grzebałem i zdecydowanie mam zapieczone kierowniczki turbo - nawet sie zabardzo ruszyc nie chca ;/ -jest jakis sposob zeby je rozruszac?? jak wejde na kanał sciagne oslone silnika bede mial dobry obraz na całą turbinke ? pomożcie
Ja także miałem zapieczone i auto notorycznie powyżej 160 km/h łapało notlaufy. Ja rozruszałem z góry. Ręką jest spoko dostęp, za pierwszym razem można się naszukać ale pózniej odruchowo człowiek wie za co złapać. Dodam że do rozruszania posłużył mi tylko śrubokręt i wd40. Śrubokrętem można zrobić dzwignie o korpus i ruszać. Z tym wd40 to jednak nie polecam lepiej jest zakupić jakiś smar w sprayu odporny na wysokie temperatury (chyba ceramiczny). Tak z dziesięć sesji zrobiłem po 5 minut i teraz auto ciągnie do końca. Dodam że skuteczność tej metody zależy pewnie od stopnia zapieczenia. U mnie chodziły, dosyć ciężko ale zawsze więc nie wiem jak u Ciebie będzie.
witam.Podepnę sie pod ten temat.Moja Oktavia też straciła moc.Do 2000 obr straszny muł,później niby zaczyna sie zbierać ale jak dojdzie do 3000 tys to dalej sie zbiera jak stara słonica.Maksymalna prędkość ok 170-180 km/h.Byłem na diagnostyce (nie w ASO) i wyskoczyły dwa błędy:
Diagnoza sterownika Skoda Diesel EDC 15VM+2v Pamięć błędów
4C69 Elek.zawor przełączania rury dolot.
Przerwa/zwarcie do masy
462DRegulacja ciśnie.doładowania powyżej granicy regulacji.
Gościu stwierdził że to przepływka się "kończy".Z tego co wyczytałem to powodem tego może być przynajmniej kilka usterek:kierownice, N75(wymieniałem jakieś pół roku temu)...itd.Dodam że auto sprawdzał tylko w warsztacie na postoju.
Chciałbym jeszcze zasięgnąć waszej rady czy to aby na pewno przepływka.Ostatnio miałem trochę wydatków z autkiem - wymiana uszczelki pod glowicą koszt 1000zł i nie chciałbym niepotrzebnie wywalać kasy.
Może jest ktoś z Opola lub okolic kto ma vag i chciałby to sprawdzić w czasie jazdy?
Jeszcze pytanie do lukas_ig
Tym WD40 to w które miejsce psikałeś?
hej,
ja mam podobne objawy; wymieniłem N75 i potem już nie sprawdzałem na kompie, ale też jest tak, że czuć turbo ok 2000, ale bez rewelacji i ciągnie do 180km/h. Wydaje mi się też, że jak silnik jest ciepły, to już w ogóle turbo nie czuję.
Była:
ASV + chip
HP: coś z <124.6, 138.6> [KM] - zależnie od hamowni
Teraz: S2C fiolet amethyst
Z tym psykaniem to nie wiem czy do końca jest to potrzebne. Nie znam się zabardzo na tym ale oglądałem zdjęcia z sekcji takiej turbiny. Jeżeli coś się ma tam zapiekać to chyba tylko w środku kierownica sterująca łopatkami, więc z zewnątrz to takie psykanie żeby poprawić sobie samopoczucie. Głównie chodzi o rozruszanie tego mechanizmu a jak chcesz psyknąc to ja psykałem gdzie popadnie w okolicy gruszki, cięgna i wejscia tej dzwigni do turbiny.
to sie podlacze to watku - silnik 1.9 AHF - po wlaczeniu silnika do do jakis 2200 jest ok , potem juz nie ciagnie tak pieknie - kolo 3,5 jest pyk i mamy mula do kolejnego wlaczenia silnika
Turbina nie pompuje w zasadzie nic. N75 zmieniales na inny(rozumie ze byl sprawny), a sprawdzales czy gdzies nie leci powietrze w wezykach. Jak gruszka przy turbo, jest sprawna. Zawsze mozna mieszek odkrecic i sprawdzic czy on sam dziala bez problemow. Kierownice zapieczone tez moga dawac taki efekt. Zobacz jeszcze jak zdejmiesz przewod przy samym mieszku czy zasysa powietrze i czy jak go zatkasz to ciagnie, czy zaraz gdzies traci cisnienie.
za małe ciśnienie, a nie notlauf z przeładowania.
Brak sterowania kierownic turbiny. Albo zapieczone w pozycji spoczynkowej, albo coś nie tak ze sterowaniem podciśnieniem.
Podjedź do kogoś kumatego w temacie TDI to ustali przyczyne.
w temacie mieszka - u mnie jak nacisne na kierownice do mieszek cofa ja z powrotem do gory , u brata jak nacisne - brak oporu , trzeba recznie nim powrocic do gory - naautocentrum podpowiedzieli mi jeszcze ze mogly lopatki wirnika pojsc juz w wydech rowniez.
Dodatkowo duzo oleju w przewodach do IC
Krzych, rozumiem ze to ty jestes Ali z Katowic - do Ciebie brat moglby rowniez podjechac na diagnoze i rozwiazanie problemu????
dobra to brat juz do Krzycha dzwonil sprezarka zalatwiona - pewnie wymiana i auto odzyje miejmy nadzieje - a tak dodatkowo wkleje log z mojej - czy tak to pownno wygladac aby nie martwic sie zbytnio??
Sunday,24,June,2007,17:11:56
038 906 012 G ,,0000SG 3334,
witam.Podepnę sie pod ten temat.Moja Oktavia też straciła moc.Do 2000 obr straszny muł,później niby zaczyna sie zbierać ale jak dojdzie do 3000 tys to dalej sie zbiera jak stara słonica.Maksymalna prędkość ok 170-180 km/h.Byłem na diagnostyce (nie w ASO) i wyskoczyły dwa błędy:
Diagnoza sterownika Skoda Diesel EDC 15VM+2v Pamięć błędów
4C69 Elek.zawor przełączania rury dolot.
Przerwa/zwarcie do masy
462DRegulacja ciśnie.doładowania powyżej granicy regulacji.
Nikt niestety nie wypowiedział się na temat mojej usterki,ale problem jest już rozwiązany W moim przypadku była to jednak przepływka. Wczoraj wymieniłem na nową o numerze 0 281 002 757.Jest to już przepływka tego nowego typu (gdzieś na forum widziałem jej zdjęcie) W Interkarsie dostałem informację ze zastąpiła ona tą o numerze 0 280 217 121 (taką miałem wcześniej).Wcześniej kupiłem przepływkę na allegro i niestety d..pa.Ta z Interkarsu miała pląbę Bosha .Radzę więc wszystkim kupować takie rzeczy z pewnego zródła.
Auto nareszcie ożyło Płynny przyrost mocy w całym zakresie obrotów. Nareszcie można delektować się :P jazdą
Acha dzięki lukas_ig , za podpowiedz z tym psikaniem.U mnie kierownice chodzą lekko ale profilaktycznie tez popsikałem .Masz ode mnie "pomógł" ale tylko w pamięci bo z tej opcji może skorzystać tylko ten kto zakłada temat
Komentarz