Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem tutaj nowy bo dopiero niedawno dowiedziałę się o tej stronce. Mam takie pytanko. CZasami nie wskazuje mi wskaźnik temperatury silnika. np: jade i mam wszystko ok a nagle temperatura spada i tak już zostaje. Nie podnosi się do góry. Może to być wina czujnika temperatury ? Proszę o pomoc.
ja bym bardziej obstawial na czujnik temp - mialem taka sama sytuacje w moim AGR,
no ale termostat tez moze byc - jedynie po najechaniu na kompa bedziesz mial 100% pewnosc ze to czujnik, rownie dobrze mozesz od razu czujnik wymienic, on kosztuje grosze, a jesli potrafisz trzymac klucz w reku to sam dasz sobie rade z jego wymiana - chociaz wygodniej jest zabrac sie za termostat
jesli masz padniety termostat to moze Ci sie zawieszac w pozycji otwartej, wtedy masz wlaczonycaly czas obieg - ja niedawno jezdzilem bez termostatu, bo mialem padnieta pompe wodna i musialem sobie jakos radzic, po zamontowaniu nowej pompy wodnej jezdzilem przez tydzien bez termostatu, wskaznik temp ruszal sie do gory jedynie jak stalem w korkach, podczas jazdy po autostradzie wskazowka nawet nie drgala - tak mozesz sobie przetestowac u siebie, jesli stoisz w korku, albo popilujesz silnik ( ale nagrzej go wczesniej ) a wskazowka dalej nic nie drgnie, albo z pozycji pionowej wroci do zerwa to masz pewnosc to czujnik temp wody zawodzi
musisz sobie przeliczyc co Ci taniej wyjdzie - zaryzykowac i od razu wymienic czujnik temp czy ruszyc do serwisu, zaplacic za najechanie na kompa itp...
Pozdrawiam no i... najpierw poczytac, a jak nie znajdziesz odpowiedzi to pytac albo odgrzebac stare posty wiem, tak latwiej i szybciej, ale jednak
wg mnie skoro jest OK tzn. 90 i nagle spada temp w dol tzn wskaznik opada do pozycji spoczynkowej - to albo cos nie tak w zegarach albo zasniedzila kostka na czujniku temperatury
Mam podobny problem, tyle tylko, że zdiagnozowany. Padł czujnik na deskę rozdzielczą. Wsazówka podnosi sie do 90 potem opada, a potem jak jej się chce. Delikatny psik WD 40 do kostki krótkotrwale rozwiąże problem.
Najprawdopodobniej czujnik temperatury, miałem kiedyś taki przypadek u siebie, po wymianie wszystko OK. Jeśli pada czujnik to poprostu wariuje i wskazuje byle co.
Zacznij od tego.
a gdzie w AGR ten czujnik siedzi....?? może uda mi się WD 40 psiknąć... mam identyczne objawy, najpierw wskazówka normalnie idzie do góry, a potem nagle na zero! Czasem jest kilka dni dobrze, a potem się powtarza.
Pytanie dodatkowe - czy nie można w ten sposób zakatować silnika (jeżeli jest tp. niedogrzany... ), Jak sprawdzić, czy mimo że wskazówka jest na zero, to czy silnik ma odpowiednia temperaturę?
Pozdrawiam i dziękuję za wsparcie!
DODANO:
WŁASNIE ZNALAZŁEM WSZYSTKO w poniższym linku, szkoda, że nie wcześniej, dzięki i przepraszam!!!!
miałem ten sam problem i cieszę się, że miałem, a nie mam. Podobnie jak u kolegi wskaźnik temperatury czasami wskazywał czasami nie, po czym spoczął na samym dole i się nie podniósł. Podpiąłem VAGA sprawdziłem wskaźniki - wszystko ok. Pierwsze co mi się nasunęło to czujnik temperatury - wymieniłem na nowy, i nic, tak samo, wskazówka cały czas na dole. Szukałem na forum, gdzieś wyczytałem, że to zimne luty, więc zdemontowałem zegary - okazało się, że ścieżka się upaliła. Polutowałem i jest OK. Ścieżka ta znajduje się w prawym górnym rogu, blisko gniazda (dochodzi do małej czarnej kostki).
robo, gdybyś miał walnięty czujnik temperatury to wyskoczyłby ci błąd tego czujnika jak podpiołeś vaga a takiego błędu nie było to po co go wymieniałeś?
ja mam ten problem do dzis podpialem pod Vag'a i niby wszystko ok ...
ale dziwne ze czasem wszystkie wskazowki mi sie wylaczaja tzn obrotomierz, predkosciomierz, wskaznik temp. i paliwa i po chwili sie same wlaczaja ... czasem nie wiem ile jade nie wiem czy to jakies zimne luty czy cos innego :/
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Mam podobny problem. Wskaźnik do momentu jak nie osiągnie 90* ( tj przez jakieś 5-6km) jakby lekko opadał i podnosił się- tj złapie 60* i spadnie do 50, potem jak zlapie 80 spadnie do około 60. Jak już silnik osiągnie temp 90* to problem nie występuje. Czujnik ? Jak myslicie?
Mam podobny problem. Wskaźnik do momentu jak nie osiągnie 90* ( tj przez jakieś 5-6km) jakby lekko opadał i podnosił się- tj złapie 60* i spadnie do 50, potem jak zlapie 80 spadnie do około 60. Jak już silnik osiągnie temp 90* to problem nie występuje. Czujnik ? Jak myslicie?
Czujnik
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
u mnie po wymianie czujnika temperatury na oryginał termostatu na walhera(dzis wymiana)wskaznik nadal pokazuje 50-60 st.czy jest jeszcze jakiś inny czujnik temperatury???w ogóle co jest przyczyną?dodam że auto grzeje całkiem nieźle i wentylatory się załączają.
Komentarz