Zmienny okres obsługowy QG1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bubuDE
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2007
    • 763
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #26
    uwe, -doszło do omyłkowego wklejenia nalepki- Mam zmienny okres wymiany oleju i gosc w serwisie mimo to napisal na zawieszce bagnetu ..wymiana za 15 tys.. a dobrze wiedzial jaki olej wlewa i dlaczego. Licza na przyjazd po wskazanym przebiegu, przeciez zyja z marzy.

    [ Dodano: Nie 05 Sie, 07 14:40 ]
    krz_p, widzialem takie kreski w BMW: masz teraz np.3 kreski,gdy pokaze sie komplet kresek czyli dojda do konca belki na wskazniku zaswieci sie napis serwis. Tak to czaje.
    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez krz_p
      kreski oznaczają wg instrukcji, że został przekroczony termin przeglądu albo przegląd był mniej niż 500 km wcześniej
      Zamieszczone przez krz_p
      niedawno wymienionym w serwisie ale mieli nie zmieniać nic odnośnie następnego przeglądu
      moze jednak zmienili...
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • krz_p
        Ambiente
        • 2007
        • 164

        #28
        Zamieszczone przez szkoda
        Zamieszczone przez krz_p
        kreski oznaczają wg instrukcji, że został przekroczony termin przeglądu albo przegląd był mniej niż 500 km wcześniej
        Zamieszczone przez krz_p
        niedawno wymienionym w serwisie ale mieli nie zmieniać nic odnośnie następnego przeglądu
        moze jednak zmienili...
        no właśnie tego się obawiam, że wyzerowali, tylko gdzieś czytałem, że jeżeli wykonali to przy pomocy przycisków na tablicy rozdzielczej to automatycznie wskakują przeglądy w trybie QG2, a VAG-a ani VAS-a ani nic podobnego nie podłączali, najlepiej jak umówię się i podjadę niech to sprawdzą :evil:
        Golf V GTI

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          bubuDE, Widze ze wolisz zaoszczedzic te 100zl No ale to Twoje auto
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • jandrys
            Classic
            • 2006
            • 29

            #30
            bubuDE, uwe -doszło do omyłkowego wklejenia nalepki - u mnie było podobnie, na przeglądzie zgłosiłem że ma być QG1, ale znalazłem naklejkę że mam przyjechać za 15kkm (QG2). Komputer za to zaprogramowany na QG1. Zrobiłem małą awanturę i się okazało że faktycznie wlali olej do QG2 a nie QG1. Reasumując jeden mechanik zajmuje się brudna robotą (wlał olej na QG2 i przyczepił odpowiednią kartkę na bagnet) a inny obsługą VASa. Rzetelny był ten od programowania ale dostałem fizycznie wszystko do QG2....Trzeba to dokładnie sprawdzać....
            docelowo wymieniłem olej po 15kkm ale koszt przeglądu i wymiany poniosło ASO tym bardziej że kolejny przegląd wg komptera wychodził dopiero po 28kkm....może dlatego że 80% przebiegu to trasy po 500km, a rocznie robię powyżej 40kkm...więc opłaca mi sie pojechać jeden raz zamiast dwóch na przegląd....
            Była O1, AGR -oszczędne cudo
            Jest O2, BKD -porywisty rumak

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Tak zastanawiam sie po co w Polsce ustawiaja komukolwiek przeglady wg kompa, to jest istna paranoja. To jest dobre dla ksiegowego, ale proponuje komus zobaczyc jak wyglada filtr oleju, sam olej, albo taki filtr powietrza po 30kkm - wrazenia niezapomniane
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • mdo1
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 441

                #32
                Jandrys,
                Mi wbili mi nastepny przeglad po 15kkm od razu na starcie a w tabliczce byl QG1, tez sie grzecznie wycofali po zwroceniu uwagi itp itd.
                Mialem chec wymieniac olej wg QG1 ale po lekturze forum i radzie madrych ludzi zdecydowalem jednak uzywac oleju 5W40, co za tym idzie wymieniac co 15kkm.

