Witam Forumowiczów,
Od jakiegoś czasu przekopuję forum w poszukiwaniu informacji na w/w temat , ale to co znalazłem mnie nie satysfakcjonuje. Czy ktoś z Was serwisuje szkodnika wg zmiennego okresu obsługowego QG1 ? Moja Octavia jest fabrycznie zaprogramowana w ten sposób i pomyślałem sobie że to może nie taki głupi pomysł i przechodzenie na QG2 nie ma sensu... Interesuje mnie czy ktos ma doświadczenia w tej materii i mógłby sie podzielić swoimi spostrzeżeniami. Jakiego oleju używa (póki co to znalazłem tylko Castrola, Shalla i Statoila które spełniaja normę VW 503 00 lub 504 00), jakie przebiegi robi sie między przeglądami? Serwis jest w tej kwestii sformatowany i zaleca od razu przejście na QG2 (nawet dziwią się żą moja 1.6 MPI jest ustawione na QG1 fabrycznie), ale serwis interesuje żeby ich jak najcześciej odwiedzać bo przecież z tego żyją... Być może serwiswoanie wg QG1 ma ekonomiczne uzasadnienie i nie wpływa negatywnie na trwałość silnika. Olej co prawda będzie droższy ale rzadsze wymiany to zrekompensują. Czekam na wasze opinie i doświadczenia (zwłaszcza zwolenników QG1 - jeśli tacy są tutaj )
Od sierpnia 2006 kiedy odebrałem samochód do dziś zrobiłem ponad 14 tys km czyli w sumie niewiele. To nie chodzi nawet o koszty, ale pomyśałem że po coś producent w ten sposób programuje samochód. Może jednak lepiej jest serwisowac wg zmiennego okesu ? Przeciez producent nie powinien sobie robic kuku zalecając fabrycznie QG1 ...chyba ....
Jakos tak mam że lubie cos robić inaczej .... :lol:
Labarucha, To rozwiewam Twoj problem. Rocznie robisz okolo 15kkm. Przeglad wykonuje sie co 15 lub 30kkm w zaleznosci od ustawienia i samopoczucia wlasciciela lub raz do roku Miescisz sie w w grupie ~15kkm + raz na rok
A zmienny okres serwisowy, to wiem wlacza sie raz po 18kkm a raz przy 28kkm. Tak wiec roznie to z nim jest.
w wolnossaku 1,6 MPI jeździłbym na tym zmiennym i sie niczym nie przejmował.
co innego doładowany motor, ale tutaj zero stresu.
[ Dodano: Czw 24 Maj, 07 22:37 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Labarucha, To rozwiewam Twoj problem. Rocznie robisz okolo 15kkm. Przeglad wykonuje sie co 15 lub 30kkm w zaleznosci od ustawienia i samopoczucia wlasciciela lub raz do roku Miescisz sie w w grupie ~15kkm + raz na rok
A zmienny okres serwisowy, to wiem wlacza sie raz po 18kkm a raz przy 28kkm. Tak wiec roznie to z nim jest.
chyba cos nie tak - w ciągu roku kolega zrobi jakies 18-19kkm, czyli ponad te 15, a po gwarancji będzie jeździł wg. wskazań, równie dobrze może się okazać, że częściej niż co 15, ale wątpię.
[ Dodano: Czw 24 Maj, 07 22:39 ]
czy przeglądy gwarancyjne przy "zmiennym" też są co 15 lub co rok :?: :!:
jeśli tak to kompletnie bez sensu :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Nasz sprytny komputer jest ustawiony na zmienny i podaje ilosc kkm do przegladu i okres w dniach. Po przegladzie podawal cos okolo 650dni do przegladu.
Ale jest jeszcze cos takiego jak zywotnosc oleju, ktory w silniku okresla sie wlasnie na okolo 1 rok.
Ale jest jeszcze cos takiego jak zywotnosc oleju, ktory w silniku okresla sie wlasnie na okolo 1 rok.
