Oktawia 1.9 TDI turbina moc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • geo022
    Drive
    • 2007
    • 53

    #76
    grzebałem i zdecydowanie mam zapieczone kierowniczki turbo - nawet sie zabardzo ruszyc nie chca ;/ -jest jakis sposob zeby je rozruszac?? jak wejde na kanał sciagne oslone silnika bede mial dobry obraz na całą turbinke ? pomożcie
    Elegance version

    Komentarz

    • lukas_ig
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2006
      • 230

      #77
      Ja także miałem zapieczone i auto notorycznie powyżej 160 km/h łapało notlaufy. Ja rozruszałem z góry. Ręką jest spoko dostęp, za pierwszym razem można się naszukać ale pózniej odruchowo człowiek wie za co złapać. Dodam że do rozruszania posłużył mi tylko śrubokręt i wd40. Śrubokrętem można zrobić dzwignie o korpus i ruszać. Z tym wd40 to jednak nie polecam lepiej jest zakupić jakiś smar w sprayu odporny na wysokie temperatury (chyba ceramiczny). Tak z dziesięć sesji zrobiłem po 5 minut i teraz auto ciągnie do końca. Dodam że skuteczność tej metody zależy pewnie od stopnia zapieczenia. U mnie chodziły, dosyć ciężko ale zawsze więc nie wiem jak u Ciebie będzie.
      PerfectService by

      Komentarz

      • morgam
        Classic
        • 2007
        • 22

        #78
        witam.Podepnę sie pod ten temat.Moja Oktavia też straciła moc.Do 2000 obr straszny muł,później niby zaczyna sie zbierać ale jak dojdzie do 3000 tys to dalej sie zbiera jak stara słonica.Maksymalna prędkość ok 170-180 km/h.Byłem na diagnostyce (nie w ASO) i wyskoczyły dwa błędy:
        Diagnoza sterownika Skoda Diesel EDC 15VM+2v Pamięć błędów
        4C69 Elek.zawor przełączania rury dolot.
        Przerwa/zwarcie do masy
        462DRegulacja ciśnie.doładowania powyżej granicy regulacji.

        Gościu stwierdził że to przepływka się "kończy".Z tego co wyczytałem to powodem tego może być przynajmniej kilka usterek:kierownice, N75(wymieniałem jakieś pół roku temu)...itd.Dodam że auto sprawdzał tylko w warsztacie na postoju.
        Chciałbym jeszcze zasięgnąć waszej rady czy to aby na pewno przepływka.Ostatnio miałem trochę wydatków z autkiem - wymiana uszczelki pod glowicą koszt 1000zł i nie chciałbym niepotrzebnie wywalać kasy.
        Może jest ktoś z Opola lub okolic kto ma vag i chciałby to sprawdzić w czasie jazdy?
        Jeszcze pytanie do lukas_ig
        Tym WD40 to w które miejsce psikałeś?
        Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r

        Komentarz

        • Rapist
          Drive
          S_OCP Member
          • 2007
          • 99

          #79
          hej,
          ja mam podobne objawy; wymieniłem N75 i potem już nie sprawdzałem na kompie, ale też jest tak, że czuć turbo ok 2000, ale bez rewelacji i ciągnie do 180km/h. Wydaje mi się też, że jak silnik jest ciepły, to już w ogóle turbo nie czuję.
          Była:
          ASV + chip
          HP: coś z <124.6, 138.6> [KM] - zależnie od hamowni
          Teraz: S2C fiolet amethyst

          Komentarz

          • lukas_ig
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 230

            #80
            Z tym psykaniem to nie wiem czy do końca jest to potrzebne. Nie znam się zabardzo na tym ale oglądałem zdjęcia z sekcji takiej turbiny. Jeżeli coś się ma tam zapiekać to chyba tylko w środku kierownica sterująca łopatkami, więc z zewnątrz to takie psykanie żeby poprawić sobie samopoczucie. Głównie chodzi o rozruszanie tego mechanizmu a jak chcesz psyknąc to ja psykałem gdzie popadnie w okolicy gruszki, cięgna i wejscia tej dzwigni do turbiny.
            PerfectService by

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #81
              geo022, wyczyść przy okazji dolot tam też będzie sporo syfu
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #82
                to sie podlacze to watku - silnik 1.9 AHF - po wlaczeniu silnika do do jakis 2200 jest ok , potem juz nie ciagnie tak pieknie - kolo 3,5 jest pyk i mamy mula do kolejnego wlaczenia silnika

                blad ktory wyskakuje - 17964 charge pressure control - negative deviation P1556-35-10

                taki log z bloku 011
                Saturday,24,july,2007,10:33:44
                038 906 012 G ,,0000SG 3314,

