bedzie napinacz paska wielorowkowego, to co moze byc przyczyna mojego rajdowego dzwieka, wydawanego przez mojego klekota? Bo naprawde wyje okrutnie
W srodku cisza, ale jak sie podniesie klape to katorga dla uszu powyzej 3krpm.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wroMam zdjac plastik, czy wystarczy chwycic za ta jego plastikowa obudowe?
Zamieszczone przez misiek^wroJesli to nie bedzie napinacz paska wielorowkowego, to co moze byc przyczyna mojego rajdowego dzwieka, wydawanego przez mojego klekota? Bo naprawde wyje okrutnie W srodku cisza, ale jak sie podniesie klape to katorga dla uszu powyzej 3krpm.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ===Tomy===Nie pomogę. Miałem podobne cyrki przy włączonej klimie latem ubiegłego roku. Wymiana gum trzymających chłodnicę pomogła (wybiły się 2 dolne amortyzatory chłodnicy i całość drgała w przedziale 2000-3000 RPM). Nie dam głowy, że to samo jest u Ciebie.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Re: Rozleciala sie rolka od napinacza alternatora...
Zamieszczone przez ===Tomy===
[ Dodano: Czw 17 Maj, 07 22:59 ]
Zamieszczone przez qbx26zakłądam , że to nie rozżąd :evil:
Pozdro
Jaki masz przebieg?
dziwne rzeczy wychodzą po porzednim właścicielu, a może serwisie gdzie on jeździł, baran jeden no....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez qbx26A ile może kosztować pasek i rolki po których on chodzi bo to nigdy nie wiadomo co w trawie piszczy
[ Dodano: Pią 18 Maj, 07 22:33 ]
Zamieszczone przez ===Tomy===Samiec miałeś coś takiego zanim nastąpiło trach?
Teraz przed samym padnieciem nic nie bylo slychac, po odpaleniu nagle zaczelo halasowac, a przy 40km/h rolki juz nie bylo :P
Lozysko w rolce bylo cale zardzewiale :roll:
Po wymianie auto jest wyraznie dynamiczniejsze, jak bym z 50kg wyjal z bagaznika
Te lozysko w rolce musialo dawac spore opory.
[ Dodano: Pią 18 Maj, 07 22:34 ]
Zamieszczone przez misiek^wroPo tym jak zamontowane zostalo nowe turbo...
...bylo ok, ale strasznie "rajdowy" odglos dochodzil z mojego diesla, baaaardzo glosny i bardzo irytujacy. Ktos ma pomysl co to ?
[ Dodano: Pią 18 Maj, 07 22:38 ]
Zamieszczone przez qbx26Jak właczę silnik i póki jest zimny to słychać u mnie tam gdzie pasek alternatora takie cykliczne : chłyst, chłyst, chłyst. jak rozgrzeje się silnik to to ustaje. Zastanawiam się czy to pasek....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SamiecCzyli przed montazem tego nie bylo ? Moze czegos nie dokrecili? :roll:
Cholera ich wie, wydaje mi sie ze wszystko bylo skrecone jak nalezy. Zmieniane bylo tylko turbulum, a przy pasku ani napinazczu paska wielorowkowego nic nie robili, a ten odglos definitywnie na 100 % pochodzi wlasnie stamtadByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
Komentarz