Zmienny okres obsługowy QG1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marbet
    Drive
    • 2007
    • 72

    Zmienny okres obsługowy QG1

    Bond, gratki k

    Czyli jakby znajomi szukali tunera, to spokojnie Rogala polecac? 8)
    Jest Octa i Passek- nie ma to jak niemiecka technologia.
  • Labarucha
    Classic
    • 2006
    • 25

    #2
    Zmienny okres obsługowy QG1

    Witam Forumowiczów,
    Od jakiegoś czasu przekopuję forum w poszukiwaniu informacji na w/w temat , ale to co znalazłem mnie nie satysfakcjonuje. Czy ktoś z Was serwisuje szkodnika wg zmiennego okresu obsługowego QG1 ? Moja Octavia jest fabrycznie zaprogramowana w ten sposób i pomyślałem sobie że to może nie taki głupi pomysł i przechodzenie na QG2 nie ma sensu... Interesuje mnie czy ktos ma doświadczenia w tej materii i mógłby sie podzielić swoimi spostrzeżeniami. Jakiego oleju używa (póki co to znalazłem tylko Castrola, Shalla i Statoila które spełniaja normę VW 503 00 lub 504 00), jakie przebiegi robi sie między przeglądami? Serwis jest w tej kwestii sformatowany i zaleca od razu przejście na QG2 (nawet dziwią się żą moja 1.6 MPI jest ustawione na QG1 fabrycznie), ale serwis interesuje żeby ich jak najcześciej odwiedzać bo przecież z tego żyją... Być może serwiswoanie wg QG1 ma ekonomiczne uzasadnienie i nie wpływa negatywnie na trwałość silnika. Olej co prawda będzie droższy ale rzadsze wymiany to zrekompensują. Czekam na wasze opinie i doświadczenia (zwłaszcza zwolenników QG1 - jeśli tacy są tutaj )

    Pozdrawiam
    Labarucha

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Labarucha, Ile rocznie masz zamiar robic tym autem??

      Kazda Octavia przyjezdzajaca do salonu jest ustawiona na QG1, potem to zmieniaja.


      Roznica miedzy wymianami oleju co 15 a 30kkm to 100zl na korzysc tego drugiego, czyli to nawet nie jest pol baku paliwa
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Labarucha
        Classic
        • 2006
        • 25

        #4
        Od sierpnia 2006 kiedy odebrałem samochód do dziś zrobiłem ponad 14 tys km czyli w sumie niewiele. To nie chodzi nawet o koszty, ale pomyśałem że po coś producent w ten sposób programuje samochód. Może jednak lepiej jest serwisowac wg zmiennego okesu ? Przeciez producent nie powinien sobie robic kuku zalecając fabrycznie QG1 ...chyba ....
        Jakos tak mam że lubie cos robić inaczej .... :lol:

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Labarucha, To rozwiewam Twoj problem. Rocznie robisz okolo 15kkm. Przeglad wykonuje sie co 15 lub 30kkm w zaleznosci od ustawienia i samopoczucia wlasciciela lub raz do roku Miescisz sie w w grupie ~15kkm + raz na rok

          A zmienny okres serwisowy, to wiem wlacza sie raz po 18kkm a raz przy 28kkm. Tak wiec roznie to z nim jest.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            w wolnossaku 1,6 MPI jeździłbym na tym zmiennym i sie niczym nie przejmował.
            co innego doładowany motor, ale tutaj zero stresu.

            [ Dodano: Czw 24 Maj, 07 22:37 ]
            Zamieszczone przez Maicroft
            Labarucha, To rozwiewam Twoj problem. Rocznie robisz okolo 15kkm. Przeglad wykonuje sie co 15 lub 30kkm w zaleznosci od ustawienia i samopoczucia wlasciciela lub raz do roku Miescisz sie w w grupie ~15kkm + raz na rok

            A zmienny okres serwisowy, to wiem wlacza sie raz po 18kkm a raz przy 28kkm. Tak wiec roznie to z nim jest.
            chyba cos nie tak - w ciągu roku kolega zrobi jakies 18-19kkm, czyli ponad te 15, a po gwarancji będzie jeździł wg. wskazań, równie dobrze może się okazać, że częściej niż co 15, ale wątpię.