                Komentarz

                • krz_p
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 164

                  #33
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Tak zastanawiam sie po co w Polsce ustawiaja komukolwiek przeglady wg kompa, to jest istna paranoja. To jest dobre dla ksiegowego, ale proponuje komus zobaczyc jak wyglada filtr oleju, sam olej, albo taki filtr powietrza po 30kkm - wrazenia niezapomniane
                  ale wg kompa przeglądy są szybciej niż 30kkm, z lektury niemieckich for wiem, że jest to (przynajmniej w 2.0TFSI - inne silniki mnie aż tak nie interesują) średnio pomiędzy 17kkm a 22kkm, chociaż bywają też przypadki, że potrafi wyjść po 13kkm,więc aż tak bardzo od tych 15kkm to nie odbiega

                  a co do wyglądu filtra, tu u mnie po 2,5kkm, na tym wspaniałym zalewanym fabrycznie oleju był on nieźle zasyfiony. Sam olej był prawie czarny co dziwne przy tak małym przebiegu w benzynie, polecam to szczególnie pod uwagę przeciwnikom zmiany oleju po dotarciu.
                  Golf V GTI

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    Z drugiej strony przy silniku turbodoladowanym, gdzie olej pracuje w ciezszych warunkach niz w silniku atmosferycznym, wymiany powinny byc czesciej.

                    No nic sam, jestem ciekaw kiedy Ci sie zaswieci komunikat na temat serwisu.


                    BTW. Zmienny okres serwisowy zmienia tez inna ceche tj przeglad roczny nie jest co 365 a co 730 dni czyli raz na dwa lata. W tym momencie niepisana zasada o starzeniu sie olejow poniekad upada, no bo kto zmieni olej po roku, jak przejechal tylko 16kkm. Bo nie kazdy jezdzi duzo, a zmienne okresy serwisowe sa rowniez w silnikach 1.4, 1.6
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • krz_p
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 164

                      #35
                      Maicroft sam jestem ciekaw jak będzie wyglądało odmierzanie kiedy ma być przegląd, jeżdże przeważnie po mieście, na krótkich odcinkach, także przegląd powinien wypaść dużo wcześniej niż te 30kkm, z ciekawości jak będzie przebiegało odmierzanie dystansu do przeglądu zdecydowałem się na przeglądy wg kompa, będę na bieżąco sobie obserwował i może za jakiś czas podzielę się opinią jak to wygląda
                      z drugiej strony w DE wszyscy w nowych VAG-ach mają QG1 i nic im się z furkami złego nie dzieje
                      Golf V GTI

                      Komentarz

                      • mateo
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 172

                        #36
                        Zamieszczone przez szkoda
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Trzeba wyjac instrukcje ze schowka i przeczytac :P

                        Jest jakas kombinacja klawiszy i na wyswietlaczu pojawi sie ile jeszcze km do przegladu
                        wiem, ale albo u mnie to tak nie działa, albo (czego nie wykluczam :lol: ) nie rozumiem instrukcji - zawsze jak próbuję to zrobić to kasuje mi sie "trip" a tego nie lubię :evil:

                        [ Dodano: Pią 25 Maj, 07 16:37 ]
                        tzn jestem w stanie uzyskać ten komunikat, ale ten trip mnie wkurza...
                        tia, a ja postepuje zgodnie z instrukcja, tripu nie pokazuje, ale odleglosci od serwisu tez nie :lol:
                        Mateo
                        chip'ed

                        Komentarz

                        • krz_p
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 164

                          #37
                          dzisiaj po ok. 3 tygodniach i przejechaniu ok. 600 km (wyłącznie na krótkich odcinkach po mieście) od wymiany oleju i wyzerowaniu wskaźnika przeglądów sprawdziłem ile mam do najbliższego przeglądu
                          no i wyszło że mam 16,5kkm lub 345 dni, tak więc widać, że komputer bierze pod uwagę sposób użytkowania auta i nie ma co się obawiać zmiennych okresów przeglądów
                          Golf V GTI

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            krz_p, IMO powinienes miec ustawione nie na rok, a na dwa, bo tak jest fabrycznie przy QG1. Przebieg sie zgadza.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • krz_p
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 164