No właśnie myslałem że po to leje się longlife'a którego żywotnośc jest dłuższa :?:
Szkoda: czy przeglądy gwarancyjne przy "zmiennym" też są co 15 lub co rok
jeśli tak to kompletnie bez sensu
Wg instrukcji/ ksiązki serwiosowej i opini ASO jeździ sie wg wskazań, czyli można teoretycznie nawet i co dwa lata zmieniac olej jeśli wskaźnik obsług serwisowych nie krzyczy wcześniej.
chyba cos nie tak - w ciągu roku kolega zrobi jakies 18-19kkm
szkoda, w sumie to bym powiedział, że mam zamiar jeździć na "zmiennym". Autko mam od marca i mam nastukane ok. 11tys., a komp mi pisze, że do serwisu jeszcze 16tys., czyli nastawiam się że będzie gdzieś przy 25-27 tys.
A co do użytkowania, to bardzo różnie, raz trasy b. krótkie w mieście, a czasem i po 1000km na raz.
Czesc,
ja mam wbity QG1 i wg takiego mam zamiar serwisowac, w serwisie tez mi oczywiscie wbili nastepny przeglad po 15 kkm, na moje pytanie czemu - grzecznie sie wycofali.
Rocznie robie ok 25-30 kkm, wiec akurat wyjdzie to mniej wiecej raz na rok, nie mam przed soba ksiazki serwisowej ale cos mi swita, ze jest napisane cos o max dwoch latach?
Moze ktos sprostuje.
Z olei jest jeszcze Motul (0W-30 o ile dobrze pamietam), ktory ma stosowna specyfikacje do QG1
Labarucha, norme 504 00 spelnia jeszcze Mobil 5W30 ESP. Ale jest dosyc drogi. Poza tym 30kkm/2lata na jednym oleju... No nie wiem, ja bym moze i serwisowal co 30kkm, ale olej to bym zmienial co 15kkm.
Labarucha, norme 504 00 spelnia jeszcze Mobil 5W30 ESP. Ale jest dosyc drogi. Poza tym 30kkm/2lata na jednym oleju... No nie wiem, ja bym moze i serwisowal co 30kkm, ale olej to bym zmienial co 15kkm.
ale tu chodzi praktycznie tylko o "serwis olejowy" :!: :idea:
tylko dlatego każą jeździć co 15kkm.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
dokładnie tak jest - na pierwszym przeglądzie po 15 kkm nic nie robią w zasadzie oprócz zmiany oleju
A co do wlepki w drzwiach to też mam napisane że pierwszy przegląd po 15 kkm lub po roku, teoretycznie powinienem się już umawiac bo 15 peknie lada chwila...
W serwisie mówili że przeciętne przebiegi na QG1 miedzy zmianą oleju wynoszą ok 20-25 kkm. Taki jest sens tego , wlewasz droższy olej (o lepszej podobno odporności na starzenie) ale jeździsz rzadzej - inaczej QG1 byłoby pozbawione zupełnie logiki. Wychodzę z założenia że skoro producent tak programuje fabrycznie to tak jest lepej/ wygodniej dla uzytkownika, bo chyba producent chce żeby klient był zadowolony, prawda ?
a co do oleum jeszcze - czy spotkał się ktos z jakimś zestawieniem olejów spełniających poszczególne normy VW ?
Mam skodę od 9-2006 i przy kupnie poinformowano mnie /Bednarek Łódź / że o przeglądzie poinformuje mnie komputer chyba że życzę sobie zmianę na okresy stałe ale nie zalecają.
Ja też mam ustawiony zmienny okres obsługowy.
Pytanie laika - gdzie sprawdzić, ile jeszcze dni/kilometrów/czegokolwiek zostało mi do przeglądu?
Auto kupiłem w listopadzie, obecnie mam trochę ponad 11 tys km.