            [ Dodano: Czw 24 Maj, 07 22:39 ]
            czy przeglądy gwarancyjne przy "zmiennym" też są co 15 lub co rok :?: :!:
            jeśli tak to kompletnie bez sensu :roll:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Nasz sprytny komputer jest ustawiony na zmienny i podaje ilosc kkm do przegladu i okres w dniach. Po przegladzie podawal cos okolo 650dni do przegladu.

              Ale jest jeszcze cos takiego jak zywotnosc oleju, ktory w silniku okresla sie wlasnie na okolo 1 rok.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Labarucha
                Classic
                • 2006
                • 25

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Ale jest jeszcze cos takiego jak zywotnosc oleju, ktory w silniku okresla sie wlasnie na okolo 1 rok.
                No właśnie myslałem że po to leje się longlife'a którego żywotnośc jest dłuższa :?:

                Szkoda: czy przeglądy gwarancyjne przy "zmiennym" też są co 15 lub co rok
                jeśli tak to kompletnie bez sensu


                Wg instrukcji/ ksiązki serwiosowej i opini ASO jeździ sie wg wskazań, czyli można teoretycznie nawet i co dwa lata zmieniac olej jeśli wskaźnik obsług serwisowych nie krzyczy wcześniej.

                chyba cos nie tak - w ciągu roku kolega zrobi jakies 18-19kkm

                Dokładnie tak wyjdzie

                Komentarz

                • uwe
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 120

                  #9
                  moim zdaniem, odrębną sprawą jest decyzja każdego kierowcy co ma autko z QG1 czy będzie robił przegląd co 15tys czy czekał aż komp zawoła, a odrębną próba naciągania przez serwisy, które wklejają nalepki przy drzwiach, że następny serwis max. 15tys km.
                  Jak napisałem do SAP, że "skoro mam samochód ze zmiennym systemem przeglądów (QK1) co potwierdza komputer pokładowy wyświetlając że do "inspekcji" pozostało 27.000km to DLACZEGO po otwarciu drzwi oglądam przylepioną nalepkę, że najbliższy przegląd przy przebiegu 15.000km ?
                  Odpowiedź ©koda Info
                  Szanowny Panie, w tym przypadku najprawdopodobniej doszło do omyłkowego wklejenia nalepki informującej o inspekcji olejowej. Przepraszamy za ten błąd w imieniu naszego Autoryzowanego Partnera Serwisowego. Z wyrazami szacunku Zespół INFO"

                  Natomiast ja osobiście robię 30-40 tys. rocznie i szczerze mówiąc nie mam zamiaru odwiedzać serwisu częściej niż super komputer mnie do niego wyśle.
                  OII COMBI 2.0 TDI

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    uwe, rozumiem, ze jeździsz na zmiennym - co ile komp wzywa do serwisu i w jaki sposób użytkujesz auto (miasto/trasa)?
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • uwe
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 120

                      #11
                      szkoda, w sumie to bym powiedział, że mam zamiar jeździć na "zmiennym". Autko mam od marca i mam nastukane ok. 11tys., a komp mi pisze, że do serwisu jeszcze 16tys., czyli nastawiam się że będzie gdzieś przy 25-27 tys.
                      A co do użytkowania, to bardzo różnie, raz trasy b. krótkie w mieście, a czasem i po 1000km na raz.
                      OII COMBI 2.0 TDI

                      Komentarz

                      • mdo1
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 441

                        #12
                        Czesc,
                        ja mam wbity QG1 i wg takiego mam zamiar serwisowac, w serwisie tez mi oczywiscie wbili nastepny przeglad po 15 kkm, na moje pytanie czemu - grzecznie sie wycofali.
                        Rocznie robie ok 25-30 kkm, wiec akurat wyjdzie to mniej wiecej raz na rok, nie mam przed soba ksiazki serwisowej ale cos mi swita, ze jest napisane cos o max dwoch latach?
                        Moze ktos sprostuje.
                        Z olei jest jeszcze Motul (0W-30 o ile dobrze pamietam), ktory ma stosowna specyfikacje do QG1

                        Komentarz

                        • Piotr_T
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 479

                          #13
                          Labarucha, norme 504 00 spelnia jeszcze Mobil 5W30 ESP. Ale jest dosyc drogi. Poza tym 30kkm/2lata na jednym oleju... No nie wiem, ja bym moze i serwisowal co 30kkm, ale olej to bym zmienial co 15kkm.