                ,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
                ,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,,,,
                ,TIME,rpm,1850-1950 mbar,1700-2080 mbar,45-95%,TIME,870-950 rpm,2.2-9.0 mg/H,1.45-2.0 V,80-110*C,TIME,,,,
                MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP,,,,
                ,0.02,1533,1132,1000,25.9,,,,,,,,,,
                ,0.38,1554,1040,1000,37.9,,,,,,,,,,
                ,0.85,1554,1040,1000,37.9,,,,,,,,,,
                ,1.35,1596,1785,989,29.9,,,,,,,,,,
                ,1.84,1659,1805,1000,24.7,,,,,,,,,,
                ,2.34,1722,1836,1010,24.7,,,,,,,,,,
                ,2.83,1785,1867,1020,24.7,,,,,,,,,,
                ,3.33,1869,1907,1030,25.9,,,,,,,,,,
                ,3.82,1932,1948,1030,25.1,,,,,,,,,,
                ,4.32,2016,1948,1040,24.7,,,,,,,,,,
                ,4.81,2079,1948,1051,25.1,,,,,,,,,,
                ,5.31,2163,1948,1061,25.1,,,,,,,,,,
                ,5.80,2226,1948,1071,24.7,,,,,,,,,,
                ,6.30,2310,1948,1081,24.7,,,,,,,,,,
                ,6.79,2373,1948,1081,24.7,,,,,,,,,,
                ,7.29,2457,1948,1081,24.7,,,,,,,,,,
                ,7.78,2520,1948,1091,24.7,,,,,,,,,,
                ,8.28,2604,1948,1091,24.7,,,,,,,,,,
                ,8.77,2667,1948,1091,24.7,,,,,,,,,,
                ,9.27,2751,1948,1091,24.7,,,,,,,,,,
                ,9.76,2793,1948,1091,24.7,,,,,,,,,,
                ,10.26,2877,1948,1091,24.7,,,,,,,,,,
                ,10.75,2940,1948,1102,24.7,,,,,,,,,,
                ,11.25,3003,1948,1102,92.4,,,,,,,,,,
                ,11.74,3045,1948,1071,92.4,,,,,,,,,,
                ,12.24,3087,1948,1061,92.4,,,,,,,,,,
                ,12.73,3129,1948,1061,92.4,,,,,,,,,,
                ,13.23,3150,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,13.72,3192,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,14.22,3234,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,14.71,3297,1948,1061,92.4,,,,,,,,,,
                ,15.21,3318,1948,1061,92.4,,,,,,,,,,
                ,15.70,3360,1948,1061,92.4,,,,,,,,,,
                ,16.20,3402,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,16.69,3423,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,17.19,3465,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,17.68,3486,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,18.18,3528,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,18.67,3549,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,19.17,3591,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,19.66,3612,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,20.16,3654,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,20.65,3675,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,
                ,21.14,3696,1948,1051,92.4,,,,,,,,,,

                podmiana N75 nic nie daje - czy to ze "doladownie" stoi w miejscu bedzie wina zapieczonych kierownic????

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #83
                  Turbina nie pompuje w zasadzie nic. N75 zmieniales na inny(rozumie ze byl sprawny), a sprawdzales czy gdzies nie leci powietrze w wezykach. Jak gruszka przy turbo, jest sprawna. Zawsze mozna mieszek odkrecic i sprawdzic czy on sam dziala bez problemow. Kierownice zapieczone tez moga dawac taki efekt. Zobacz jeszcze jak zdejmiesz przewod przy samym mieszku czy zasysa powietrze i czy jak go zatkasz to ciagnie, czy zaraz gdzies traci cisnienie.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Krzych
                    Rider
                    • 2005
                    • 671

                    #84
                    Zamieszczone przez marekzu
                    blad ktory wyskakuje - 17964 charge pressure control - negative deviation P1556-35-10
                    za małe ciśnienie, a nie notlauf z przeładowania.
                    Brak sterowania kierownic turbiny. Albo zapieczone w pozycji spoczynkowej, albo coś nie tak ze sterowaniem podciśnieniem.
                    Podjedź do kogoś kumatego w temacie TDI to ustali przyczyne.
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz

                    • koja86
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 3178

                      #85
                      marekzu, mieszek będzie na turbo zdupcony
                      Takie zwykłe Ambiente

                      Komentarz

                      • marekzu
                        L&K
                        • 2007
                        • 1412
                        • Superb II combi (3V5)

                        #86
                        w temacie mieszka - u mnie jak nacisne na kierownice do mieszek cofa ja z powrotem do gory , u brata jak nacisne - brak oporu , trzeba recznie nim powrocic do gory - naautocentrum podpowiedzieli mi jeszcze ze mogly lopatki wirnika pojsc juz w wydech rowniez.

                        Dodatkowo duzo oleju w przewodach do IC

                        Krzych, rozumiem ze to ty jestes Ali z Katowic - do Ciebie brat moglby rowniez podjechac na diagnoze i rozwiazanie problemu????

                        Czekam na odpowiedz

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #87
                          marekzu, Ali to Ali, Krzych, to Krzych - to sie dwie rozne osoby w dwoch roznych miejscach Katowic :idea:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • marekzu
                            L&K
                            • 2007
                            • 1412
                            • Superb II combi (3V5)

                            #88
                            a juz czaje Krzych za ikae , ali katowice - paniowki????

