Witam
Co to moga byc za skrzypy w przednich kolach. Nasilaja sie przy wolnej jezdzie po kiepskiej jezdni. Na postoju przy kreceniu kierownica to samo tak jakby jakies gumy ?? Czy to cos powaznego i ewentualnie jaki koszt naprawy tego moze byc. Mam Octę 1.6 rok 1999. Dzieki
Witam
Co to moga byc za skrzypy w przednich kolach. Nasilaja sie przy wolnej jezdzie po kiepskiej jezdni. Na postoju przy kreceniu kierownica to samo tak jakby jakies gumy ?? Czy to cos powaznego i ewentualnie jaki koszt naprawy tego moze byc. Mam Octę 1.6 rok 1999. Dzieki
cena wymiany gum w ASO to ok 130-150 PLN
czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel
Prosty test. Na postoju z wcisnietym hamulcem, krecac raz w jedna raz w druga strone kierownica beda slyszalne stuki, jesli tak to raczej nie gumy, a lozyska pod mcpersonami przednich amortyzatorow.
Mam pytanie w związku z (tymi) gumami pod pałąkiem stabilizatora.
Są dwa typy: stare, oraz nowego typu z garbikiem na środku.
Czy można jakoś ustalić - zanim się dobiorę - które występują w moim autku ? :?
(1,9 TDI, AGR, 2000r.)
hsurim, rozumiem że garbik w tych nowych jest na zewnątrz gumy, i pewnie ma związek z tą metalową obejmą co go trzyma ( czyli garbik pasuje do przetłoczenie na obejmie) zerknij pod auto czy takowe masz .
PS z doświadczenia podpowiem co by sprawdzić średnicę stabilizatora bo są różne , ma to związek z mocą silnika czy jakoś tak
hubert78, dzięki za odpowiedź.
Miałem nadzieję, że da to się jakoś ustalić bez podejścia (nie mam takiej możliwości teraz).
Zatem będę musiał wziąć jedne i drugie z możliwością zwrotu nieużytych.
Ja mam nowe gumy i tez skrzypi. Dlaczego? Bo okazalo sie ze genialni mechanicy nieposmarowali ich grafitem i bedzie se dalej skrzypiec w suche dni bo jak jest morko to jest spokoj. Mozna psiknac olejem w spraju to na jakis czas ucichnie
Ja mam nowe gumy i tez skrzypi. Dlaczego? Bo okazalo sie ze genialni mechanicy nieposmarowali ich grafitem
Ale pomyśl: na ile czasu by wystarczyło działanie tego grafitu- tydzień, dwa ?
Zakłada to się na sucho, same gumy są z powłoką talku (białe niemalże).
Nikt nie powiedzial, że stabilizator ma się w gumach obracać. Zakłada się nowe z pewnym zaciskiem aby pracowały coś a'la silentblok.
Zamieszczone przez Misiekoctavia
Mozna psiknac olejem w spraju to na jakis czas ucichnie
Ale to nie jest rozwiązanie problemu. Traktować gumę olejem to taka metoda jak posmarować piszczące hamulce.
Kiedyś w ASO Sunny nie dopilnowałem i zamontowano mi takie gumy na smar łożyskowy. Po fakcie zrobiłem awanturę to wytarto ten smar co było widać. Nie miałem wtedy siły się awanturować dalej. Efekt : po ok. 10 kkm gumy były w połowie zużyte, fakt, że nie skrzypiały
warto kupic oryginalne gumy w aso za jakies 42 zł komplet.
sa z tym talkiem - ori wtedy nie skrzypią.
jak mialem rzemioslo za 20 zl to byly one czyste bez talku i skrzypialy.
roznica w cenie nie duza a w jakosci wielka.
jesli chodzi o ten garbik to wiem ze w golfie 4 wprzowadzili go od polowy roku 99. wiaze sie to takze z wymiana metalowej tulejki.
ja ma octe 97 i wymienile na nowy typ.
ponoc dluzej wytrzymuja.
cao do octy to nie wiemm kiedy nastapila zmiana w tych tulejach + guma.
ale przwdopodobnie wtedy kiedy w golfie 4.
RomanS, u mnie nowe gumy zaczely skrzypiec po ok. 2-3 tygodniach. Z tego co wiem to wlasnie sie je smaruje smarem grafitowym ale nigdy niewidzialem, jak je wymieniaja. No a co do talku to przeciez na chlopski rozum rowniez pod wplywem warunkow atmosferycznych sie zmyje i dupa. A psikanie olejem to fakt, niejest rozwiazaniem, sam niepraktykowalem tylko o tym slyszalem. Jak wymieniali mi poprzednio gumy to tez zaczely skrzypiec az wkoncu po jakims czasie przyestaly. Licze na to, ze z tymi bedzie tak samo :twisted: Juz sie zdazylem do tego przyzwyczaic to chyba zreszta taka dolegliwosc wiekszosci Octavii niestety.
Pozdro
nie wiem czy smar grafitowy jest dobry dla gumy.
widziałem w warsztacie jak takie elementy smarują taką "miedzią" w aerozolu, nie wiem jak to się nazywa.
pzdr.
RomanS, u mnie nowe gumy zaczely skrzypiec po ok. 2-3 tygodniach.
A miałeś oryginał Vw czy no name ?
Zamieszczone przez Misiekoctavia
Z tego co wiem to wlasnie sie je smaruje smarem grafitowym ale nigdy niewidzialem, jak je wymieniaja.
Wczesniej pisałes o graficie wiec mozna by np sproszkowanego uzyc. Smar grafitowy natomiast jest produktem ropopochodnym i jako taki dla gumy niezdrowym.
Mechanicy odwalają "klamizerę" bo klient wyjedzie ze smarem i nie wróci z awanturą w krótkim czasie. A że smar działa destrukcyjnie na gumę to co ich to obchodzi ?
A może nawet to dobrze, wrócisz do nich za rok i znowu zostawisz kase :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez Misiekoctavia
No a co do talku to przeciez na chlopski rozum rowniez pod wplywem warunkow atmosferycznych sie zmyje i dupa.
Racja, w zasadzie to talk tylko ułatwia montaż i ułozenie się gum w obejmach.
Ostatnie gumy kupiłem ori w ASO (ceny bandyckie, co zrobić) i wymieniłem sam, totalnie na sucho. Na razie cisza ale to dopiero 5 kkm.
Wiesz RomanS, chyba wlasnie no name i nastepnym razem chyba zainwestuje w ori skoro kosztuja 42zl. No chodzilo mi o smar Wiecie moze pisze tu cherezje i cos mi sie pomylilo z tym smarem grafitowym, a rzeczywiscie chodzi o inny czyli ten o ktorym piszeb-bar01, pogubilem sie :P Czasem czlowiek cos uslyszy i mu sie pojebie. Tyle, ze ja mam najblizsze aso ze 30km ode mnie a ci w motoryzacyjnych u mnie w miescie to maja jeszcze ciekawsze ceny niz w aso czasami :evil: A z mechanikami wiadomo jak jest. Zycie
chimek11, wiesz Kartuzy leza ok. 30km od 3miasta wiec mnie to wszystko jeden kij :twisted: bo wszystkie salony i serwisy sa w trojmiescie. Kiedys byl u nas salon Fiata ale zdaje sie nic z niego niezostalo bo sie nieutrzymal, no mozliwe, ze zostal jakis serwis ale glowy niedaje :diabelski_usmiech misiek^wro, wazeliny to ty w to niemieszaj :P :wink:
Komentarz