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez Piotr_T
                            Labarucha, norme 504 00 spelnia jeszcze Mobil 5W30 ESP. Ale jest dosyc drogi. Poza tym 30kkm/2lata na jednym oleju... No nie wiem, ja bym moze i serwisowal co 30kkm, ale olej to bym zmienial co 15kkm.
                            ale tu chodzi praktycznie tylko o "serwis olejowy" :!: :idea:
                            tylko dlatego każą jeździć co 15kkm.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Labarucha
                              Classic
                              • 2006
                              • 25

                              #15
                              dokładnie tak jest - na pierwszym przeglądzie po 15 kkm nic nie robią w zasadzie oprócz zmiany oleju

                              A co do wlepki w drzwiach to też mam napisane że pierwszy przegląd po 15 kkm lub po roku, teoretycznie powinienem się już umawiac bo 15 peknie lada chwila...
                              W serwisie mówili że przeciętne przebiegi na QG1 miedzy zmianą oleju wynoszą ok 20-25 kkm. Taki jest sens tego , wlewasz droższy olej (o lepszej podobno odporności na starzenie) ale jeździsz rzadzej - inaczej QG1 byłoby pozbawione zupełnie logiki. Wychodzę z założenia że skoro producent tak programuje fabrycznie to tak jest lepej/ wygodniej dla uzytkownika, bo chyba producent chce żeby klient był zadowolony, prawda ?

                              a co do oleum jeszcze - czy spotkał się ktos z jakimś zestawieniem olejów spełniających poszczególne normy VW ?

                              Komentarz

                              • tomaszg
                                Classic
                                • 2007
                                • 11

                                #16
                                Mam skodę od 9-2006 i przy kupnie poinformowano mnie /Bednarek Łódź / że o przeglądzie poinformuje mnie komputer chyba że życzę sobie zmianę na okresy stałe ale nie zalecają.

                                Komentarz

                                • hubik
                                  Drive
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 77

                                  #17
                                  Ja też mam ustawiony zmienny okres obsługowy.
                                  Pytanie laika - gdzie sprawdzić, ile jeszcze dni/kilometrów/czegokolwiek zostało mi do przeglądu?
                                  Auto kupiłem w listopadzie, obecnie mam trochę ponad 11 tys km.
                                  DSG

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez hubik
                                    Pytanie laika - gdzie sprawdzić, ile jeszcze dni/kilometrów/czegokolwiek zostało mi do przeglądu?
                                    no wlasnie, ja nigdy nie moge tego skumać, podłączam sie do pytania.

                                    hubik, znając trwałość turbulum w naszym motorze, wymieniałbym oleum jak najczęściej jednak, nawet w serii :idea:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Trzeba wyjac instrukcje ze schowka i przeczytac :P

                                      Jest jakas kombinacja klawiszy i na wyswietlaczu pojawi sie ile jeszcze km do przegladu
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Trzeba wyjac instrukcje ze schowka i przeczytac :P

                                        Jest jakas kombinacja klawiszy i na wyswietlaczu pojawi sie ile jeszcze km do przegladu
                                        wiem, ale albo u mnie to tak nie działa, albo (czego nie wykluczam :lol: ) nie rozumiem instrukcji - zawsze jak próbuję to zrobić to kasuje mi sie "trip" a tego nie lubię :evil:

                                        [ Dodano: Pią 25 Maj, 07 16:37 ]
                                        tzn jestem w stanie uzyskać ten komunikat, ale ten trip mnie wkurza...