                              #39
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              krz_p, IMO powinienes miec ustawione nie na rok, a na dwa, bo tak jest fabrycznie przy QG1. Przebieg sie zgadza.
                              było na dwa bo od przeglądu minęło 27 dni, dodając do tego 345, które pozostały do przeglądu daje to 372 dni, ato więcej niż rok
                              tak więc komp zmniejsza odpowiednio przebieg oraz liczbę dni do przeglądu, a nie tylko ilość km, a czas zostawia sztywno ustawiony na te 730 dni
                              Golf V GTI

                              Komentarz

                              • uwe
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 120

                                #40
                                A ja dziś odbyłem przegląd po 26.ooo w systemie QG1 i niestety w serwisie nikt nie potrafił ustawić po tej wizycie kompa tak, aby dalej autko było serwisowane w systemie QG1 !! Po kilku powrotach na halę serwisu w końcu mi wydali auto z wyświetlaniem "kresek" do następnego przeglądu, po czym powiedzieli, że po paru kilometrach się wyświetli 30.ooo km ... a tu nagle mi wyskoczyło do następnego serwisu 14.900 km !! o co kurna chodzi ?? czemu nikt w serwisie sięnie zna na opropgramowaniu SAkody ??
                                OII COMBI 2.0 TDI

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  uwe, Bo to wylicza sie samo Wiec jak teraz wyjechales z ASO i jedziesz po miescie to tak bedzie. Przyjedziesz na spota do Katowic to Ci sprawdze na ile masz ustawiony przeglad

                                  Tam jest kilka parametrow wg ktorych to sie wszystko liczy i mozna chyba tak ustawic ze automat bedzie wolal nawet po 10kkm albo i ze 30kkm przejechac i bedzie cisza.

                                  BTW Jesli tylko wykasowali inspekcje to normalnie powinien liczyc, przejedziesz jeszcze kilka kkm to wtedy trzeba sprawdzic co tam pisze, ile zostalo km do przegladu
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • uwe
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 120

                                    #42
                                    Maicroft, wiem, że to się samo wylicza, ale powinno odliczać od 30kkm do zera, a u mnie zaczęlo od razu od 15kkm. A poza tym, to goście się chyba na moim aucie dopiero uczyli oprogramowania i jego obsługi, więc kwestia, że coś ustawili specjalnie żebym szybciej u nich się pojawił odpada Oni nawet chyba nie wiedzieli, że jest coś takiego jak QG1 i QG2.
                                    Jutro rano jadę zrobić małął awanturkę, ale jak się okaże, że tpo ich przerasta, to chętnie skorzystam ze sprawdzenia podczas spota
                                    OII COMBI 2.0 TDI

                                    Komentarz

                                    • DavidPL
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 6

                                      #43
                                      Witam wszystkich serdecznie
                                      Do tej pory byłem biernym czytaczem forum, ale powstał u mnie pewien problem i musiałem się ujawnić (czyt. zawrócić Wam głowę).
                                      Jestem posiadaczem nowej OII 1.6 FSI + LPG (6 kkm przebiegu) i właśnie dziś stwierdziłem braki w poziomie oleju, więc co się z tym wiąże pasowało by je uzupełnić. W normalnych warunkach odwiedziłbym ASO i zapytał co tam było wlane fabrycznie, ale że w nocy muszę wyruszyć w trasę to niestety raczej mi się to nie uda. Stąd moje pytanie czy mogę bez obaw dolać oleju Shell Helix Ultra VX 5W-30 czy może polecicie coś innego? Nie ukrywam, że liczę na Waszą pomoc i doświadczenie

                                      --
                                      Dawid Szałęga

                                      Komentarz

                                      • Dzida
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 2253

                                        #44
                                        DavidPL, zerknij do instrukcji jaką normę ma spełniać olej który możesz wlać i taki wlej. Ten Shell który napisałeś to norma 504.00 i 507.00.

                                        Czy taki może być? Odpowiedź jest w instrukcji do Twojej czeszki. :szeroki_usmiech

                                        Komentarz

                                        • djczas
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 9612

                                          #45
                                          DavidPL, jak daleko jedziesz jesli gdzieś w polskę to jak będziesz mógł wymień olej na nowy powinno sie to zrobić po 2-3 kkm jak nie to poszukaj shell helix bo taki jest jako pierwszego zalania w skodzie

                                          Komentarz

                                          • DavidPL
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 6

                                            #46
                                            Dzięki śliczne za szybką odpowiedź.