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #89
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #90
                                dobra to brat juz do Krzycha dzwonil sprezarka zalatwiona - pewnie wymiana i auto odzyje miejmy nadzieje - a tak dodatkowo wkleje log z mojej - czy tak to pownno wygladac aby nie martwic sie zbytnio??

                                Sunday,24,June,2007,17:11:56
                                038 906 012 G ,,0000SG 3334,

                                ,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
                                ,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.,,,,,,,,,,
                                ,TIME,rpm,1850-1950 mbar,1700-2080 mbar,45-95%,TIME,,,,,TIME,,,,
                                MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
                                ,0.02,1449,1112,1040,36.7,,,,,,,,,,
                                ,0.38,1470,1112,1030,36.7,,,,,,,,,,
                                ,0.84,1512,1754,1071,25.1,,,,,,,,,,
                                ,1.34,1596,1785,1183,24.7,,,,,,,,,,
                                ,1.83,1680,1816,1336,24.7,,,,,,,,,,
                                ,2.33,1785,1856,1520,36.7,,,,,,,,,,
                                ,2.82,1890,1928,1765,47.8,,,,,,,,,,
                                ,3.32,2016,1948,1989,58.6,,,,,,,,,,
                                ,3.81,2142,1948,2020,59.0,,,,,,,,,,
                                ,4.31,2268,1948,1918,57.4,,,,,,,,,,
                                ,4.80,2394,1948,1816,53.4,,,,,,,,,,
                                ,5.30,2499,1948,1795,51.4,,,,,,,,,,
                                ,5.79,2625,1948,1816,51.0,,,,,,,,,,
                                ,6.29,2730,1948,1867,51.8,,,,,,,,,,
                                ,6.78,2835,1948,1907,52.6,,,,,,,,,,
                                ,7.28,2961,1948,1958,53.8,,,,,,,,,,
                                ,7.77,3066,1948,1979,54.6,,,,,,,,,,
                                ,8.27,3171,1948,1999,57.4,,,,,,,,,,
                                ,8.76,3297,1948,1989,58.6,,,,,,,,,,
                                ,9.26,3402,1948,1918,57.0,,,,,,,,,,
                                ,9.75,3507,1948,1856,57.0,,,,,,,,,,
                                ,10.25,3591,1948,1877,56.6,,,,,,,,,,
                                ,10.74,3696,1948,1897,56.2,,,,,,,,,,
                                ,11.24,3801,1948,1918,56.2,,,,,,,,,,
                                ,11.73,3885,1948,1938,56.2,,,,,,,,,,
                                ,12.23,3969,1948,1938,56.6,,,,,,,,,,
                                ,12.72,4053,1938,1948,57.0,,,,,,,,,,

                                [ Dodano: Nie 08 Lip, 07 15:12 ]
                                autko od 4 dni juz u brata - jezdzi jak marzenie

                                Komentarz

                                • morgam
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 22

                                  #91
                                  Zamieszczone przez morgam
                                  witam.Podepnę sie pod ten temat.Moja Oktavia też straciła moc.Do 2000 obr straszny muł,później niby zaczyna sie zbierać ale jak dojdzie do 3000 tys to dalej sie zbiera jak stara słonica.Maksymalna prędkość ok 170-180 km/h.Byłem na diagnostyce (nie w ASO) i wyskoczyły dwa błędy:
                                  Diagnoza sterownika Skoda Diesel EDC 15VM+2v Pamięć błędów
                                  4C69 Elek.zawor przełączania rury dolot.
                                  Przerwa/zwarcie do masy
                                  462DRegulacja ciśnie.doładowania powyżej granicy regulacji.
                                  Nikt niestety nie wypowiedział się na temat mojej usterki,ale problem jest już rozwiązany W moim przypadku była to jednak przepływka. Wczoraj wymieniłem na nową o numerze 0 281 002 757.Jest to już przepływka tego nowego typu (gdzieś na forum widziałem jej zdjęcie) W Interkarsie dostałem informację ze zastąpiła ona tą o numerze 0 280 217 121 (taką miałem wcześniej).Wcześniej kupiłem przepływkę na allegro i niestety d..pa.Ta z Interkarsu miała pląbę Bosha .Radzę więc wszystkim kupować takie rzeczy z pewnego zródła.
                                  Auto nareszcie ożyło Płynny przyrost mocy w całym zakresie obrotów. Nareszcie można delektować się :P jazdą
                                  Acha dzięki lukas_ig , za podpowiedz z tym psikaniem.U mnie kierownice chodzą lekko ale profilaktycznie tez popsikałem .Masz ode mnie "pomógł" ale tylko w pamięci bo z tej opcji może skorzystać tylko ten kto zakłada temat
                                  Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r

                                  Komentarz

                                  Pracuję...