                                        [ Dodano: Pią 25 Maj, 07 16:42 ]
                                        Sajmon mówi:
                                        "Włączyć zapłon i nacisnąć przycisk kasowania (przebiegu) na dłużej niż 2 sekundy;
                                        na wyświetlaczu, w miejscu licznika całkowitego przebiegu pojawia się symbol klucza a obok niego ukazuje się na 10 sekund liczba kilometrów pozostała do terminu obsługi, a następnie liczba dni do tego terminu."
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • uwe
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 120

                                          #21
                                          zgadza się to co pisze 'szkoda' , ale jak się ma MaxiDota to najlepiej zamknąć drzwi i zapiąć pasy, żeby nie wyświetlało tych komunikatów tylko od razu pokazało ile dni i ile km do przeglądu

                                          [ Dodano: Pią 25 Maj, 07 20:56 ]
                                          Labarucha, tu masz bardzo czytelnie opisane wszystkie normy olejów dla VW http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=325 przy czym należy wiedzieć, że olej 507.00 automatycznie (jako 'lepszy') spełnia też normę 506.01. Piszę o tym, bo na rynku jest mało produktów 506.01 i już nowych nie będzie, a firmy olejowe wpuszczają na rynek coraz więcej 507.00
                                          OII COMBI 2.0 TDI

                                          Komentarz

                                          • Labarucha
                                            Classic
                                            • 2006
                                            • 25

                                            #22
                                            dzieki uwe
                                            do mojego MPI zalecają 504.00 lub 503.00 aczkolwiek z tego co zrozumiałem to 507.00 tez by sie nadawało tyle że jako 'lepszy' będzie zapewne droższy
                                            jeśli źle rozumuję to mnie wyprostujcie

                                            z Fuchsa pewnie TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 byłby ok bo spełnia 504.00

                                            Komentarz

                                            • roberta
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 413
                                              • Superb III (3V3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              zacytuje polskie tłumaczenie norm:

                                              Norma VW
                                              VW 500 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. Wyłącznie oleje klasy SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po 10/91 oleje XX>40 nie są już uwzględniane.

                                              VW 501 01 - Konwencjonalne oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.

                                              VW 502 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.

                                              VW 503 00 - Norma dla silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata). Przewyższa wymagania 502 00 (HTHS 2,9 mPas).

                                              VW 503 01 - Norma dla olejów do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT; HTHS>3,5 mPas).

                                              VW 504 00 - Nowa norma dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry cząstek stałych bez dodatku paliwa.

                                              VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.

                                              VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.

                                              VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 50 000 km, 2 lata, HTHS 2,9 mPas).

                                              VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).

                                              VW 507 00 - Nowa norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych, silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa

                                              może komuś się przyda jak korzystam z Oleju MOBIL 1 SHC 0W-30 norma 503 00
                                              pozdrawiam
                                              roberta

                                              Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

                                              http://chomikuj.pl/Roberta9

                                              Komentarz

                                              • jedrzejm
                                                Drive
                                                • 2005
                                                • 83

                                                #24
                                                Panowie, nie ma co długo się rozwodzić nad tym tematem. Jedyne rzosądne wyjście przy korzystaeniu z QG1 to zalanie silnika Motulem Specific 507 00. Tylko Motul iżaden inny, poczytajcie testy... Mojemu ojcu zaświecił się w Superbie przegląd po 26kkm, zalał Motul i ciśnie dalej
                                                Marcin
                                                Octavia 1,9TDi 140KM
                                                Octavia RS TDi 170KM

                                                Komentarz

                                                • krz_p
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 164

                                                  #25
                                                  odgrzeję temat bo mam z autkiem pewien problem
                                                  co prawda to golf a nie octa ale to prawie to samo
                                                  mam zmienny okres przeglądów QG1, ale jak próbuję wyświetlić ile zostało do przeglądu to pokazuje mi "--- km i --- dni" mam dopiero 2,5kkm przejechane ale wydaje mi się że powinien już pokazywać ile jest do następnego przeglądu, w zasadzie to pewny jestem że powinien
                                                  kreski oznaczają wg instrukcji, że został przekroczony termin przeglądu albo przegląd był mniej niż 500 km wcześniej
                                                  opier...ić serwis i niech to poprawią czy nie mam powodu?

                                                  dodam, że auto jeździ na motulu Specific 504.00 niedawno wymienionym w serwisie ale mieli nie zmieniać nic odnośnie następnego przeglądu
                                                  Golf V GTI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...