Trzeba wyjac instrukcje ze schowka i przeczytac :P
Jest jakas kombinacja klawiszy i na wyswietlaczu pojawi sie ile jeszcze km do przegladu
wiem, ale albo u mnie to tak nie działa, albo (czego nie wykluczam :lol: ) nie rozumiem instrukcji - zawsze jak próbuję to zrobić to kasuje mi sie "trip" a tego nie lubię :evil:
[ Dodano: Pią 25 Maj, 07 16:37 ]
tzn jestem w stanie uzyskać ten komunikat, ale ten trip mnie wkurza...
[ Dodano: Pią 25 Maj, 07 16:42 ]
Sajmon mówi:
"Włączyć zapłon i nacisnąć przycisk kasowania (przebiegu) na dłużej niż 2 sekundy;
na wyświetlaczu, w miejscu licznika całkowitego przebiegu pojawia się symbol klucza a obok niego ukazuje się na 10 sekund liczba kilometrów pozostała do terminu obsługi, a następnie liczba dni do tego terminu."
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
zgadza się to co pisze 'szkoda' , ale jak się ma MaxiDota to najlepiej zamknąć drzwi i zapiąć pasy, żeby nie wyświetlało tych komunikatów tylko od razu pokazało ile dni i ile km do przeglądu
[ Dodano: Pią 25 Maj, 07 20:56 ] Labarucha, tu masz bardzo czytelnie opisane wszystkie normy olejów dla VW http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=325 przy czym należy wiedzieć, że olej 507.00 automatycznie (jako 'lepszy') spełnia też normę 506.01. Piszę o tym, bo na rynku jest mało produktów 506.01 i już nowych nie będzie, a firmy olejowe wpuszczają na rynek coraz więcej 507.00
dzieki uwe
do mojego MPI zalecają 504.00 lub 503.00 aczkolwiek z tego co zrozumiałem to 507.00 tez by sie nadawało tyle że jako 'lepszy' będzie zapewne droższy
jeśli źle rozumuję to mnie wyprostujcie
z Fuchsa pewnie TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 byłby ok bo spełnia 504.00
Norma VW
VW 500 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. Wyłącznie oleje klasy SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po 10/91 oleje XX>40 nie są już uwzględniane.
VW 501 01 - Konwencjonalne oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Norma dla silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata). Przewyższa wymagania 502 00 (HTHS 2,9 mPas).
VW 503 01 - Norma dla olejów do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT; HTHS>3,5 mPas).
VW 504 00 - Nowa norma dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry cząstek stałych bez dodatku paliwa.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 50 000 km, 2 lata, HTHS 2,9 mPas).
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Nowa norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych, silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa
może komuś się przyda jak korzystam z Oleju MOBIL 1 SHC 0W-30 norma 503 00
pozdrawiam
roberta Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda
Panowie, nie ma co długo się rozwodzić nad tym tematem. Jedyne rzosądne wyjście przy korzystaeniu z QG1 to zalanie silnika Motulem Specific 507 00. Tylko Motul iżaden inny, poczytajcie testy... Mojemu ojcu zaświecił się w Superbie przegląd po 26kkm, zalał Motul i ciśnie dalej
odgrzeję temat bo mam z autkiem pewien problem
co prawda to golf a nie octa ale to prawie to samo
mam zmienny okres przeglądów QG1, ale jak próbuję wyświetlić ile zostało do przeglądu to pokazuje mi "--- km i --- dni" mam dopiero 2,5kkm przejechane ale wydaje mi się że powinien już pokazywać ile jest do następnego przeglądu, w zasadzie to pewny jestem że powinien
kreski oznaczają wg instrukcji, że został przekroczony termin przeglądu albo przegląd był mniej niż 500 km wcześniej
opier...ić serwis i niech to poprawią czy nie mam powodu?
dodam, że auto jeździ na motulu Specific 504.00 niedawno wymienionym w serwisie ale mieli nie zmieniać nic odnośnie następnego przeglądu
Komentarz