wymiana paska klinowego w tdi AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • usiu06
    Ambiente
    • 2007
    • 106

    wymiana paska klinowego w tdi AGR

    jacek_w123, no problemos, dobry zestawik i będzie się super sprawował, nie zpaomnij tylko go zestroić

    pozdro 73
    OctaviaII-160km-320Nm+DSG+Cobra75WX-ST+President(Kentucky)
  • pawelski
    Drive
    • 2006
    • 74
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    wymiana paska klinowego w tdi AGR

    cześć
    dziś zauważyłem, że rozwarstwił się pasek klinowy (alternator i wspomaganie kierownicy). zakupiłem już sobie nowy pasek i... po pierwszych przymiarkach nie mogę zwolnić napinacza. Nie odkręcałem go jeszcze licząc na jakiś "patent", ale coś nie mog go wykminić. Znalazłem w sieci zdjęcie napinacza jaki mam u siebie w aucie i zaznaczyłem... coś. Nie wiem co to jest, czy ma to może jakiś wpływ na zwolnienie napinacza, tak aby umożliwić wymianę paska? po odkręceniu tego czarnego stabilizatora sama rolka napinacza ani drgnie, oczywiście cały czas naciągając pasek.
    jakieś pomysły?
    Załączone pliki
    była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
    a teraz... znowu octa ;-)

    Komentarz

    • huwe
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2005
      • 976

      #3
      zwalnia się napinacz bodajże kluczem nr 16 - na metalowym korpusie jest nadlew jak nakrętka ( z tym nr to mogę się mylić - bo robiłem to już rok temu ) trza się mocno zaprzeć, zaciągnąć i zluzować.o ile sobie przypominam to wymiana zajęła mi jakieś 5 min z pomocą kolegi, który był uprzejmy przytrzymać napinacz na czas zdjęcia/założenia paska.
      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

      Komentarz

      • pawelski
        Drive
        • 2006
        • 74
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        rozumiem, ze ten nadlew o którym mówisz, to to coś wyglądające jak nakrętka w miejscu gdzie jest oś rolki napinacza?
        była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
        a teraz... znowu octa ;-)

        Komentarz

        • szpal
          Drive
          • 2005
          • 88

          #5
          Na zdjęciu widać napinacz w położeniu naciągniętym z włożonym bolcem blokującym.
          Jak wspomniał kolega kluczem przekręcasz to ramię do góry aż będziesza mógł włożyć ten trzpień (na zdjęciu -otwór na bolec jest z prawej strony zaznaczonego czerwonego kółka). Bolec przez otwór w ramieniu dojdzie do otworu w korpusie (nie pamiętam czy w korpusie jest otwór czy też rodzaj oporu) co spowoduje zablokowanie ramienia napinacza w pozycji maksymalnie ściśniętej. Potem wymiana paska. Następnie kluczem luzujesz naciąg ramienia, wyjmujesz bolec, opuszczasz ramię i po kłopocie.
          Octavia 00' 1,9 TDI SLX

          Komentarz

          • pawelski
            Drive
            • 2006
            • 74
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            sytuacja opanowana
            tak jak huwe mówił, pomoc okazała się niezbędna - samemu jest to ciężko zrobić, a o patencie z bolcem blokującym nie wiedziałem i jakoś nie rzucił mi się on w oczy
            generalnie właściwy klucz, kilka minut i po sprawie
            dzięki za pomoc
            była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
            a teraz... znowu octa ;-)

            Komentarz

            • Chudy
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2005
              • 129

              #7
              zbliżam się do regeneracji alternatora ale jedna sprawa jest dla mnie nie jasna skoro na zdjęciu jest pokazany napinacz w stanie naciągnietym z włożonym bolcem to w jaki sposób zablokować napinacz tak żeby udało sie zdjać pasek?

              Proszę o więcej szczegółów

              Pozdro Chudy

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #8
                no wlasnie tym bolcem go blokujesz i sciagasz pasek - w aucie napinacz jest bez bolca

                [ Dodano: Pią 21 Gru, 07 15:12 ]
                Zamieszczone przez Chudy
                zdjęciu jest pokazany napinacz w stanie naciągnietym
                na zdjeciu jest napinacz zblokowany

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Bierze sie klucz chyba 13, 14 lub 15 juz nie pamietam, odhacza napinacz sciaga pasek potem puszcza, a przy zakladaniu tak samo. Nie ma najmniejszego problemu
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Chudy
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 129

                    #10
                    Dzieki koledzy na uwagi teraz już wiem wszystko bede miał więcej czasu to zrobie relacje z wyciagnięcia alternatora, ale to troche potrwa (brak czasu ( ). Mam nadziejem że jeszcze w styczniu mi sie to uda bo łożysko już gwiżdze
                    Dzięki za info

                    Komentarz

                    • Miras76
                      Classic
                      • 2006
                      • 6

                      #11
                      Witam Was.

                      Ostatnio mam problem z tym ustrojstwem na zdjęciu. Po wyłączeniu silnika rolka zwalnia napięcie paska. Po ponownym odpaleniu, zanim rolka sie naciągnie to kilkakrotnie (1,2 - 2 sekundy) strzela i sie ustawia. Po wyłączeniu znów puszcza i tak w kółko. Mechanior wymienił mi ten napinacz na używany ale dalej jest to samo.

                      Mam pytanko:
                      Czy ten napinacz jakoś się reguluje, czy po prostu wadliwy zamieniłem na wadliwy.

                      Dzieki za odpowiedź.
                      MIRAS

                      Komentarz

                      • huwe
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 976

                        #12
                        no to masz dalej kichę. napinacz ma zachować stałe napięcie paska.
                        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                        Komentarz

                        • Miras76
                          Classic
                          • 2006
                          • 6

                          #13
                          Tak myślałem.

                          Taki los - wymieniam na kolejny egzemplarz.
                          MIRAS

                          Komentarz

                          Pracuję...