                                            Oczywiście zanim napisałem na forum przeczytałem instrukcję obsługi (z której wyszło że powinienem wlać olej zgodny z normą VW 503.00 lub 504.00). Z olei Shell'a udało mi się znaleźć informacje tylko o oleju zgodnego z normą VW 504.00. Nie byłem pewien czy nic się nie stanie złego jeśli wleję 504, a fabrycznie był zalany 503 - stąd moje pytanie.

                                            djczas - Skąd informacje o wymianie oleju po 3kkm? - Przy wybieraniu samochodu pytałem chyba o to ze trzy razy - usłyszałem odpowiedź, że pierwsza wizyta dopiero po tym jak wskaże komputer (kontrola LPG i wymiana filtrów po 15 kkm), w instrukcji obsługi i w książce serwisowej też się na to nie natknąłem.

                                            Komentarz

                                            • djczas
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 9612

                                              #47
                                              DavidPL, to dlatego że przez pierwsze kilka kkm silnik sie dociera i ten cały syf jest przez olej wypłukiwany dlatego na paczątku także może wystąpić pobór oleju przez silnik dlatego powinno się wymienić olej taka stara szkoła przy o1 tak kiedyś mówili i tak wielu z nas robi

                                              Komentarz

                                              • czernobyl
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1276
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #48
                                                panowie i panie - pozwolę sobie zrobić wykop

                                                mam taki problem z QG1/QG2:

                                                auto jak w profilu - O1 Tour+ 1.6 BFQ, na wlepce wyraźnie QG1

                                                przegląd zrobiony przy przebiegu pod koniec sierpnia 2007 przy przebiegu 26.700 - wg. faktury Castrol 5W-30 spełniający normę 507.00

                                                obecnie na szafie mam 40.400 i pojawiło mi się przy zapłonie zaproszenie do serwisu za 1500km - co by dało praktycznie równe 15tkm przy zmiennym okresie serwisowania - co mnie trochę dziwi. wlepka na silniku niestety wyblakła - nie jestem w stanie stwierdzić, czy tam panowie serwisanci wpisali konkretny przebieg przy zmianie oleju, czy może coś innego. jedyny argument przemawiający jednak za tym, że ASO uczciwie zaprogramowało kompa na QG1 to taki, że przebiegu ~27000 do ~37000, 3/4 stanowiły przejazdy miejskie po 2-3km

                                                przejrzałem na forum tematy dotyczące QG1 i nie znalazłem odpowiedzi - czy da się samodzielnie sprawdzić jak zaprogramowany jest komputer (bez VAG'a)? (tzn. czy jest ustawiony na QG1 czy QG2)

                                                Komentarz

                                                • uwe
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 120

                                                  #49
                                                  czernobyl, m.in. ostatnio tu o tym było pisane http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...646768b#283355
                                                  tzn. że zmienny okres to nie jest co 30 tys. tylko co ok. od nawet 15tys. do 30tys.
                                                  OII COMBI 2.0 TDI

                                                  Komentarz

                                                  • czernobyl
                                                    L&K
                                                    • 2008
                                                    • 1276
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez uwe
                                                    tzn. że zmienny okres to nie jest co 30 tys. tylko co ok. od nawet 15tys. do 30tys.
                                                    dzięki, trochę mnie uspokoiłeś jeśli chodzi o moją podejrzliwość wobec niecnych planów ASO
                                                    w sumie znalazłem wpisy dotyczące szybkiego wezwania do ASO raczej połączone z mocnymi, doładowanymi silnikami, a tu w zwykłej benzynce po 15k? niech i tak będzie.

                                                    no to przy okazji bonusowo zapytam: mam info o serwisie za 1500km. czy mam być dokładnie za 1500km, czy mogę tam być za np. 2200km jeśli tak mi wypadnie? (czyli przejeździć jakieś 700km ponad "plan")?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...